Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego przy jeziorze w miejscowości Nowa Wieś poprzez budowę placu zabaw, siłowni zewnętrznej, boiska sportowego oraz toalety, sceny i parkingu ze zjazdem

Miasto i Gmina Jabłonowo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 87-330 Jabłonowo Pomorskie, ul. Główna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6976800 , fax. 56 6979001
  • Data zamieszczenia: 2019-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Jabłonowo Pomorskie
    ul. Główna 28
    87-330 Jabłonowo Pomorskie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6976800, fax. 56 6979001
    REGON: 871118431
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonowopomorskie.pl ; http://jablonowo.biuletyn.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego przy jeziorze w miejscowości Nowa Wieś poprzez budowę placu zabaw, siłowni zewnętrznej, boiska sportowego oraz toalety, sceny i parkingu ze zjazdem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu rekreacyjnego przy jeziorze w miejscowości Nowa Wieś poprzez: budowę placu zabaw, siłowni zewnętrznej, boiska sportowego, toalety, sceny i parkingu ze zjazdem. Lokalizacja - Gmina Jabłonowo Pomorskie, Obręb 0013 - Nowa Wieś, działka nr 68/3; 68/4; 69/1. 1) Szczegółową dokumentację techniczną stanowią: projekt architektoniczno-budowlany dla kategorii obiektu: XXII oraz VIII; Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWIOR); Obliczenia statyczne i wymiarowanie, w tym wyniki obliczeń geotechnicznych oraz Przedmiar robót, które zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ. 2) Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania terenu przedstawia się następująco: a) Powierzchnia przeznaczona pod parking – 138,00 m2 b) Powierzchnia pieszojezdni – 506,35 m2 c) Powierzchnia terenów zielonych – 6400 m2 3) Zakres robót będzie obejmował m.in.: a) budowę parkingu dla samochodów osobowych o masie łącznej nieprzekraczającej 3,5T ze zjazdem. Wykonanie 10 nowoprojektowanych miejsc postojowych na terenie utwardzonego placu, z wykonaniem nieprzepuszczalnej warstwy. Parking należy wykonać z: kostki betonowej szarej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej grub. 3 cm, podbudowa z betonu B10 na warstwie odsączającej z ubitego żwiru. Miejsca parkingowe należy wydzielić kostką betonową w kolorze czerwonym. b) Wykonanie zjazdu o szerokości jezdni 5,0 m z nawierzchni z kostki betonowej szarej o grub. 8 cm. c) Wykonanie jezdni wjazdu z kostki betonowej brukowej niefazowanej koloru szarego o grub. 8 cm; podbudowa z betonu B10 grub. 12 cm; podbudowa z kruszywa łamanego twardego kamiennego frakcja 0/31,5 mm grub. 20 cm; podłoże gruntowe zagęszczone mechanicznie; d) Wbudowanie krawężników betonowych ulicznych 15x30 cm przestające + 12 cm, ustawione na ławie z betonu cementowego C12/15 z oporem 15/20x15/30 cm, spoiny zamulone zaprawą cementowo-piaskową. Krawężniki przejazdowe 15x20 cm pomiędzy parkingiem a drogą dojazdową ustawione na ławie betonowej. e) Wykonanie pieszo – jezdni z kostki betonowej szarej o grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej grub. 3 cm, podbudowa z betonu B10 na warstwie odsączającej z ubitego żwiru. f) Budowę przenośnej sceny o powierzchni 80,00 m, w kształcie prostokąta o wymiarach 8 x 10 m i wysokości 1,2 m. Scena rozbieralna z gotowych elementów o wymiarach 2 x 2m. Wejście na scenę schodami stalowymi z balustradami z możliwością demontażu. Elementy konstrukcyjne z profili stalowych ze stali S 235, łączonych za pomocą spawania. Poszczególne elementy sceny należy łączyć ze sobą śrubami M12 klasy min. 5.8. Gotową scenę należy kotwić do podłoża za pomocą kotew dostosowanych do podłoża. Konstrukcja stalowa musi być malowana farbami antykorozyjnymi podkładowymi oraz wierzchnimi. Posadzkę sceny zaprojektowano z podestów drewnianych z desek klasy C 24 o szer. min. 15 cm i grubości 42 mm. Podesty należy wykonać z wierzchnią warstwą zapobiegającą poślizgowi. Uwaga, scena nie może stanowić konstrukcji wsporczej pod zadaszenie. g) Zakup i montaż przenośnego kontenera sanitarnego, tj. gotowego elementu z wydzielonymi 3 strefami dla: kobiet, mężczyzn oraz dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych. W każdej strefie muszą się znaleźć wydzielone kabiny ustępowe oraz umywalki z bieżącą wodą ze zbiornika. W strefie dla mężczyzn dodatkowo muszą być zamontowane 2 pisuary. Przykładowy kontener zamieszczono na rys. nr 11, znajdującym się w załączniku nr 2 do SIWZ. Kontener musi być zaopatrzony w zbiornik na wodę oraz w zbiornik na nieczystości o pojemności 2000 L każdy. Kontener nie będzie trwale połączony z gruntem i może być przetransportowywany. Ścieki odprowadzane będą do zbiornika bezodpływowego, okresowo opróżnianego przez służby porządkowe. Wykonanie zbiornika szczelnego pcv (szamba) pod WC. h) Budowa placu zabaw dla dzieci. Plac zabaw musi zostać wyposażony w gotowe elementy: 1) bujaczkę (zamiennie zwaną również „huśtawką pojedynczą”, „ważką”), 2) huśtawkę podwójną wahadłową, 3) zjeżdżalnię z zadaszeniem (zamiennie nazywaną „zjeżdżalnią”, „domek ze ślizgiem”). Elementy placu zabaw wizualizuje rys. nr 10. Wszystkie elementy placu zabaw muszą być wyposażone w bloki kotwiące przewidziane przez producenta danego urządzenia. Poszczególne elementy placu zabaw muszą znajdować się w wydzielonych strefach ochronnych. Na terenie wydzielonym pod plac zabaw należy wysypać warstwę piasku stanowiącą podłoże bezpieczne dla dzieci. i) Budowa siłowni zewnętrznej. Planowana na terenie plaży siłownia będzie wyposażona w gotowe elementy sportowe, tj.: 1) zestaw twister, 2) wioślarz, 3) podciąg i drabinka. W projekcie zagospodarowania terenu wydzielono strefy ochronne dla poszczególnych urządzeń. Elementy siłowni zewnętrznej wizualizuje rys. nr 10. Wszystkie elementy siłowni będą wyposażone w bloki kotwiące przewidziane przez producenta danego urządzenia. j) Zamawiający wymaga, aby dostarczony i zamontowany element wyposażenia: placu zabaw oraz siłowni zewnętrznej, o których mowa w pkt 3) lit. h) oraz lit. i) był bezpieczny, w tym celu Wykonawca będzie zobowiązany wykazać, że zamontowane elementy spełniają wymagania zawarte w normach, odpowiednio, z grupy PN-EN: 1176 lub 16630 lub 957 lub 12346 lub PN-EN ISO 20957. W przypadku montażu dostarczonych elementów wyposażenia placu zabaw i siłowni zewnętrznej przez Wykonawcę/podwykonawcę, montaż należy wykonać zgodnie z instrukcją producenta. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wybranego do realizacji niniejszego zamówienia, przedstawienia certyfikatu/-ów wystawionego/-ych przez akredytowaną jednostkę (deklarację zgodności producenta/dostawcy, bądź raport kontrolny przeprowadzony przez instytucję zewnętrzną wystawiony/-e przez akredytowane jednostki/laboratorium/Inspekcję Handlową), potwierdzające wymogi bezpieczeństwa zgodne z ww. normami. k) Wykonawca we własnym zakresie będzie zobowiązany wykonać i zamontować tablicę informacyjną z regulaminem: siłowni i placu zabaw. l) Wykonawca dostarczy po 2 egzemplarze kompletnych instrukcji w zakresie eksploatacji i konserwacji dla każdego urządzenia, systemu mechanicznego, elektrycznego, elektronicznego. Wynikające z tego tytułu koszty zostaną uwzględnione przez Wykonawcę w cenie oferty. Wszelkie braki w dostarczonych instrukcjach zostaną uzupełnione przez Wykonawcę niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych następujących po dniu zawiadomieniu przez Zamawiającego o stwierdzonych brakach. m) Wykonanie boiska do piłki plażowej, po wcześniejszym wykorytowaniu terenu. Boisko należy wykonać z obrzeżami gumowymi kotwionymi w ławie betonowej, z wydzieloną strefą bezpieczną. Poszczególnymi warstwami boiska są: warstwa geowłókniny o masie min. 250g/m2 i wytrzymałości na rozciąganie min. 14kN/m2, warstwa piasku min. 40 cm frakcji 0-2 mm. n) Zakup i montaż elementów małej architektury: 7 ławek, 3 kosze na śmieci, oświetlenie zewnętrzne - 2 lampy solarne. Wszystkie elementy należy wyposażyć w bloki kotwiące pod dany element. Ławkę z oparciem oraz kosz na śmieci wizualizuje rys. nr 10. o) Budowę panelowej przebieralni z osłon drewnianych mocowanych do drewnianych słupków. Panele należy mocować na wysokości ok. 50 cm nad powierzchnią terenu. Wysokość panelu 150 cm każdy. Słupki wykonane będą z krawędziaków 10x10 cm kotwionych we wbijanych kotwach stalowych długości kotwienia min. 70 cm. p) Pozostałe prace ujęte w dokumentacji technicznej: wykonanie dróg dojazdowych wraz z ciągami pieszymi; wykonanie podmurówki na granicy parkingu i terenu zielonego; nasadzenie zielenią zacieniającą; wykonanie schodów terenowych z kostki betonowej z obrzeżami; wykonanie balustrady. 2. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45 11 27 20-8 roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych, 45 11 12 00-0 roboty w zakresie przygotowywania terenu pod budowę i roboty ziemne, 45 22 33 00-9 roboty budowlane w zakresie parkingów, 45 23 32 22-1 roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania, 45 23 70 00-7 roboty budowlane w zakresie scen, 45 33 24 00-7 roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych, 45 11 27 23-9 roboty w zakresie kształtowania placów zabaw, 37 53 52 00-9 wyposażenie placów zabaw, 51 12 10 00-6 usługi instalowania sprzętu do ćwiczeń fizycznych. 3. Wykonawca, z którym Zamawiający zawrze umowę na realizację przedmiotowego zamówienia, zobowiązany będzie do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu: drogowego, kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 4. Do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest: 1) wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną, określoną w załączniku nr 2 do SIWZ; 2) użyć materiałów nowych, gwarantujących jakość techniczną nie gorszą niż określona w dokumentacji technicznej; 3) do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, wiedzą techniczną, obowiązującymi normami, dokumentacją projektową, umową oraz uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji zamówienia z Zamawiającym oraz z inspektorem nadzoru, 4) zastosować materiały i urządzenia odpowiadające deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi, wskazanymi w dokumentacji technicznej. Na żądanie Zamawiającego lub inspektora nadzoru Wykonawca musi udowodnić, że zastosowane materiały i urządzenia odpowiadają normom określonym w projekcie, poprzez przedstawienie odpowiednich pozwoleń na ich zastosowanie, w tym atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności itp. 5. Podane w SIWZ oraz w dokumentacji technicznej wszystkie nazwy własne (np. pochodzenie, producent) mają wyłącznie charakter przykładowy (pomocniczy) w celu doprecyzowania przedmiotu zamówienia, w tym dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń, wyposażenia, dlatego należy je rozpatrywać łącznie z wyrazem równoważny, o ile zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. 6. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych poprzez wskazanie przez Wykonawcę np. nazw własnych, znaków towarowych, patentów, pochodzenia lub norm, o ile zaproponowane rozwiązania będą miały te same cechy funkcjonalne i których jakość nie będzie gorsza od jakości określonej w dokumentacji technicznej. Rozwiązania równoważne muszą odpowiadać wymaganiom przepisów prawa dotyczących przedmiotu zamówienia. Możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych będzie uzależniona od ich zgodności z parametrami określonymi w projekcie oraz akceptacji Zamawiającego lub inspektora nadzoru. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone w SIWZ i jej załącznikach. 7. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu inwestycji na przyszłym placu robót, dzięki czemu pozyska dodatkowe informacje niezbędne do właściwego przygotowania oferty. W celu udziału w wizji lokalnej Wykonawcy zobowiązani są do zgłoszenia (w formie pisemnej lub elektronicznej) osobie uprawnionej do kontaktowania się z Wykonawcami, o której mowa w rozdziale VII ust. 7 SIWZ, danych osób, które wezmą udział w ww. wizji. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania Wykonawców, w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SIWZ, a w trakcie wizji nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące treści SIWZ. 8. Stosownie do dyspozycji art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga, aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca oraz podwykonawca/-cy (o ile będą realizowali niniejsze zamówienie) zatrudniał/-li na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.) osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia i wykonujące czynności (prace) fizyczne w postaci robót budowlanych, instalacyjnych i montażowych chyba, że z odrębnych przepisów prawa wynika, że osoby te nie muszą być zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 9. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych, wobec Wykonawcy, odnośnie spełniania przez Wykonawcę i/lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności. W tym celu, Zamawiający uprawniony będzie m.in. do: żądania oświadczeń i/lub dokumentów, do dokonywania oceny złożonych dokumentów/oświadczeń/wyjaśnień, żądania wyjaśnień, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia. 10. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym terminie i w formie określonej przez Zamawiającego, Wykonawca przedłoży żądane dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 8 na podstawie umowy o pracę, w formie np. 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: a) dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, b) datę złożenia oświadczenia, c) wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz d) podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczonej za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika/-ów przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych. 11. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 12. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności, Zamawiający przewiduje sankcję dla Wykonawcy w postaci kary umownej w wysokości określonej w umowie w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. 13. Niezłożenie przez Wykonawcę, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, żądanych dowodów będzie traktowane jako niespełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności. 14. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 15. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawców (o ile są znane). Wykonawca jest zobowiązany do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawcy, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazania informacji na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację części zamówienia. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. W przypadku braku oświadczenia o Podwykonawcach, Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału Podwykonawcy. 16. W przypadku, gdy Zamawiający wyrazi zgodę na dokonywanie płatności na podstawie faktur częściowych. Wartość ostatniej części wynagrodzenia należnego Wykonawcy nie będzie mniejsza niż 10% wynagrodzenia całkowitego określonego w § 3 ust. 1 umowy. 17. Minimalny wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi – 24 miesiące licząc od daty podpisania protokołu końcowego. Okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji. Okres udzielonej gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji jakości niż 24 miesiące oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy. 18. Przedmiot zamówienia będzie dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020, z wyłączeniem projektów grantowych; dofinansowanie w zakresie priorytetu 4. „Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej” w zakresie działania 4.2. „Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanych przez społeczność”. Przedsięwzięcie w ramach LSR: „Zagospodarowanie jezior jako naturalnego waloru regionu dla celów rekreacji, turystyki i kultury”. 19. ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA SOBIE PRAWO UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NIE OTRZYMANIA DOFINANSOWANIA Z PROGRAMU OPERACYJNEGO „RYBACTWO I MORZE” (PO RYBY) NA LATA 2014-2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112720-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wniósł wadium w wysokości 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych zero groszy) przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych lub udziela zamówienia w częściach, określa kwotę wadium dla każdej z części – nie dotyczy. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego, tj. na rachunek bankowy Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie: Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Oddział w Jabłonowie Pomorskim, nr rachunku 50 9484 1150 0400 0547 2004 0007, w tytule przelewu proszę wpisać: wadium w przetargu ZP. 271. 1. 3. 2019 - Nowa Wieś 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i powinna zawierać: 1) nazwę Wykonawcy, beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) kwotę gwarancji, 3) termin ważności gwarancji „od dnia ………… do dnia ……………” 4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenie kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz 5 ustawy. 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia,w którym upływa termin składania ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom, niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem okoliczności wskazanych w ustawie. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 15. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużenia ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 16. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą, której wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert: 1) Wykonawcy: a) oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy, dotyczące braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ; b) pełnomocnictwo w sytuacji, gdy Wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty, składania oświadczeń i zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy; c) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec tych podmiotów podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu: • zamieszcza informacje dotyczące tych podmiotów w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, • dołącza zobowiązanie, tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Zobowiązanie podpisuje osoba uprawniona, tj. wskazana w rejestrze lub pełnomocnictwie, do reprezentacji podmiotu, który udostępnia zasoby. d) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: a) pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy, w przypadku podmiotów występujących wspólnie (np. uczestników konsorcjum, spółki cywilne); b) oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy, dotyczące braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ; Oświadczenie, o którym mowa w lit. b), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej http://jablonowo.biuletyn.net informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Dopuszcza się złożenie oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej już na etapie składania ofert, jeśli Wykonawca nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej. 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale VI SIWZ, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 4. Inne dokumenty: 1) formularz ofertowy, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2) zaleca się dołączyć do oferty oświadczenie dotyczące ochrony danych osobowych, zgodne ze wzorem załącznika nr 4 do SIWZ; 3) zaleca się dołączyć do oferty dokument potwierdzający wniesienie wadium; 4) w przypadku wniesienia wadium, w formie innej niż pieniądz – dokument (w oryginale) potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 10 (sekretariat) do terminu składania ofert, zaś kopię tego dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty; 5) w przypadku, gdy ofertę składa konsorcjum, Wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty odpowiednie pełnomocnictwo(a) udzielone przez uczestników konsorcjum, a w przypadku, gdy do realizacji przedmiotowego zamówienia zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców bądź stosowną umowę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach