Przetargi.pl
Zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających do Szkół na terenie Gminy Gomunice w roku szkolnym 2020/2021, 2021/2022

Gmina Gomunice ogłasza przetarg

  • Adres: 97-545 Gomunice, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 6850245, 6842485 , fax. 44 6842468; 6842485 w. 230
  • Data zamieszczenia: 2020-10-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gomunice
    ul. Armii Krajowej 30
    97-545 Gomunice, woj. łódzkie
    tel. 44 6850245, 6842485, fax. 44 6842468; 6842485 w. 230
    REGON: 59064795400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gomunice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających do Szkół na terenie Gminy Gomunice w roku szkolnym 2020/2021, 2021/2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających do szkół na terenie Gminy Gomunice, tj. do Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Gomunicach oraz Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Chrzanowicach w roku szkolnym 2020/2021, 2021/2022, bez miesięcy wakacyjnych. 3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 3.1.: 1. Dowóz uczniów będzie realizowany w oparciu o komunikację regularną (regularny przewóz osób), na podstawie biletów miesięcznych, których cena uwzględnia ulgę, o której mowa w art. 5a Ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego. 2. Zamawiający zastrzega, że ryzyko niezawarcia z właściwym organem umowy określającej warunki zwrotu kosztów stosowania tych ulg obciąża Wykonawcę. W stosunkach między Zamawiającym a Wykonawcą obowiązywać będzie cena biletu miesięcznego skalkulowana po uwzględnieniu ulgi. 3. Prognozowana liczba uczniów na poszczególnych trasach, a także prognozowane godziny rozpoczęcia i zakończenia nauki przez uczniów, dla których nabywane są bilety, które to godziny powinny być uwzględnione przez Wykonawcę w rozkładach jazdy linii regularnych, przedstawia tabela wraz z wyjaśnieniami zawarta w SIWZ. 4. Warunki dotyczące zamówienia: a) Usługa będzie realizowana w roku szkolnym 2020/2021, 2021/2022 bez miesięcy wakacyjnych, bez ferii zimowych, dni świątecznych a także dni, w których szkoła jest nieczynna. b) Dowóz uczniów odbywać się będzie na podstawie imiennych biletów miesięcznych. c) Zamawiający przekaże Wykonawcy co miesiąc wykaz uprawnionych do przejazdu uczniów. d) Rozliczenie usługi będzie następowało w okresach miesięcznych na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury, jako iloczyn rzeczywiście kupionych biletów miesięcznych w ramach realizowanej usługi oraz cen jednostkowych biletu określonych w formularzu ofertowym. e) Podana liczba biletów miesięcznych (liczba uczniów) jest wielkością prognozowaną. Ilość zamawianych biletów miesięcznych w okresie trwania umowy może ulegać zmianie. W przypadku zwiększenia się ilości przewożonych uczniów Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Wykonawca nie będzie występował wobec Zamawiającego z żadnymi roszczeniami z tytułu utraconych korzyści. f) Autobusy muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc na określonej trasie. g) Wykonawca zapewni miejsce siedzące osobie sprawującej opiekę nad dziećmi i młodzieżą. h) Wykonawca jest zobowiązany dostosować do zamówienia odpowiednią liczbę środków transportu w celu realizacji przewozów zgodnie z ilością zakupionych biletów miesięcznych. i) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić dostosowanie rozkładu jazdy do planu zajęć lekcyjnych, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dziecka w podróży z uwzględnieniem, że dziecko powinno być dowiezione do szkoły w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez nie o czasie zajęć lekcyjnych i powrót po zakończeniu zajęć lekcyjnych lub świetlicowych bez zbędnego oczekiwania; j) Zamawiający zastrzega możliwość zmian rozkładu jazdy w ciągu realizacji zamówienia, który jest uzależniony od organizacji zajęć szkolnych, rozkładu zajęć lekcyjnych oraz nieprzewidzianych zdarzeń. Wykonawca zobowiązuje się dopełnić formalności związanych ze zmiana rozkładu jazdy na danej linii komunikacyjnej w najkrótszym możliwie terminie. k) Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usługi przewozowej pojazdami sprawnymi technicznie, zapewniającymi bezpieczeństwo uczniów i posiadającymi aktualne badania techniczne, zgodnie z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach. l) Autobusy muszą być wyposażone w pasy bezpieczeństwa dla każdego siedzenia. m) Dowożenie dzieci ma się odbywać ubezpieczonymi autobusami. Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu oraz pozostających w związku z przewozem. n) Wykonawca zobowiązuje się również do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień, zezwoleń, licencji i badań technicznych pojazdów, wymaganych przy wykonywaniu tego rodzaju przewozów. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przewozy regularne na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym i powinien posiadać odpowiednie zezwolenie na realizację przewozu regularnego na liniach komunikacyjnych minimum na trasach objętych przedmiotem zamówienia. b) Wykonawca powinien przed zawarciem umowy o udzielenie niniejszego zamówienia zawrzeć umowę z Województwem Łódzkim określającą warunki zwrotu kosztów stosowania ulg uczniowskich w przewozach regularnych (zgodnie z art. 18 a ustawy o transporcie drogowym) oraz okazać ją na żądanie Zamawiającego. Ryzyko finansowe związane z niezawarciem umowy określającej warunki zwrotu kosztów stosowania ulg uczniowskich obciąża wyłącznie Wykonawcę, który w relacjach z Zamawiających zobowiązany jest do stosowania stawek uwzględniających ulgi. c) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. d) Wymagana jest należyta staranność profesjonalisty przy realizacji zobowiązań umowy. e) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę osobom trzecim podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3.3. Nazwa i kod dotyczący przedmiotu zamówienia określony we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): Główny przedmiot: 60112000 – 6 Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego 3.4. Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (art. 22 § 1 Kodeksu pracy) pracowników fizycznych, którzy będą wykonywać czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia tj. czynności z zakresu dowozu dzieci do szkół (kierowcy). 3.4.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.4 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.4.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.4 czynności w trakcie realizacji zamówienia: ­ oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; ­ poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3.4.3. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów w terminie wskazanym przez Zamawiającego bądź też przedstawienie dokumentów, które nie będą potwierdzać spełnienia wymagań, o których mowa w pkt 3.4.1 będzie traktowane jako niespełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 3.4.4. Za niespełnienie wymogu zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 3.4 na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisu Kodeksu Pracy – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 1.000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek skierowania do wykonywania prac osoby nie zatrudnionej na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas kolejnej kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę). 3.4.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia ww. osób przez okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W przypadku uniemożliwienia Zamawiającemu kontroli przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w pkt 3.4 Zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 1.000,00 zł za każde uniemożliwienie przeprowadzenia takiej kontroli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3.000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 8.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 12.1 SIWZ. 8.3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO Bank Polski SA: Nr rachunku: 64 1020 3916 0000 0102 0298 0621 2) z dopiskiem: Wadium – „Zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających do Szkół na terenie Gminy Gomunice w roku szkolnym 2020/2021, 2021/2022” Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 3) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 4) gwarancjach bankowych; 5) gwarancjach ubezpieczeniowych; 6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 8.4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w pkt 8.3 ppkt 2-5 wówczas Wykonawca dołączy do oferty kopię dokumentu potwierdzoną przez Wykonawcę lub właściwą(-e) osobę(-y) upoważnioną(-e) do reprezentacji danego Wykonawcy. Oryginał dokumentu wystawiony na rzecz Zamawiającego należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – w Sekretariacie w trwale zamkniętym opakowaniu (np. kopercie) opisanym tak jak opakowanie z ofertą, z dopiskiem „WADIUM”. Dokument ten musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, Wykonawca dołączy do oferty kopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „KS/ZP.271.8.2020” 8.5. Oferta wykonawcy, która nie będzie zabezpieczona wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona. 8.6. Zamawiający będzie dokonywał zwrotu wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy. 8.7. Okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy: a) posiadali aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, b) posiadali zezwolenie, wydane w oparciu o art. 18 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym, na przewozy regularne na linii komunikacyjnej minimum na trasach objętych przedmiotem zamówienia,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp - załącznik nr 7 do SIWZ, wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Dowód wniesienia wadium. 3. Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom – z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 8 do SIWZ (Wykonawca, który nie będzie powierzał prac podwykonawcom przy realizacji przedmiotu zamówienia, nie dołącza do oferty ww. załącznika). 4. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). 5. Wypełniony formularz ofertowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach