Przetargi.pl
„Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Brok”

Gmina Brok ogłasza przetarg

  • Adres: 07-306 Brok, Plac Kościelny
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 7457554, 29 7457587 , fax. 297 457 554
  • Data zamieszczenia: 2020-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brok
    Plac Kościelny 6
    07-306 Brok, woj. mazowieckie
    tel. 29 7457554, 29 7457587, fax. 297 457 554
    REGON: 55066793600000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Brok”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych zebranych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Brok, w tym odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanym w Broku. 2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01 w szacunkowej ilości: 376,2 Mg, 2) segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje w szacunkowej ilości: a) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury o kodach 150101, 200101 – 19,7 Mg, b) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych o kodach 200139, 150102- 61,1 Mg, c) metale, opakowania z metali o kodach 201040, 150104 – 5,4 Mg, d) zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 150106 – 81,9 Mg, e) szkło, opakowania ze szkła o kodach 200102, 150107 – 55,2 Mg, f) odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach o kodzie 200399, w tym leki inne niż wymienione w 20 01 31 o kodzie 200132– 7,7 Mg, g) zużyte opony o kodzie 160103 – 10,4 Mg, h) odpady wielkogabarytowe o kodzie 203007- 39,6 Mg, i) baterie i akumulatory o kodzie 200134 – 0,1 Mg, k) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123 zawierające składniki niebezpieczne o kodzie 200135- 1,2 Mg, l) urządzenia zawierające freony o kodzie 200123 – 4,1 Mg, ł) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123 i 200135 o kodzie 200136– 5,9 Mg, m) odpady ulegające biodegradacji, odpady kuchenne ulegające biodegradacji, o kodach 20 01 08 200201- 149,4 Mg. Podane wyżej ilości stanowią prognozowane ilości szacunkowe, obliczone na podstawie danych z ostatnich 12 miesięcy tj. za okres od dnia 01.10.2019 r. do dnia 30.09.2020 r. Ilości powyższe mogą ulec zmianie. Sposób świadczenia usług: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy na zasadach i zgodnie z zakresem podanym przez Zamawiającego w SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 z późn. zm.); 2) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1493); 3) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2009 r., poz. 868). 3. Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania zmieszanych odpadów komunalnych od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. 4. W wyjątkowych sytuacjach Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w/w godzin przyjmowania odpadów przez Wykonawcę. Zmiana ta nie stanowi zmiany umowy, lecz wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego. 5. Rozładunek dostarczanych odpadów komunalnych objętych przedmiotem umowy będzie się odbywał w miejscu przetwarzania tj. w instalacji prowadzonej przez Wykonawcę. 6. Przyjmowanie odpadów objętych przedmiotem umowy odbywać się będzie na podstawie kart przekazania odpadów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973). 7. Karty Przekazania Odpadów „dalej KPO” będą wystawiane przez podmiot dostarczający odpady w systemie miesięcznym na podstawie kwitów wagowych z zalegalizowanej wagi wskazanej przez Wykonawcę. 8. Wykonawca zobowiązany jest do zatwierdzenia KPO, o których mowa w ust. 4, w terminie do 3 dni roboczych od dnia dostarczenia KPO przez podmiot dostarczający odpady. 9. Wykonawca zobowiązany jest ważyć przyjmowane odpady na legalizowanej wadze. 10. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 11. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, w terminie nie dłuższym niż 24 h, powiadomienia Zamawiającego oraz Podmiot dostarczający odpady o awarii instalacji lub innych przyczynach odmowy przyjęcia i zagospodarowania odpadów. 12. W razie nie przyjęcia odpadów przez Wykonawcę z jego winy, Zamawiającemu przysługuje prawo do ich dostarczenia w innym możliwie najkrótszym terminie wraz z pokryciem przez Wykonawcę ewentualnych kosztów ponownego transportu. 13. W przypadku zaistnienia okoliczności, w których nie jest możliwe dostarczenie do instalacji zmieszanych odpadów komunalnych Zamawiającemu przysługuje prawo przekazania przedmiotowych odpadów komunalnych do innej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest pokryć wszystkie koszty związane z przekazaniem zmieszanych odpadów komunalnych do innej instalacji, w tym w szczególności różnice cen za przyjęcie odpadów do innej instalacji oraz powstałe dodatkowe koszty transportu. 14. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować dostarczone odpady komunalne w sposób, który zapewni osiągnięcie poziomów recyklingu określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167). 15. Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167). 16. Wykonawca świadcząc niniejszą usługę zobowiązany jest do jej wykonywania zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami prawa, w tym również uchwałami Rady Gminy Brok w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi. 17. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za stan i przestrzeganie przepisów bhp. 18. Obowiązki Wykonawcy w zakresie przekazywania informacji: 1) Wykonawca, przez cały okres świadczenia usług w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych, zobowiązany jest do sporządzania i przechowywana informacji na temat każdej operacji ważenia dostarczonych odpadów komunalnych. 2) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres trwania umowy do archiwizacji protokołów wagowych oraz do niezwłocznego udostępniania Zamawiającemu tejże dokumentacji w zakresie i w formie przez niego wskazanej, na każde żądanie przez okres trwania umowy, a także do 3 lat od jej zakończenia. 3) Wykonawca ma obowiązek umożliwić Zamawiającemu przeprowadzanie niezapowiedzianych kontroli prawidłowości i rzetelności przekazywanych danych w zakresie kontroli masy odbieranych odpadów. 4) Wykonawca w przypadku uzasadnionych wątpliwości jest zobowiązany do niezwłocznego (najpóźniej do 2 dni roboczych) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach lub trudnościach związanych z realizacją usługi. 5) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego (najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych) przekazywania informacji dot. realizacji umowy na każde zgłoszenia Zmawiającego. 6) Przekazywanie informacji związanych z realizacją przedmiotu umowy odbywa się, telefoniczne lub w formie pisemnej, w tym pocztą elektroniczną, przy czym wszelkie ustalenia telefoniczne z Zamawiającym muszą zostać potwierdzone w formie pisemnej. 19. Miesięczny protokół z wykonania usługi zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Brok: 1) Obowiązkiem Wykonawcy jest przedkładanie Zamawiającemu miesięcznego protokołu wykonania usługi zagospodarowania odpadów komunalnych. 2) Miesięczny protokół wykonania usługi w formie papierowej Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu w terminie do 6 roboczych dni od dnia zakończenia danego miesiąca. 3) Miesięczny protokół wykonania usługi musi zawierać informacje dotyczące: a) rodzaju i kodu odpadów, b) masy (Mg) przyjętych odpadów, c) sposobu zagospodarowania odpadów, d) nazwy instalacji i adresu. 4) Do miesięcznego protokołu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć: a) zestawienia ważeń odpadów dostarczonych do zagospodarowania, w którym zostaną określone: data przyjęcia odpadów, godzina przyjęcia odpadów, nr pojazd i waga netto przyjętych odpadów, b) fakturę VAT. 5) Wzór miesięcznego protokołu stanowi załącznik nr 3 do umowy. 6) Zamawiający w terminie do 5 dni roboczych akceptuje miesięczny protokół wykonania usługi lub zgłasza do niego pisemnie uwagi. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia uwag wniesionych przez Zamawiającego lub złożenia pisemnych wyjaśnień w terminie do 3 dni roboczych. W związku z wniesionymi uwagami do miesięcznego protokołu Zamawiający uprawniony jest do wstrzymania zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy do czasu zatwierdzenia miesięcznego protokołu „bez uwag”. 7) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informacje dotyczące ilości i rodzaju odpadów uzyskanych w wyniku przetwarzania odpadów zmieszanych i rodzaju zastosowanych procesów przetwarzania odpadów. 20. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu w formie pisemnej rocznego sprawozdania, o których mowa w art. 9oa ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1493). 21. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: pracownicy niższego szczebla techniczno-administracyjnego w zakresie organizowania, realizacji i rozliczania zakresu Przedmiotu umowy, pracownicy fizyczni – bezpośrednio wykonujący przedmiot zamówienia, w każdym przypadku, gdy wykonywanie tych czynności będzie polegało na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Dla udokumentowania tego faktu, Wykonawca przy zawarciu umowy lub umowy z Podwykonawcą, złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie, że osoby wykonujące bezpośrednio czynności przy realizacji zamówienia są zatrudnione u Wykonawcy lub Podwykonawcy na podstawie umowy o pracę. W trakcie realizacji Przedmiotu Umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 4 dni robocze, Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy czynności, których dotyczy oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony. Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników. Informacje takie jak data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien wykazać, że: 1) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów tj.: pozwolenie zintegrowane lub/i sektorowe na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowania odpadów tj. składowanie, przetwarzanie w instalacji, wydane przez właściwy organ zgodnie z zapisami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.), 2) instalacja do przetwarzania odpadów którą posiada wykonawca/ lub którą dysponuje posiada status instalacji komunalnej, zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.). Ocena tego warunku będzie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonych dokumentów wg. formuły „spełnia – nie spełnia”.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: - w ust. 6.2.3. lit. a), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - w ust. 6.2.3. lit b i c, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłaceniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w tiret drugim, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach