Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej na potrzeby Gminy Dobrzany i jednostek organizacyjnych Gminy Dobrzany

Gmina Dobrzany ogłasza przetarg

  • Adres: 73-130 Dobrzany, Ul. Staszica
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 562 02 01 , fax. 91 561 02 04
  • Data zamieszczenia: 2020-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzany
    Ul. Staszica 1
    73-130 Dobrzany, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 562 02 01, fax. 91 561 02 04
    REGON: 81168567400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dobrzany.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej na potrzeby Gminy Dobrzany i jednostek organizacyjnych Gminy Dobrzany
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne, na rzecz Gminy Dobrzany oraz jej jednostek organizacyjnych, w tym: 1) Zespół Szkół Publicznych w Dobrzanach; 2) Zakład Gospodarki Komunalnej w Dobrzanach. 2. Energia elektryczna musi spełniać standardy jakościowe, parametry techniczne, określone w ustawie – Prawo energetyczne oraz aktach wykonawczych do tej ustawy. 3. Szacunkowa łączna ilość energii – dla wszystkich punktów poboru określonych w załączniku nr 4, w okresie obowiązywania umowy wyniesie 1 540 677 kWh, w tym: 1) Gmina Dobrzany – punkty zasilania obiektów: 239 285 kWh; 2) Gmina Dobrzany – punkty zasilania oświetlenia ulicznego: 534 800 kWh; 3) Zespół Szkół Publicznych w Dobrzanach: 121 000 kWh; 4) Zakład Gospodarki Komunalnej w Dobrzanach: 645 592 kWh; w tym wg grup taryfowych: Grypa taryfowa Prognozowane zużycie w kWh Zespół Szkół Publicznych w Dobrzanach C11 60 000 C21 61 000 Zakład Gospodarki Komunalnej w Dobrzanach C11 43 420 C12A szczytowa 52 592 C12 A pozaszczytowa 164 452 G11 3 528 B21 381 600 Gmina Dobrzany - obiekty C11 235 285 G11 4 000 Gmina Dobrzany - oświetlenie uliczne C11 534 800 4. Wykaz punktów poboru energii elektrycznej określa załącznik nr 4 do SIWZ, który jest jednocześnie załącznikiem nr 1 do umowy. 5. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do dostawy energii elektrycznej: 1) do 27 punktów zasilania obiektów, dla których płatnikiem jest Gmina Dobrzany, 2) do 37 punktów zasilania oświetlenia ulicznego, dla których płatnikiem jest Gmina Dobrzany, 3) do 3 punktów zasilania obiektów, dla których płatnikiem jest Zespół Szkół Publicznych w Dobrzanach, 4) do 28 punktów zasilania obiektów, dla których płatnikiem jest Zakład Gospodarki komunalnej w Dobrzanach. 5) Zamawiający zastrzega, że przed zawarciem umowy, wymienione w załączniku nr 4 do SIWZ numery liczników dla poszczególnych punktów poboru mogą ulec zmianie. Zmiany te mogą nastąpić, między innymi przez działania OSD Zamawiającego, na co Zamawiający nie ma wpływu. 6) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości punktów poboru, w stosunku do liczby wykazanej w ust. 5 oraz załączniku nr 4 do SIWZ, poprzez zwiększenie lub zmniejszenie ich liczby, w ramach grup taryfowych objętych przedmiotem zamówienia (wycenionych w formularzu ofertowym), m.in. w przypadku nabycia lub zbycia punktu poboru. Zamawiający zakłada, że maksymalny wzrost lub zmniejszenie liczby punktów poboru może wynieść 7 szt. 7) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości energii elektrycznej w stosunku do liczby wskazanej w ust. 3 oraz załączniku nr 4 do SIWZ. Zmiana może nastąpić poprzez zwiększenie lub zmniejszenie poboru energii elektrycznej w zależności od potrzeb Zamawiającego i Odbiorcy. Zmiana ilości zużytej energii nie będzie wymagała zmian umowy. Zamawiający zakłada, że maksymalny wzrost lub zmniejszenie ilości zużytej energii elektrycznej wyniesie 20% w stosunku do ilości wymienionych w ust. 4. Ilości wskazane w Załączniku Nr 4 do SIWZ są wielkościami orientacyjnymi, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę, nie przysługuje roszczenie o realizację dostawy w wielkościach podanych w tabeli (załącznik nr 4). 8) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich trudnościach i zmianach w świadczeniu dostawy. 9) Rozpoczynając realizację zamówienia Wykonawca winien zapewnić ciągłość dostawy energii elektrycznej. 10) Rozliczenia za energię elektryczną w nowym punkcie poboru odbywać się będą na warunkach określonych w SIWZ i umowie, wg stałej ceny jednostkowej określonej w ofercie dla danej grupy taryfowej, prze cały okres realizacji umowy. 11) Strony zobowiązane są do ścisłej współpracy w trakcie prowadzenia procedury zmiany sprzedawcy oraz realizacji przedmiotu umowy. 12) Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia procedury zmiany dostawcy energii elektrycznej, w imieniu Zamawiającego. W celu realizacji tego obowiązku Zamawiający udzieli wybranemu Wykonawcy odpowiedniego pełnomocnictwa. Zamawiający przekaże także niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w formie elektronicznej lub pisemnej. 13) Zamawiający informuje, że dla punktów poboru zawarte są umowy odrębne na sprzedaż energii elektrycznej z Wykonawcą: ENEA S. A. ul. Górecka 1, 60-201 Poznań. Umowy są zawarte na czas określony, tj. do 31.12.2020 r. 14) Świadczenie usługi dystrybucji – przesyłu energii elektrycznej realizuje Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD) – ENEA Operator Sp. z o. o. ul. Strzeszyńska 58, 60-479 Poznań. Umowa dotycząca usługi dystrybucji zawarta jest na czas nieokreślony. 15) Zamawiający informuje, że aktualnie nie posiada żadnych punktów poboru energii z zawartą umową kompleksową. 16) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą za realizację przedmiotu zamówienia będą dokonywane wyłącznie w walucie polskiej. 17) Rozliczenia kosztów sprzedanej energii odbywać się będą na podstawie odczytów układów pomiarowo-rozliczeniowych dokonywanych przez operatora systemu dystrybucyjnego, zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli posiada aktualną koncesję, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 833 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 2a i nr 2b do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy), które należy złożyć w formie pisemnej; 3) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego; pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. Uwaga: Wykonawcy mogą składać informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji (załączniki nr 2a, 2b, 2c do SIWZ). Uwaga: (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700). 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Uwaga nr: (korzystanie z zasobów innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu): 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów (dot. warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w niniejszym rozdziale), niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 i pkt 8 ustawy (wybrane przez Zamawiającego fakultatywne podstawy wykluczenia, wskazane w rozdz. XII ust. 1 SIWZ). 4. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiający należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, składa zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału. 6. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w pkt 2, polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych powyżej, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy – załącznik nr 2a do SIWZ. Uwaga (procedura sanacyjna – samooczyszczenie) 1. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i pkt 14 oraz pkt 16-20, a także ust. 5 ustawy (wybrane przez Zamawiającego fakultatywne podstawy wykluczenia wskazane w ust. 1 rozdz. XII SIWZ), może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody, o których mowa w pkt 1. Uwaga (dotycząca wykonawców zagranicznych) 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany, zgodnie z §7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 10 pkt 2 lit. a, b, c składa dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) nie otwarto jego likwidacji ani upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentami zawierającymi odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach