Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Kutno i jej jednostek organizacyjnych

Gmina Kutno ogłasza przetarg

  • Adres: 99-300 Kutno, ul. Witosa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 24 355 70 20 , fax. 243 557 021
  • Data zamieszczenia: 2020-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kutno
    ul. Witosa 1
    99-300 Kutno, woj. łódzkie
    tel. 24 355 70 20, fax. 243 557 021
    REGON: 61101574400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminakutno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Kutno i jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Kutno i jej jednostek organizacyjnych”. 2. Wspólny Słownik zamówień (CPV): 09310000-5 Elektryczność. 3. Szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej stanowi załącznik nr 9 SIWZ. 4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe dostaw energii elektrycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne oraz przepisami wykonawczymi do ww. ustawy, w szczególności rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. 5. Zakup będzie się odbywać na postawie umowy sprzedaży z Wykonawcą. 6. Usługi dystrybucji będą świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD). 7. Do obowiązków Wykonawcy należy m. in.: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt realizacji Przedmiotu Zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia oraz przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie zamówienia. 2) Należyta staranność przy realizacji zobowiązań wynikających z umowy zawartej w ramach realizacji niniejszego Zamówienia. 3) Pełnienie funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe w rozumieniu art. 3 pkt 40 ustawy – Prawo energetyczne dla energii elektrycznej sprzedawanej w ramach wynagrodzenia wskazanego w ofercie dotyczącego realizacji niniejszego Zamówienia. 4) Zgłoszenia punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 9 do SIWZ do Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie gwarantującym rozpoczęcie dostaw energii na rzecz Zamawiającego z dniem 01.01.2021 r. 5) Sprzedaż energii elektrycznej przez 12 miesięcy od dnia 01.01.2021 r. do dnia 31.12.2021 r. 6) Przeniesienie na Zamawiającego własności energii elektrycznej, 7) prowadzenia ewidencji wpłat należności zapewniającej poprawność rozliczeń, 8) nieodpłatne udzielanie informacji w sprawie aktualnych cen oraz zasad rozliczeń, 9) przyjmowanie i rozpoznawanie wniosków i reklamacji Zamawiającego, 10) przekazywanie Zamawiającemu istotnych informacji dotyczących realizacji umowy, 11) Spełnienie innych wymagań określonych w istotnych postanowieniach umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa w zakresie Przedmiotu zamówienia. 12) Podstawowe informacje: Ilość układów pomiarowych rozliczających zużytą energię elektryczną 42 Całkowita moc umowna [kW] 729,3 Grupa taryfowa wg OSD Wg wykazu stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ Szacunkowe zużycie w okresie obowiązywania umowy [MWh] 804,703 Informacja o dotychczasowych zmianach sprzedawcy Kolejna Informacja o umowach obecnie obowiązujących Zamawiającego Umowa ważna do 31.12.2020 r. Sposób wypowiedzenia umów zakupu energii. Umowa nie wymaga wypowiedzenia Informacja o zmianach ceny w okresie trwania umowy Zamawiający nie przewiduje zmiany ceny jednostkowej netto podczas trwania umowy, poza zmianami ogólnie obowiązujących przepisów prawa. Szczegółowa informacja o zmianach ceny w okresie trwania umowy została zawarta w § 6 wzoru Umowy stanowiącej Załącznik nr 8 do SIWZ. Informacja o udostępnieniu danych o punktach poboru energii Zamawiający udostępni wszystkie posiadane dane niezbędne w procedurze zmiany sprzedawcy w arkuszu Excel Informacja o udziałach Zamawiającego w akcjach promocyjnych lub lojalnościowych Zamawiający nie podpisywał aneksów dotyczących programów lojalnościowych i promocyjnych Informacja o udzieleniu Wykonawcy pełnomocnictwa Pełnomocnictwo i jego zakres jest integralną częścią umowy i stanowi do niej załącznik nr 3 (wzór umowy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ). Sposób rozliczania Nabywca i Odbiorca, który jest płatnikiem należności to podmioty wskazane w Załączniku nr 9 do SIWZ. Ilość umów jakie zawrze Wykonawca z Zamawiającym w ramach tego postępowania 1 Informacja o sposobie zawarcia umowy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy w ramach wymiany korespondencji drogą poczty tradycyjnej lub kurierskiej Informacja o sposobie dostarczania faktur Wykonawca dostarczy na adres Odbiorcy. W przypadku Nabywcy, faktury zostaną pogrupowane wg wskazań zawartych w Załączniku nr 9 do SIWZ oraz załączniku nr 2 do umowy (wzór umowy stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ). 13) W związku z charakterem zamówienia nie można określić dokładnego zużycia energii elektrycznej objętej przedmiotem zamówienia. Z tego powodu Zamawiający przedstawił przewidywalną ilość zużycia energii elektrycznej. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia energii elektrycznej może ulec zmianie, tj. zwiększeniu bądź zmniejszeniu przy zachowaniu zaoferowanych cen jednostkowych. Tym samym opisane prognozowane zużycie energii elektrycznej nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanej wysokości. 14) Za wszelkie szkody wyrządzone przy wykonywaniu przedmiotu niniejszego Zamówienia odpowiedzialność ponosi wyłącznie Wykonawca. 15) Koszty udziału w postępowaniu, a w szczególności koszty sporządzenia oferty, pokrywa Wykonawca. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu (za wyjątkiem zaistnienia sytuacji, o której mowa w art. 93 ust. 4 ustawy Pzp). 16) Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania informacyjnego Wykonawców. 17) Wykonawca zobowiązany jest do zaoferowania jednakowej ceny dla wszystkich punktów poboru energii elektrycznej. 18) Zamawiający wymaga, aby sprzedaż energii elektrycznej do wszystkich punktów poboru odbywała się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego ENERGA OPERATOR S.A., na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 833) zwanej dalej „Prawem energetycznym". W związku z tym, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca realizujący zamówienie posiadał zawartą umowę z ww. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich punktów poboru Zamawiającego. 19) Zamawiający wskazuje, że na podstawie art. 36a ustawy Pzp, Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy na zasadach określonych w Rozdziale 5 SIWZ. 20) Rozliczenia za dostarczoną energię elektryczną odbywać się będą na podstawie wskazań zainstalowanych układów pomiarowych. Rozliczenia za dostarczoną energię elektryczną dokonywane będą na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę w terminach stosowanych przez OSD wg ceny jednostkowej netto zawartej w ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 7 000,00 PLN. (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) 2. Forma wadium 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz.U. z 2020, poz. 299). 2) W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 1) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: BS Kutno 27 9021 0008 0010 6021 2000 0005 z podaniem tytułu: „Wadium w postępowaniu na zakup energii elektrycznej dla potrzeb obiektów Gminy Kutno i jej jednostek organizacyjnych". Do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę Pzp formach, należy złożyć w: oryginale wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą). 3) Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Pzp, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 4. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 19 sierpnia 2020 r. godz. 1200 2) Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 3) Za skuteczne wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, którego dokument w oryginale (gwarancja, poręczenie) został złożony wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą) przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6 pkt. 2). 2) Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy o Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy skutkować będzie odrzuceniem oferty. 8. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt. 5, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ważną w okresie wykonywania zamówienia lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty składające się na ofertę: 1) wypełniony i podpisany formularz oferty (wg załącznika nr 1), 2) oryginał dokumentu wadialnego - oraz o ile jest to możliwe - kserokopię przelewu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu, 3) oświadczenia wymienione w Rozdziale 11 ust. 1 pkt. 1-4 SIWZ, potwierdzające spełnienie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, wymienionych w Rozdziale 9 SIWZ oraz potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca składa z ofertą, 4) dokumenty wymienione w Rozdziale 11 ust. 2 i ust. 3 SIWZ , 2. Sposób przygotowania oferty: 1) treść złożonej oferty musi ściśle odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez Zamawiającego. Dopuszcza się w ofercie złożenie załączników opracowanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że będą one identyczne co do treści z formularzami opracowanymi przez Zamawiającego, 2) każdy Wykonawca ma prawo złożyć tyko jedną ofertę, 3) Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, 4) ofertę należy złożyć na (lub według wzoru) druku „Oferta” – załącznik nr 1 do SIWZ. Wykonawcy nie wolno dokonywać żadnych zmian merytorycznych we wzorze druku „Oferta” opracowanego przez Zamawiającego, 5) oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką, 6) oferta i załączniki do oferty (oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez osobę/osoby upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Jeśli dokument przedstawiony jest w postaci kserokopii – musi być poświadczony „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, 7) dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane przez Wykonawców wraz z ich tłumaczeniem na język polski , poświadczonym przez Wykonawcę, 8) każda zapisana strona oferty wraz ze wszystkimi załącznikami powinna być ponumerowana i parafowana przez osobę podpisującą ofertę oraz trwale spięte. Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany muszą być parafowane przez osobę/y podpisującą/e ofertę. 3. Tajemnica przedsiębiorstwa: 1) zgodnie z art. 8 ust 3 ustawy Pzp, Wykonawca ma prawo zastrzec informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1010 ze zm.). Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, 2) Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp. 3) informacje zawarte w ofercie, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, muszą być oznaczone klauzulą „NIE UDOSTĘPNIAĆ – TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA” i umieszczone na końcu oferty (ostatnie strony w ofercie lub osobno). W innym przypadku wszystkie informacje zawarte w ofercie będą uważane za ogólnie dostępne i mogą być udostępnione pozostałym Wykonawcom razem z protokołem postępowania, 4) zastrzeżenie informacji, danych, dokumentów lub oświadczeń nie stanowiących tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o nieuczciwej konkurencji spowoduje ich odtajnienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach