Przetargi.pl
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY BUDYNKÓW I LOKALI BIUROWYCH, OŚWIETLENIA ULICZNEGO ORAZ URZĄDZEŃ KOMUNALNYCH GMIN CIĘŻKOWICE I RZEPIENNIK STRZYŻEWSKI

Urząd Gminy w Ciężkowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 33190 Ciężkowice, ul. Tysiąclecia
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 510 051 , fax. 146 510 944
  • Data zamieszczenia: 2018-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ciężkowicach
    ul. Tysiąclecia 19
    33190 Ciężkowice, woj. małopolskie
    tel. 146 510 051, fax. 146 510 944
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malopolska.pl/ugciezkowice

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY BUDYNKÓW I LOKALI BIUROWYCH, OŚWIETLENIA ULICZNEGO ORAZ URZĄDZEŃ KOMUNALNYCH GMIN CIĘŻKOWICE I RZEPIENNIK STRZYŻEWSKI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia stanowi : ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY BUDYNKÓW I LOKALI BIUROWYCH, OŚWIETLENIA ULICZNEGO ORAZ URZĄDZEŃ KOMUNALNYCH GMIN CIĘŻKOWICE I RZEPIENNIK STRZYŻEWSKI Zakres zamówienia obejmuje : Zadanie A : Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb własnych i jednostek organizacyjnych Gmin Ciężkowice i Rzepiennik Strzyżewski. Zamówienie dotyczy 155 punktów poboru energii – budynków, lokali administracyjnych, urządzeń komunalnych i oświetlenia ulicznego rozmieszczonych w granicach administracyjnych tych Gmin. Szczegółowe zestawienie punktów poboru wraz z danymi technicznymi zawiera Załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji. Zadanie B : Przeprowadzenie procedury zmiany dostawcy energii dla punktów, dla których proces zmiany Sprzedawcy następuje po raz pierwszy (11 PPE), obejmujące dokonanie w imieniu Zamawiającego wypowiedzenia dotychczasowych umów kompleksowych oraz przygotowanie i przedstawienie Zamawiającemu do podpisu wszelkich dokumentów służących przeprowadzeniu tych zmian, z wyłączeniem umów dystrybucyjnych, których wystawienie stanowi obowiązek OSD. Zadanie C : Przeprowadzenie procedury zmiany dostawcy energii dla punktów, dla których proces zmiany Sprzedawcy następuje po raz kolejny (144 PPE), obejmujące przygotowanie i przedstawienie Zamawiającemu do podpisu wszelkich dokumentów służących przeprowadzeniu tych zmian. Powyższy podział na zadania stanowi zestawienie powinności objętych zamówieniem i nie stanowi podziału zadania na części, co oznacza, że składający ofertę Wykonawca ma obowiązek wykonać wszystkie wymienione zadania. Wymagane parametry dostaw : Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo Energetyczne, rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. Wielkość zamówienia : Szacunkowa ilość dostarczanej energii w pełnym okresie zamówienia (24 miesiące) wynosi 2.170.000 kWh, w tym:  energia rozliczana całodobowo w grupie C11: 946.988 kWh  energia w strefie szczytowej dla grupy C12a: 7.161 kWh  energia w strefie pozaszczytowej dla grupy C12a: 16.275 kWh  energia rozliczana całodobowo w grupie O11: 1.199.576 kWh Razem 2.170.000 kWh Podane wielkości stanowią odwzorowanie wielkości zużycia przeliczone na podstawie analogicznego okresu przeszłego i nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do zakupu dokładnie tych ilości. Oznacza to, że Zamawiający odbierze ilość energii wynikającej z rzeczywistych wskazań układów pomiarowych w okresie zamówienia, rozliczenie nastąpi według wielkości wykazanych w całości, a kwestia ewentualnych rozbieżności z wielkościami wykazanymi w przetargu nie może stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy, niezależnie od tego, czy wielkości te będą wyższe, czy niższe od zakładanych. Zamawiający dopuszcza również możliwość zmiany ilości punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ. Zmiana ilości punktów poboru energii elektrycznej wynikać może z likwidacji lub przekazania punktu poboru innemu właścicielowi. Zmiana wynikać może również ze zwiększenia ilości punktów poboru energii, o których mowa w załączniku nr 1 do SIWZ przy założeniu, że łączny skutek wprowadzenia tych punktów nie spowoduje wzrostu wolumenu sprzedaży o ilość większą, niż 10% wielkości szacunkowej. Rozliczenie ewentualnych dodatkowych punktów poboru będzie się odbywać według tej samej stawki rozliczeniowej, która została zaoferowana w przetargu, a końcem okresu umowy zawieranej dla takiego punktu będzie ostateczny termin zakończenia dostaw, określony w przetargu. Termin realizacji zamówienia: od 01.10.2018 do 30.09.2020 r. Dopuszcza się opóźnienie terminu rozpoczęcia realizacji, wynikające z konieczności przeprowadzenia przez wybranego Wykonawcę rozdzielenia dotychczasowych umów kompleksowych, jednak nie wpływa to na termin zakończenia realizacji zamówienia. Rozpoczęcie świadczenia dostaw będzie możliwe nie wcześniej, niż po skutecznym przeprowadzeniu procedur związanych ze zmianą dostawcy. Zakłada się, że wybrany w postępowaniu Wykonawca przystąpi niezwłocznie do czynności, mających na celu rozpoczęcie świadczenia dostaw w zakładanym w postępowaniu terminie. W przeciwnym przypadku wadium wpłacone przez wybranego Wykonawcę ulegnie zatrzymaniu, a Zamawiający zgodnie z treścią art. 94 ust. 3 PZP dokona wyboru kolejnego Wykonawcy według kolejności przydzielonych ocen punktowych, bez konieczności rozgrywania odrębnego postępowania. Inne parametry zamówienia : Na dzień ogłoszenia przetargu moc zapotrzebowana łącznie dla wszystkich podmiotów objętych zamówieniem wynosi 1181 kW. Może się ona zmieniać w okresie realizacji zamówienia, lecz nie powinno wpłynąć to na realizację umów, będących skutkiem niniejszego postępowania. Wspólny słownik zamówień CPV : Warunki formalne uruchomienia dostaw 1 Stan istniejący Dla części podmiotów wchodzących w skład grupy zakupowej i punktów poboru energii jest to pierwsza zmiana dostawcy. Dla tej części punktów poboru warunki formalne dostaw energii regulują obecnie posiadane umowy kompleksowe, zawarte z Tauron Sprzedaż sp. z o.o. Umowy te zawarte są na czas nie określony, a okresy ich wypowiedzenia wynoszą 3 miesiące. Zamawiający dopuszcza rozpoczęcie dostaw dla tych punktów z opóźnieniem. Dla większości punktów będzie to kolejna zmiana dostawcy, co w każdej sytuacji również zostało zaznaczone w treści Załącznika nr 1. Analogicznie jak powyżej, dniem zakończenia umów o dostawę energii jest dzień bezpośrednio poprzedzający oczekiwany przez Zamawiającego termin rozpoczęcia dostaw. Ponadto, punkty poboru energii objęte przetargiem nie posiadają umów promocyjnych ani innych, uniemożliwiających zmianę dostawcy przed planowaną datą rozpoczęcia dostaw przez wybranego Wykonawcę. 2 Powinności wybranego Wykonawcy Wybrany w przetargu Wykonawca na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa dokona wszelkich czynności związanych z rozwiązaniem dotychczasowych umów kompleksowych oraz zawarciem osobnych umów na dostawę i przesył energii do obiektów Zamawiającego i jednostek organizacyjnych. Oznacza to, że wybrany Wykonawca jest zobligowany do wypełnienia i przedstawienia do podpisu wszelkich druków służących skutecznemu przeprowadzeniu procedury zmiany sprzedawcy, a więc wszelkie powinności wynikające z tej konieczności leżą po stronie Wykonawcy. Dane wyjściowe Wszystkie punkty poboru energii mają nadane jednolite numery PPE. Na dzień ogłoszenia przetargu Zamawiający dysponuje kompletem numerów tych obecnie posiadanych umów o dostawę energii, które wymagają wypowiedzenia (kompleksowych), natomiast obecnie obowiązująca umowa na dostawę energii nie wymaga wypowiedzenia. Numery PPE są podane w Załączniku nr 1. Po dokonaniu wybory Wykonawcy Zamawiający przekaże mu dane odnośnie rocznego zużycia energii dla poszczególnych punktów, jako rozszerzoną wersję edytowalną tego Załącznika.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 15.000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) w terminie do dnia 07.09.2018 r. do godziny 10.00. Decyduje data i godzina wpływu środków do Zamawiającego. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 3. Wadium może być wnoszone: a) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Urzędu Gminy Ciężkowice: nr 09 8591 0007 0290 0000 2118 0020 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 - ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, dokumenty te powinny zostać przedłożone w oryginale, a z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: a) określenie przedmiotu gwarancji, wynikającego z SIWZ, b) ustalenie beneficjenta gwarancji, tj. Gminy Ciężkowice, c) określenie kwoty gwarantowanej w zł., tożsamej z ustaloną w SIWZ kwotą wadium, d) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą określony w niniejszej SIWZ, e) udzielenie gwarancji jako nie odwoływalnej i bezwarunkowej, f) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności uzasadniające konieczność zapłaty, o których mowa w SIWZ, jednak bez obowiązku potwierdzania tych okoliczności. 5. W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w punkcie 10.3, Wykonawca winien przedłożyć dokument poręczenia wystawiony przez poręczyciela, obowiązujący przez cały okres związania ofertą, określony w SIWZ. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony, a oferta uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust 4a i 5 ustawy PZP, w szczególności, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, listy podwykonawców lub podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zwróci wadium, jeśli Wykonawca udowodni, że nastąpiło to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 8. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu koncesji na obrót energią elektryczną, zawarte w treści Załącznika nr 2
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz ze składaną ofertą : a) pisemne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - oświadczenie zawarte w treści wypełnionego Załącznika nr 2 do SIWZ - formularza ofertowego, b) oświadczenie o posiadaniu koncesji na obrót energią elektryczną – zawarte w treści Załącznika nr 2 do SIWZ, c) oświadczenie o posiadaniu umowy lub promesy umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego działającym na terenie Gmin Ciężkowice i Rzepiennik Strzyżewski – zawarte w treści Załącznika nr 2 do SIWZ, d) oświadczenie o zamiarze ewentualnego powierzenia części zamówienia podwykonawcom zawarte w treści Załącznika nr 2 do SIWZ lub braku takiego zamiaru, dokonane poprzez zakreślenie odpowiedniej opcji tego Załącznika.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach