Przetargi.pl
Zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Legnickie Pole.

Wójt Gminy Legnickie Pole ogłasza przetarg

  • Adres: 59-241 Legnickie Pole, Kiliana Ignacego Dientzenhofera
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 86 858 28 10 , , fax. (076) 858 28 12
  • Data zamieszczenia: 2020-12-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Legnickie Pole
    Kiliana Ignacego Dientzenhofera 1
    59-241 Legnickie Pole, woj. dolnośląskie
    tel. 86 858 28 10 , , fax. (076) 858 28 12
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http:/www.bip.legnickiepole.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Legnickie Pole.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Legnickie Pole, w sposób zapewniający osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku na w gminach (t. j. Dz. U. 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.), obowiązującym miejscowo planem gospodarki odpadami oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy legnickie Pole. Przedmiot zamówienia wg CPV: 90.50.00.00-2 Usługi związane z odpadami, 90.51.40.00-3 Usługi recyklingu odpadów, 90.53.30.00-2 Usługi gospodarki odpadami, 90.53.10.00-8 usługi zarządzania wysypiskami. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zagospodarowanie odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje: 2.1. niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych zmieszanych z popiołem o kodzie 20 03 01 w ilości szacunkowej ok. 582,5 Mg ; 2.2. odpadów ulegających biodegradacji o kodach 20 02 01, 20 01 08 w ilości szacunkowej ok. 215,00 Mg; 2.3. papieru i tektury, opakowań z papieru i tektury o kodach 20 01 01, 15 01 01 w ilości szacunkowej ok. 8,6 Mg; 2.4. tworzyw sztucznych, metali, opakowań z metali, opakowań z tworzyw sztucznych o kodach 15 01 02, 20 01 15 01 04, 20 01 40 39 w ilości szacunkowej ok. 70,00 Mg; 2.5. szkła, opakowań ze szkła o kodach 20 01 02, 15 01 07 w ilości szacunkowej ok. 51,7 Mg; 2.6. odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07 w ilości szacunkowej ok. 20,95 Mg; 2.7. zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20, 01 23 i 20 01 35 o kodzie 20 01 36 w ilości szacunkowej 6,20 Mg. 2.8. zużyte opony o kodzie 16 01 03 w ilości szacunkowej ok. 7,5 Mg 3. Sposób świadczenia usługi: 3.1.W przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.) dla: instalacji mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów, instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji, składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno – biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.), przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej. 3.2. Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów (rozumianą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25.04.2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 819), dalej określaną jako „Karta Przekazania Odpadów”), przekazaną Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi, potwierdzających czas i wagę odpadów komunalnych przyjętych do instalacji. 3.3. Wskazane w SIWZ szacunkowe ilości odpadów komunalnych, stanowią przewidywaną ilość do przekazania w okresie od 01.01.2021 do 30.06.2021r. odpadów komunalnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wskazanych w pkt. 2. Wykonawca zobowiązany jest w takiej sytuacji do zagospodarowania mniejszej lub większej ilości odpadów danego rodzaju po cenach jednostkowych wskazanych w ofercie. 3.4. Jeżeli instalacja komunalna wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu Gminy Legnickie Pole, Wykonawca będzie musiał wskazać inna instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od Gminy Legnickie Pole większą niż odległość instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikających z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość. 3.5. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na instalację komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inna instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. 3.6. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w pkt. 3.5. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie że jest w stanie przyjąć odpady do swojej instalacji komunalnej najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów komunalnych. 3.7. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach w przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistniałych zdarzeń, ograniczeń, przestojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych. 3.8. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach co najmniej od 8:00 do 16:00. 3.9. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a) ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego; b) dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię w/w dokumentu otrzymuje kierowca dostawcy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie w/w dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz Kartami przekazania odpadów; c) przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach. 4. Na podstawie art. 29 ust. 3a w związku z art. 36 ust. 2 pkt 8a ustawy Pzp, zamawiający wymaga zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, wykonujących niezbędne czynności w trakcie realizacji zamówienia: wykonujących obowiązki w zagospodarowaniu odpadów komunalnych, obsługujących urządzenia instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, wykonujących czynności sortowania odpadów itp. Wykonawca na żądanie zamawiającego obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zawiera załącznik nr 6 do SIWZ – ogólne warunki umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 7.1 Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 7.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r., poz. 1146). 7.3 Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Gmina Legnickie Pole prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Legnickim Polu, numer rachunku 37 8649 1031 2001 0000 0101 0003 z dopiskiem na przelewie: Wadium – zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Legnickie Pole. Za datę wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy zamawiającego. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 7.4 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 7.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta b) (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich. 7.6 Wadium uznaje się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynęło na rachunek bankowy zamawiającego przed terminem składania ofert, tj. do dnia 18.12.2020 r o godz. 09:00 7.7. Wadium w formie innej niż pieniężna, powinno być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej za pośrednictwem miniPortalu z zastrzeżeniem, że dokument będzie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym prze Gwaranta, tj. wystawcy gwarancji lub poręczyciela albo złożone osobiście wraz z ofertą w jednej kopercie, jednakże nie należy spinać trwale z ofertą, w terminie do dnia składania ofert tj. do dnia 18.12.2020 r o godz. 09:00 jako załącznik.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z art. 41 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm b) instalacja do przetwarzania odpadów posiada status instalacji komunalnej, zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.). Potwierdzeniem może być w szczególności odpowiedni akt prawa miejscowego wskazujący instalację do przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz instalację do składowania odpadów powstających w procesie mechaniczno – biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, jako instalację komunalną (status komunalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych dla instalacji MBP, kompostowi, składowania odpadów innych niż obojętne i niebezpieczne

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach