Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego w latach 2017 i 2018 deficytu budżetu Gminy związanego z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Przedszkola Samorządowego w Lubaniu

Gmina Lubanie ogłasza przetarg

  • Adres: 87732 Lubanie, Lubanie
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 513 312 , fax. 542 513 312
  • Data zamieszczenia: 2017-09-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubanie
    Lubanie
    87732 Lubanie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 513 312, fax. 542 513 312
    REGON: 91086687300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: lubanie@lubanie.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego w latach 2017 i 2018 deficytu budżetu Gminy związanego z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Przedszkola Samorządowego w Lubaniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaciągniecie długoterminowego kredytu inwestycyjnego na pokrycie kosztów budowy oraz zakupu wyposażenia przedszkola samorządowego na terenie gminy Lubanie. 1) Kwota kredytu – 2.200.000,00 zł. 2) Zamawiający zgadza się na udział środków z Europejskiego Banku Inwestycyjnego 3) Uruchomienie kredytu nastąpi w transzach w dniach – od dnia podpisania umowy do dnia 30.07.2018 r., na podstawie pisemnych dyspozycji płatniczych Zamawiającego, określających kwotę wypłaty. 4) Zamawiający wymaga, aby czas udostępnienia kredytu nie był dłuższy niż 2 dni od dnia złożenia zapotrzebowania. 5) Ostateczny termin wykorzystania kredytu – 30.07.2018 r. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do całkowitej rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. 8) Spłata kredytu nastąpi z dochodów własnych Gminy w terminie – do 30.09.2027 r. 9) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejsze spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 10) Okres karencji w spłacie kredytu (kapitału) – od dnia podpisania umowy do 30.09.2020 r. 11) Spłata pierwszej raty nastąpi do dnia 31.12.2020 r. 12) Sposób spłaty kredytu – w ratach kwartalnych stałych, spłata odsetek – malejąco. 13) Odsetki naliczane będą miesięcznie od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczeń kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365/366 dni w roku. Odsetki (w ofercie) należy uwzględnić od przewidywanej daty początkowej wykorzystania kredytu. 14) Od udzielonego kredytu nie będzie pobierana prowizja. 15) Spłata odsetek następowała będzie w ratach miesięcznych i zakończy się z chwilą całkowitej spłaty kredytu, tj. w sytuacji, gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca trwania umowy. 16) Forma zabezpieczenia kredytu przez Kredytobiorcę: weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 17) Spłaty kredytu w rozłożeniu na lata: - do dnia 31.12.2020 – 100.000,00 zł - do dnia 31.03.2021 – 75.000,00 zł - do dnia 30.06.2021 – 75.000,00 zł - do dnia 30.09.2021 – 75.000,00 zł - do dnia 31.12.2021 – 75.000,00 zł - do dnia 31.03.2022 – 75.000,00 zł - do dnia 30.06.2022 – 75.000,00 zł - do dnia 30.09.2022 – 75.000,00 zł - do dnia 31.12.2022 – 75.000,00 zł - do dnia 31.03.2023 – 75.000,00 zł - do dnia 30.06.2023 – 75.000,00 zł - do dnia 30.09.2023 – 75.000,00 zł - do dnia 31.12.2023 – 75.000,00 zł - do dnia 31.03.2024 – 75.000,00 zł - do dnia 30.06.2024 – 75.000,00 zł - do dnia 30.09.2024 – 75.000,00 zł - do dnia 31.12.2024 – 75.000,00 zł - do dnia 31.03.2025 – 75.000,00 zł - do dnia 30.06.2025 – 75.000,00 zł - do dnia 30.09.2025 – 75.000,00 zł - do dnia 31.12.2025 – 75.000,00 zł - do dnia 31.03.2026 – 75.000,00 zł - do dnia 30.06.2026 – 75.000,00 zł - do dnia 30.09.2026 – 75.000,00 zł - do dnia 31.12.2026 – 75.000,00 zł - do dnia 31.03.2027 – 100.000,00 zł - do dnia 30.06.2027 – 100.000,00 zł - do dnia 30.09.2027 – 100.000,00 zł 18) Możliwość zmiany harmonogramu spłat bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 19) Dla potrzeb porównania ofert należy przyjąć, że uruchomienie kredytu nastąpi dnia 30.10.2017 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:  Wykażą, że posiadają aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U z 2015 r. poz. 128 z późn. zm.) lub inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych (tylko w przypadku gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Bankowego), jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,  W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku, wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiedni dokument,  Warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie przedstawionych dokumentów – spełnia/nie spełnia,  W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Składanych wraz z ofertą –formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 - oryginał: a) oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu – wzór stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji - oryginał, b) oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – wzór stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji - oryginał, c) upoważnienie - pełnomocnictwo do podpisania oferty (jeżeli dotyczy) – wzór stanowi załącznik nr 2 do specyfikacji - oryginał, d) w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, celem udowodnienia, że będzie dysponował zasobem tych podmiotów, w szczególności składa pisemne zobowiązanie tych podmiotów, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, określające w szczególności (wzór stanowi załącznik nr 6 – oryginał):  zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2) Składane w ciągu 3 dni (bez wezwania) od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 Pzp, – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 - oryginał. 3) Składanych przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona na wezwanie i w terminie wyznaczonym przez zamawiającego (min. 5 dni) - oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia i innych: c) jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - oryginał lub kopia1. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach