Przetargi.pl
Zagospodarowanie zespołu zabytkowego Twierdzy Przemyśl na cele turystyki kulturowej

Związek Gmin Fortecznych Twierdzy Przemyśl ogłasza przetarg

  • Adres: 37-700 Przemyśl, Kościuszki 7
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Gmin Fortecznych Twierdzy Przemyśl
    Kościuszki 7
    37-700 Przemyśl, woj. podkarpackie
    REGON: 180341997
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.fortytwierdzyprzemysl.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie zespołu zabytkowego Twierdzy Przemyśl na cele turystyki kulturowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie zadania pn. Zagospodarowanie zespołu zabytkowego Twierdzy Przemyśl na cele turystyki kulturowej w formule „zaprojektuj i wybuduj”Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.Przy realizacji przedmiotu zamówienia zastosowanie mają zasady określone w Uchwale Rady Ministrów nr 84/2021 z dnia 1 lipca2021 r. (zmienionej Uchwałą nr 176/2021 z dnia 28 grudnia 2021 r., Uchwałą Rady Ministrów nr 87/2022 z dnia 26 kwietnia 2022 r. oraz Uchwałą Rady Ministrów nr 205/2022 z dnia 13 października 2022) w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac projektowych oraz robót budowalnych, które umożliwią prawidłowe funkcjonowanie obiektu oraz powstałej infrastruktury towarzyszącej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zgodnie ze wszystkimi wymogami określonymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (dalej PFU) i wynikającymi z obowiązującego prawa, w ramach zaakceptowanej kwoty ofertowej należy zaprojektować i wykonać:­ - wszystkie niezbędne opracowania projektowe umożliwiające zrealizowanie Przedmiotu Umowy zgodnie z Wymaganiami Zamawiającego i Umową. W ramach prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, opinii, warunków technicznych, wszelkich uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji i zgód niezbędnych do rozpoczęcia prac budowalnych. Prace Projektowe należy prowadzić w oparciu o PFU oraz odpowiednie przepisy prawa.­ - wszystkie niezbędne roboty budowlane w oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Wykonawcę i zatwierdzoną przez Zamawiającego, PFU, STWiORB oraz odpowiednie przepisy prawa i uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzje o pozwoleniu na użytkowanie lub inne dokumenty umożliwiające przystąpienie przez Zamawiającego do użytkowania obiektów budowlanych zgodnie z ustawą Prawo budowlane.Szczegółowy zakres prac objętych zamówieniem został zawarty w Programie Funkcjonalno Użytkowym wraz z załącznikami do powyższego dokumentu.Program funkcjonalno-użytkowy stanowi opis przedmiotu zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Charakterystyczne parametry określające wielkość zamówienia:Zamówienie obejmuję następujące zadania:­ Z.1. Utworzenie szlaku fortecznego łączącego obiekty Północnej Rokady Twierdzy Przemyśl od Fortu XI Duńkowiczki, przez Skansen Pola Bitwy do Fortu VIII Łętownia – oznakowanie trasy. (Gmina Przemyśl, Gmina Żurawica, Gmina Orły)­ Z.2. Prace remontowo- konserwatorskie Fortu VIII Łętownia - scalenie konserwatorskie elewacji koszar szyjowych, izolacja i adaptacja 6 komór fortecznych oraz schronu pogotowia do stanu ekspozycyjnego i do okresowego przebywania zwiedzających. (Gmina Przemyśl)­ Z.3. Budowa Skansenu Pola Bitwy na Północnym odcinku Twierdzy Przemyśl – udostępnienie, oznaczenie, wyeksponowane oraz odtworzenie ziemnych umocnień polowych tj. ziemianki, okopy, baterie, stanowiska strzeleckie. (Gmina Żurawica, Gmina Przemyśl)­ Z.4. Rekonstrukcja cmentarzy wojennych w Stubnie, Starzawie i Kalnikowie (Gmina Stubno)­ Z.5. Prace remontowo – konserwatorskie Bramy Fortu XV Borek wraz z rekonstrukcją stalowego sponsonu (Gmina Medyka)­ Z.6. Remont drogi fortecznej – ul. Pasteura w Przemyślu (Miasto Przemyśl) prowadzącej m.in. do Fortu VII Prałkowce, VI Iwanowa Góra­ Z.7. Zagospodarowanie zespołu dworsko parkowego w Babicach, jako lokalnego centrum turystyki kulturowej (Gmina Krzywcza)Inwestycja obejmuje prace na obszarze kilku gmin w powiecie przemyskim:­ - gmina Przemyśl - część prac na szlaku edukacyjno-rekreacyjnym północnej części pierścienia obronnego, budowa wieży widokowej przy forcie IX “Przy Krzyżu”, prace na forcie VIII “Łętownia”, prace na forcie X “Orzechowce”, prace na forcie IX “Przy Krzyżu”, remont drogi fortecznej ul. Pasteura w Przemyślu;­ - gmina Krzywcza - zagospodarowanie zespołu dworsko-parkowego w Babicach­ - gmina Żurawica - część prac na szlaku edukacyjno-rekreacyjnym północnej części pierścienia obronnego, budowa Skansenu Pola Bitwy;­ - gmina Orły - część prac na szlaku edukacyjno-rekreacyjnym północnej części pierścienia obronnego, prace w zakresie oznaczeń i urządzeń turystycznych w rejonie Fortu XI "Duńkowiczki".­ - gmina Medyka - prace na Forcie XV “Borek”;­ - gmina Stubno - rekonstrukcja cmentarzy wojennych w Stubnie, Starzawie i Kalnikowie.Celem strategicznym projektu jest podniesienie standardów turystyki kulturowej na terenach Gmin Ziemi Przemyskiej, zrzeszonych w Związku Gmin Fortecznych Twierdzy Przemyśl, - Pomnika Historii RP a w tym: zabytkowych reliktów fortyfikacji, pola bitwy i cmentarzy wojennych o wyjątkowym i uniwersalnym znaczeniu dla historii powszechnej i historii Polski - jako etap przygotowawczy implementacji Twierdzy Przemyśl do transgranicznego wpisu seryjnego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.Przewidywany Harmonogram płatności:­ rok 2023 – wkład własny w wysokości do 452 000,00 zł­ rok 2024 – pozostała część wkładu własnego + 7 200 000,00 zł (połowa przyznanego dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład)­ rok 2025 – 7 200 000,00 zł (pozostała do zapłaty kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład)Przy czym po wypłacie wkładu własnego do czasu poprzedzającego wypłatę z Promesy Wykonawca zobowiązany będzie do samodzielnego zapewnienia finansowania inwestycji w części niepokrytej udziałem Wnioskodawcy (Zamawiającego), z jednoczesnym zastrzeżeniem, że załata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od daty odbioru Inwestycji przez Zamawiającego. Wypłata promesy następować będzie w 2 transzach:­ - pierwsza po zakończeniu wydzielonego etapu prac w ramach inwestycji określonego w harmonogramie rzeczowo finansowym w wysokości nie wyższej niż 50% kwoty dofinansowania tj. 7 200 000,00 zł­ - druga po zakończeniu realizacji inwestycji w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty dofinansowania. Ostatnia płatność oraz zakończenie prac musi nastąpić po 12 miesiącach od zawarcia umowy – zgodnie z warunkami zgłoszonego zadania inwestycyjnego do Programu jako zadanie realizowane w okresie powyżej 12 miesięcy.W związku z rozłożeniem płatności za przedmiot zamówienia na okres trzyletni, podział zamówienia na etapy oraz terminy ich realizacji w powiązaniu z terminami płatności zostaną określone w harmonogramie rzeczowo - finansowym przygotowanym przez Wykonawcę i przekazanym do zatwierdzenia Zamawiającemu w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy.Okres gwarancji i rękojmi za wady na roboty budowlane: minimum 60 miesięcyOkres gwarancji na pozostałe elementy – 36 miesięcyPostanowienia ogólne:Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonanie przedmiotu zamówienia z zachowaniem zasad wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie normami i przepisami, poleceniami nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego, ponadto:1) Wykonawca nie może wykorzystywać błędów w PFU, a o ich istnieniu powinien niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. Dane określone w PFU będą uważane za wartości bazowe, od których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji,2) PFU jest materiałem wyjściowym dla Wykonawcy do sporządzenia opracowań, wykonania zadania,3) Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestnictwa w procesie tworzenia dokumentacji technicznej na każdym etapie jej opracowywania. Wykonawca zobowiązany jest do konsultacji z Zamawiającym w celu uzyskania akceptacji zastosowanych rozwiązań, doboru materiałów i urządzeń w określonych częściach projektu oraz kosztów z tym związanych,4) W rozwiązaniach projektowych będą stosowane wyroby (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu powszechnego stosowania. Wyroby budowlane stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, muszą spełniać wymagania polskich przepisów, a Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu zgodnie z regulacjami ustawy o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane deklaracje zgodności.5) Dokumentacja techniczna powinna określać parametry techniczne i wymagania dla zastosowanych wyrobów,6) Zamawiający dopuszcza zmiany do przedstawionej dokumentacji pod warunkiem akceptacji niezbędnych uzgodnień z zainteresowanymi stronami,7) Dokumentację techniczną należy wykonać w zakresie (i ilości) koniecznym do uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych umożliwiających realizację robót budowlanych,8) Oprócz dokumentacji w wersji papierowej, wymagane jest przedłożenie Zamawiającemu całości opracowania w wersji elektronicznej na nośniku zewnętrznym,9) Wykonawca ponosi wszelkie koszty m.in. opłat z tytułu uzgodnień, decyzji, opiniowania dokumentacji przez właściwe organy lub instytucje oraz uzyskania danych technicznych,10) Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia umownego do pełnienia nadzoru autorskiego.11) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz do oddania przedmiotu zamówienia w terminie.12) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z Dokumentacją Projektową, Specyfikacją Techniczną i poleceniami Inspektora Nadzoru (w przypadku ustanowienia).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w JarosławiuNr: 49 9096 0004 2001 0084 6510 0004z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZGFTP.271.3.2023”4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający dopuszcza dołączenie dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium do oferty składanej za pośrednictwem platformy e-Zamówienia,6. W przypadku wadium wnoszonego w formie niepieniężnej przez konsorcjum z dokumentu takiego powinien w jakikolwiek sposób wynikać obowiązek gwaranta zapłaty kwoty zabezpieczonej gwarancja w odniesieniu do wykonawcy rozumianego jako wszyscy członkowie konsorcjum które składa ofertę,7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.8. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.9. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolności techniczne i zawodoweZamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca:- wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej dwie roboty budowlane (każda zrealizowana w ramach jednej umowy/zlecenia/zadania/zamówienia) polegające na przebudowie, rozbudowie, odbudowie, remoncie, modernizacji obiektu(zespołu obiektów) objętego (objętych) prawną ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków o wartości zakończonych prac minimum 2 000 000,00 zł brutto [dwa miliony złotych] każda;orazdysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia:- minimum 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy/robót spełniającego poniższe wymagania: Uprawnienia: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno–budowlanej oraz spełniająca wymagania określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 840) lub posiadającą inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w czasie i miejscu wydania uprawnień, Doświadczenie zawodowe: pełnieniu funkcji kierownika budowy/robót lub inspektora nadzoru na co najmniej jednym zadaniu polegającym na wykonaniu prac związanych z przebudową, rozbudową, odbudową, remontem, modernizacją obiektu (zespołu obiektów) objętego (objętych) prawną ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków o wartości zakończonych prac minimum 2 000 000,00 zł brutto [dwa miliony złotych]Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-30

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach