Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do wysokości 2 954 279,36PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetowego

Burmistrz Miasta Aleksandrowa Kujawskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 87-700 Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 824 855 , fax. 542 822 101
  • Data zamieszczenia: 2020-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Aleksandrowa Kujawskiego
    ul. Słowackiego 8
    87-700 Aleksandrów Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 824 855, fax. 542 822 101
    REGON: 91086638200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.aleksandowkujawski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do wysokości 2 954 279,36PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamawiający uwzględniając art. 24aa ustawy przewiduje, że w przedmiotowym postępowaniu najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej w rankingu ofert, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 2 954 279,36PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetowego. 2. Kredyt w kwocie 2 954 279,36PLN (słownie: dwa miliony dziewięćset pięćdziesiąt cztery tysiące dwieście siedemdziesiąt dziewięć złotych 36/100) winien być uruchomiony przez Wykonawcę przelewem na konto Zamawiającego, w terminie uruchomienia kredytu wskazanym w ofercie od dnia przekazania przez Zamawiającego pisemnej dyspozycji. 3. Kredyt w kwocie 2 954 279,36PLN (słownie: dwa miliony dziewięćset pięćdziesiąt cztery tysiące dwieście siedemdziesiąt dziewięć złotych 36/100) przeznaczony jest zgodnie z uchwałą NR XVI/137/20 Rady Miejskiej Aleksandrowa Kujawskiego z dnia 17 stycznia 2020 roku na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego (wydatki inwestycyjne drogowe) oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. Zgodnie z opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy Uchwała Nr 5/K/2020 Składu Orzekającego Nr 13 z dnia 6 lutego 2020 roku pozytywnie zaopiniowano podział kredytu w części na sfinansowanie deficytu w kwocie 1 304 870,36zł i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 649 409,00zł 4. Wykonawca przeleje kwotę kredytu na rachunek bankowy zgodnie z dyspozycją Zamawiającego. Rachunkiem obsługi kredytu ma być rachunek bieżący. 5. Do obliczenia ceny należy przyjąć termin uruchomienia w dniu – 8.06.2020 r 6. Dostępność kredytu – przelew kwoty kredytu od dnia 8.06.2020 r. 7. Dla ustalenia ceny należy przyjąć stopę procentową WIBOR 1M na dzień 5.05.2020 r., plus stała marża banku (marża banku może być również ujemna). Oprocentowanie kredytu będzie naliczane wg zmiennej stopy procentowej: WIBOR 1M + stała marża banku (marża banku może być również ujemna). Oprocentowanie WIBOR 1M liczony jako średnia arytmetyczna z pięciu ostatnich kwotowań w miesiącu poprzedzającym miesiąc naliczania odsetek. 8. Jako dzień zmiany stawki WIBOR przyjmuje się 1 dzień każdego miesiąca. 9. Spłata kapitału będzie odbywać się kwartalnie tj. do 31.03, 30.06, 30.09, 31.12. w latach 2025-2034, zgodnie z harmonogramem przedstawionym w Załączniku nr 6 do SIWZ z uwzględnieniem zapisów pkt. 12. Harmonogram należy dołączyć do oferty. 10. Karencja w spłacie kapitału – do 30.03.2025 r. Pierwsza spłata w dniu 31.03.2025 r. 11. Karencja w spłacie odsetek – do 29.06.2020 r. Pierwsza spłata w dniu 30.06.2020 r. 12. Spłata rat kredytu wraz z odsetkami będzie następować na koniec każdego kwartału w ostatni dzień roboczy. 13. Zamówienie będzie realizowane od dnia podpisania umowy do 31.12.2034 r. 14. Okres kredytowania 15 lat, tj. do 31.12.2034 r. 15. Spłata kredytu nastąpi kwartalnie w ciągu 10 lat w okresie od 31.03.2025 r. do 31.12.2034 r. z uwzględnieniem zapisów pkt. 12. 16. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się że rok ma 365 dni, a miesiąc i kwartał rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych. 17. Spłata odsetek nastąpi – kwartalnie w okresie od 30.06.2020 r. do 31.12.2034 r. Odsetki mogą być naliczane miesięcznie a pobierane kwartalnie z uwzględnieniem zapisów pkt. 12. 18. Spłata rat kredytu i odsetek następować będzie na podstawie harmonogramu dołączonego do oferty. 19. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika gminy. 20. Zamawiający zastrzega sobie: 1) wybrany wykonawca (bank) nie będzie rozliczał Zamawiającego z wykorzystania kredytu, 2) prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą, 3) odsetki będą naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego i płatne w okresach kwartalnych również w okresie karencji, 4) bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego, 5) prawo obniżenia wysokości zaciąganego kredytu przed jego uruchomieniem. 6) Możliwość 3 miesięcznego wydłużenia uruchomienia kwoty kredytu i podzielenia go na 2 do 4 transz wg złożonej dyspozycji. 21. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów i podania przyczyn oraz negocjacji kwoty i terminów spłat kapitału. 22. W przypadku niewykorzystania części kredytu Zamawiający nie będzie obciążony żadnymi kosztami. 23. Wszystkie dokumenty do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego dostępne są na stronie internetowej www.aleksandrowkujawski.pl. 24. Zamawiający nie będzie wypełniał tabel i załączników według wzorów stosowanych przez poszczególnych wykonawców. 25. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium – każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 5 000 zł (pięć tysięcy złotych). 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w w/w formach musi być opatrzone adnotacją: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do wysokości 2 954 279,36PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetowego Oznaczenie sprawy: WF.271.3.2020 i musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”; 5. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Gmina Miejska Aleksandrów Kujawski - Nr konta Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Kujawskim: 51 9537 0000 2001 0017 9735 0006. 7. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężnej należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, ul. Słowackiego 8, 87-700 Aleksandrów Kujawski w sekretariacie, pok. 102, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 9. Termin wniesienia wadium. 10. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu, za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 10. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Zamawiający zaleca dokonanie wpłaty na rachunek bankowy minimum 3 dni robocze przed terminem składania ofert, aby kwota wadium została zaksięgowana na rachunku Zamawiającego przed datą i godziną złożenia oferty. 11. W przypadku gdy wadium zostanie zwrócone, a w wyniku rozstrzygnięcia odwołania oferta Wykonawcy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza Wykonawca wniesie ponownie wadium w terminie do 5 dni po otrzymaniu zawiadomienia o wyborze. 12. Zwrot wadium. - Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy: a) wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem sytuacji gdy wykonawca, który w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty zgodnie z Ustawą, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25, ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. b) niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli jego wniesienia żądano) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 13. Utrata wadium. 1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy 2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: a) posiadania Zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, bądź inne wymagane właściwymi przepisami prawa zezwolenie lub inne dokumenty uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W TERMINIE 3 DNI OD ZAMIESZCZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ INFORMACJI, O KTÓREJ MOWA W ART. 86 UST. 5 wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt. 23 ustawy Pzp. wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wg. wzoru Załącznik nr 4 do SIWZ). a) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach