Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zławieś Wielka

Gmina Zławieś Wielka ogłasza przetarg

  • Adres: 87-134 Zławieś Wielka, ul. Handlowa
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. 056 6780913, 6780982 , fax. 678-09-66
  • Data zamieszczenia: 2019-10-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zławieś Wielka
    ul. Handlowa 7
    87-134 Zławieś Wielka, woj. brak
    tel. 056 6780913, 6780982, fax. 678-09-66
    REGON: 87111876700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zlawies.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zławieś Wielka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia dotyczącego zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych z terenu Gminy Zławieś Wielka na warunkach określonych w SWIZ, wzorze umowy oraz ofercie wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 1 do SWIZ. 2. Rodzaje i średnie szacowane ilości odbieranych odpadów komunalnych (w Mg) z terenu miasta i gminy Zławieś Wielka wynikające ze złożonych sprawozdań: Tab. 1 Rodzaje i ilości odpadów komunalnych KOD ODPADU RODZAJ ODPADU MASA ODPADÓW (Mg) 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 3200 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 600 20 01 08 Odpady kuchenne 50 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 350 15 01 02 Tworzywa sztuczne 80 15 01 07 Szkło 75 20 01 01 Papier 30 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 150 16 01 03 Zużyte opony 20 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione z 17 09 01, 17 09 02 , 17 09 03 180 20 01 11 Tekstylia 2 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 2 3. Rodzaje i ilości odpadów podane w tabeli 1 mają charakter szacunkowy. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości odpadów będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w tabeli 1. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą prowadzone będą w oparciu o ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym. 4. Podane ilości są ilościami szacunkowymi. Zlecenie odbioru ilości mniejszej niż wskazana nie może stać się podstawą roszczeń wobec Zamawiającego. 5. Wykonawcy, którym zostanie udzielone zamówienie są zobowiązani przed przystąpieniem do realizacji usług do zapoznania się z zasadami BHP obowiązującymi w obiekcie, w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracy. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. § 2 Obowiązki Wykonawcy: 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: 1) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579.), 2) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013r. poz. 1232 ze zm.), 3) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579.), 4) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2018 r. poz. 799), 5) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627), 6) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1466), 7) ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019 r. poz. 521), 8) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104 poz. 868), 9) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 819), 10) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), 11) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), 12) uchwała Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko –Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planie gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028”, uchwalonym przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego. 2. Odpady komunalne określone w tab. 1 zostaną dostarczone przez zamawiającego do ustawowej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych 3. Przekazywanie/ przejmowanie odpadów następować będzie w oparciu o prowadzoną w należyty sposób ewidencję odpadów, zgodnie z właściwymi przepisami prawnymi, a w szczególności zgodnie z ustawą o odpadach. 4. Podstawą do wystawienia faktury VAT będą zbiorcze karty przekazania odpadu, obejmujące odpad danego rodzaju. 5. Ilość odpadów przejmowanych przez Wykonawcę określana będzie na podstawie odczytu wagi elektronicznej przy wjeździe do zakładu zagospodarowania odpadów Wykonawcy. 6. Wykonawca może odmówić przejęcia odpadów od Zamawiającego w przypadku, gdy rodzaj i charakterystyka odpadów nie spełniają wymagań określonych w przepisach ustawy o odpadach. 7. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania informacji o sposobie odzysku i ilości zagospodarowanych odpadów na koniec miesiąca kalendarzowego, do 10 dnia miesiąca następnego. 8. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia osiągnięcia ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w sposób określony art.3b i 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz.1579.) w stosunku do ilości odebranej od Zleceniodawcy. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia obejmują: 1. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 2. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym o nieudostępnianiu danych osobom trzecim oraz do przestrzegania poufności informacji pozyskanych w związku z realizacją umowy. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób niż do wykonania umowy. 3. Wykonawca realizujący zamówienie winien uwzględnić standardy sanitarne ujęte w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., Nr 104, poz. 868). 4. Zleceniobiorca zobowiązany jest wykonywać usługę z zachowaniem standardów sanitarnych, w szczególności poprzez zachowanie i przestrzeganie przepisów o ochronie środowiska, zachowanie najwyższych jakościowo osiągnięć techniki i technologii. 5. Realizując przedmiot umowy Wykonawca winien posiadać zasoby techniczne spełniające obowiązujące wymogi w zakresie zagospodarowania odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium w formie pieniądza musi być wniesione przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Toruniu Oddział w Złejwsi Wielkiej Nr NR 56 9511 0000 0025 0320 2000 0380,, z dopiskiem na przelewie „wadium w przetargu nieograniczonym na zadaniu: „Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zławieś Wielka”. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 4. Wadium w formach wymienionych w ust. 2 pkt. 2  5 musi być wystawione na Zamawiającego, tj. Gminę Zławieś Wielka 5. Oryginalne dokumenty, wniesienia wadium w formie innej niż pieniężnej, muszą być złożone w odrębnej kopercie opisanej „wadium w przetargu nieograniczonym na zadaniu: „Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zławieś Wielka”. - oraz oznaczonej nazwą i adresem Wykonawcy, u Zamawiającego, tj. w siedzibie Urzędu Gminy Zławieś Wielka, w pokoju nr 20 w czasie pracy Zamawiającego o którym mowa w Dziale I SIWZ, do upływu terminu składania ofert. Wykonawca dla celów dowodowych powinien uzyskać dla siebie potwierdzenie złożenia wadium u Zamawiającego. 6. Kopia potwierdzenia zrealizowanego przelewu, o którym mowa w ust. 3, lub kopie dokumentów zdeponowanych u Zamawiającego, o których mowa w ust. 5, muszą być dołączone do oferty jako załącznik nr 1. 7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, ważne na okres nie krótszy niż okres związania ofertą. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Zamawiający dokona zwrotu wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy. 11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami o kodach stanowiących przedmiot zamówienia, na które składana jest oferta zgodnie z obowiązującymi przepisami, - wykonawca musi wykazać, że posiada aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów oraz transport odpadów zgodnie z art.41 ust.3 pkt. 2 i art. 233 ust.3 ustawy o odpadach,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta powinna składać się z wypełnionego formularza oferty o treści zgodnej z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Ponadto do oferty należy załączyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o braku przesłanek do wykluczenia z postępowania, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ, 3) dowód wniesienia wadium - w formie kopii, o których mowa w Dziale VIII ust. 6 SIWZ, 4) dokument potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy chyba, że umocowanie wynika z dokumentów dostępnych dla Zamawiającego w myśl art. 26 ust. 6 ustawy prawo zamówień publicznych. Jeżeli umocowanie wynika z udzielonego pełnomocnictwa musi być ono złożone w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza. Jeżeli umocowanie nie wynika z dokumentów dostępnych zamawiającemu, o których mowa powyżej, należy załączyć odpowiednie dokumenty. 3. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na stronie internetowej) informacji z otwarcia ofert, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument ten powinien w szczególności zawierać następujące informacje: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu (tj. jaki rodzaj zasobu jest udostępniany), - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (czy podmiot będzie brał udział w wykonywaniu zamówienia), - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - nazwiska i imiona osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – w przypadku, gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia oddanych mu do dyspozycji. 5) Oświadczenie od Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO. 6) Parafowany załącznik istotne postanowienia umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach