Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Mordy w 2024 roku

Miasto i Gmina Mordy ogłasza przetarg

  • Adres: 08-140 Mordy, Kilińskiego 9
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 256415402 , fax. +48 256415115
  • Data zamieszczenia: 2023-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Mordy
    Kilińskiego 9
    08-140 Mordy, woj. mazowieckie
    tel. +48 256415402, fax. +48 256415115
    REGON: 711582457
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-miasto-mordy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Mordy w 2024 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Mordy w 2023 roku poprzez sortowanie, odzysk, kompostowanie i składowanie odpadów komunalnych oraz inne zgodne z prawem metody gospodarowania odpadami. Zagospodarowanie odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami ma pozwolić Zamawiającemu na osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 ze zm.) oraz zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zagospodarowanie następujących odpadów:1) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) – 200301 –w szacunkowej ilości 369,00 Mg;2) odpady komunalne segregowane – 150101 – papier, opakowania z papieru, odpady z papieru, w tym tektury w szacunkowej ilości 15,0 Mg;3) odpady komunalne segregowane – 150102 – tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania z metalu w szacunkowej ilości 117,00 Mg;4) odpady komunalne segregowane – 150107 – szkło, opakowania ze szkła, odpady ze szkła w szacunkowej ilości 100,00 Mg;5) odpady komunalne segregowane – 200199 – popiół w szacunkowej ilości 90,00 Mg;6) odpady komunalne segregowane –200201 – odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, odpady zielone w szacunkowej ilości 130,00 Mg;7) odpady komunalne – zużyte baterie i akumulatory w szacunkowej ilości 0,10 Mg;8) odpady komunalne – zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w szacunkowej ilości 10,00 Mg;9) odpady komunalne – 200307 – meble i inne odpady wielkogabarytowe w szacunkowej ilości 50,00 Mg;10) odpady komunalne – 160103 – zużyte opony w szacunkowej ilości 5,00 Mg;11) odpady komunalne segregowane – 170107 – odpady budowlane i rozbiórkowe w szacunkowej ilości 5,00 Mg3. Łączna szacunkowa ilość odpadów całego przedmiotu zamówienia wynosi: 891,10 Mg. Zamawiający zastrzega, że wskazane w SWZ i formularzu oferty ilości poszczególnych rodzajów odpadów są ilościami szacunkowymi, skalkulowanymi na cały okres trwania umowy i służą wyłącznie do skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o realizację usługi w podanych ilościach szacunkowych. Zamawiającemu przysługuje możliwość zmiany ilości poszczególnych rodzajów odpadów przy zachowaniu cen jednostkowych przedstawionych w ofercie Wykonawcy.4. Sposób świadczenia usług: 1) W przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości porządku w gminach dla: instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP), instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostowania), składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami, art. 30 ust. 1 ustawy o odpadach, (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.), przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej. UWAGA: Wykonawca posiadający instalację (do odzysku i/lub unieszkodliwiania, w którym planuje odzyskać i/lub unieszkodliwić odpady objęte niniejszym zamówieniem) poza terenem Rzeczypospolitej Polskiej powinien przedstawić zezwolenie równoważne decyzji na zagospodarowanie (przetwarzanie) tj. na odzysk i/lub unieszkodliwianie odpadu wystawiane w kraju, w którym ta instalacja się znajduje. Decyzję zezwalającą na międzynarodowe przemieszczanie odpadów Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać po podpisaniu umowy.2) Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów, przekazaną Zamawiającemu wraz z fakturą za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi, o których mowa w ppkt. 7, którą każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni. 3) Jeżeli instalacja komunalna Wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu Miasta i Gminy Mordy, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej. W takiej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od Miasta i Gminy Mordy większą niż odległość instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikającą z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość. 4) W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w ppkt. 3 Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów do swojej instalacji komunalnej najpóźniej w o pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów komunalnych.5) Wykonawca poinformuje zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach w przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistniałych zdarzeń, ograniczeń, przestojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych. 6) Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00. Zamawiający dopuszcza ograniczenie przyjęcia odpadów w trakcie przerw technicznych u Wykonawcy, pod warunkiem przyjęcia (poza przerwami technicznymi) całej ilości odpadów dostarczonych przez Zamawiającego w danym dniu.7) Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a) Ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego; b) Dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię ww. dokumentu otrzymuje kierowca dostawcy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie ww. dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz z karatami przekazywania odpadów. c) Przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Posiadanie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:- posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.),2) Posiadanie zdolności technicznej lub zawodowej do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje:- instalacją do przetwarzania odpadów posiadającą status instalacji komunalnej, zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.), wpisaną na listę o której mowa w art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2021 r. o odpadach;- instalacją do mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (MBP),- instalacją do kompostowania odpadów zielonych i odpadów ulegających biodegradacji,- instalacją składowania odpadów powstających w procesie mechniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:- warunki określone w pkt 1 powinien spełniać co najmniej jeden z Wykonawców samodzielnie,- warunki określone w pkt 2 mogą być spełnione przez Wykonawców łącznie lub przez co najmniej jednego z Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach