Przetargi.pl
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ

Zarząd Powiatu w Bełchatowie ogłasza przetarg

  • Adres: 97-400 Bełchatów, Pabianicka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 733-66-08 , fax. 44 6358617
  • Data zamieszczenia: 2019-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Bełchatowie
    Pabianicka 17/19
    97-400 Bełchatów, woj. łódzkie
    tel. 44 733-66-08, fax. 44 6358617
    REGON: 59064842200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-belchatowski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej czynnej - całodobowej do punktów poboru energii szczegółowo opisanych w załączniku nr 6 do SIWZ w okresie od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r. 2. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną wynosi 1 457 323 kWh i jest jedynie przybliżoną ilością zapotrzebowania, która w trakcie wykonywania umowy, może ulec zmianie. Faktyczne zapotrzebowanie na energię elektryczną, czyli mniejsze lub większe, uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych Odbiorców. Ewentualna zmiana ilości zakupionej energii, w szczególności spowodowana zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości PPE dla poszczególnych Odbiorców, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej, faktycznym poborem energii w ramach poszczególnych PPE nie będą skutkować obciążeniem Zamawiającego ani odbiorców dodatkowymi kosztami. 3. Poszczególni Odbiorcy uprawnieni są do zmiany ilości PPE tzn.: zmniejszenia lub zwiększenia w stosunku do ilości wskazanej w załączniku nr 6 do SIWZ. Podstawę dla zmiany ilości PPE stanowić będzie pisemne oświadczenie odbiorcy złożone Wykonawcy. 4. Faktyczna ilość pobranej przez Odbiorców energii elektrycznej ustalana będzie i rozliczana na podstawie wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych w punktach poboru według cen określonych w ofercie, które będą obowiązywały przez cały okres trwania zawartej umowy. 5. Zamawiający, Powiat Bełchatowski, w niniejszym postępowaniu działa w imieniu własnym oraz imieniu i na rzecz jednostek organizacyjnych. Zamawiający jest odpowiedzialny za rozliczenie podatku od towarów i usług w imieniu własnym i jednostek organizacyjnych. Wykonawca zobowiązany będzie wystawiać odrębne faktury (podając NIP podmiotu odpowiedzialnego za rozliczenie podatku od towarów i usług dla poszczególnych Odbiorców wymienionych poniżej oraz dostarczać wystawione faktury do ich siedziby: a) Powiat Bełchatowski, ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów; b) Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Łękawie, Łękawa 9, 97-400 Bełchatów; c) Dom Pomocy Społecznej, ul. Henryka Dąbrowskiego 2, 97-400 Bełchatów; d) Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1, ul. Czapliniecka 96, 97-400 Bełchatów; e) Powiatowy Urząd Pracy, ul. Bawełniana 3, 97-400 Bełchatów; f) I Liceum Ogólnokształcące, ul. 1 Maja 6, 97-400 Bełchatów; g) Centrum Kształcenia Zawodowego, ul. Czapliniecka, 96, 97-400 Bełchatów; h) Powiatowy Zarząd Dróg w Bełchatowie, ul. Lipowa 67A, 97-400 Bełchatów; i) Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2, ul. Czapliniecka 98, 97-400 Bełchatów; j) Powiatowe Centrum Sportu, ul. Czapliniecka 96, 97-400 Bełchatów; k) II Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego, ul. Czapliniecka 72, 97-400 Bełchatów; l) Bursa Szkolna w Bełchatowie, ul. Czapliniecka 66, 97-400 Bełchatów; m) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, ul. Targowa 20, 97-400 Bełchatów; n) Dom Pomocy Społecznej w Zabłotach, Zabłoty 9, 97-425 Zelów; o) Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Kilińskiego w Zelowie, ul. Kilińskiego 5, 97-425 Zelów; p) Dom Dziecka w Dąbrowie Rusieckiej, Dąbrowa Rusiecka 51, 97-438 Rusiec. 6. Okres rozliczeniowy za pobraną energię czynną tożsamy będzie z okresem rozliczeniowym stosowanym dla PPE Odbiorcy przez OSD. Dla pełnej czytelności wystawianych faktur okresy rozliczeniowe muszą pokrywać się z okresami odczytów dokonywanych przez OSD dla poszczególnych PPE. 7. W wyniku przeprowadzonego postępowania zawarte zostaną oddzielne umowy na zakup energii elektrycznej dla poszczególnych Odbiorców. Aktualne umowy są rozdzielone (oddzielna umowa na zakup energii i oddzielna na usługę dystrybucyjną) Umowy dystrybucji z lokalnym dystrybutorem energii elektrycznej OSD (PGE Dystrybucja S.A. oddział Łódź) są zawarte na czas nieokreślony. 8. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnych umów zawartych przez poszczególnych Odbiorców wymienionych w pkt 5 zgodnie z przyporządkowanymi PPE, a operatorem systemu dystrybucyjnego OSD. 9. Wykonawca zobowiązany będzie w oparciu o udzielone pełnomocnictwo do zgłoszenia w imieniu własnym i Odbiorców umowy sprzedaży energii elektrycznej właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami. 10. Wykonawca zobowiązany będzie na podstawie udzielonego pełnomocnictwa do dokonania wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy dla poszczególnych Odbiorców. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających lub opóźniających zmianę sprzedawcy, Wykonawca będzie zobowiązany o poinformowaniu Zamawiającego i Odbiorców o zaistniałym fakcie na piśmie. 11. W przypadku braku ważnych umów dystrybucyjnych, Wykonawca zobowiązany będzie w oparciu o udzielone pełnomocnictwa do złożenia w imieniu Odbiorców wymienionych w pkt 5, wniosków o zawarcie umów dystrybucyjnych oraz złożenia wymaganego przez OSD oświadczenia lub zawarcia umów. 12. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej we wskazanym w odniesieniu do poszczególnych punktów poboru w terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy, posiadanie przez Odbiorcę ważnej umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej oraz skuteczne rozwiązanie/wygaśnięcie dotychczas obowiązujących umów na sprzedaż energii elektrycznej. 13. Zamawiający informuje, że po raz kolejny przeprowadza procedurę wyboru sprzedawcy energii elektrycznej w imieniu własnym i jednostek organizacyjnych. 14. Zamawiający informuje, że na dzień ogłoszenia postępowania obowiązują umowy: a) rozdzielone na czas określony z ENIGA Edward Zdrojek na sprzedaż energii elektrycznej; b) rozdzielone na czas nieokreślony z PGE Dystrybucja S.A. oddział Łódź na dystrybucję energii elektrycznej. 15. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz Odbiorców, punktów poboru itp. zawiera załącznik nr 6 do SIWZ, stanowiący integralną część niniejszego SIWZ. 16. Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia w formularzu ofertowym, że w przypadku wyboru jego oferty i podpisania umowy będzie posiadał zawartą umowę generalną OSD, umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej do obiektów Odbiorców za pośrednictwem lokalnej sieci dystrybucyjnej OSD przez okres od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – Zakup energii elektrycznej”. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się WYŁĄCZNIE PRZELEWEM na rachunek bankowy Zamawiającego: konto bankowe: Getin Noble Bank S.A. w Bełchatowie, nr konta bankowego: 36 1560 0013 2459 3649 9000 0005; W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany powyżej. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu - oryginał dokumentu zachowującego ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą musi być wystawiony na rzecz Zamawiającego (Beneficjenta) tj. Powiat Bełchatowski. Oryginał dokumentu należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Bełchatowie ul. Pabianicka 17/19. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu – w treści dokumentu Wykonawcy wspólnie składający ofertę muszą zostać wymienieni z nazwy i adresu wszyscy Wykonawcy, którzy składają jedną ofertę. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275, z późn. zm.). W dokumentach potwierdzających wniesienie wadium w formie niepieniężnej wymienionych powyżej, przesłanki zawarte w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy muszą być wskazane wprost. Każda forma wadium musi gwarantować Zamawiającemu natychmiastowe i bezwarunkowe uzyskanie kwoty wadium, po zaistnieniu przesłanek zatrzymania wadium, dlatego gwarancje i poręczenia wnoszone jako wadium powinny być, nieodwołalne w trakcie trwania terminu związania ofertą oraz nie mogą być zastrzeżone pod warunkiem. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formie niepieniężnej nie mogą być uzupełniane w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy i ich brak powodować będą odrzucenie oferty. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi za pomocą weryfikacji zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w tym celu Wykonawca zobowiązany jest wykazać posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi obowiązującą w okresie zamówienia koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 Ustawy określającej firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie (według wzoru w Załączniku nr 7) o przynależności lub brak przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w formie oryginału), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. W przypadku, gdy Wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach