Przetargi.pl
Zakup ciągnika rolniczego

Gmina Bielsk Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7306851, 7305031 , fax. 857 302 015
  • Data zamieszczenia: 2020-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsk Podlaski
    ul. Mickiewicza 46
    17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 7306851, 7305031, fax. 857 302 015
    REGON: 50659007000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup ciągnika rolniczego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1 Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, wcześniej nie rejestrowanego ciągnika rolniczego dla potrzeb Gminy Bielsk Podlaski. Dostarczony ciągnik musi być sprawny technicznie, wyposażony we wszystkie płyny eksploatacyjne oraz zatankowany do określonej przez producenta minimalnej ilości paliwa. Ciągnik musi spełniać wymagania techniczne określone przez obowiązujące przepisy prawa dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym warunki wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. Dostawa obejmuje (zakup i dowóz do bazy Zamawiającego) ciągnika rolniczego o niżej wymienionych minimalnych parametrach technicznych: 1.1.1 Ciągnik fabrycznie nowy, wcześniej nie rejestrowany, rok produkcji 2019/2020, posiadający certyfikat zgodności z normami CE, 1.1.2 Silnik o mocy nie mniejszej niż 170 KM, 1.1.3 Silnik spełniający normę emisji spalin minimum TIER V, 1.1.4 Liczba cylindrów silnika 6 szt., 1.1.5 Pojemność silnika minimum 6000 cm3, 1.1.6 Rodzaj paliwa: olej napędowy, 1.1.7 Skrzynia biegów o przełożeniach minimum 30 x 30, skrzynia biegów mechaniczna z półbiegami i rewersem elektrohydraulicznym, 1.1.8 Chłodzenie silnika i podzespołów cieczą, 1.1.9 Minimalna wydajność pompy hydraulicznej 80 litrów/min., 1.1.10 Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) minimum 6+1, 1.1.11 Górny zaczep automatyczny, dolny zaczep transportowy, 1.1.12 Przedni TUZ (z parą hydrauliki z przodu) o udźwigu minimum 3000 kg, oraz balastem (przeciwwagą 1500 kg) montowaną na przednim TUZ, 3.1.13 Tylny TUZ z dwoma siłownikami pomocniczymi, przystosowany do mocowania ramienia hydraulicznego, minimalny udźwig tylnego TUZ - 7000 kg, 1.1.14 Obsługa tylnego TUZ z błotników ciągnika, 1.1.15 Siedzenie pasażera z pasem bezpieczeństwa, 1.1.16 Siedzenie kierowcy z amortyzacją pneumatyczną, 1.1.17 Kolumna kierownicza regulowana w minimum dwóch płaszczyznach, 1.1.18 Wspomaganie układu kierowniczego, 1.1.19 Kabina wyposażona w klimatyzację i ogrzewanie, w drzwi po obu stronach kabiny, otwierana tylna szyba, oświetlenie wnętrza kabiny, spryskiwacz i wycieraczki szyby przedniej i tylnej, radio +zestaw głośników, wykładzina podłogowa wykonana z materiału antypoślizgowego i łatwozmywalnego, lusterka boczne ogrzewane, 1.1.20 Napęd na 4 koła załączany elektrohydraulicznie, 1.1.21 Wałek Odbioru Mocy ciągnika obroty nie mniejsze niż: tylny: 540 obr./min, 540 eco obr./min, 1000 obr./min, 1.1.22 Komplet minimum 6 szt. lamp roboczych, 1.1.23 Lampy ostrzegawcze (typu kogut) – szt. 2, 1.1.24 Główny wyłącznik akumulatora, 1.1.25 Sprzęgło WOM włączane elektrohydraulicznie – na przycisk bez użycia nożnego sprzęgła, 1.1.26 Układ hamulcowy pneumatyczny dwuobwodowy + jednoobwodowy, 1.1.27 Prędkość do 40 km/h, 1.1.28 Ciągnik wyposażony w blokadę mechanizmu różnicowego, 1.1.29 Ciągnik wyposażony w błotniki przednie (skrętne) i błotniki tylne, 1.1.30 Pojemność zbiornika paliwa minimum 200 litrów, 1.1.31 Koła tylne 650/65R38, spawana felga, koła przednie 540/65R28, spawana felga, 1.1.32 Świadectwo homologacji na 2 osoby - umożliwiające rejestrację oraz poruszanie się po drogach publicznych, 1.1.33 Ciągnik wyposażony w gaśnicę, trójkąt ostrzegawczy, apteczkę, skrzynkę narzędziową, 1.1.34 Ciągnik wyposażony w instrukcję obsługi w języku polskim. 1.2 Zakupiony ciągnik rolniczy Wykonawca dostarczy na własny koszt do miejsca garażowania sprzętu wyznaczonego przez Zamawiającego tj. bazy transportowej Urzędu Gminy Bielsk Podlaski zlokalizowanej przy ul. 3 Maja 20 w Bielsku Podlaskim. 1.3 Wykonawca, co najmniej na 2 dni przed planowaną dostawą przedmiotu zamówienia, zawiadomi Zamawiającego o proponowanym terminie dostawy i przeprowadzeniu szkolenia pracowników, pisemnie na adres gmina@bielskpodlaski.pl. Termin musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego również w formie pisemnej. Zmiana tak ustalonego terminu dostawy wymaga zgody obu stron. 1.4 Wykonawca zapewni bezpłatne uruchomienie, sprawdzenie, ewentualną regulację po uruchomieniu oraz nieodpłatnie przeprowadzi pełne szkolenie dla 2 pracowników Zamawiającego w zakresie poprawnej pracy, konserwacji i bezpiecznej obsługi ciągnika. 1.5 W dniu odbioru końcowego ciągnika rolniczego Wykonawca przekaże: dowód własności (fakturę VAT), świadectwo homologacji na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, książkę gwarancyjną i serwisową w języku polskim, certyfikat zgodności z normami CE, instrukcję obsługi pojazdów z charakterystyką techniczno-eksploatacyjną w języku polskim. 1.6 Przy dostawie ciągnika rolniczego należy dołączyć potwierdzenie wykonania przeglądu zerowego, co musi być udokumentowane w książce gwarancyjnej pojazdu, bez wnoszenia dodatkowych opłat przez Zamawiającego. 1.7 W dniu odbioru końcowego ciągnika rolniczego zostanie sporządzony protokół odbioru końcowego. 2. Wymagania dotyczące gwarancji Wykonawcy: 2.1 Zamawiający ustala minimalny okres gwarancji jakości na przedmiot zamówienia tj. na ciągnik rolniczy – minimum 12 miesięcy 2.2 Wykonawca udzieli gwarancji jakości na dostarczony sprzęt w okresach minimalnych lub zaoferowanych w formularzu OFERTA załącznik Nr 1 do SIWZ. Udzielenie gwarancji jakości przez producenta ciągnika nie zwalnia Wykonawcy z udzielenia przez niego osobnej gwarancji jakości na warunkach określonych w SIWZ. 2.3 Okres gwarancji jakości liczony jest od dnia podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 2.4 Okres gwarancji jakości będzie punktowany na zasadach określonych w niniejszej SIWZ. 2.5 W okresie gwarancji wszystkie koszty naprawy sprzętu, w tym koszty dojazdu, robocizny, materiałów i części zamiennych, z wyjątkiem materiałów i części eksploatacyjnych (płyny, oleje), podlegających naturalnemu zużyciu, ponosi Wykonawca. 2.6 Bezpłatne przeglądy gwarancyjne i serwisowe – w okresie obowiązywania gwarancji jakości – przeprowadzane będą przez autoryzowany serwis gwarancyjny na miejscu u Zamawiającego. 2.7 W sytuacji gdy dokonanie naprawy/przeglądu nie będzie możliwe w miejscu wskazanym przez Zamawiającego lub będzie trwało dłużej niż 48 godzin od jej rozpoczęcia, Wykonawca na własny koszt odbierze ciągnik od Zamawiającego, dokona przeglądu/naprawy w serwisie, o którym mowa w pkt 2.11 i dostarczy ciągnik do Zamawiającego. 2.8 W okresie gwarancji jakości termin usunięcia wady (naprawy sprzętu) – w wyniku zgłoszenia złożonego przez Zamawiającego (telefonicznego, drogą elektroniczną lub pisemnie) – musi nastąpić maksymalnie w terminie 14 dni od daty rozpoczęcia usunięcia wady (naprawy). 2.9 Wykonawca zapewnia bezpłatną obsługę autoryzowanego serwisu w okresie gwarancji jakości. Ustala się, że czas reakcji serwisu w przypadku awarii sprzętu wyniesie maksymalnie do 48 godzin od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego (telefonicznego lub drogą elektroniczną bądź drogą pisemną) – nie wliczając sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. 2.10 Czas reakcji serwisu będzie punktowany na zasadach określonych w niniejszej SIWZ. 2.11 Wykonawca zapewnia co najmniej jeden punkt autoryzowanego serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. 2.12 Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych – w przypadku zamówienia na dostawę – Zamawiający nie ma obowiązku określania w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę – w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). Wobec powyższego Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie i nie wymaga od Wykonawcy lub podwykonawcy zatrudniania na umowę o pracę osób wykonujących czynności w realizacji zamówienia. 3. W opisie przedmiotu zamówienia określono minimalne wymagania co oznacza, że Wykonawca może zaoferować sprzęt równoważny, zgodny z wymaganiami minimalnymi, o parametrach i funkcjonalności nie gorszych niż określone w SIWZ. 4. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenie w związku ze specyfiką przedmiotu zamówienia to wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16700000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie warunku do spełnienia przez Wykonawcę.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony formularz OFERTA zał nr 1 do SIWZ, Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeżeli dotyczy). W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych). Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy), Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej -zał nr 7 do SIWZ. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczeń o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą Zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 6 do SIWZ. 4. Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane. W sytuacji, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (w szczególności wiedza, doświadczenie), taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako Podwykonawcy. 5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymagane zdolności techniczne lub zawodowe odpowiednio innych podmiotów lub własne. 8. Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 9. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1-9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia tj. odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach