Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu w wysokości 4.500.000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Ochotnica Dolna w roku 2020

Gmina Ochotnica Dolna ogłasza przetarg

  • Adres: 34-452 Ochotnica Dolna, os. Dłubacze
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182620910 , fax. 182620936
  • Data zamieszczenia: 2020-08-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ochotnica Dolna
    os. Dłubacze 160
    34-452 Ochotnica Dolna, woj. małopolskie
    tel. 182620910, fax. 182620936
    REGON: 491892587
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ochotnica.pl, www.bip.ochotnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu w wysokości 4.500.000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Ochotnica Dolna w roku 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa nadana przez Zamawiającego: Zaciągniecie kredytu w wysokości 4.500.000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Ochotnica Dolna w roku 2020. 2. Rodzaj zamówienia: usługa. 3. Warunki udzielenia kredytu: 1) Spłata zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami nastąpi z dochodów Gminy Ochotnica Dolna. 2) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich [PLN] 3) Wykorzystanie kredytu będzie następować w trzech transzach (takie dane należy przyjąć przygotowując ofertę): a) pierwsza transza przekazana na rachunek bankowy Gminy Ochotnica Dolna w kwocie 1.000.000,00 zł, w terminie do 30 września 2020 r. b) druga transza przekazana na rachunek bankowy Gminy Ochotnica Dolna w kwocie 2.000.000,00 zł, w terminie do 31 października 2020 r., c) trzecia transza przekazana na rachunek bankowy Gminy Ochotnica Dolna w kwocie 1.500.000,00 zł, w terminie do 30 listopada 2020 r. 4) Uruchomienie każdej transzy kredytu nastąpi na pisemny wniosek złożony przez Zamawiającego, w terminie maksymalnie do 5 dni od dnia złożenia wniosku. 5) Spłata rat kapitałowych kredytu następować będzie kwartalnie w 40 ratach, wg poniższego planu spłat: Termin spłaty Rata kapitałowa 31.03.2021 112 500,00 30.06.2021 112 500,00 30.09.2021 112 500,00 31.12.2021 112 500,00 31.03.2022 112 500,00 30.06.2022 112 500,00 30.09.2022 112 500,00 31.12.2022 112 500,00 31.03.2023 112 500,00 30.06.2023 112 500,00 30.09.2023 112 500,00 31.12.2023 112 500,00 31.03.2024 112 500,00 30.06.2024 112 500,00 30.09.2024 112 500,00 31.12.2024 112 500,00 31.03.2025 112 500,00 30.06.2025 112 500,00 30.09.2025 112 500,00 31.12.2025 112 500,00 31.03.2026 112 500,00 30.06.2026 112 500,00 30.09.2026 112 500,00 31.12.2026 112 500,00 31.03.2027 112 500,00 30.06.2027 112 500,00 30.09.2027 112 500,00 31.12.2027 112 500,00 31.03.2028 112 500,00 30.06.2028 112 500,00 30.09.2028 112 500,00 31.12.2028 112 500,00 31.03.2029 112 500,00 30.06.2029 112 500,00 30.09.2029 112 500,00 31.12.2029 112 500,00 31.03.2030 112 500,00 30.06.2030 112 500,00 30.09.2030 112 500,00 31.12.2030 112 500,00 6) Spłata odsetek następować będzie kwartalnie w 41 ratach - ostatniego dnia każdego kwartału. Odsetki od kredytu naliczane będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Pierwsze odsetki płatne 31.12.2020 r., a ostatnie 31.12.2030 r. 7) Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 3M oraz stałej marży Wykonawcy. 8) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami. 9) Zamawiający może wykorzystać mniejszą kwotę kredytu, a także dokonać wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki będą liczone za okres jego faktycznego wykorzystania. 10) Zabezpieczenie terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika. 11) Zamawiający przewiduje możliwość przedterminowej spłaty zaciągniętego kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu, po wcześniejszym powiadomieniu banku o zamiarze dokonania takiej spłaty. 12) Pierwsza rata kapitałowa płatna 31.03.2021 r. w wysokości 112.500,00 zł. kolejne (39 rat łącznie w kwotach wskazanych w ust. 4 pkt. 5. 13) Karencja w spłacie rat kapitałowych - do dnia 31.03.2021 r. 14) Do obliczenia kwoty odsetek należy przyjąć rzeczywistą (kalendarzową) ilość dni w miesiącu i w poszczególnych latach. 15) Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania: d) do oferty: według stawki WIBOR 3M = 0,24%. e) do umowy: oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy to suma stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym zostanie zawarta umowa i stałej marży Wykonawcy. f) przy naliczaniu odsetek za każdy kolejny okres odsetkowy Wykonawca stosuje stawkę WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego kwartał obrachunkowy, powiększoną o stałą marżę Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 13.000,00 zł 1/ Wadium wnosi się wyłącznie w polskiej walucie (PLN). 2/ Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się termin uznania (data i godzina) na rachunku Zamawiającego 3/ Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: • pieniądzu; • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym; • gwarancjach bankowych; • gwarancjach ubezpieczeniowych; • w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U.2020.299 ze zm.). 4/ Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Ochotnica Dolna w Pienińskim Banku Spółdzielczym nr 29 8817 0000 2001 0072 1501 0005 5/ Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy złożyć w oryginale. 6/ Nie dopuszcza się możliwości wniesienia wadium w innej formie niż wymieniona w pkt. 3 7/ Gwarancja (poręczenie) musi być: • bezwarunkowa, nieodwołalna i na pierwsze żądanie oraz nie może być odwołana w czasie jej ważności, • wystawiona na: Gminę Ochotnica Dolna, adres siedziby: 34-452 Ochotnica Dolna, os. Dłubacze 160 8/ Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i 5 pkt 1 i 3 ustawy 9/ Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od upływu ostatecznego terminu składania ofert 10/ Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy 11/ Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zwrot i utrata wadium. 1/ Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2/ Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza 3/ Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego 4/ Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ppkt. 11.10, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego 5/ W przypadku wniesienia odwołania przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 6/ Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: • Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. • Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej na terenie Polski wymagane przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm.) zwanej dalej ustawą Pb, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ww. ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza, lub osoby, których uprawnienie do reprezentacji wynika z dokumentu rejestracyjnego wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w tych dokumentach

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach