Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej na potrzeby budynków i lokali biurowych, oświetlenia ulicznego oraz urządzeń komunalnych gminy Bolesławiec

Gmina Bolesławiec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-700 Bolesławiec, Teatralna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 732 32 21, , fax. 75 735 17 83
  • Data zamieszczenia: 2019-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolesławiec
    Teatralna 1 a
    59-700 Bolesławiec, woj. dolnośląskie
    tel. 75 732 32 21, , fax. 75 735 17 83
    REGON: 23082145700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminaboleslawiec.pl/354/407/postepowania-powyzej-30-tys-euro.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej na potrzeby budynków i lokali biurowych, oświetlenia ulicznego oraz urządzeń komunalnych gminy Bolesławiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej na potrzeby budynków i lokali biurowych, oświetlenia ulicznego oraz urządzeń komunalnych gminy Bolesławiec. 2. Zakres zamówienia obejmuje: Zadanie A: Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb własnych i jednostek organizacyjnych Gminy Bolesławiec. Zamówienie dotyczy 144 punktów poboru energii – budynków, lokali administracyjnych, urządzeń komunalnych i oświetlenia ulicznego rozmieszczonych w granicach administracyjnych Gminy. Szczegółowe zestawienie punktów poboru wraz z danymi technicznymi zawiera Załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji. Zadanie B: Przeprowadzenie procedury zmiany dostawcy energii dla punktów, dla których proces zmiany Sprzedawcy następuje po raz kolejny, obejmujące przygotowanie i przedstawienie Zamawiającemu do podpisu wszelkich dokumentów służących przeprowadzeniu tych zmian. Powyższy podział na zadania stanowi zestawienie powinności objętych zamówieniem i nie stanowi podziału zadania na części, co oznacza, że składający ofertę Wykonawca ma obowiązek wykonać wszystkie wymienione zadania, do których się zobowiązuje, składając ofertę. 3.Wymagane parametry dostaw: Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo Energetyczne, rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. 4.Wielkość zamówienia: Szacunkowa ilość dostarczanej energii w pełnym okresie zamówienia (16 miesiące) wynosi 2.960.000 kWh, w tym: Energia rozliczana całodobowo w grupie C11 - 654.160 kWh, Energia w strefie szczytowej dla grupy C12a - 15.984 kWh, Energia w strefie pozaszczytowej dla grupy C12a - 38.480 kWh, Energia w strefie dziennej dla grupy C12b - 707.736 kWh, Energia w strefie nocnej dla grupy C12b - 1.527.064 kWh, Energia rozliczana całodobowo w grupie C21 - 16.576 kWh. Ujęta w podanej wyżej ilości łącznej wielkość zużycia energii dla obiektów, dla których jest ona przeznaczana na oświetlenie uliczne, wynosi w tym okresie, oprócz całości zużycia energii w obu strefach (dziennej i nocnej) w taryfie C12b, również: całodobowo w grupie C11: 26.492 kWh co stanowi dodatkowego około 4,05 % wolumenu zamówienia dla tej taryfy. W sumie wielkość zużycia energii elektrycznej w skali jednego roku z przeznaczeniem na oświetlenie uliczne stanowi ok 76,40% wolumenu rocznego zamówienia. Podane wielkości stanowią odwzorowanie wielkości zużycia przeliczone na podstawie analogicznego okresu przeszłego i nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do zakupu dokładnie tych ilości. Oznacza to, że Zamawiający odbierze ilość energii wynikającej z rzeczywistych wskazań układów pomiarowych w okresie zamówienia, rozliczenie nastąpi według wielkości wykazanych w całości, a kwestia ewentualnych rozbieżności z wielkościami wykazanymi w przetargu nie może stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy, niezależnie od tego, czy wielkości te będą wyższe, czy niższe od zakładanych. Zamawiający dopuszcza również możliwość zmiany ilości punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ. Zmiana ilości punktów poboru energii elektrycznej wynikać może z likwidacji lub przekazania punktu poboru innemu właścicielowi. Zmiana wynikać może również ze zwiększenia ilości punktów poboru energii, o których mowa w załączniku nr 1 do SIWZ przy założeniu, że łączny skutek wprowadzenia tych punktów nie spowoduje wzrostu wolumenu sprzedaży o ilość większą, niż 5% wielkości szacunkowej. Przyłączenie dodatkowych punktów poboru będzie możliwe wyłącznie w tych taryfach, dla których zostały zaproponowane stawki w przetargu. Rozliczenie ewentualnych dodatkowych punktów poboru będzie się odbywać według tej samej stawki rozliczeniowej, która została zaoferowana w przetargu, a końcem okresu umowy zawieranej dla takiego punktu będzie ostateczny termin zakończenia dostaw, określony w przetargu. Gdyby dla nowych punktów okazało się niemożliwe przyłączenie zgodnie z zaoferowanymi w przetargu taryfami, Zamawiający nie będzie wymagał objęcia ich zakresem rozszerzenia. Odstępstwem od tej zasady jest sytuacja jednego z punktów poboru energii, jeszcze nie przyjętego na majątek Gminy i w związku z tym nie ujętego w przetargu, dla którego trwa proces uzgadniania przyszłej taryfy. Z uwagi na to, że jest to oświetlenie uliczne, pod uwagę brane są możliwości: C12b, C11 lub ewentualnie B11, oczywiście pod warunkiem dostosowania przyszłego licznika do zdalnego odczytu. Z uwagi na tę ostatnią możliwość Zamawiający prosi o podanie ceny również dla taryfy B11, choć w przetargu nie zostało jej przypisane żadne zużycie i w związku z tym podana stawka nie będzie wpływała na wynik postępowania. Zamawiający deklaruje, że taka sytuacja w okresie zamówienia będzie ewentualnie dotyczyć tylko tego jednostkowego przypadku, a spodziewana wielkość rocznego zużycia (wynikająca z ilości zainstalowanych opraw i czasu ich świecenia) – 24.000 kWh – w żaden sposób nie zakłóci wyników przetargu, zwłaszcza, że mieści się ona w granicach dopuszczalnego wzrostu poboru energii. 6.Inne parametry zamówienia: Na dzień ogłoszenia przetargu moc zapotrzebowana łącznie dla wszystkich podmiotów objętych zamówieniem wynosi 3113 kW. Może się ona zmieniać w okresie realizacji zamówienia, lecz nie powinno wpłynąć to na realizację umów, będących skutkiem niniejszego postępowania. 7. Warunki formalne uruchomienia dostaw. 7.1. Stan istniejący. Dla każdego podmiotu wchodzącego w skład grupy zakupowej i wszystkich punktów poboru energii jest to kolejna zmiana dostawcy. Dla tej części punktów poboru warunki formalne przesyłu energii regulują obecnie posiadane umowy dystrybucyjne, zawarte z Tauron Dystrybucja SA. Umowy te zawarte są na czas nieokreślony, a okresy ich wypowiedzenia nie mają znaczenia, gdyż nie będą one wypowiadane. Natomiast warunki dostaw energii precyzują obecnie obowiązujące umowy sprzedażowe na czas określony, do dnia poprzedzającego oczekiwany w przetargu termin rozpoczęcia dostaw. Z uwagi na fakt, że nie ma w nich takich zapisów, Zamawiający przyjmuje, że odrębne wypowiedzenie ich nie będzie konieczne, gdyż ulegną one wygaśnięciu. Obecnym dostawcą energii jest PGE Obrót. 7.2. Zobowiązania Wykonawcy. Wybrany w przetargu Wykonawca na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa dokona wszelkich czynności związanych z rozwiązaniem dotychczasowych umów, które będą tego wymagać (przede wszystkim w przyszłości, w przypadku rozszerzania zakresu zadania o nowe obiekty), oraz zawarciem osobnych umów na dostawę i przesył energii do obiektów Zamawiającego i jednostek organizacyjnych. Zamawiający ma zamiar polegać na wzorze pełnomocnictwa, który zostanie mu przesłany przez wybranego Wykonawcę po dokonaniu jego wyboru, najlepiej wraz z oświadczeniem o grupie kapitałowej. Zamawiający nie ma zamiaru ingerować w treść pełnomocnictwa, ograniczając się do ogólnego sprawdzenia, czy jego zakres odpowiada warunkom przetargu. Oznacza to, że wybrany Wykonawca jest zobligowany do wypełnienia i przedstawienia do podpisu wszelkich druków służących skutecznemu przeprowadzeniu procedury zmiany sprzedawcy, a więc wszelkie powinności wynikające z tej konieczności leżą po stronie Wykonawcy. Niemniej, samą czynność podpisania umów Zamawiający oraz podmioty wymienione w rozdziale II.2 niniejszej SIWZ mają zamiar wykonać samodzielnie. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy horyzont czasowy podpisywanych umów przekracza okres dostaw objęty niniejszym przetargiem, czyli np. nowo tworzonych umów dystrybucyjnych. Zamawiający deklaruje udostępnienie wszelkich niezbędnych materiałów oraz wszelką pomoc związaną z wdrożeniem, oprócz wykonywania czynności, do których zobowiązany jest Wykonawca. 8. Dane wejściowe. Wszystkie punkty poboru energii mają nadane jednolite numery PPE, które są podane w Załączniku nr 1 do SIWZ. Po dokonaniu wybory Wykonawcy Zamawiający przekaże mu dane odnośnie rocznego zużycia energii dla poszczególnych punktów, jako rozszerzoną wersję edytowalną tego Załącznika.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy PLN 00/100) na okres związania ofertą. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 3. Wadium wniesione w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek Zamawiającego Łużycki Bank Spółdzielczy w Lubaniu Oddział w Bolesławcu 92 8392 0004 2600 2017 2000 0040 UWAGA !!! Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli Wykonawca posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019, poz. 755) oraz posiadają obowiązującą umowę lub promesę umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucji działającym na terenie Gminy Bolesławiec (Tauron Dystrybucja SA). Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu koncesji na obrót energią elektryczną oraz oświadczenie o posiadaniu obowiązującej umowy lub promesy umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z lokalnym OSD, zawarte w treści Załącznika nr 4 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, informacje i załączniki w kolejności jak niżej: 1. Wypełniony, (zawierający imię i nazwisko, nazwę firmy i dokładny adres Wykonawcy, NIP, nr tel./fax, e-meil), oznaczony datą, sporządzony wg wzoru „Formularz Ofertowy” – Zał. nr 2 - i właściwie podpisany określający i zawierający m.in.: 1) Ceny jednostkowe ryczałtowe netto za daną taryfę. 2) Cenę oferty brutto za zakup przy podanych w przetargu wielkościach zużycia energii. 3) Termin wykonania (od dnia 01.09.2019r. do 31.12.2020r.) 4)Informacje o wadium i nr konta, na który należy je zwrócić. 2. Oświadczenia wymagane postanowieniami rozdziału VI pkt. 1 SIWZ jako Zał. nr 3 i 4 oraz w terminie 3-ch dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert wg Zał. nr 5 – Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 3. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (w przypadku dla oferty wspólnej – pełnomocnictwo dla lidera).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach