Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skórzec

Gmina Skórzec ogłasza przetarg

  • Adres: 08-114 Skórzec, Siedlecka 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 308 11 30
  • Data zamieszczenia: 2022-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skórzec
    Siedlecka 3
    08-114 Skórzec, woj. mazowieckie
    tel. 25 308 11 30
    REGON: 711582575
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://gminaskorzec.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skórzec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skórzec w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r. poprzez sortowanie, odzysk, kompostowanie i składowanie odpadów komunalnych oraz inne zgodne z prawem metody gospodarowania odpadami. Zagospodarowanie odpadów ma zapewnić osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i recyklingi odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz składowania odpadów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze zm.) oraz zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.2. Szacunkowa masa odpadów do zagospodarowania.1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usługi polegającej na zagospodarowaniu następujących rodzajów odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Skórzec: 1 Szacunkowa ilość odpadów:Kod odpadu Rodzaj odpadu Szacunkowa ilość odpadów danej frakcji15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 6015 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 20015 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 8015 01 07 Opakowania ze szkła 22016 01 03 Zużyte opony 1517 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów innych niż wymienione w 17 01 06 7217 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 3 720 01 10 Odzież 1120 01 11 Tekstylia 1120 01 36 Zużyte urządzenie elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 1020 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popiół) 12520 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 9020 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 30020 03 07 Odpady wielkogabarytowe 1052) Łączna szacunkowa ilość odpadów całego przedmiotu zamówienia wynosi: 1 306,00 Mg.3) Przedmiot zamówienia obejmuje zagospodarowanie odpadów komunalnych, wymienionych w tabeli 1, gromadzonych przez mieszkańców w sposób określony w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie.4) Ilość wytworzonych odpadów na terenie gminy Skórzec nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalona ilość jest szacunkowa i może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilości odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. 5) Dostawa odpadów komunalnych do instalacji odbywać się będzie pojazdami podmiotu, któremu Gmina Skórzec zleci odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych. 6) W ofercie Wykonawca zobowiązany jest odrębnie wycenić każdy rodzaj odpadów. W ofercie Wykonawca określi cenę oferty na podstawie szacowanych ilości odpadów komunalnych podanych w tabeli 1 powyżej podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do grosza (do dwóch miejsc po przecinku). 3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonywanie następujących usług: 1) mechaniczno-biologiczne przetwarzanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i wydzielanie z niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych frakcji nadających się w całości lub w części do odzysku,2) składowanie odpadów powstających w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, 3) przetwarzanie selektywnie zebranych odpadów zielonych i innych bioodpadów, 4) zagospodarowanie odpadów opakowaniowych z przeznaczeniem do odzysku. 3. Przedmiot zamówienia winien być realizowany przez Wykonawcę zgodnie z: 1) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297), 2) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm.),3) aktami prawnymi wydanymi na ich podstawie.4. Istotne obowiązki wykonawcy i warunki zamówienia. 1) W zakresie przyjmowania dostarczanych odpadów: a) odpady będą dostarczone do Wykonawcy przez podmiot wskazany przez Zamawiającego wyłoniony w odrębnym postępowaniu, b) przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone, odrębnie dla każdej frakcji, na legalizowanej wadze Wykonawcy, zlokalizowanej w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego, c) ilość odpadów ma być każdorazowo wpisywana i potwierdzana w dokumentach przewozowych (kwicie wagowym, karcie drogowej lub innym dokumencie) każdego pojazdu, d) dostawy odpadów będą dokumentowane przez Wykonawcę w ten sposób, że każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy, kopię ww. dokumentu będzie otrzymywał kierowca dostawcy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów,e) po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca przekaże Zamawiającemu drogą elektroniczną zestawienie wagowe przyjętych odpadów za miesiąc poprzedni i karty przekazania odpadów,2) W zakresie odbioru odpadów:a) dojazd do miejsca odbioru i teren rozładunku odpadów powinien być utwardzony tak, aby pojazdy podmiotu wskazanego przez Zamawiającego miały możliwość rozładunku niezależnie od warunków atmosferycznych, b) miejsce rozładunku powinno być należycie zabezpieczone przed dostępem osób postronnych, c) za wszystkie uszkodzenia pojazdów podmiotu wskazanego przez Zamawiającego wynikłe ze złego stanu technicznego dróg dojazdowych i miejsc manewrowych na terenie instalacji będzie odpowiadał Wykonawca, w szczególności jest on zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy i wymiany trwale uszkodzonego ogumienia, d) w przypadku wystąpienia awarii lub innej przyczyny uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z koniecznością zagospodarowania odpadów przez inny podmiot, e) wykonawca zabezpieczy odbiór odpadów w dni robocze w godzinach od 7.00 do 17.00. W szczególnych przypadkach odpady mogą być przyjmowane w innych dniach i godzinach, co wymaga wcześniejszego uzgodnienia pomiędzy stronami. 3) W zakresie ewidencji i rozliczania odpadów: a) każda faktycznie dostarczona przez podmiot wskazany przez Zamawiającego, ilość odpadów będzie ewidencjonowana przez Wykonawcę. Ewidencja będzie zawierać: ilość odpadu, nr rejestracyjny pojazdu dostarczającego odpad, określony kod odpadu oraz datę dostarczenia odpadów, b) potwierdzeniem przyjęcia odpadów będzie karta przekazania odpadów podpisana przez uprawnionego pracownika Wykonawcy, c) wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane sprawozdania określone obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów, w terminach wskazanych w tychże przepisach, d) wykonawca jest odpowiedzialny za osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i recyklingi odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz składowania odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 01.12.2022 r. do godz. 10:50 wnieść wadium w wysokości: 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych).2. Wadium może być wniesione w:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572)3. Wadium w formie pieniężnej wykonawca wpłaci przelewem na konto Urzędu Gminy w Skórcu BS Siedlce O/Skórzec Nr 72 9194 0007 0055 0143 2000 0910, z dopiskiem: Wadium: Zamówienie publiczne nr RG.271.21.2022 pn. Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skórzec1) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym w ust. 1 terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.2) Skuteczne wniesienie wadium oceniane jest zgodnie z ust. 3 pkt 1. Zaleca się wniesienie wadium z odpowiednim wyprzedzeniem.4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.5. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie.6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:a) obligatoryjnych przesłanek wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 p.z.pb) fakultatywnych podstaw wykluczenia określonych przez Zamawiającego zgodnie z art. 109 ust. 1 pkt. 4, 5, 7 p.z.p., tj. wykonawcy:ba) w stosunku do których otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;bb) którzy w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;bc) którzy z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady.2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:aa) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowania odpadów (należy dołączyć pozwolenie zintegrowane lub/i sektorowe na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowania odpadów, tj. składowanie, przetwarzanie w instalacji na podstawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 699z późn. zm.),ab) w przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca posiada wpis na listę instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości porządku w gminach dla: instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP), instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostowania), składania odpadów powstałych w procesie mechaniczno- biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami, art. 30 ust. 1 ustawy o odpadach, (Dz. U. z 2022 r. poz. 699), przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej.ac) Wykonawca posiadający instalację (do odzysku i/lub unieszkodliwiania, w którym planuje odzyskać i/lub unieszkodliwić odpady objęte niniejszym zamówieniem) poza terenem Rzeczypospolitej Polskiej powinien przedstawić zezwolenie równoważne decyzji na zagospodarowanie (przetwarzanie) tj. na odzysk i/lub unieszkodliwianie odpadu wystawiane w kraju, w którym ta instalacja się znajduje. Decyzję zezwalającą na międzynarodowe przemieszczanie odpadów Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać po podpisaniu umowy.b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunków szczegółowych w tym zakresie.c) zdolności technicznej lub zawodowej do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówieniaw zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje:- instalacją do przetwarzania odpadów posiadającą status instalacji komunalnej, zgodniez ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973ze zm.), wpisaną na listę, o której mowa w art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2021 r.o odpadach;- instalacją do mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (MBP),- instalacją do kompostowania odpadów zielonych i odpadów ulegających biodegradacji,- instalacją składowania odpadów powstających w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów.- Zamawiający dopuszcza możliwość przyjęcia danego rodzaju odpadów w stacji przeładunkowej, pod warunkiem, że jest ona położona w odległości nie dalszej niż instalacja do przetwarzania tego rodzaju odpadów (odległość liczona będzie od granic Gminy Skórzec, po najkrótszej drodze). Zamawiający dopuszcza korzystanie wyłącznie z jednej stacji przeładunkowej dla danego rodzaju odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia możliwości przyjęcia całej ilości odpadów danego rodzaju do stacji przeładunkowej dla tego rodzaju odpadów. W przypadku niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych stacja przeładunkowa musi spełniać wymagania określone w art. 23 ust. 10 pkt 2 ustawy o odpadach oraz musi być prowadzona przez Wykonawcę, zaś w przypadku odpadów „bio” i „odpadów zielonych” stacja przeładunkowa musi spełniać wymagania art. 23 ust. 10 pkt 3 ustawy o odpadach.- W przypadku, gdy instalacja do przetwarzania odpadów zlokalizowana będzie w odległości większej niż 60 km od granic Gminy Skórzec, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał stację przeładunkową znajdującą się w odległości do 60 km od granic gminy. Odległość liczona będzie od najbliżej położonego w stosunku do stacji przeładunkowej bądź instalacji punktu na granicy gminy po najkrótszej drodze.2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 2 ppkt c niniejszej Sekcji SWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych na zasadach określonych w art. 118-123 p.z.p.4. Podmioty występujące wspólnie muszą łącznie spełniać wymagane warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 pkt 2. Żaden z podmiotów występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek, o których mowa w ust. 1 pkt 1.5. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 p.z.p.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach