Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Domanice w 2021 roku

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 08-113 Domanice, Domanice
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 256 312 982 , fax. 256 312 982
  • Data zamieszczenia: 2020-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    Domanice 52
    08-113 Domanice, woj. mazowieckie
    tel. 256 312 982, fax. 256 312 982
    REGON: 71000394800000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Domanice w 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Domanice w 2021 roku poprzez: sortowanie, odzysk, kompostowanie i składowanie odpadów komunalnych oraz inne zgodne z prawem metody gospodarowania odpadami wraz z osiągnięciem odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczeniem masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz postanowieniami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonywanie usług: 1) mechaniczno-biologiczne przetwarzanie zmieszanych odpadów komunalnych oraz wydzielenie ze zmieszanych odpadów komunalnych frakcji nadających się w całości lub w części do odzysku; 2) prowadzenie mechaniczno-biologicznego procesu przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z art. 35 ust. 6 ustawy o odpadach; 3) składowanie odpadów po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych; 4) zagospodarowanie odpadów z przeznaczeniem do odzysku. 3. Dane charakteryzujące zamówienie: Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Domanice nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Na terenie Gminy Domanice mieszka około 2335 osób w około 715 gospodarstwach domowych. Ilość przekazanych do zagospodarowania odpadów komunalnych w Mg z terenu Gminy Domanice - nieruchomości zamieszkałe Frakcja odpadu i kod odpadu I półrocze 2019 roku II półrocze 2019 roku I półrocze 2020 roku niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - (20 03 01) 71,46 62,68 71,74 opakowania z papieru i tektury - (15 01 01) 0,67 1,89 0,84 opakowania z tworzyw sztucznych - (15 01 02) 8,08 24,66 16,70 opakowania ze szkła - (15 01 07) 21,82 22,58 23,16 zmieszane odpady opakowaniowe - (15 01 06) 17,46 2,98 zużyte opony - (16 01 03) 8,04 8,64 13,23 zmieszane odpady z betonu i gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 - (17 01 07) 3,56 1,72 4,96 tekstylia - (20 01 11) 2,22 chemia - (15 01 10) 1,27 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - (20 01 36) 4,62 inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - (20 01 99) 31,32 5,90 26,24 odpady ulegające biodegradacji - (20 02 01) 3,32 6,32 2,34 odpady wielkogabarytowe - (20 03 07) 4,66 11,34 16,67 odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach - (20 03 99) 0,98 RAZEM 171,37 145,73 186,97 4. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia: 1) prognozowana ilość odpadów do zagospodarowania wynosi 525,00 Mg – prognozowane ilości odpadów komunalnych z podziałem na poszczególne frakcje odpadów komunalnych zostały wskazane w Załączniku nr 1 do SIWZ; 2) odpady komunalne w celu ich zagospodarowania będą dostarczane Wykonawcy sukcesywnie w ilościach zależnych od ilości odpadów wytworzonych na terenie Gminy Domanice; 3) Zamawiający może przekazać Wykonawcy mniejszą ilość odpadów komunalnych do zagospodarowania, niż ilość odpadów komunalnych wskazana w Załączniku nr 1 do SIWZ (zarówno w przypadku ilości poszczególnych frakcji odpadów, jak również łącznej ilości odpadów komunalnych); 4) Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiającego, z tytułu dostarczenia mniejszej ilości odpadów komunalnych, niż ilość odpadów komunalnych wskazana w Załączniku nr 1 do SIWZ (zarówno w przypadku ilości poszczególnych frakcji odpadów, jak również łącznej ilości odpadów komunalnych); 5) Zamawiający może przekazać Wykonawcy większą ilość odpadów komunalnych do zagospodarowania (zarówno w przypadku ilości poszczególnych frakcji odpadów, jak również łącznej ilości odpadów komunalnych) pod warunkiem zachowania cen jednostkowych za poszczególne frakcje odpadów, wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ (ofercie Wykonawcy); 6) zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów zgodnie z wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019r. poz. 819 z późn. zm.) karta przekazania odpadów wraz z fakturą za miesiąc, którego karta dotyczy powinna zostać przekazana Zamawiającemu. Dane z karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi, które Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni; 7) jeżeli instalacja komunalna nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu Gminy Domanice, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej, w takiej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji, Wykonawca pokryje różnicę wynikającą z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość; 8) Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na instalację komunalną najpóźniej w dniu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów, a także wskaże podmiotowi inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów; 9) Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia odpadów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 do 16:00, w szczególnych przypadkach odpady mogą być przyjmowane w innych dniach i godzinach, co wymaga wcześniejszego uzgodnienia pomiędzy stronami; 10) Wykonawca zważy odrębnie każdą frakcję przywiezionych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania, odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a waga odpadów musi być potwierdzona wystawieniem kwitu wagowego; 11) Wykonawca będzie rejestrował i potwierdzał dokumentem zawierającym datę przewozu, frakcję, kod i wagę przywiezionych odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcę, kopię w/w dokumentu otrzyma kierowca dostawcy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie w/w dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz z kartami przekazywania odpadów; 12) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane sprawozdania określone obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów, w terminach wskazanych w tychże przepisach; 13) Wykonawca jest odpowiedzialny za osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, wskazanych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r. poz. 2167 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017r. poz. 2412 z późn. zm.); 14) zagospodarowanie odpadów będzie realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą o odpadach, ustawą z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz przepisami wykonawczymi; 15) przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami (art. 30 pkt 1 ustawy o odpadach), przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej; 16) Wykonawca posiadający instalację (do odzysku i/lub unieszkodliwiania, w którym planuje odzyskać i/lub unieszkodliwić odpady objęte niniejszym zamówieniem) poza terenem Rzeczypospolitej Polskiej powinien przedstawić zezwolenie równoważne decyzji na zagospodarowanie (przetwarzanie) tj. na odzysk i/lub unieszkodliwianie odpadu wystawiane w kraju, w którym ta instalacja się znajduje, decyzję zezwalającą na międzynarodowe przemieszczanie odpadów Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać po podpisaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Wykonawca posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy o odpadach, w przypadku, gdy Wykonawca zamierza prowadzić przetwarzanie odpadów we własnym zakresie, a w przypadku, gdy Wykonawca zamierza przekazać odpady innemu podmiotowi w celu ich przetwarzania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie i dostarczyć Zamawiającym kopię tej umowy;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach