Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2.261.533 zł.

Gmina Głuchołazy ogłasza przetarg

  • Adres: 48-340 Głuchołazy, Rynek 15
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4092100 , fax. 77 4092101
  • Data zamieszczenia: 2014-07-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Głuchołazy
    Rynek 15 15
    48-340 Głuchołazy, woj. opolskie
    tel. 77 4092100, fax. 77 4092101
    REGON: 53141279200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.glucholazy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2.261.533 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    a) Zaciągnięcie kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2.261.533 zł. Kredyt przeznaczony jest na pokrycie następujących wydatków inwestycyjnych: 1) Dziedzictwo księstwa nyskiego i wspólna historia w Jeseniku i Głuchołazach, 2) Dziedzictwo Wincentego Priessnitza na pograniczu polsko-czeskim II, 3) Odnowienie i konserwacja zabytkowej wieży zegarowej w Głuchołazach - Renowacja tarcz zegarowych, 4) Ograniczenie antropopresji na różnorodność biologiczną, dziedzictwo kulturowe i historyczne - zrównoważony rozwój obszaru Gór Opawskich i Bramy Morawskiej, 5) Budowa szatni sportowej w Gierałcicach - etap III, 6) Spaceruj i ćwicz w Pokrzywnej. Kredyt zaciągany na podstawie uchwały XXXVII/387/13 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 30 grudnia 2013 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego zmienionej uchwałami: - uchwałą Nr XLI/428/14 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 30 kwietnia 2014 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXXVII/387/13 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 30 grudnia 2013 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego - uchwałą Nr XLIII/448/14 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXXVII/387/13 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 30 grudnia 2013 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego Uwaga: Uchwała nr XXXVII/387/13 z dnia 30 grudnia 2013r. w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego (z późniejszymi zmianami) zawiera upoważnienie do zaciągnięcia kredytu bankowego do kwoty 2.314.436 zł. W związku z osiągnięciem niższych cen przetargowych na wykonanie robót budowlanych niż pierwotnie zakładano, kwota zaplanowanego do zaciągnięcia kredytu obniżono do kwoty 2.261.533 zł. Ponadto zmiana uchwały nr XXXVII/387/13 dokonana uchwałą nr XLIII/448/14 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 25 czerwca 2014 r. polega tylko na zwiększeniu katalogu zadań inwestycyjnych zaplanowanych do sfinansowania przedmiotowym kredytem. 2. Kwota zaciąganego kredytu: 2.261.533 zł (słownie: dwa miliony dwieście sześćdziesiąt jeden tysięcy pięćset trzydzieści trzy złote), z tego kwoty kredytu przeznaczone na poszczególne inwestycje przedstawiono w siwz. 3. Data zaciągnięcia kredytu - kredyt będzie uruchomiony w transzach na pisemny wniosek gminy w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku w terminie do dnia 19 grudnia 2014 roku. 4. Terminy spłaty kredytu: kredyt będzie spłacany w 6 ratach płatnych do 20 dnia każdego miesiąca zgodnie z załączonym do siwz harmonogramem spłat. 5. Odsetki od kredytu - odsetki naliczane w okresach miesięcznych od kwoty zadłużenia, począwszy od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca za które są naliczane, płatne będą do 20 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu za który nastąpiło naliczenie. 6. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisany przez Burmistrza wraz z kontrasygnata Skarbnika. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego do wysokości 200% kwoty kredytu. Oświadczenie o poddaniu się egzekucji zostanie podpisane przez Burmistrza wraz z kontrasygnatą Skarbnika. 7. Zamawiający nie przewiduje ponoszenia kosztów (prowizji i opłat bankowych) związanych z obsługą kredytu innych niż prowizja od udzielonego kredytu oraz oprocentowania kredytu opartego na zaoferowanej przez Bank stawce. Zamawiający nie przewiduje ponoszenia kosztów związanych z ewentualną zmianą postanowień umowy z Bankiem Kredytującym. 8. Prowizja Banku od udzielanego kredytu nie może przekroczyć 1,0 % kwoty zaciąganego kredytu. 9. Prowizja określona w % od kwoty wykorzystanego kredytu, będzie płatna w terminie uruchomienia transzy kredytu. 10. Bank Kredytujący nalicza prowizję tylko od kwoty wykorzystanego kredytu i nie pobiera prowizji ani innych opłat od kwoty kredytu, który nie został wykorzystany przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez pobierania przez Bank prowizji i opłat. 12. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne oparte o stawkę WIBOR 1M powiększoną o marżę banku. Marża banku przez cały okres kredytowania jest stała. Stawka WIBOR 1 M na dany okres odsetkowy będzie ustalana na podstawie notowania z miesiąca poprzedzającym okres odsetkowy na dzień ustalony przez Bank składający ofertę (dzień z którego będzie pochodzić notowanie stawki WIBOR 1M określa Bank w ofercie). Bank zobowiązany jest podać oprocentowanie kredytu z wyszczególnieniem stawki WIBOR 1M z dnia 4 lipca 2014 roku (WIBOR 1M z dnia 4 lipca 2014r. - 2,61%) oraz stałej marży banku (w %) według następującego wzoru: WIBOR 1M (2,61%) + marża banku (.............%) = ..............%
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2014&mc=8
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach