Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Piątnica

Gmina Piątnica ogłasza przetarg

  • Adres: 18-421 Piątnica Poduchowna, Stawiskowska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862 162 476, , fax. 86 218 24 56
  • Data zamieszczenia: 2020-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piątnica
    Stawiskowska 53
    18-421 Piątnica Poduchowna, woj. podlaskie
    tel. 862 162 476, , fax. 86 218 24 56
    REGON: 54229600017000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminapiatnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Piątnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Piątnica w okresie od 1 lipca 2020 roku do 31 grudnia 2021 roku. 2 Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do zagospodarowania co najmniej następujących frakcji odpadów komunalnych: Kod odpadów/rodzaj odpadów 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury, 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych, 15 01 04 - Opakowania wielomateriałowe, 15 01 06 - Zmieszane odpady opakowaniowe, 15 01 07 - Opakowania ze szkła, 20 01 01 - Papier i tektura, 20 01 36 - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35, 20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny – żużle i popioły z gospodarstw domowych, 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji, 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe. 3. Wskazane w ust. 2 rodzaje odpadów komunalnych są określone orientacyjnie i stanowią minimalną ilość frakcji, którą Wykonawca zobowiązuje się przyjąć do Instalacji. W przypadku, gdy Zamawiający dostarczy odpad o kodzie niewymienionym w ust.2, Wykonawca zobowiązany będzie przyjąć i zakwalifikować ten odpad pod odpowiednim kodem (jeśli istnieje taka możliwość) oraz wycenić zgodnie z cennikiem obowiązującym na Instalacji. 4. Ilość odpadów odebranych z terenu gminy Piątnica w 2019 roku: Kod odpadów/ilość (Mg): 15 01 02 - 208,22; 15 01 06 - 19,96; 15 01 07 - 52,34; 20 01 01 - 10,36; 20 02 01 - 127,14; 20 03 01 - 1458,11; 20 03 07 - 102,34. 5. Wskazane w ust. 4 ilości odpadów komunalnych są wartościami, wynikającymi ze sprawozdań odnoszących się do systemu gospodarki odpadów komunalnych z terenu Gminy Piątnica w 2019 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu. Do wyliczenia ceny należy przyjąć następujące wielkości: kod odpadu/szacowana ilość (Mg): 15 01 02 - 300; 15 01 06 – 30; 15 01 07 – 70; 20 01 01 – 15; 20 01 36 – 4; 20 01 99 – 50; 20 02 01 – 130; 20 03 01 – 2000; 20 03 07 – 100. 6. Jeżeli Instalacja komunalna Wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu gminy Piątnica, Wykonawca będzie musiał wskazać inną Instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do Instalacji komunalnej. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej Instalacji na odległość od gminy Piątnica większą niż odległość Instalacji komunalnej Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikającą z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość. 7 Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na swoją Instalację komunalną a także wskaże temu podmiotowi inną Instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. 8. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach Instalacji komunalnej, przestojach w przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu Instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godziny od momentu zaistniałych zdarzeń, ograniczeń, przestojów. 9. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady na Instalację komunalną co najmniej w dni robocze w godzinach od 8:00 do 17:00. 10. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: 1) ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego, 2) dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów, tzn. każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię ww. dokumentu otrzymuje kierowca dostawcy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, którą Wykonawca przekazuje Zamawiającemu jako załącznik do faktury; 3) sporządzanie za każdy miesiąc karty przekazania odpadów zgodnego z zestawieniami z ppkt 2, i przekazanie Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi, o których mowa w ppkt 1, 4) przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach, 5) niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o okolicznościach uniemożliwiających prawidłowe wykonywanie usługi, 6) spełnianie przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 11 Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do: 1)zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, 2) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, 3) w zakresie procesów, którym powinny zostać poddane odpady: a) odzysk surowców wtórnych i pozostałych odpadów zawartych w niesegregowanych zmieszanych odpadach komunalnych, b) przyjęcie do sortowania odpadów zbieranych w sposób selektywny, przeznaczonych do odzysku i recyklingu, c) składowanie odpadów na składowisku. 12 Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. osoby fizyczne obsługujące urządzenia instalacji i sortownię były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (Dz.U. z 2019 r., poz.1040 ze zm.), jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 tej ustawy. 13. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usług objętych niniejszym zamówieniem z zachowaniem odpowiednich standardów sanitarnych i ochrony środowiska.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że: a) dysponuje aktualnym zezwoleniem na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z art. 41 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 797, z późn. zm.); b) wpisem do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49ust. 1ustawyz dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz.797, z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (na zasadach określonych w art. 22a ust 1-6 ustawy). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacje z otwarcia ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach