Przetargi.pl
ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH POCHODZĄCYCH Z TERENU GMINY SZAFLARY

Gmina Szaflary ogłasza przetarg

  • Adres: 34-424 Szaflary, Zakopiańska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 754 703 , fax. 182 754 977
  • Data zamieszczenia: 2017-09-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szaflary
    Zakopiańska 18
    34-424 Szaflary, woj. małopolskie
    tel. 182 754 703, fax. 182 754 977
    REGON: 491892713
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szaflary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH POCHODZĄCYCH Z TERENU GMINY SZAFLARY
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres robót obejmuje: Przedmiotem zamówienia objęte jest zagospodarowanie następujących odpadów: a) Odpady niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01 i odpady zielone o kodzie 20 02 01, popiół o kodzie 20 01 99 w ilości szacunkowej 1050 ton łącznie. Odpady te dostarczane będą w workach czarnych lub fioletowych W przypadku zmiany przepisów prawa albo Regulaminu utrzymania czystości Gminy Szaflary, Wykonawca zastrzega możliwość dostarczania odpadów w workach innego koloru i możliwość rozdzielenia odpadów dostarczanych, wg. innego zestawienia kodów odpadów i/lub podziału na frakcje. b) Odpady segregowane w ilości szacunkowej : - papier i tektura (kod odpadu 20 01 01) w ilości 10 ton, - zmieszane odpady opakowaniowe (kod odpadu 15 01 06) w ilości 510 ton, - opakowania ze szkła (kod odpadu 15 01 07) w ilości 25 ton, - opakowania z tworzyw sztucznych (kod odpadu 15 01 02) w ilości 110 ton, - baterie i akumulatory ołowiowe (kod odpadu 16 06 01), baterie i akumulatory niklowo kadmowe (kod odpadu 16 06 02), baterie zawierające rtęć (kod odpadu 16 06 03), baterie alkaliczne (kod odpadu 16 06 04) , inne baterie i akumulatory (kod odpadu 16 06 05) w ilości 0,2 tony, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody odpadów: 20 01 35, 20 01 36) w ilości 0,5 tony, - odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07) w ilości 115 ton, - tekstylia, odzież (kody odpadów 15 01 09, 20 01 10, 20 01 1) w ilości 0,5 tony, - zużyte opony (kod odpadu 16 01 03) – 8,5 tony - odpady budowlane i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych lub remontowych nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłaszania zamiaru prowadzenia robót do organu architektoniczno-budowlanego kod:17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 02, 17 04 11, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04 w ilości 30 ton - odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych tj. przeterminowane leki, chemikalia, farby, środki ochrony roślin, detergenty, świetlówki/żarówki o kodach: 20 1 31, 20 01 32, 20 1 21, 20 01 33, 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 19, 20 01 27, 20 01 29, 15 01 10, 20 01 21 w ilości 0,5 tony Odpady powyższe dostarczane będą zgodnie z obowiązującym na terenie Gminy Szaflary Regulaminem Utrzymania Czystości z podziałem na frakcje: worki żółte - metale i tworzywa sztuczne, worki niebieskie - papier, worki zielone – szkło, worki brązowe – bioodpady, worki czarne – odpady zmieszane. Odpady wielkogabarytowe dostarczane będą przez Zamawiającego luzem, z wykorzystaniem samochodów przystosowanych do przewozu odpadów, w jednym lub w kilku terminach/partiach w trakcie trwania umowy. Odpady budowlane i rozbiórkowe (wcześniej wymienione) dostarczane będą w workach lub luzem, z wykorzystaniem samochodów przystosowanych do przewozu odpadów. Odpady zmieszane dostarczane będą w workach czarnych, z wyjątkiem odpadów zmieszanych z dzikich wysypisk, które dostarczane mogą być luzem lub w workach innych kolorów. Średnio, rocznie likwidowanych jest około 7 dzikich wysypisk w ilościach około trzech samochodów dostawczych (jeden samochód to około 3 – 4 m3). Bioodpady dostarczane będą w workach brązowych lub luzem w przypadku dostarczania bioodpadów z czyszczenia placów gminnych i ulic. Nie można dokładnie określić ilości samych bioodpadów, gdyż do tej pory były one zawarte w strumieniu odpadów zmieszanych. W przypadku zmiany przepisów prawa albo Regulaminu utrzymania czystości Gminy Szaflary, Wykonawca zastrzega możliwość dostarczania odpadów w workach innego koloru i możliwość rozdzielenia odpadów dostarczanych, wg. innego zestawienia kodów odpadów i/lub podziału na frakcje. przez instalacje przetwarzania odpadów zlokalizowane w Regionie Województwa Małopolskiego w rozumieniu uchwały nr UCHWAŁA NR XXXIV/510/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego, określonego w uchwale z dnia 27 marca 2017r. z późn. zm. w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego” (Dz. U. z 2017 r. poz. 2264), posiadające status Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (dalej jako: RIPOK) w rozumieniu ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu i odzysku oraz ograniczenie masy odpadów zielonych przekazywanych do składowania, zgodnie z treścią ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 2. Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów (rozumianą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, Dz.U. z dnia 12.12.2014r. poz. 1973, dalej określana jako „Karta Przekazania Odpadów”), którą każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu do 15 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, wraz z kopiami kwitów wagowych, potwierdzających czas i wagę odpadów komunalnych przyjętych do instalacji. 3. Wskazane w ust. 3.1.1. ilości odpadów komunalnych, stanowią wielkość wyliczoną według zebranych ilości odpadów z lat poprzednich. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wyliczeń z lat poprzednich, oraz prawo do zmiany rodzaju odpadów komunalnych w zależności od faktycznych potrzeb i ilości, bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu. 4. Wykonawca zapewni, by zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach (j.t. Dz. U. z 2013r. poz. 21 ze zm.), miejsca operacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych spełniały kryteria technologiczne – odpowiadały wymaganiom określonym w art.. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U.2016.672z późn. zm.) i innym właściwym przepisom. 5. Wykonawca składający ofertę na zagospodarowanie niesegregowanych odpadów komunalnych (zmieszanych) i zielonych wymienionych w punkcie 3.1.1. musi posiadać instalację wskazaną w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Małopolskiego jako Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów (RIPOK). 6. Załadunek odpadów oraz transport odbywać się będzie przy pomocy środków zapewnionych przez Zamawiającego i na jego koszt. Wykonawca zapewnia dogodną dla pojazdu ciężarowego drogę do miejsca przyjęcia odpadów. 7. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady od dostawców wskazanych przez Zamawiającego w dni robocze, czyli we wszystkie dni za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 08:00 do 18:00. 8. Dostawa odpadów dokumentowana będzie przez Wykonawcę. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię w/w dokumentu otrzymuje kierowca dostawcy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów. 9. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze. Ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego. 10. Karta Przekazania Odpadu (rozumianą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, (Dz. U. z dnia 12.12.2014r. poz. 1973) z danego miesiąca, zawierająca dane poszczególnych dostaw, dołączona będzie do faktury VAT, która będzie stanowiła podstawę do obciążenia Zamawiającego. Dodatkowo do faktury VAT Wykonawca dołącza też kopię dokumentów opisanych w pkt 3.1.8. i 3.1.9. - po otrzymaniu wniosku w formie cyfrowej od Zamawiającego - do 3 dni. 11. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane sprawozdania określone obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów, w terminach wskazanych w tychże przepisach. 12. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach w przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji wynikających z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godz. od momentu zaistniałych zdarzeń, ograniczeń, przestojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca: Posiadał dokumenty potwierdzające uzyskanie stosownych zezwoleń właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany Formularz oferty - wzór druku formularza stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Wypełnione i podpisane oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1. SIWZ. 3. Stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 5. Zobowiązanie, o którym mowa w pkt 7.9 SIWZ (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach