Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej dla punktów poboru Gminy Sitno i jej jednostek organizacyjnych

Gmina Sitno ogłasza przetarg

  • Adres: 22-424 Sitno, Sitno
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. 84 6113940 , fax. 84 6112302
  • Data zamieszczenia: 2017-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sitno
    Sitno 73
    22-424 Sitno, woj. brak
    tel. 84 6113940, fax. 84 6112302
    REGON: 950368575

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej dla punktów poboru Gminy Sitno i jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej dla Gminy Sitno i jej jednostek organizacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia. Zamawiający ma obecnie zawarte: rozdzielone umowy sprzedaży energii i usług dystrybucji dla PPE – wg informacji w zał. nr 5 do SIWZ. Umowy te kończą się ze skutkiem na dzień 31.12.2017 r. Umowy dystrybucyjne dla tych PPE zawarte są na czas nieoznaczony. kompleksowe umowy sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej dla PPE nr 135, 136 i 137 w tabeli 1 w zał. nr 5 do SIWZ. Umowy te powinny zostać wypowiedziane przez Wykonawcę (za pełnomocnictwem od Zamawiającego) z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na dzień 31.03.2018 r. Jest to kolejna zmiana sprzedawcy dla PPE, dla których są obecnie zawarte rozdzielone umowy sprzedaży energii elektrycznej i usług dystrybucji oraz pierwsza zmiana sprzedawcy dla PPE, dla których obecnie są zawarte umowy kompleksowe. Zawarte zostaną nowe umowy sprzedaży energii elektrycznej dla wszystkich PPE Gminy Sitno i jej jednostek organizacyjnych (wg zał. nr 5 do SIWZ) na czas oznaczony od 1.01.2018 do 31.12.2019 roku, oraz nowe umowy dystrybucyjne na czas nieoznaczony tylko dla PPE, dla których obecnie są zawarte umowy kompleksowe. Z wybranym Wykonawcą zostaną zawarte następujące umowy sprzedaży energii elektrycznej: Umowa 1: dla PPE oświetlenia ulicznego Gminy Sitno wyszczególnionych w tabeli 1 w zał. 5 do SIWZ w poz. 1-111, podpisywana będzie przez Wójta Gminy Sitno. Dla tych PPE Wykonawca będzie wystawiał zbiorczo 1 fakturę rozliczeniową co 2 miesiące z załączeniem szczegółów rozliczenia dla każdego PPE na oświetlenie. Umowa 2: dla PPE budynki Gminy Sitno wyszczególnionych w tabeli 1 w zał. 5 do SIWZ w poz. 112-137, podpisywana będzie przez Wójta Gminy Sitno. Dla tych PPE Wykonawca będzie wystawiał faktury rozliczeniowe osobno dla każdego PPE zgodnie z okresem rozliczeniowym OSD. Umowa 3: dla PPE (budynki) Centrum Kultury z Biblioteką w Sitnie, wyszczególnionych w tabeli w zał. 5 do SIWZ w poz. 138-141, podpisywana będzie przez Dyrektora Centrum. Dla tych PPE Wykonawca będzie wystawiał faktury rozliczeniowe osobno dla każdego PPE zgodnie z okresem rozliczeniowym OSD. Umowa 4: dla PPE (budynki) Stowarzyszenia Rozwoju i Promocji Gminy Sitno i Okolic CL w Kornelówce, wyszczególnionych w tabeli 1 w zał. 5 do SIWZ w poz. 142-150, podpisywana będzie przez Prezesa w/w Stowarzyszenia. Dla tych PPE Wykonawca będzie wystawiał faktury rozliczeniowe osobno dla każdego PPE zgodnie z okresem rozliczeniowym OSD. Szczegóły rozliczenia dla każdego PPE powinny zawierać co najmniej: zużycie energii w podziale na strefy czasowe (jeśli takie występują), adres PPE, przynajmniej jeden numer jednoznacznie identyfikujący dany PPE (kod PPE, nr ewidencyjny OSD, numer licznika lub inny), mogą też zawierać grupę taryfową, moc i inne dane, jeśli Sprzedawca będzie nimi dysponował. W przypadku braku otrzymania danych z odczytów liczników od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie, w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej, Zamawiający dopuszcza wystawienie faktury rozliczeniowej na bazie danych pomiarowych z poprzedniego okresu rozliczeniowego lub danych z Załącznika nr 2 do Umowy. W takim przypadku, Wykonawca ma obowiązek dokonać rozliczenia wyrównawczego przy fakturze rozliczeniowej za kolejny okres po otrzymaniu rzeczywistych danych pomiarowych od OSD. Jeżeli OSD będzie przekazywał dane pomiarowe na Platformie Wymiany Informacji częściej niż co 2 miesiące, to Zamawiający wymaga od wybranego Wykonawcy wystawiania faktur sprzedaży co 2 miesiące z sumarycznym zużyciem energii z okresu 2 miesięcy. Obowiązkiem wybranego Wykonawcy będzie:  terminowe zgłoszenie właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego (dalej OSD) do realizacji nowo zawartych umów sprzedaży energii elektrycznej, w sposób zapewniający rozpoczęcie sprzedaż energii elektrycznej od 1.01.2018 roku;  reprezentowanie Gminy Sitno i jej jednostek organizacyjnych przed właściwym Sprzedawcą i OSD w sprawach związanych z rozwiązaniem dotychczasowych umów kompleksowych i zawarciem nowych umów dystrybucyjnych oraz zawarcie w imieniu Zamawiającego nowych umów dystrybucyjnych dla PPE, dla których zawarcie tych umów będzie konieczne ze względu na wypowiedzenie dotychczas obowiązujących umów kompleksowych; Do wykonania wyżej wymienionych czynności Wykonawca otrzyma stosowne pełnomocnictwo (Załącznik nr 3 do Umowy Sprzedaży). Zamawiający nie planuje obecnie zmiany grup taryfowych w punktach poboru energii. Jednakże Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany grup taryfowych w ciągu trwania Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej z wybranym Wykonawcą. Zmiana taryfy może nastąpić jedynie w obrębie tej samej grupy przyłączeniowej i nie będzie wiązać się ze zmianą zabezpieczeń przedlicznikowych. Zamawiający poczyni odpowiednie ustalenia samodzielnie z OSD. O odpowiednich zmianach zostanie także poinformowany Wykonawca, a ewentualne zmiany zostaną uwzględnione we właściwym załączniku do umowy zakupu energii elektrycznej. Zmiana grup taryfowych nie będzie mieć wpływu na cenę jednostkową energii elektrycznej, ponieważ Zamawiający organizacyjnie wymaga przedstawienia oferty z ceną całodobową. Szacunkowa ilość dostarczanej energii w okresie dostawy wynosi 1 086 697 kWh razem dla punktów poboru energii (dalej: PPE) wymienionych w Załączniku nr 5 do SIWZ. Nie stanowi ona dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Faktyczne zużycie energii elektrycznej uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych punktów poboru energii. Sprzedawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowaną w przetargu cenę energii. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy następujące dane w wersji edytowalnej (MS Excel) dla każdego punktu poboru niezwłocznie po podpisaniu umowy sprzedaży energii elektrycznej z wybranym Wykonawcą: - nazwa i adres płatnika; - opis punktu poboru; - adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina); - grupa taryfowa; - moc umowna; - planowane roczne zużycie energii w podziale na strefy; - numer licznika; - Operator Systemu Dystrybucyjnego; - nazwa dotychczasowego Sprzedawcy; - rodzaj obiektu (oświetlenie lub budynek); - potwierdzenie wypowiedzenia dla każdego PPE na dany dzień; - numer ewidencyjny OSD; - typ obowiązującej umowy: kompleksowa czy rozdzielona; - początek i koniec nowej umowy sprzedaży; - częstotliwość rozliczeń z OSD; Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące: Posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej), albo umowę (lub oświadczenie o jej posiadaniu) zawartą z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na obszarze, na którym znajdują się miejsca dostarczania energii na dzień rozpoczęcia Umowy pomiędzy Zamawiającym a wybranym Wykonawcą (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej); możliwość sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej właściwego OSD działającego na terenie punktów poboru energii określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach