Przetargi.pl
Zakup audytu informatycznego dla Informatycznego Systemu Wspomagania Kontroli Skarbowej ISKOS

Ministerstwo Finansów, Departament Finansów Resortu, FR4 ogłasza przetarg

  • Adres: 00-916 Warszawa, ul. Świętokrzyska 12
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 694 31 06 , fax. 022 694 52 68
  • Data zamieszczenia: 2009-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ministerstwo Finansów, Departament Finansów Resortu, FR4
    ul. Świętokrzyska 12 12
    00-916 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 694 31 06, fax. 022 694 52 68
    REGON: 00000221700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mf.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup audytu informatycznego dla Informatycznego Systemu Wspomagania Kontroli Skarbowej ISKOS
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup usługi niezależnego audytu informatycznego dla Informatycznego Systemu Wspomagania Kontroli Skarbowej ISKOS zwanego dalej Systemem. 2. Celem audytu jest: sprawdzenie Systemu i wskazanie obszarów zwiększonego ryzyka, w tym słabych punktów Systemu, odchyleń od pierwotnych założeń projektu, określenie czy funkcjonalność, architektura Systemu oraz rozwiązania techniczne umożliwią realizację założeń i wymagań biznesowych postawionych przed Systemem, dostarczenie określonych rekomendacji popartych odpowiednią analizą i interpretacją dowodów przeprowadzonych podczas przeprowadzania audytu. 3. Obszar audytu. Audyt dotyczy Informatycznego Systemu Wspomagania Kontroli Skarbowej ISKOS, na który składają się: infrastruktura techniczna zlokalizowana w urzędach kontroli skarbowej i Ministerstwie Finansów, oprogramowanie systemowe i narzędziowe, oprogramowanie użytkowe opracowane przez dostawcę Systemu, dokumentacja projektowa i dokumentacja Systemu. 4. Zakres audytu Audyt musi dostarczyć odpowiedzi na następujące pytania: a. czy tworząc System określono cele do osiągnięcia, czy cele te są mierzalne i w jakikolwiek sposób monitorowane, czy System został prawidłowo zaprojektowany i wykonany i czy jego budowa gwarantuje osiągnięcie założonych celów; b. czy zastosowane rozwiązania techniczne tj. sprzęt i oprogramowanie oraz architektura logiczna i fizyczna Systemu zapewniają osiągnięcie wymaganego poziomu wydajności, dostępności, niezawodności i bezpieczeństwa systemu; c. czy obecny stan techniczny Systemu pozwala na jego uruchomienie i eksploatację (ewentualne braki w sprzęcie i oprogramowaniu), czy określone jest SLA (ang. Service Level Agreement) - umowa utrzymania i systematycznego poprawiania dla Systemu, jeśli tak, czy zastosowane rozwiązania techniczne i organizacyjne pozwalają na wypełnienie warunków SLA; d. czy System jest dobrze udokumentowany, jaka dokumentacja powinna zostać poprawiona uzupełniona, czy dokumentacja Systemu dostarczona w ramach projektów ISKOS i ISKOS2 jest zgodna ze stanem faktycznym; e. czy System spełnia warunki bezpieczeństwa dla gromadzonych udostępnianych danych, jaka jest wiarygodność danych gromadzonych w Systemie, czy dane są zgodne z danymi utrzymywanymi w systemach źródłowych, czy procedury ładowania danych stworzone przez Wykonawcę Systemu zapewniają poprawność ich ładowania; f. czy w związku z przetwarzaniem w Systemie informacji podlegających prawnej ochronie, zostały opracowane wymagane dokumenty i procedury oraz dokonano wymaganych zgłoszeń i rejestracji, czy System spełnia wymagania bezpieczeństwa uwzględniające charakter przetwarzanych danych; g. jak System jest oceniany przez użytkownika (opinia, testy akceptacyjne), jaka jest użyteczność Systemu z punktu widzenia użytkownika (analiza przydatności systemu dla urzędów kontroli skarbowej); h. jakie skutki dla realizacji poszczególnych projektów ISKOS i ISKOS2 oraz dla obecnie realizowanego projektu Przekazanie systemu ISKOS urzędom kontroli skarbowej miały mają opóźnienia wynikające z konieczności realizacji zakupów i usług dla Systemu na drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; i. czy podczas realizacji projektów ISKOS i ISKOS2 zastosowano odpowiednie mechanizmy kontrolne mające na celu zapewnienie jakości dla Systemu ISKOS, czy istnieje kompletny plan testów dla Systemu oraz odpowiednie scenariusze testowe, czy zakres przeprowadzonych testów Systemu jest kompletny; j. czy Arkusze Oceny Końcowej i Protokoły Odbioru kolejnych etapów systemu ISKOS i ISKOS2 (wraz z pilotażowym wdrożeniem systemu ISKOS w Urzędach Kontroli Skarbowej we Wrocławiu i Poznaniu) były odpowiednie i kompletne by dokonać prawidłowej oceny odbioru, czy należy je uznać za wystarczające, jeśli nie, to jakie działania należy podjąć przed wdrożeniem; k. czy wystąpiła zgodność danych zawartych w protokołach odbioru końcowego ze stanem rzeczywistym Systemu tj. jaka była jakość produktów uzyskanych w wyniku wykonanych prac w kolejnych etapach projektów ISKOS i ISKOS2 (badanie zgodności przyjętych protokołów odbioru z wykonanymi pracami); l. czy w związku z powyższym wystąpiła konieczność naprawy błędów i jakie obszary zostały objęte pracami naprawczymi, co wynika z Raportów o Istotnych Odchyleniach; m. czy zakończenie projektów ISKOS i ISKOS2 dostarczyło efektów założonych przed ich rozpoczęciem; n. czy możliwa jest modyfikacja Systemu, zgodnie z odzwierciedleniem zmieniających się warunków, tak, aby po modyfikacji w dalszym ciągu spełniał zadania przed nim stawiane tj. wzrost efektywności pracy urzędów kontroli skarbowej (na ile istniejące braki i błędy mogą mieć wpływ na osiągnięcie założonego celu - wdrożenie Systemu do eksploatacji); o. czy organizacja zarządzania projektem Przekazanie systemu ISKOS urzędom kontroli skarbowej zabezpiecza jego prawidłową realizację;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 45 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności: a. wykażą się należytym wykonaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwa zamówienia odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia. Przez zamówienia odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, Zamawiający rozumie usługi polegające na przeprowadzeniu audytu systemu informatycznego o wartości co najmniej 100 000 zł. brutto jedno z zamówień. b. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. Wykonawca do wykonania zamówienia zaangażuje osoby posiadające niżej określone kwalifikacje: - wykształcenie wyższe informatyczne, - posiadający minimum 2-letnie doświadczenie w realizacji audytów informatycznych, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, w szczególności posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych), 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy z art. 44 Ustawy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Ustawy. 2. Aktualny i wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej. 3. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek o wysokości posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzająca spełnienie warunku określonego w Rozdziale III pkt 3 SIWZ. 5. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwa zamówienia odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że te usługi zostały wykonane należycie, potwierdzający spełnianie warunku określonego w Rozdziale III pkt 2 lit. a SIWZ. 6. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, potwierdzający spełnienie warunku określonego w Rozdziale III. pkt 2 lit. b SIWZ. 7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z postanowieniami § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.): zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 2 i 3 niniejszego Rozdziału składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, c. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 8. Dokumenty, o których mowa w pkt 7 ppkt 1 lit. a i b muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt 7 ppkt 1 lit. c muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przez upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7 niniejszego Rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 10. Każdy z wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców musi złożyć odrębne dokumenty określone w pkt 2 i 3, przy czym mają zastosowanie postanowienia pkt 7 i 9.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mf.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach