Przetargi.pl
Zakup gazu ziemnego dla Gminy i Miasta Nisko oraz podległych jednostek organizacyjnych na rok 2021

Gmina Nisko ogłasza przetarg

  • Adres: 37-400 Nisko, Plac Wolności
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8415643, 15 8415638 , fax. 158 415 630
  • Data zamieszczenia: 2020-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nisko
    Plac Wolności 14
    37-400 Nisko, woj. podkarpackie
    tel. 15 8415643, 15 8415638, fax. 158 415 630
    REGON: 54413100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup gazu ziemnego dla Gminy i Miasta Nisko oraz podległych jednostek organizacyjnych na rok 2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest: „Zakup gazu ziemnego dla Gminy i Miasta Nisko oraz podległych jednostek organizacyjnych na rok 2021” 3.2 Do wymagań ogólnych dla przedmiotu umowy należy przyjąć: 1. Zamówienie obejmuje kompleksową dostawę (sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji) gazu ziemnego na potrzeby Zamawiającego do punktów poboru określonych w Załączniku nr 5 do SIWZ. 2. Szczegółowe dane dotyczące dostawy i sposobu jej wykonania: 1) Zamawiający zamawia dostawy gazu na okres od dnia 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r., z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie dostawy paliwa gazowego nastąpi nie wcześniej niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD – dotyczy nowych punktów poboru oraz nie wcześniej niż po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy. Obecne umowy na dostawę paliwa gazowego kończą się z dniem 31.12.2020r. 2) Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest Karpacka Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie. Brak alternatywnego źródła energii w przypadku przerw lub ograniczeń w dostarczaniu paliwa gazowego. 3) Zamawiający zamawia paliwo gazowe w poszczególnych miesiącach roku umownego w szacunkowych ilości zgodnie z załączonym wykazem. 4) Rozliczenia za dostarczone paliwo gazowe odbywać się będą na podstawie odczytów wskazań istniejącego układu pomiarowo – rozliczeniowego (gazomierza). Okres rozliczeniowy będzie zgodny z postanowieniami pkt 4.3.3. Taryfy Operatora Usług Dystrybucyjnych dla usług dystrybucji paliw gazowych w zakresie liczby odczytów dla danej grupy taryfowej. 5) Wynagrodzenie wykonawcy w okresie rozliczeniowym stanowić będzie suma opłat za faktyczne zużycie paliwa gazowego, opłatę abonamentową, opłatę sieciową stalą, opłatę sieciową zmienną. Wynagrodzenie z tytułu wykonywania przedmiotu zamówienia będzie rozliczane w okresach rozliczeniowych odpowiadających miesiącom kalendarzowym. 6) Wynagrodzenie będzie płatne na podstawie faktury VAT wystawionej przez wykonawcę. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie …. dni od daty wystawienia zamawiającemu faktury VAT. 7) Zamawiający będzie wykorzystywał paliwo na cele grzewcze, na potrzeby własne związane z prowadzoną działalnością. Zamawiający informuje, że nie jest płatnikiem podatku akcyzowego. 8) Rozliczenie przesyłu gazu nastąpi na podstawie aktualnych w danym momencie taryf Sprzedawcy i taryf Operatora systemu dystrybucyjnego zatwierdzonych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 9) Stawki podane przez wykonawcę nie będą podlegały zmianom przez okres realizacji zamówienia, z wyjątkiem: a) w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT wówczas ceny jednostkowe gazu oraz szacunkowe wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie zostaną zmienione o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT wynikającej z właściwych przepisów, od dnia ich wejścia w życie, b) w przypadku, jeśli konieczność wprowadzenia zmian umowy wynika ze zmiany taryfy zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, c) taryfy określone przez wykonawcę w ofercie ulegną obniżeniu w toku realizacji zamówienia w przypadku, gdy taryfy zatwierdzone przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki będą niższe od taryf wynikających w przedłożonej ofercie, wykonawca ma obowiązek wówczas stosować względem zamawiającego obniżone taryfy. 10) Umowę przygotowuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie. Wykonawca, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do podpisania umowy na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego, według jednolitego wzoru umowy ustalonego z wybranym Wykonawcą. 11) W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu; w tym przypadku Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy (art.145 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych), 12) Warunki rozwiązania umowy: a) Rozwiązanie Umowy kompleksowej może nastąpić w każdym czasie za pisemnym porozumieniem Stron. b) Rozwiązanie Umowy kompleksowej może nastąpić za wypowiedzeniem przez każdą ze Stron z zachowaniem siedmiodniowego (7) okresu wypowiedzenia w przypadku rażącego naruszenia postanowień Umowy lub istotnych postanowień IRiESD przez drugą Stronę, pomimo uprzedniego wezwania jej do zaniechania naruszeń i usunięcia ich skutków w wyznaczonym, odpowiednim terminie. Za rażące naruszenie Umowy przez Odbiorcę uznaje się w szczególności nieustanowienie zabezpieczenia w przypadku i na zasadach określonych w Umowie i Ogólnych warunkach umowy. – „OWU” c) W przypadku, o którym mowa w punkcie VIII ust.1 lit.c) Ogólnych warunków umowy, Sprzedawca może rozwiązać Umowę z zachowaniem siedmiodniowego (7) okresu wypowiedzenia. d) W przypadku rozwiązania umowy wiążącej Sprzedawcę z OSD lub z OSP z przyczyn leżących po stronie Odbiorcy, skutkującego utratą możliwości dostarczania Paliwa gazowego do Odbiorcy, Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu informacji o takim rozwiązaniu zobowiązuje się poinformować Odbiorcę o tym fakcie na piśmie. W takim wypadku Umowa ulega rozwiązaniu z dniem rozwiązania umowy wiążącej Sprzedawcę z OSD lub z OSP. e) W przypadku, gdy okoliczność siły wyższej utrzymuje się nieprzerwanie dłużej niż trzydzieści (30) dni w Roku umownym, Strona, która została zawiadomiona o działaniu siły wyższej może rozwiązać Umowę z zachowaniem co najmniej czternastodniowego (14) terminu wypowiedzenia. f) W przypadku zmiany dotychczasowego Sprzedawcy, Umowa z Odbiorcą końcowym ulega rozwiązaniu z końcem Miesiąca gazowego następującego po Miesiącu gazowym, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu zostało złożone Sprzedawcy. Odbiorca ten może wskazać późniejszy termin rozwiązania Umowy. 3. Częściowa zmiana Sprzedawcy polegająca na zawarciu kolejnej umowy kompleksowej z kolejnym sprzedawcą i jednoczesnym zmniejszeniu Mocy umownej u dotychczasowego Sprzedawcy lub częściowym wypowiedzeniu Umowy z dotychczasowym Sprzedawcą, następuje zgodnie z procedurą zmiany sprzedawcy zawartą w IRiESD. W takiej sytuacji Moc umowna u dotychczasowego Sprzedawcy ulega zmniejszeniu z końcem Miesiąca gazowego następującego po Miesiącu gazowym, w którym oświadczenie o zmniejszeniu Mocy umownej zostało złożone Sprzedawcy. Odbiorca ten może wskazać późniejszy termin zmniejszenia Mocy umownej. 4. Wszelkie zmiany Umowy kompleksowej, jej wypowiedzenie lub rozwiązanie, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem sytuacji określonych w Umowie i Ogólnych warunkach umowy. 5. Zamawiający informuje, iż jest zwolniony od akcyzy na podstawie art.31b ust.2 pkt 2 Ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2020r. poz.722). Zamawiający jako organ administracji publicznej jest odbiorcą wyrobu gazowego o kodzie CN 2711 21 00 Gaz ziemny w stanie gazowym. 6. W sprawach nieuregulowanych Umową kompleksową mają zastosowanie w szczególności następujące akty prawne: Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2020r. poz.833 z późn. zm.). wraz z przepisami wykonawczymi, Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020r. poz.1740). ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz.1843 z późn. zm.). 7. Wykonawca przyjmuje dodatkowo na siebie obowiązki: 1) zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży gazu, 2) działania w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży gazu, 3) reprezentowania przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach wiązanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji, w szczególności do uzyskania i przedłożenia Zamawiającemu – Uczestnikowi do podpisania niezbędnych dokumentów pod warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, reprezentowania odbiorcy końcowego w kontaktach z dotychczasowym Sprzedawcą gazu lub Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zmiany sprzedawcy. 8. Gmina i Miasto Nisko zawrze z Wykonawcą umowę kompleksowej dostawy (sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji) gazu ziemnego dla wszystkich jednostek organizacyjnych zarządzanych przez siebie obiektów na warunkach określonych w niniejszym SIWZ, które wykazane są w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącego Załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże iż: a) Posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, b) Posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku Wykonawców będących Właścicielami sieci dystrybucyjnej lub posiada aktualną podpisaną umowę generalną z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu na obszarze na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu ziemnego - w przypadku Wykonawców nie będących Właścicielami sieci dystrybucyjnej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ---1--- Wypełniony formularz oferty– Załącznik nr 1 do SIWZ, w tym wypełniony formularz cenowy - Załącznik nr 1a do SIWZ, należy wycenić wszystkie elementy w formularzu cenowym. ---2--- Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione ---3--- Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na potrzeby realizacji zamówienia niezbędnych zasobów na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego odnośnie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej - jeżeli dotyczy. ---4--- Pełnomocnictwo udzielone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach