Przetargi.pl
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY STRYKÓW

Gmina Stryków ogłasza przetarg

  • Adres: 95-010 Stryków, ul. Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 427 198 002 , fax. 427 198 193
  • Data zamieszczenia: 2020-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stryków
    ul. Kościuszki 27
    95-010 Stryków, woj. łódzkie
    tel. 427 198 002, fax. 427 198 193
    REGON: 47205783300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strykow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY STRYKÓW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla punktów poboru energii elektrycznej na terenie Gminy Stryków na potrzeby oświetlenia ulicznego oraz budynków i obiektów Zamawiającego oraz jego jednostek organizacyjnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 833 ze zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych. Zamawiający działa w imieniu własnym i jest uprawniony do przeprowadzenia postępowania przetargowego w imieniu gminnych jednostek organizacyjnych. Szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej, moc umowna, grupa taryfowa stanowi załącznik nr 9 do SIWZ (odpowiednio załącznik nr 1 do istotnych postanowień umowy). Zakup będzie się odbywać na podstawie umowy sprzedaży z Wykonawcą. Usługi dystrybucyjne są świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD). Operatorem Systemu Dystrybucyjnego zamawiającego jest PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź, 90 -021 Łódź ul. Tuwima 58. Całkowite szacunkowe zapotrzebowanie energii (kWh) dla obiektów w Gminie Stryków w okresie od 1.01.2021 r. do 31.12.2021 r. wynosi ok. 2 135 160,00 kWh. Określenie szacunkowego (przewidywanego) poboru energii nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanych ilościach. Zamawiający przewiduje, że rzeczywista ilość zużycia energii elektrycznej może ulec zmianie tj. zwiększeniu lub zmniejszeniu przy zachowaniu zaoferowanych cen jednostkowych. Faktyczna ilość pobranej przez Zamawiającego energii elektrycznej będzie ustalana i rozliczana na podstawie wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych obiektów przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez „Zamawiającego” szacowanej ilości energii elektrycznej. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje zakup energii elektrycznej do:  128 punktów poboru dla potrzeb oświetlenia ulicznego  52 punkty poboru dla potrzeb budynków, lokali, obiektów użytkowych. Dodatkowo Zamawiający jest w trakcie procedury dodania jednego punktu dla budynku świetlicy (punkt nie uwzględniony w szczegółowym wykazie punktów poboru energii elektrycznej). Zamawiający dopuszcza zmianę szacowanej ilości zakupionej energii elektrycznej będącej przedmiotem dostawy w następujących przypadkach:  zmniejszenia ilości punktów poboru energii (np. likwidacja, sprzedaż)  zwiększenie ilości punktów poboru energii (budowa nowych linii oświetlenia ulicznego i obiektów)  zmiana zapotrzebowania na energię elektryczną. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ. Rozliczenie za zużytą energię elektryczną w nowym obiekcie (nowym punkcie PPE) odbywać się będzie wg stałej ceny wskazanej w ofercie przez cały okres realizacji umowy. Zamawiający oświadcza, że:  procedura wyboru sprzedawcy energii w formie przetargu odbywa się po raz kolejny,  zawarł umowy z OSD PGE Dystrybucja S.A. lokalnym dystrybutorem sieci energetycznej na czas nieokreślony,  wyłonionemu w postępowaniu Sprzedawcy, udostępni dane o PPE w formie elektronicznej, Standardy jakościowe przedmiotu zamówienia: Dostawa energii odbywać się powinna na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 833 ze zm.) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2019 r., poz. 503) oraz przepisami Kodeksu cywilnego w celu zapewnienia podstawowych standardów jakościowych obsługi Zamawiającego oraz zapewnienia właściwych parametrów jakościowych energii elektrycznej . Stosownie do treści art. 34 ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje prawo opcji wraz z określeniem okoliczności, w których nastąpi realizacja prawa opcji. Zamawiający dopuszcza zmianę przewidywanej ilości energii elektrycznej będącej przedmiotem dostawy w przedziale -30%+10% w następujących okolicznościach:  zmniejszenie punktów poboru energii;  zwiększenie punktów poboru energii;  zmiany zapotrzebowania na energię elektryczną. Ponieważ zamówienie na dostawy przewiduje prawo opcji, przy ustaleniu wartości zamówienia uwzględniono największy możliwy zakres tego zamówienia z uwzględnieniem prawa opcji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Strykowie: 52 8785 0002 2001 0000 1993 0006 lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Treść dokumentu gwarancyjnego powinna jednoznacznie wskazywać, że ma on charakter bezwarunkowy oraz nieodwołalny. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 8. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3, lub nieprawidłowo zabezpieczonej, będzie skutkować odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania. 9. W przypadku gwarancji wadialnych składanych przez wykonawców składających ofertę wspólną (tzw. konsorcjum), Zamawiający wymaga, aby w treści gwarancji znalazły się zapisy świadczące o tym, że Gwarant (bank, ubezpieczyciel) ma wiedzę, że zabezpiecza ofertę wspólną składaną przez tzw. konsorcjum. Zamawiający nie określa konkretnych zapisów Gwarancji w przedmiotowym zakresie. Zamawiający wskazuje jedynie, że z treści gwarancji ma wynikać w sposób niebudzący wątpliwości, iż Gwarant zabezpiecza ofertę wspólną składaną w konkretnym postępowaniu. Dopuszczalne jest również określenie w treści gwarancji wadialnej liczby i/lub firm wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, wskazanie lidera tzw. konsorcjum itp. Brak tego typu zapisów w gwarancji złożonej przez konsorcjum, będzie skutkował odrzuceniem oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b). 10. Wniesienie wadium w formie innej niż pieniężna - Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert w oryginale w postaci elektronicznej (alternatywa dla postaci papierowej). Wniesienie dokumentu wadium w postaci elektronicznej musi obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta, tj. oryginału dokumentu.: - Dokument potwierdzający wniesienie wadium musi zostać załączony w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania wystawcy dokumentu (gwaranta). - Niezłożenie pliku lub złożenie pliku będącego skanem dokumentu skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp – Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 833 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Ofertę podpisaną i zgodną z formularzem ofertowym i formularzem cenowym – załącznik nr 1 i 1a do SIWZ (m.in. zamawiający oczekuje wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm tych podwykonawców zgodnie z art. 36b. ust. 1 ustawy Pzp); 2. Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2, tzn. aktualne na dzień składania oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza w oświadczeniu informacje o tych podmiotach. Oświadczenie składa Wykonawca, a w przypadku podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - każdy podmiot składowy, tj.: - każdy wspólnik (przedsiębiorca) tworzący spółkę cywilną; - każdy konsorcjant tworzący tzw. konsorcjum; 3. Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3, tzn. aktualne na dzień składania oferty oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, zamieszcza w oświadczeniu informacje o tych podmiotach. W oświadczeniu Wykonawca zamieszcza także informacje o podwykonawcach części zamówienia. Oświadczenie składa Wykonawca, a w przypadku podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - każdy podmiot składowy, tj.: - każdy wspólnik (przedsiębiorca) tworzący spółkę cywilną; - każdy konsorcjant tworzący tzw. konsorcjum; 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia – w szczególności – do podpisania oferty wraz z załącznikami – o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę - złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5. Pisemne zobowiązanie tzw. innych podmiotów/podmiotów trzecich - jeśli dotyczy, wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ . W sytuacji, o której mowa w art. 22a ust.2 ustawy Pzp, Wykonawca przedkłada w szczególności zobowiązanie podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokumenty, w szczególności zobowiązanie innego podmiotu, musi określać zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. 6. Dowód wniesienia wadium (postanowienia dotyczące składania wadium opisano w §17 SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach