Przetargi.pl
Zagospodarowanie i rozwój terenów zieleni w Bielsku Podlaskim

Miasto Bielsk Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 17100 Bielsk Podlaski, ul. Kopernika
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 0-85 73 18 100 , fax. 0-85 73 18 150
  • Data zamieszczenia: 2018-01-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Bielsk Podlaski
    ul. Kopernika 1
    17100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 0-85 73 18 100, fax. 0-85 73 18 150
    REGON: 5065898200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielsk-podlaski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie i rozwój terenów zieleni w Bielsku Podlaskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją projektu pn. „Zagospodarowanie i rozwój terenów zieleni w Bielsku Podlaskim”. Przedmiotowy projekt realizowany będzie w Bielsku Podlaskim i obejmuje 6 obszarów zlokalizowanych na terenie tego miasta tj. obszar 1 – Park Królowej Heleny przy ul. M. Kopernika, obszar 2 – Park Aleksandra Jagiellończyka Króla Polski przy ul. Białowieskiej, obszar 3 – teren przy ul. Jagiellońskiej, obszar 4 – teren przy ul. Sosnowej, obszar 5 – teren przy ul. Studziwodzkiej i ul. Strzelniczej, obszar 6 – teren przy ul. Reja. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ. 3. Na obszarach objętych zakresem projektu przewidziano wykonanie następujących elementów: 1) Obszar 1: Teren Parku Królowej Heleny Etap 1 - plac przy Urzędzie Miejskim i ul. Kopernika (wyłączony z opracowania) o pow. 0,501 ha Etap 2 – teren przy II Liceum Ogólnokształcącym im. B. Taraszkiewicza o pow. 0,659 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Uzupełnienie nasadzeń zieleni istniejącej z gatunków rodzimych - Stworzenie stanowisk lęgowych poprzez wprowadzenie osadzeń gniazd, budek dla ptaków, karmników. - Remont elewacji budynku toalety publicznej, poprzez wprowadzenie rusztu zewnętrznego i wprowadzenie nasadzeń pnących, w celu uzyskania efektu zielonej elewacji. Etap 3 – obejmuje tylko tereny zielone o pow. 0,059 ha Pozostałe elementy wyłączone z opracowania. Etap 4 – plac zabaw i siłownia terenowa o pow. 0,151 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Urządzenie terenów zielonych, w tym wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych od strony cerkwi pw. Św. Michała. Etap 5 – amfiteatr istniejący o pow. 0,274 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Urządzenie terenów zielonych, w tym wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych od strony cerkwi pw. Św. Michała. 2) Obszar 2: Teren Parku Aleksandra Jagiellończyka Króla Polski Etap 6 – część głównej alei parkowej wraz z mostem o pow. 0,106 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Remont mostu istniejącego Etap 7 – Ciek wodny, wraz z terenem po zachodniej stronie parku o pow. 1,458 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Wykonanie nowej alei parkowej na zachodnim brzegu cieku wodnego. - Urządzenie terenów zielonych, wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych od strony zachodniej. - Wykonanie elementów małej architektury, ławek, koszy na śmieci, itd. - Wykonanie oświetlenia. - Stworzenie stanowisk lęgowych poprzez wprowadzenie osadzeń gniazd, budek dla ptaków, karmników. - Remont mostu istniejącego oraz balustrady śluzy wodnej. - Wykonanie nowego ciągu pieszego na przedłużeniu kładki pieszej. - Regulacja skarp brzegowych. Etap 8 – Góra Zamkowa wraz z otoczeniem o pow. 1,108 ha Uwaga: roboty budowlane ujęte w projekcie budowlanym, pozwolenie na budowę z dn. 26.08.2009 nr AS.7.351-425/08/09, dotyczące Góry Zamkowej nie dotyczą niniejszego postępowania przetargowego. Niniejsze opracowanie będzie obejmować: - Urządzenie terenów zielonych, w tym wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych od strony wschodniej - Wprowadzenie ekspozycji zmiennej, np. z lokalnej rzeźby. Etap 9 – Teren parkowy centralny o pow. 1,424 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Uzupełnienie nasadzeń zieleni istniejącej z gatunków rodzimych - Stworzenie stanowisk lęgowych poprzez wprowadzenie osadzeń gniazd, budek dla ptaków, karmników. Etap 10 – obejmuje tylko tereny zielone o pow. 0,223 ha Pozostałe elementy wyłączone z opracowania. Etap 11 – amfiteatr projektowany (wyłączony z opracowania) o pow. 0,460 ha Etap 12 – teren parkowy wschodni o pow. 1,2509 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Uzupełnienie nasadzeń zieleni istniejącej z gatunków rodzimych - Stworzenie stanowisk lęgowych poprzez wprowadzenie osadzeń gniazd, budek dla ptaków, karmników. - Urządzenie terenów zielonych, wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych od strony zachodniej. 3) Obszar 3: Teren przy ul. Jagiellońskiej Etap 13 – teren przy ul. Jagiellońskiej o pow.1,2863 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Wykonanie ścieżki tematycznej wraz z pomostami, tablicami informacyjnymi i punktem widokowym. - Urządzenie terenów zielonych, wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych, wprowadzenie zieleni wolno rosnącej w tym łąk kwiatowych. - Wykonanie elementów małej architektury, ławek, koszy na śmieci, itd. - Wykonanie oświetlenia. - Stworzenie stanowisk lęgowych poprzez wprowadzenie osadzeń gniazd, budek dla ptaków, karmników. - Regulacja skarp brzegowych wraz z urządzeniem nowych nasadzeń z gatunków rodzimych. - Rezerwacja terenu (np. pod budowę siłowni terenowej / altany parkowej) 4) Obszar 4: Teren przy ul. Sosnowej Etap 14 – Teren przy ul. Sosnowej o pow. 0,953 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Urządzenie terenów zielonych, wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych, - Wykonanie elementów małej architektury, ławek, koszy na śmieci, itd. - Wykonanie oświetlenia. - Stworzenie stanowisk lęgowych poprzez wprowadzenie osadzeń gniazd, budek dla ptaków, karmników. - Wykonanie nawierzchni i utwardzeń. - Wykonanie boiska trawiastego 5) Obszar 5: Teren przy ul. Studziwodzkiej/Strzelniczej Etap 15 – Teren przy ul. Studziwodzkiej/ Strzelniczej o pow. 0,665 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Urządzenie terenów zielonych, wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych, wprowadzenie zieleni wolno rosnącej w tym łąk kwiatowych. - Wykonanie elementów małej architektury, ławek, koszy na śmieci, itd. - Wykonanie oświetlenia. - Stworzenie stanowisk lęgowych poprzez wprowadzenie osadzeń gniazd, budek dla ptaków, karmników. - Wykonanie nawierzchni i utwardzeń. - Regulacja skarp brzegowych wraz z urządzeniem nowych nasadzeń z gatunków rodzimych. 6) Obszar 6: Teren przy ul. Reja Etap 16 – Teren przy ul. Reja o pow. 0,261 ha W etapie tym należy wykonać następujące elementy: - Urządzenie terenów zielonych, wprowadzenie zieleni piętrowej, osłonowej z gatunków rodzimych, - Wykonanie elementów małej architektury, ławek, koszy na śmieci, itd. - Wykonanie oświetlenia. - Stworzenie stanowisk lęgowych poprzez wprowadzenie osadzeń gniazd, budek dla ptaków, karmników. - Wykonanie nawierzchni i utwardzeń. 4. Teren przeznaczony pod inwestycję w obszarze 1, 2 i 3 znajduje się w strefie konserwatorskiej miasta. 5. Przed przystąpieniem do opracowywania dokumentacji projektowej Wykonawca musi uzgodnić z Zamawiającym projekt zagospodarowania terenu, uwzględniający rozmieszczenie terenów zielonych, elementów małej architektury, oświetlenia, nawierzchni, innych elementów będących przedmiotem zamówienia oraz uzyskać akceptację na użyte materiały i urządzenia. 6. W ramach przedmiotu zamówienia należy: 1) wykonać dokumentację projektowo-kosztorysową niezbędną do zrealizowania zadania inwestycyjnego w zakresie wynikającym z programu funkcjonalno-użytkowego oraz uzyskać stosowne decyzje administracyjne, zezwalające na rozpoczęcie robót, 2) dostarczyć i dokonać budowy i montażu elementów małej architektury, oświetlenia, nawierzchni oraz innych elementów, będących przedmiotem zamówienia zgodnie z dokumentacja projektową, 3) wykonać roboty budowlane, 4) uzyskać decyzje administracyjne, uzgodnienia, opinie niezbędne do dopuszczenia do użytkowania. 7. Opracowana dokumentacja powinna zawierać: 1) projekt budowlany – 5 egz. + CD /JPG/ – opracowany zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz.1332) i spełniające wymagania rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz.462 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tj. Dz. U. z 2013 r. poz.1129), 2) projekt wykonawczy 3 egz. + CD /JPG/ – opracowany zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz.1332), 3) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) – 3 egz. + CD ( MS WORD) – przez którą należy rozumieć opracowania, zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do kreślenia standardu i jakości wykonania robót w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz.1129), 4) informacje BIOZ – 5 egz. + CD (pdf), 5) operat wodnoprawny - 2 egz.+ CD (pdf), 6) opracowanie, dotyczące badań geotechnicznych gruntu - 2 egz. + CD (pdf), 7) projekt organizacji ruchu - 3 egz. + CD (pdf), 8) przedmiar robót i kosztorys inwestorski - 2 egz. + CD (w formacie Excel) - opracowany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz.1389), 9) wersję elektroniczną ww. dokumentacji – 1 egz. Wszelkie wymagane opracowania przekazane zostaną Zamawiającemu także w wersji elektronicznej (pliki nie większe niż 10 Mb. Dokumentacja projektowa w zakresie opisu proponowanych materiałów i urządzeń powinna być wykonana zgodnie z art.29 ustawy Pzp. W przypadku, gdy Wykonawca sporządzając dokumentację projektową będzie powoływał się na pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów oraz na normy, o których mowa w art.30 ust.1-3 ustawy, zobowiązany jest wskazać w dokumentacji, że dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych opisywanym oraz zobowiązany jest doprecyzować zakres dopuszczalnej równoważności. 8. W przypadku, gdy w Programie Funkcjonalno-Użytkowym zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.30 ust.1 pkt.2 i ust.3 ustawy Pzp (co ma na celu wskazanie parametrów jakościowych), Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych PFU. 9. Zgodnie z art.29 ust.3a ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, iż w zakresie wszystkich prac (czynności) dotyczących robót budowlanych wymienionych w rozdziale III ust.3 (za wyjątkiem czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane) wymaga zatrudnienia osób przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę – jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666 ze zm.). Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. Obowiązki Wykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik Nr 6 do SIWZ. 10. Zadanie jest planowane do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu Działanie 2.5 Poprawa jakości środowiska miejskiego (2. typ projektów: Rozwój terenów zieleni w miastach i ich obszarach funkcjonalnych). Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku nie przyznania środków finansowych, które miały być przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania inwestycyjnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111291-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA WYMAGANE OD WSZYSTKICH WYKONAWCÓW, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ: 1) Formularz ofertowy – wg Załącznika Nr 1 do SIWZ 2) Oświadczenie Wykonawcy – wg Załącznika Nr 2 do SIWZ, 3) Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczone notarialnie (jeżeli dotyczy) a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisywania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art.23 ustawy Pzp), 4) Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg Załącznika Nr 3 do SIWZ, złożone w formie oryginału (jeżeli dotyczy), UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. OŚWIADCZENIA, KTÓRE MA ZŁOŻYĆ KAŻDY WYKONAWCA W TERMINIE DO 3 DNI OD DNIA UPUBLICZNIENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO WYKAZU ZŁOŻONYCH OFERT: - Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt.23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia – wg Załącznika nr 4 do SIWZ, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wyżej wymienione oświadczenie należy złożyć w oparciu o zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego (http://bip.um.bielsk.wrotapodlasia.pl/zamowienia_i_przetargi/zamowienia_i_przetargi_lista.htm) wykaz ofert złożonych w danym postępowaniu, zgodnie z zamieszczonym w SIWZ wzorem. 3. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA WYMAGANE PRZY POLEGANIU NA ZASOBACH PODMIOTÓW TRZECICH W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, zobowiązany jest: 1) zamieścić informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy, składanym na podstawie art.25a ust.1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w Załączniku nr 2 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w Załączniku nr 2 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg Załącznika nr 3 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te będą realizować roboty , do realizacji których te zdolności są wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach