Przetargi.pl
Zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego

Ochotnicza Straż Pożarna w Buczku ogłasza przetarg

  • Adres: 98-113 Buczek, ul. Szkolna 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 677 40 13 , fax. 697 13 11 00
  • Data zamieszczenia: 2011-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ochotnicza Straż Pożarna w Buczku
    ul. Szkolna 1 1
    98-113 Buczek, woj. łódzkie
    tel. 43 677 40 13, fax. 697 13 11 00
    REGON: 73102485900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup i dostawa 1 szt. fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z przeznaczeniem dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Buczku. 2. Wymagania ogólne: 2.1. Minimalne parametry techniczne opisane zostały w załączniku nr 5 do SIWZ. 2.2. Pojazd musi spełniać: 2.2.1. wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.); 2.2.2 wymagania norm PN-EN 1846-2, PN-EN 1846-3; 2.2.3. wymagania rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z 2007 r. Nr 143, poz. 1002) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Nr 85, poz. 553) 2.3. Samochód musi posiadać świadectwo homologacji, a także świadectwo dopuszczenia do stosowania w ochronie przeciwpożarowej. 2.4. Wraz z pojazdem należy dostarczyć odpowiednie świadectwa dopuszczenia wydane przez CNBOP, ważne badania techniczne oraz komplet dokumentów niezbędnych do rejestracji samochodu w Polsce. 3. Warunki serwisu, gwarancji i rękojmi: 1) gwarancja ogólna na pojazd wraz z wyposażeniem - minimum 24 miesiące bez limitu km, a okres rękojmi za wady wydłużony o co najmniej 6 miesięcy (liczone od dnia protokolarnego przekazania przedmiotu umowy) 2) gwarancja na perforację i powłoki lakiernicze nadwozia - min. 48 miesięcy, 3) gwarancja na elementy zabudowy - min. 24 miesięcy, 4) czas reakcji (przystąpienia do naprawy) serwisu - do 72 godz. od zgłoszenia usterki 4. Inne wymagania 1) polskie instrukcje obsługi i książka przeglądowa, 2) szkolenie kierowców przy przekazaniu samochodu, 3) pełna informacja o stosowanych smarach, olejach i materiałach eksploatacyjnych. 4) sieć serwisowa na terenie Polski. 5. UWAGA: Wszystkie nazwy przedmiotów zamówienia lub nazwy ich elementów, producenci, znaki patentowe lub ich pochodzenie użyte w niniejszej specyfikacji oraz w załącznikach do specyfikacji należy traktować jako przykładowe tzn. dopuszcza się stosowanie innych równoważnych, o nie gorszych parametrach technicznych przedmiotów zamówienia. Załącznik nr 5 I. Podwozie z kabiną - fabrycznie nowe, z aktualnego roku produkcyjnego 1. Masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 26 000 kg). 2. Bilans masowy pojazdu z wyszczególnieniem na: - masę całkowitą pojazdu z załogą, pełnymi zbiornikami, wyposażeniem, - masę własną pojazdu, - naciski na oś przednią i tylną, - obciążenia strony lewej i prawej pojazdu. (dopuszczalna różnica w obciążeniu strony lewej i prawej nie może przekroczyć 3 %) 3. - Pojazd spełnia wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym. - Pojazd musi posiadać świadectwo dopuszczenia wydane przez CNBOP, pełne świadectwo dopuszczenia dołączone do oferty. 4. Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne, urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Z przodu na dachu kabiny belka w technologii LED, z tyłu pojedyncza lampa błyskowa. W przedziale autopompy zainstalowany głośnik z mikrofonem współpracujący z radiostacją samochodową, umożliwiające prowadzenie korespondencji z przedziału autopompy. - Dodatkowe 2 lampy sygnalizacyjne niebieskie z przodu pojazdu; - Dodatkowy sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca kierowcy; Lampy zabezpieczone przed uszkodzeniem podczas jazdy w terenie leśnym. Wszystkie lampy ostrzegawcze w technologii LED. 5. Podwozie samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, spełniającym w dniu odbioru wymagane przepisy o ruchu drogowym - silnik winien spełniać normę Euro V bez konieczności stosowania dodatkowych płynów. Moc min. 400 KM. Silnik winien być przystosowany do zasilania biopaliwem zgodnym z Normą PN-EN 14214, co winno być potwierdzone stosownym dokumentem wystawionym przez przedstawiciela producenta podwozia. 6. Skrzynia biegów manualna o liczbie przełożeń do przodu nie większej niż 14, chłodnica oleju skrzyni biegów. 7. - maksymalna wysokość całkowita - 3200 mm, - maksymalna wysokość górnej krawędzi najwyższej półki w położeniu roboczym (po wysunięciu lub rozłożeniu) lub szuflady nie wyżej niż - 1800 mm od poziomu terenu. Sprzęt rozmieszczony grupowo w zależności od przeznaczenia z zachowaniem ergonomii. 8. Stały napęd 6 x 6 - możliwość blokady mechanizmu różnicowego osi przedniej i tylnej, skrzynia redukcyjna, pojedyncze koła na osi przedniej, podwójne na osi tylnej. Zawieszenie mechaniczne wzmocnione, powinno wytrzymywać stałe obciążenie masą całkowitą maksymalną bez uszkodzeń w zakładanych warunkach eksploatacji. 9. Kabina fabrycznie czterodrzwiowa, jednomodułowa, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy), kabina wyposażona w: - indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy, - niezależny układ ogrzewania i wentylacji, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku, - fabryczny układ klimatyzacji kabiny, - reflektor ręczny (szperacz) do oświetlenia numerów budynków sterowany z wnętrzna kabiny. - radioodtwarzacz z CD 10. Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa: - siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym, odpornym na rozdarcie i ścieranie, - wszystkie fotele wyposażone w zagłówki. - fotel dla kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia. Tylne siedzisko ze zintegrowanymi mocowaniami na aparaty powietrzne. Aparaty powietrzne przewożone w kabinie wg rozwiązania technicznego zaproponowanego przez oferenta umożliwiające : - możliwość jednoczesnego przewożenia aparatów z różnego rodzajami butli, - odblokowanie każdego aparatu indywidualnie (dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. w czasie hamowania pojazdu) . 11. Instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V, z biegunem ujemnym na masie oraz dwuprzewodowa w zabudowie z tworzywa sztucznego, - moc alternatora min. 2400W, pojemność akumulatorów min. 180Ah, muszą zapewniać pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. - przetwornica napięcia 24V , 12V 12. Instalacja wyposażona w główny wyłącznik prądu. 13. Pojazd wyposażony w gniazdo (z wtyczką) do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego umieszczone po lewej stronie (sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła w kabinie kierowcy lub złącze samo rozłączalne - komplet. 14. W kabinie kierowcy zamontowane radiotelefony nasobne z ładowarkami o częstotliwości VHF 136-174 MHz, moc 1-25 W, min. 250 kanałowy i odstęp pomiędzy kanałami 12.5 kHz - 2 szt. 15. Pojazd wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego. Dopuszcza się światło cofania jako sygnalizację świetlną. 16. Minimalny prześwit podwozia 280 mm. 17. Kąt natarcia - nie mniejszy niż 23° 18. Kąt zejścia - nie mniejszy niż 23° 19. Kolor : - elementy podwozia - czarne, - błotniki przednie, tylne i zderzaki - białe, - kabina, zabudowa - RAL 3000 20. Maksymalna prędkość na najwyższym biegu nie mniejsza niż 85 km/h. 21. Rezerwa masy liczona jako różnica pomiędzy technicznie dopuszczalną masą całkowitą maksymalną a rzeczywistą masą całkowitą min. 30 %. 22. Instalacja pneumatyczna pojazdu zapewniająca możliwość wyjazdu w ciągu 60 s , od chwili uruchomienia silnika samochodu, równocześnie musi być zapewnione prawidłowe funkcjonowanie hamulców. Pojazd wyposażony w osuszacz powietrza w układzie pneumatycznym. 23. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu. 24. Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temp. od -25° C do +50° C 25. Podstawowa obsługa silnika możliwa bez podnoszenia kabiny 26. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd minimum 300 km lub 4 godz. pracę autopompy 27. Silnik pojazdu powinien być przystosowany do ciągłej pracy, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy (np. temp) w czasie postoju minimum 4 godz. 28. Ogumienie uniwersalne, z bieżnikiem dostosowanym do poruszania się po szosie w każdych warunkach atmosferycznych jak również w warunkach terenowych. 29. Pełno wymiarowe koło zapasowe do stałego przewożenia na pojeździe, nie zainstalowane na dachu. 30. Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy. Zaczep ma służyć do holowania przyczep o dop. masie całkowitej powyżej 3.5 t., ze złączami elektrycznymi i pneumatycznymi. Zaczep posiadać winien homologację lub certyfikat dopuszczenia. 31. Przystawka odbioru mocy przystosowana do długiej pracy z sygnalizacją włączenia w kabinie kierowcy 32. Układ hamulcowy pojazdu wyposażony w układ ABS II. Zabudowa pożarnicza 1. Wykonana w całości z materiałów kompozytowych o nieograniczonej odporności na korozję 2. Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym. 3. Drabina do wejścia na dach z tyłu pojazdu, po prawej stronie. 4. Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym wykonane z materiałów odpornych na korozję wyposażone w zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków. W kabinie sygnalizacja otwarcia skrytki. 5. Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie typu LED włączane automatycznie po otwarciu drzwi skrytki, w kabinie kierowcy powinna być zainstalowana sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek. 6. Pojazd powinien posiadać oświetlenie pola pracy wokół samochodu zapewniające oświetlenie w warunkach słabej widoczności min. 5 luksów w odległości 1 m od pojazdu. 7. Szuflady i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i całkowicie otwartej oraz posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięcie z prowadnic) 8. Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze 9. Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. 10. Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza 11. Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym 12. Zbiornik wody wykonany z materiału kompozytowego, zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. - zbiornik powinien posiadać właz rewizyjny - pojemność zbiornika min. 7 m3 - nadciśnienie testowe 20 kPa 13. Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10 % pojemności zbiornika wody i nadciśnieniu testowym 20 kPa, - wykonany z materiału kompozytowego, odpornego na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów, - zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację, - napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym powinno być możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. - zintegrowany ze zbiornikiem wody. 14. Autopompa jednozakresowa, zamontowana z tyłu pojazdu w zamkniętym żaluzją przedziale posiadającym ogrzewanie i oświetlenie. Autopompa wyposażona w kanały grzewcze, ogrzewana niezależnie z układu chłodzenia silnika pojazdu. 15. Autopompa renomowanego europejskiego producenta, o parametrach min. 5000 dm3/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa (dla głębokości ssania 1,5 m) wraz z układem wodno-pianowym wyposażonym w system sterowania umożliwiający: - regulację automatyczną i ręczną ciśnienia pracy, - automatyczne dozowanie środka pianotwórczego w całym zakresie pracy autopompy umożliwiające uzyskanie stężeń 1, 3 lub 6%. Autopompa wykonana z brązu (wirniki, kierownice, obudowa). 16. Układ wodno-pianowy zabudowany w taki sposób aby, parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5 m 17. Samochód musi być wyposażony w jedną linię szybkiego natarcia o długości węża min. 30 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym. 18. Linia szybkiego natarcia musi umożliwiać podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża, zwijadło wyposażone w napęd elektryczny. Zwijadło z układem przedmuchu za pomocą sprężonego powietrza. 19. Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do nasad tłocznych zlokalizowanych w tylnej części nadwozia, niskociśnieniowej linii szybkiego natarcia i działka wodno-pianowego oraz instalacji zraszaczowej. 20. Autopompa musi umożliwiać podanie wody do zbiornika samochodu. 21. Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 30 s, a z głębokości 7,5 m w czasie do 60 s 22. W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno-sterownicze pracy pompy: - manowakuometr, - manometr niskiego ciśnienia, - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, - miernik prędkości obrotowej wału pompy, - regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, - wyłącznik silnika pojazdu, - licznik motogodzin pracy autopompy, - kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnika. 23. Zbiornik wody musi być wyposażony w min. 2 nasady 75 z zaworem kulowym do napełniania z hydrantu (wlot do napełniania powinien mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika tym wylotem) oraz automatyczny zawór zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika z możliwością przełączenia na pracę ręczną. 24. Podwozie wyposażone w instalację zraszaczową zgodnie z pkt. 4.2.5.6.4. Załącznika nr 2 do Rozporządzenia MSWIA z dnia 20 czerwca 2007 r. (Dz. U. Z 2007 r. Nr 143 poz. 1002) - min., 4 zraszacze o wydajności 50-100 dm3,min przy ciśnieniu 8 bar. 25. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego i układu neutralizacji muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. 26. Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwiać jego całkowite odwodnienie przy użyciu co najwyżej dwóch zaworów 27. Przedział autopompy musi być wyposażony w system ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy, skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do - 25°C., działający niezależnie od pracy silnika . 28. Na wlocie ssawnym pompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację autopompy. 29. Wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy automatyczny zabudowany na stałe w samochodzie z najaśnicami o mocy 2000 W. Wysokość min. 4.5 m od podłoża z możliwością sterowania najaśnicami w pionie oraz obrót 360°. 30. Pojazd wyposażony w działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności 1600- 3200 l/min, zamontowane na dachu zabudowy. Działko hydraulicznie podnoszone do pozycji roboczej. 31. Z tyłu pojazdu nad żaluzją zamontowana kamera cofania z monitorem w kabinie. Miejsce mocowania monitora kamery - do uzgodnienia z Zamawiającym. 32. Na dachu przewidziane miejsce i mocowania na drabinę 2 lub 3 elementową, dostarczoną przez Zamawiającego. Typ drabiny zostanie podany na etapie realizacji zamówienia. 33. Podwozie pojazdu musi posiadać świadectwo homologacji typu zgodnie z odrębnymi przepisami krajowymi odnoszącymi się do prawa o ruchu drogowym. W przypadku, gdy przekroczone zostaną warunki zabudowy określone przez producenta podwozia, wymagane jest świadectwo homologacji typu pojazdu kompletnego oraz zgoda producenta podwozia na wykonanie zabudowy. Aktualne świadectwo homologacji typu podwozia dołączone do oferty. 34. Pojazd zabudowany i wyposażony musi spełniać wymagania: - rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 32 z 2003 r., poz. 262 z późniejszymi zmianami), - rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Z 2007 r. Nr 143 poz. 1002 z późniejszymi zmianami). - normy PN EN 1846-1 i PN-EN 1846-2. 35. Pojazd wyposażony w mocowania dla sprzętu wyszczególnionego w Wymaganiach szczegółowych dla samochodów ratowniczo- gaśniczych KGPSP- CNBOP- czerwiec 2002 V. Wymagania dla ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego, załoga 1+5, pojemność zbiornika na wodę 4000 dm3 tablica nr 1. Wyposażenie pożarnicze, z wyjątkiem sprzętu ujętego w niniejszej Specyfikacji technicznej, zostanie dostarczone przez Zamawiającego Wykonawcy w celu zamocowania w uzgodnionym terminie. Wykonawca nieodpłatnie wykona szuflady na agregat prądotwórczy i narzędzia hydrauliczne. 36. Gwarancja: - ogólna na pojazd wraz z wyposażeniem min. 24 miesiące - na zabudowę pożarniczą min. 24 miesiące - gwarancja na perforację i powłoki lakiernicze nadwozia min. 48 miesiące
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 341442103
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 15.000,00 PLN 2) Wadium może być wniesione w jednej formie lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek: 02 9270 1016 0100 0404 2001 0001 bank Spółdzielczy w Warcie O/Buczek. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się (zostanie zaksięgowane) na koncie Zamawiającego. 4) Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału wraz z ofertą. 5) Zamawiający zwraca, zatrzymuje oraz żąda ponownego wniesienia wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.buczek.e-bip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach