Przetargi.pl
„Zagospodarowanie terenu na centrum sportowo-rekreacyjne w Bieńkowicach”

Gmina Krzyżanowice ogłasza przetarg

  • Adres: 47-450 Krzyżanowice, Główna 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (+48) 324194050 , fax. (+48) 324194234
  • Data zamieszczenia: 2024-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krzyżanowice
    Główna 5
    47-450 Krzyżanowice, woj. śląskie
    tel. (+48) 324194050, fax. (+48) 324194234
    REGON: 276258440
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.krzyzanowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zagospodarowanie terenu na centrum sportowo-rekreacyjne w Bieńkowicach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie robót i czynności związanych z realizacją zadania pn.:„Zagospodarowanie terenu na centrum sportowo-rekreacyjne w Bieńkowicach”, obejmujące budowę budynku zapleczasportowego wraz z zagospodarowaniem terenu wokół, w tym wykonanie wszystkich prac opisanych w dokumentacji:projektach, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót, jakie z technicznego punktuwidzenia są konieczne do prawidłowego wykonania i oddania do użytkowania przedmiotowego zadania. Dokumentyopisujące zakres i sposób wykonania zadania stanowią zał. nr 8-9 do SWZ.1) Lokalizacja: Bieńkowice, ul. Raciborska, działki nr: 99/1, 99/4.2) Zakres zadania obejmuje m.in.: roboty rozbiórkowe istniejącej nawierzchni i ogrodzenia, roboty ziemne w zakresie niwelacji terenu, budowę budynku zaplecza sportowego, wykonanie odcinków instalacji zewnętrznych (kanalizacji sanitarnej, deszczowej i oświetlenia zewnętrznego), wykonanie instalacji wewnętrznych w budynku (instalacji wod.-kan., c.o., elektrycznej, niskoprądowej, wentylacji, instalacjigazowej), wykonanie powierzchni utwardzonych, wykonanie przyłącza gazu.3) Na budynek zaplecza sportowego składa się zaplecze szatniowe dla zawodników oraz zaplecze dla kibiców, w tym: szatnie i łaźnie dla zawodników dla 2 drużyn piłkarskich dostępne bezpośrednio z zewnątrz, zaplecze sanitarne dla kibiców – WC męski, damski i dla osób NN dostępne z zewnątrz, magazyn sprzętu sportowego, pomieszczenie dla sędziów, trenerów z zapleczem sanitarnym, kiosk/bufet z zapleczem dla okolicznościowej małej gastronomii, składzik porządkowy, wejście główne z holem wejściowym.Powstanie budynek jednokondygnacyjny, parterowy niepodpiwniczony. W budynku będą instalacje: wodno-kanalizacyjna,wentylację grawitacyjną i mechaniczną, elektryczną, niskoprądową, instalację CO oraz gazową na gaz ziemny.Powierzchnia użytkowa budynku to 174.63 m2. Całkowita powierzchnia zabudowy 218,10 m2. Budynek będzie posiadałściany murowane z bloczków betonu komórkowego lub pustaków wzmocnionych rdzeniami żelbetowymi. Stropodach będzieo konstrukcji żelbetowej. Posadowiony na ławach i ścianach fundamentowych.4) W ramach zagospodarowania terenu będą wykonane drogi i place, urządzenia techniczne, bezodpływowy zbiornikwybieralny, przyłącza kanalizacji deszczowej, instalacje zewnętrzne: kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej,oświetlenie terenu oraz zagospodarowanie zielenią parkową.5) Wykonawca dokona wytyczenia geodezyjnego oraz wykona geodezyjną inwentaryzację powykonawczą.6) Wykonawca opracuje instrukcję bezpieczeństwa pożarowego zgodnie z §7 ust. 1 Rozporządzenia Ministra sprawWewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektówbudowlanych i terenów.7) W zakresie wykonania zadania Wykonawca winien wykonać wszystkie inne roboty i czynności niezbędne doprawidłowego zrealizowania i użytkowania powierzonego mu zadania, wynikające z dokumentów opisujących przedmiotzamówienia, projektów, uzgodnień i pozwoleń lub obowiązujących przepisów prawa polskiego oraz zgodnie ze sztukąbudowlaną. Wykonawca wykona wszystkie czynności związane z przestrzeganiem zasad BHP i utrzymania porządku naterenie budowy oraz bezpieczeństwa (czynności z BHP i BRD); wykona wszystkie niezbędne pomiary kontrolne związane zprawidłowością prowadzonych robót; dokona wszelkich uzgodnień branżowych, konsultacji, nadzorów; wykona czynnościzwiązane ze składowaniem i utylizacją odpadów, a także wszystkie inne czynności niezbędne do prawidłowego wykonaniaprzedmiotu umowy, które wynikną w trakcie jego realizacji oraz oddania zadania do użytkowania.8) Prace należy prowadzić zgodnie z uzgodnieniami branżowymi. Wszelkie koszty i opłaty związane z wykonaniemwszystkich czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania Wykonawca winien uwzględnić w swojej ofercie.9) Wszystkie materiały budowlane oraz kolorystykę poszczególnych elementów przed ich zastosowaniem należy uzgodnić zZamawiającym, a przed wbudowaniem materiałów przedłożyć ich wzory oraz karty techniczne użytych materiałów, atesty,certyfikaty i pozostałe dokumenty inspektorowi nadzoru, potwierdzając zgodność parametrów technicznych z projektembudowlano-wykonawczym. Materiały te zostaną zabudowane po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.10) Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobówdopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j.Dz. U. z 2023r. poz. 682), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1213) orazwymogom specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót i SWZ.11) Wykonawca dokona zgłoszeń inspektorom nadzoru oraz właściwym służbom, robót wymagających wykonaniapomiarów lub oceny stanu technicznego dokonując w konsekwencji wszystkich odbiorów technicznych jeżeli takie będąkonieczne do przeprowadzenia odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15.000,00 zł8.2. Termin wniesienia wadium upływa dnia 07.03.2024 r. do godz. 11.00.8.3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.8.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299)8.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego Gminy w Meander Banku Spółdzielczym Krzyżanowice, Nr konta 33 8474 0007 2001 0000 0013 0015. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Z treści przelewu winno wynikać, że wpłata dotyczy wadium, jakiego dotyczy zamówienia.8.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.8.7. O wpłaceniu wadium w formie pieniężnej w wymaganym terminie decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.8.8. Z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i wykonalne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,8.9. Gwarancje i poręczenia muszą podlegać prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez polskie sądy powszechne. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.8.10. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert.8.11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium do terminu składania ofert na zasadach określonych w SWZ lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp zostanie odrzucona.8.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,8.13. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 żądanie złożenia przedmiotowych środków dowodowych ust. 2 lub art. 128 wezwanie wykonawcy do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia dokumentacji ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 warunki ubiegania się o udzielenie zamówienia lub art. 106 inne przedmiotowe środki dowodowe ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 badanie i ocena ofert ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.8.14. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z zapisami art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.2) dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnychprzepisówZamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.3) dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.4) dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) wykonanych robót:należy złożyć wykaz robót budowlanych (załącznik nr 4) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przedupływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ichrodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniemdowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy robotyzostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał:- 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie budynku o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł bruttooraz- 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu instalacji sanitarnej (m.in.: wod.-kan., c.o., gaz) o łącznej wartości tych robót co najmniej 300.000,00 zł bruttooraz- 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu instalacji elektrycznej o łącznej wartości tych robót co najmniej 50.000,00 zł brutto.Przy czym roboty budowlane określone powyżej mogą być wykonane w ramach odrębnych zadań – umów lub w ramachjednego zadania.Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, wszczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowoukończone.Dowodami są referencje oraz inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane byływykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tychdokumentów – inne dokumenty.UWAGA:1. Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonanenależycie jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych podać wartośćrobót odpowiadających zakresowi warunku.2. W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców oraz analogicznie wsytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeliWykonawcy wykażą łącznie spełnianie ww. warunku.3. W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tejwaluty na PLN, przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.4. Pojęcie budowy, przebudowy oraz rozbudowy należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w art. 3 ustawy z dnia 7 lipca1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. 2023r., poz. 682 z późn. zm.).b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego:należy złożyć wykaz osób (załącznik nr 3), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego, wszczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz zinformacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonaniazamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dodysponowania tymi osobami.Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami:- Kierownikiem budowy - posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościkonstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, posiadającego co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownikabudowy,- Kierownikiem robót sanitarnych – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi wspecjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającego co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robótsanitarnych,- Kierownikiem robót elektrycznych – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi wspecjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,posiadającego co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych.Dla wykazanych osób należy złożyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymaganeuprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawobudowlane - na załączniku nr 3.Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego, który to odsyła do ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytychw państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 220) przynależność dowłaściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej,Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż doposiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izbysamorządu zawodowego.UWAGA:1. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji, o których mowa powyżej, przez jedną osobęposiadającą odpowiednie uprawnienia i doświadczenie.2. Za okres doświadczenia osoby, Zamawiający uzna czas liczony od dnia uzyskania uprawnień budowlanych do dniaskładania ofert.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach