Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu przy Zabytkowej Kopalni ,,Ignacy” na potrzeby rewitalizacji dzielnicy Niewiadom w Rybniku – teren rekreacyjny.

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2020-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 27625543000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu przy Zabytkowej Kopalni ,,Ignacy” na potrzeby rewitalizacji dzielnicy Niewiadom w Rybniku – teren rekreacyjny.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu przy zabytkowej kopalni „Ignacy” w dzielnicy Niewiadom – w zakresie terenu rekreacyjno – wypoczynkowego o charakterze przestrzeni publicznej. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie działek nr 143/29, 386/8, 418/8, 417/8, 394/8, 388/8, 395/8, 392/8, 390/8, 356/7, 355/7, 318/7, zlokalizowanych w Rybniku przy ul. Mościckiego 3. Zaplanowano wykonanie następujących przestrzeni: - „Plac pary” – utwardzony placyk o nieregularnej formie, w rejonie budynku szybu „Głowacki”, gdzie przewiduje się jako atrakcję wytwarzanie sztucznej mgły/pary poprzez wytwornicę dymu oraz dysze parowe (zasilanie skroplonym CO2), - Plac zabaw – mieszczący urządzenia zabawowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, - Ogród doświadczeń – mieszczący urządzenia zabawowe o charakterze naukowo-doświadczalnym, - Łąka rekreacyjna – teren porośnięty trawą, z elementami małej architektury jak stoliki, leżaki, przewidziany jako miejsce wypoczynku, pikników itd. Dojścia i dojazdy, nawierzchnie utwardzone, - Pergola – zamykająca kompozycyjnie wnętrze urbanistyczne, funkcjonująca jako częściowo zadaszone miejsce wypoczynku oraz ew. ekspozycji zabytkowych urządzeń, rzeźb lub instalacji artystycznych. Wymienione obszary powiązane będą ciągami pieszymi – alejkami – prowadzonymi swobodnie, ukształtowanymi z płyt formatu 80 x 80cm w nieregularnym układzie. Realizowany zakres prac: • rozbiórki obiektów i budynków: - budynek parterowy, murowany, z dachem krytym papą, użytkowany jako biuro złomowiska, o powierzchni zabudowy ok. 50m2 i wysokość do ok. 3,5m na działce 388/8, - hale stalowe o powierzchni zabudowy ok. 100m2 oraz ok. 70m2 i wysokości ok. 3m na działce 388/8, - budynek parterowy, murowany, gospodarczy, o powierzchni zabudowy ok 50m2, na działce 143/29, - obiekt poprzemysłowy, żelbetowy o powierzchni zabudowy ok 70m2, wysokości ok. 3m, na działce 143/29, budynek posiada prawdopodobnie część podziemną, - elementy takie jak ogrodzenia, fundamenty, pozostałości obiektów i urządzeń będące w kolizji z projektowanym założeniem; • ukształtowanie terenu: - ukształtowanie nawierzchni w rejonie projektowanych urządzeń i utwardzeń jako zasadniczo płaskiej, o równomiernym spadku, co oznacza konieczność niwelacji istniejącego terenu, - wywóz i utylizacja wierzchniej, zdegradowanej warstwy gruntu, konieczność usunięcia warstwy o grubości ok. 1m poniżej poziomu istniejącego terenu w rejonie istniejącego złomowiska a także o grubości ok. 0,5m na terenie pozostałym; • branża drogowa: chodnik, ciąg pieszy z płyt, nawierzchnie żwirowe; • instalacje: - elektryczna – w tym instalacja oświetlenia, zasilanie energią elektryczną z istniejącego przyłącza, z rozbudowywanej tablicy budynkowej, - monitoringu wizyjnego – powiązaną z miejskim systemem monitoringu, - instalacje placu pary wraz z urządzeniami wytwarzania pary, sterowaniem, oświetleniem i nagłośnieniem oraz opracowaniem min. 3 scenariuszy pokazu, w tym widowiskowego pokazu z podkładem muzycznym (w tym licencją na publiczne odtwarzanie wykorzystanych w pokazie utworów); • zieleń: wycinki, nasadzenia; • ogrodzenie, mała architektura, w tym wszystkie elementy w/w przestrzeni; • promocja projektu (wykonanie tablicy informacyjnej i pamiątkowej o wymiarach 1,2 x 0,8 m związanych z dofinansowaniem ze środków unijnych /szczegóły na stronie: https://rpo.slaskie.pl/czytaj/zasady_promocji_od_1_stycznia_2018/, tablicę należy wykonać z tworzywa sztucznego wraz nadrukiem odpornym na warunki atmosferyczne); Bilans powierzchni terenu przedstawia się następująco: powierzchnia terenu inwestycji: 11.869 m2 (100%) powierzchnie utwardzone: ok. 2.754 m2 (23,20 %) w tym jezdnia (istniejąca) ok. 648 m2 projektowany chodnik przy jezdni: ok. 161 m2 projektowane place i aleje utwardzone: ok.1.945 m2 Teren biologicznie czynny: ok. 9.115m2 (76,80%) Teren będzie zarządzany przez Industrialne Centrum Kultury w Rybniku. Podstawą wyceny zakresu objętego przedmiotem zamówienia jest załączony przedmiar robót, który wraz z dokumentacją projektową stanowi opis przedmiotu zamówienia. W kosztach wyceny zamówienia należy uwzględnić, wszelkie prace przewidziane projektem oraz dodatkowo promocję projektu. Dla urządzeń, które zostały opisane w dokumentacji przetargowej słowem równoważne konieczne jest zachowanie określonych opisem cech, w tym wymiarów z tolerancją ± 5% Szczegółowy zakres robót został określony w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót, oraz dokumentacji projektowej, które to dokumenty stanowią załącznik do SIWZ. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 24-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, zastosowane materiały i wyposażenie. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego z uwzględnieniem etapizacji zamówienia i terminów realizacji robót przy założeniu, że wartość robót w żadnym etapie – za wyjątkiem etapu ostatniego objętego płatnością końcową – nie przekroczy 20% ceny ofertowej, a ilość robót przewidziana w danym etapie będzie adekwatna do wartości tego etapu; opracowany (wg wzoru dołączonego do umowy) harmonogram należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu w terminie 7 dni od przejęcia placu budowy. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady: - zraszania wodą terenu prowadzenia robót (miejsce rozładunku, plac składowy materiałów) w okresach suszy, - stosowania zabezpieczenia pylastych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie), - transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, - stosowanie gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach. Ponadto Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów obsługujących budowę pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: - wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania; - organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - wykonanie prac przygotowawczych i rozbiórkowych - wykonanie prac budowlano-montażowych - wykonanie prac budowlano-wykończeniowych związanych z zagospodarowaniem terenu - wykonanie prac budowlanych instalacyjnych w specjalności elektrycznej. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia jest dostosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, oraz posiadające problemy z poruszaniem się, poprzez zapewnienie dostępu ciągami pieszymi o znikomym spadku, gładkiej nawierzchni oraz pozbawionymi barier architektonicznych; pośród atrakcji przewidziano urządzenia zabawowe przeznaczone dla osób poruszających się na wózku; park doświadczeń wyposażony jest w różnorodne urządzenia, sprzyjające ogólnemu rozwojowi dzieci oraz właściwej integracji sensorycznej; przewidziano także miejsca odpoczynku w postaci wygodnych ławek z oparciem, pergolę i zacieniającą zieleń – jako udogodnienie m.in. dla osób starszych oraz z trudnościami w poruszaniu się
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112720-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50 000,00 PLN.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna dowód wniesienia wadium, tj. gwarancję/poręczenie. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach