Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej

Gmina Święciechowa ogłasza przetarg

  • Adres: 64-115 Święciechowa, ul. Ułańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655 333 510 , fax. 655 299 548
  • Data zamieszczenia: 2020-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Święciechowa
    ul. Ułańska 4
    64-115 Święciechowa, woj. wielkopolskie
    tel. 655 333 510, fax. 655 299 548
    REGON: 41105071200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.swieciechowa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest „Zakup energii elektrycznej” do obiektów Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych wskazanych w załącznikach nr 1 i 2 do SIWZ. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych przez ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 755 ze zm.), rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 503). 1.1 Gmina Święciechowa - Zamawiający, działa w imieniu własnym oraz na podstawie podpisanego Porozumienia, w imieniu niżej wymienionych jednostek: 1) Samorządowy Ośrodek Kultury w Święciechowie ul. Śmigielska 1a 64 -115 Święciechowa NIP: 697-19-10-239 2) Szkoła Podstawowa im. Marii Skłodowskiej – Curie w Święciechowie ul. Szkolna 15 64-115 Święciechowa NIP: 697 – 189 – 99 – 63 3) Szkoła Podstawowa w Długiem Starem ul. Leszczyńska 1 64-100 Leszno NIP: 697- 189 – 99 – 92 4) Szkoła Podstawowa w Lasocicach ul. Szkolna 13 64-100 Leszno NIP: 697- 189 – 99 – 86 5) Przedszkole Samorządowe w Święciechowie ul. Strzelecka 12 64 -115 Święciechowa NIP: 697-19-95-589 6) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Święciechowie ul. Strzelecka 6 64 -115 Święciechowa NIP: 697-21-17-365 2. Zamawiający przewiduje udzielenie niniejszego zamówienia z podziałem na części w rozumieniu art. 2 pkt 6 PZP. Postępowanie zostało podzielone na części w celu uzyskania optymalnych korzyści finansowych. Część 1 zamówienia – zakup energii elektrycznej do obiektów wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ – oświetlenie uliczne: 1) Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.07.2020 r. do 31.12.2021 r. wynosi 224 667 kWh. 2) Wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego zał. nr 2 do projektu umowy (załącznik nr 7.1), w szczególności Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego (dalej jako OSD) do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej, zmiany sprzedawcy energii, składania oświadczeń woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych informacji w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (o ile zaistnieje taka potrzeba), reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji. Część 2 zamówienia – zakup energii elektrycznej do obiektów wymienionych w załączniku nr 2 do SIWZ – pozostałe obiekty: 1) Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.07.2020 r. do 31.12.2021 r. wynosi 725 998 kWh. 2) Wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego zał. nr 2 do projektu umowy (załącznik nr 7.2), w szczególności Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej, zmiany sprzedawcy energii, składania oświadczeń woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych informacji w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (o ile zaistnieje taka potrzeba) reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji. 3. Każdy z wykonawców zamówienia może złożyć ofertę na obie części zamówienia albo na jedną z części. 4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie dla Części 1 i Części 2 przedmiotu zamówienia na zasadach i warunkach określonych we wzorach umów stanowiących odpowiednio Załącznik nr 7.1. i Załącznik nr 7.2. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z wykazem punktów poboru energii elektrycznej dla poszczególnych Części przedmiotu zamówienia zawarty jest odpowiednio w Załączniku nr 1 i Załączniku nr 2 do SIWZ. Deklarowane w ww. załącznikach zużycie energii elektrycznej jest wielkością szacunkową i służy wyłącznie do obliczenia ceny Oferty. 6. Na wniosek Zamawiającego możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie ilości obiektów wymienionych enumeratywnie w załączniku nr 1 i 2 do niniejszej SIWZ z zachowaniem ceny za 1kWh ustalonej w wyniku niniejszego postępowania. 7. Dostawa energii elektrycznej realizowana będzie na podstawie umowy sprzedaży energii elektrycznej, o której mowa w art. 5 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo Energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze zm.). 8. Niniejsze zamówienie nie obejmuje świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej. 9. Zamawiający, informuje, iż w ramach Części 1 i 2 przedmiotu zamówienia Wykonawca odpowiedzialny jest za bilansowanie handlowe i musi posiadać status Podmiotu Odpowiedzialnego za Bilansowanie handlowe (tzw. POB). 10. Dla Części 1 i Części 2 Wykonawca jest zobowiązany posiadać obowiązujące przez cały okres realizacji niniejszego zamówienia umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego OSD, działającym na terenie Zamawiającego, umożliwiające zawarcie skutecznych umów oraz sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD do punktów poboru energii elektrycznej, określonych w Załączniku nr 1 oraz 2 do SIWZ. UWAGA! Zamawiający zastrzega, iż wyżej wymienione umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego OSD Wykonawca winien posiadać na dzień składania ofert lub najpóźniej w dniu rozpoczęcia dostawy energii elektrycznej. 11. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony bip.swieciechowa.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o którym mowa w rozdziale 5 pkt 2 lit. a) SIWZ, jeżeli wykaże, że posiada: a) posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 755 ze zm.), potwierdzającą posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności w zakresie obrotu energią elektryczną – niniejszy warunek udziału w postępowaniu dotyczy wszystkich Części przedmiotu zamówienia.W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z Wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację zadań objętych koncesją. b) zawartą obowiązującą umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego ENEA Operator Sp. z o.o (OSD)., na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich obiektów Zamawiającego wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ (część 1 zamówienia) oraz w załączniku nr 2 do SIWZ (część 2 zamówienia).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Jeżeli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 pkt 5 niniejszej SIWZ), 2) Oświadczenie w sprawie powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego (Załącznik nr 10 do SIWZ tzw. odwrócony VAT). 3) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdziale 6 pkt 6 ppkt 2 SIWZ. 4) Zgodnie z § 9 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz.1126) zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w Rozdziale 6 pkt 6 ppkt 2 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP. 5) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie: a) każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (w tym członek Konsorcjum, wspólnik spółki cywilnej ) musi złożyć dokumenty, o których mowa w Rozdziale 6 pkt 6 ppkt 2 SIWZ, Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (wg wzoru Załącznik nr 3 do SIWZ) oraz oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP (wg wzoru Załącznik nr 4 do SIWZ). b) pozostałe dokumenty Rozdział 6 pkt 6 ppkt 1 SIWZ, Zobowiązanie innych podmiotów, dowód wniesienia wadium mogą być przedstawione przez jednego Wykonawcę lub wspólnie (przez pełnomocnika Konsorcjum, spółki cywilnej), w zależności od tego czy spełniają w tym zakresie warunki udziału każdy z osobna czy tylko łącznie. Ponadto Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: - zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów, - pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną, dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach