Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tuchów w okresie od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r.

Gmina Tuchów ogłasza przetarg

  • Adres: 33-170 Tuchów, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0146525218 w. 12
  • Data zamieszczenia: 2019-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchów
    ul. Rynek 1
    33-170 Tuchów, woj. małopolskie
    tel. 0146525218 w. 12
    REGON: 52780700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuchow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tuchów w okresie od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości położonych na terenie gminy Tuchów oraz z Punktu Selektywnego Odbioru Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego przy ul. Długiej 51D w Tuchowie. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych (w nawiasie kody odpadów): [część 1: zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne (20 03 01), szkło i opakowania ze szkła (15 01 07, 20 01 02), papier i tektura i opakowania z papieru i tektury (15 01 01), metale i opakowania z metali (15 01 04, 20 01 40), opakowania z drewna (15 01 03), tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02, 20 01 39), opakowania wielomateriałowe (15 01 05), żużel i popiół pochodzący z procesów spalania (20 01 99), meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07), tekstylia, odzież (15 01 09, 20 01 10), zużyte opony (16 01 03), odpady budowlane i rozbiórkowe (17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 06, 17 01 07)]; [część 2: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 35*, 20 01 36), odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych tj. przeterminowane leki, chemikalia, farby, środki ochrony roślin, detergenty, świetlówki / żarówki (20 01 32, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 25, 15), baterie i akumulatory (16 06 01, 16 06 02, 16 06 04, 16 06 05, 20 01 33*, 20 01 34)]; [część 3: odpady ulegające biodegradacji (bioodpady), w tym odpady zielone (20 02 01)]. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów komunalnych w Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (dalej: „RIPOK”) wskazanych w ofercie. Jeżeli RIPOK nie będzie w stanie przyjąć odpadów, Wykonawca będzie musiał wskazać inną Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym czasie, w jakim podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach przedmiotu zamówienia, będzie zamierzał dostarczyć je do RIPOK. Wykonawca powiadomi ten podmiot o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na RIPOK, a także wskaże temu podmiotowi inną Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. Jeżeli RIPOK będzie znowu w stanie przyjąć odpady, Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach przedmiotu zamówienia o fakcie, że jest w stanie przyjąć odpady na RIPOK najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady na RIPOK w dni robocze w godzinach od 8:00 do 18:00. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę nieprawidłowej segregacji odpadów w dostarczonych workach Wykonawca spisze numer kodu umieszczony na tych workach i przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą VAT wystawianą za miesiąc, w którym stwierdzono nieprawidłową segregację. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: - ważenie – odrębnie dla każdej frakcji - odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego; - osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowanie do ponownego wykorzystania materiałów odpadowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. Na potwierdzenie realizacji tego obowiązku Wykonawca sporządzi sprawozdanie i przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za grudzień 2020 r.; - ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych na składowiska zgodnie z wymogami wynikającymi z krajowego i wojewódzkiego planu gospodarki odpadami oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu masy tych odpadów; - niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi; - spełnianie przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. Wykonawca będzie miał następujące obowiązki w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: - sporządzanie półrocznych sprawozdań wg wzoru umieszczonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, zawierających informacje o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania; - sporządzanie innych sprawozdań lub dokumentów, jeżeli ich sporządzenie stanie się wymagane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa - dla podmiotów realizujących usługi zagospodarowania odpadów; - każdorazowe dokumentowanie wszystkich dostaw przez Wykonawcę pisemnym zestawieniem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię zestawienie Wykonawca przekaże kierowcy dostawcy odpadów podczas każdej dostawy odpadów; - sporządzanie za każdy miesiąc karty przekazania odpadów w rozumieniu rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów i przekazanie Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do: - zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w ofercie złożonej przez Wykonawcę; - ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; - zapewnienia, że zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. miejsca operacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych będą spełniać kryteria technologiczne i będą odpowiadały wymaganiom określonym w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska i innym właściwym przepisom; - okazanie - na żądanie Zamawiającego - wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; - przyjmowania odpadów w następujący sposób: a) w zakresie przyjęcia odpadów: - udostępnienie wjazdu na wagę znajdującą się na terenie RIPOK, - zarejestrowanie pochodzenia i rodzaju przywiezionych odpadów (rodzaj odpadu wraz z kodem), - zarejestrowanie wagi brutto pojazdu, - wskazanie miejsca wyładunku odpadów, - udostępnienie wjazdu na wagę dla opróżnionego pojazdu, - wydanie kwitu wagowego zgodnie z ust. 14 pkt 1; b) w zakresie procesów, którym powinny zostać poddane odpady: - odzysk surowców wtórnych i pozostałych odpadów zawartych w niesegregowanych zmieszanych odpadach komunalnych, - przyjęcie do sortowania odpadów zbieranych w sposób selektywny, przeznaczonych do odzysku i recyklingu, - składowanie odpadów na składowisku, - zagospodarowanie odpadów w sposób określony w dokumencie dotyczącym sposobu funkcjonowania RIPOK, którym dysponuje Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w terminie wyznaczonym do składania ofert, w wysokości: 30000,00 zł dla części 1 zamówienia, 20,00 zł dla części 2 zamówienia i 3000,00 zł dla części 3 zamówienia. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Tuchowie nr 75 8627 0001 2023 9000 2645 0004, prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Bieczu, z tytułem przelewu: „Zagospodarowanie odpadów komunalnych”. Kwota wadium wnoszonego w pieniądzu musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego nie później niż w dniu i w godzinie składania ofert. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Przesądzającym o wniesieniu wadium w pieniądzu jest wpływ wadium na rachunek bankowy Zmawiającego, a nie dołączenie do oferty dowodu wpłaty kwoty wadium. Jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, to: 1) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć do dnia i godziny składania ofert w Urzędzie Miejskim w Tuchowie pod adresem: ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów (w Biurze Obsługi Klienta na parterze), a kopię tego dokumentu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, należy dołączyć do oferty albo 2) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada: a) dokumenty potwierdzające uzyskanie stosownych zezwoleń właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami, b) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. W celu potwierdzenia spełnienia warunków Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia: a) dokumentów potwierdzających uzyskanie stosownych zezwoleń właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami; b) potwierdzenia wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na platformie ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Do oferty należy dołączyć Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a następnie - wraz z plikami stanowiącymi ofertę - skompresować do jednego pliku archiwum (w formacie .zip). W przypadku, gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty, wymaga się, aby Wykonawca dołączył do oferty pełnomocnictwo do podpisania oferty. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie zamówienia (w tym również wspólników spółki cywilnej lub konsorcjum) oferta może być podpisana przez wszystkich Wykonawców albo przez pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. Jeżeli podmiotem wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia jest spółka cywilna, może zamiast pełnomocnictwa załączyć umowę spółki, jeżeli pełnomocnictwo takie będzie wynikać z zapisów umowy spółki. Oferta powinna składać się z: 1) formularza ofertowego - wg wzoru określonego w załączniku nr 1a, 1b lub 1c do SIWZ (odpowiednio na części 1, 2 lub 3 zamówienia); 2) oświadczenia na formularzu jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia - wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do SIWZ; 3) oświadczenia Wykonawcy dotyczącego realizacji obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 RODO – wg wzoru określonego w załączniku nr 8 do SIWZ; 4) pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego; 5) jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; 6) jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 7) dowodu wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach