Przetargi.pl
„Zabudowa wyrw na rzece Wieprzy”

Województwo Zachodniopomorskie - Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 71-637 Szczecin, ul. Teofila Firlika
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 440 51 00 , fax. 91 440 51 01
  • Data zamieszczenia: 2017-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Zachodniopomorskie - Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie
    ul. Teofila Firlika 19
    71-637 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 440 51 00, fax. 91 440 51 01
    REGON: 103633600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zabudowa wyrw na rzece Wieprzy”
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CPV: Roboty budowlane w zakresie inżynierii lądowej i wodnej: CPV 45200000-9 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej: CPV 71322000-1 1.2 Miejsce realizacji: województwo zachodniopomorskie, powiat sławieński 1.3. Zakres przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji technicznej i realizacji robót budowlanych związanych z zabudową (umocnieniem) skarp zabezpieczającą je przed dalszą erozją w km 33+980 – 48+122 rzeki Wieprzy. Zabudowane zostanie łącznie osiem wyrw. Roboty wykonane zostaną w ramach prac utrzymaniowych. W szczególności niezbędne jest: 1. wykonanie inwentaryzacji stanu istniejącego koryta cieku na odcinku objętym przedmiotowym zadaniem; 2. przedstawienie Zamawiającemu koncepcji wykonania zadania określonego w Programie Funkcjonalno - Użytkowym; 3. wykonanie przez uprawnionego Geodetę mapy sytuacyjno-wysokościowej (niezbędnej w celu dalszego opracowania rozwiązań); 4. wykonanie przez uprawnionego Projektanta na podstawie mapy syt.-wys. projektu zagospodarowania terenu, a także rozwiązań technicznych zabudowy wyrw na lewym i prawym brzegu rzeki Wieprzy, w tym: - wykonanie przekrojów oraz profilu podłużnego koryta rzeki Wieprzy oraz lewego i prawego brzegu na odcinku objętym zamówieniem (elementy pozwalające określić zakres robót do wykonania); - opracowanie dokumentacji technicznej umożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego - dokumentacja umożliwić musi wykonanie całego zakresu robót budowlanych, niezbędne jest uzyskanie do niej wynikających z przepisów prawa wymaganych uzgodnień (dotyczy m. in. uzgodnień z właścicielami terenu, ewentualnych dojazdów itp.); - wykonanie operatu dendrologicznego na przedmiotowym odcinku wraz z zakwalifikowaniem drzew i krzewów przewidzianych do wycinki w ramach przedmiotowego zadania (o ile takie wystąpią); - opis niezbędnych czynności związanych z oczyszczeniem koryta rzeki w zakresie umożliwiającym realizację robót oraz zapewniającym niezakłócony przepływ wód rzeki Wieprzy; - sporządzenie przedmiaru robót wraz z kosztorysem nakładczym i inwestorskim; - sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; 5. prowadzenie na etapie wykonywania robót budowlanych pełnej obsługi geodezyjnej przez uprawnionego Geodetę; 6. realizację robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji i specyfikacji technicznych; 7. wykonanie operatu powykonawczego całego zadania, w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej; 8. wykonanie na podstawie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej zestawienia działek ewidencyjnych niezbędnych do ustalenia linii brzegowej wraz z wyszczególnieniem ilości gruntów w m2 (na mapie należy przedstawić szkic sytuacyjny w zakresie działek Wp i sąsiednich); 9. prowadzenie przez cały okres realizacji przedsięwzięcia nadzoru przyrodniczego (należy ująć w kosztach). 1.4. Uszczegółowienie zakresu i terminów realizacji: a) Charakterystyczne parametry określające zadanie: Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji technicznej i realizacji robót budowlanych związanych z przywróceniem pierwotnego stanu skarp koryta rzeki Wieprza w km 33+980 – 48+122, polegających na zabudowaniu łącznie osiem wyrw. Roboty wykonane zostaną w ramach prac utrzymaniowych. b) Charakterystyczne parametry określające zakres robót: Przedmiotem inwestycji jest zabudowa (zabezpieczenie przed dalszą erozją) skarp rzeki Wieprzy do stanu gwarantującego wystarczającą stateczność i wytrzymałość przy wystąpieniu przepływów powodziowych. Uszkodzenia brzegu rzeki Wieprza powstały na skutek wystąpienia wysokich stanów i dużych prędkości wód w latach ubiegłych, co powodowało systematyczne erodowanie brzegu i znaczącą ingerencję w przyległe do rzeki grunty prywatne. Nastąpiło wówczas wymycie istniejącego brzegu poprzez wystąpienie erozji dennej i brzegowej powodujących powstanie stale powiększającej powiększających się wyrwy w skarpach i dnie rzeki. Zaprojektowane i wykonane umocnienia dna oraz skarp rzeki Wieprza, muszą w perspektywie zapobiec dalszej degradacji/podmywaniu brzegu na przedmiotowych odcinkach. W skład zadania wchodzi łącznie osiem wyrw: • wyrwa nr 1 w km 48+020 – 48+122 (L=102mb, brzeg lewy) • wyrwa nr 2 w km 43+395 – 43+475 (L=80mb, brzeg lewy) • wyrwa nr 3 w km 42+512 – 42+615 (L=103mb, brzeg prawy) • wyrwa nr 4 w km 42+675 – 42+775 (L=100mb, brzeg prawy) • wyrwa nr 5 w km 42+415 – 42+540 (L=125m, brzeg lewy) • wyrwa nr 6 w km 33+980 – 34+160 (L=180m, brzeg prawy) • wyrwa nr 7 w km 43+950 – 44+050 (L-100m brzeg prawy) • wyrwa nr 8 w km 43+195 – 43+245 (L=50m brzeg prawy) Zadaniem Wykonawcy jest dokładne określenie zakresu prac do wykonania. W celu doprowadzenia obiektu do właściwego stanu technicznego, a tym samym do ustabilizowania warunków przepływu wód należy wykonać szereg prac z finalnym osiągnięciem właściwych parametrów koryta, niezbędnych do bezpiecznego funkcjonowania rzeki Wieprza na przedmiotowych odcinkach, z uwzględnieniem właściwego stanu bezpieczeństwa terenów położonych w sąsiedztwie, przy przepływach powodziowych i podwyższonych stanach wód. Planowane roboty wykonane zostaną w ramach bieżącego utrzymania. Zabudowa wykonana powinna zostać w formie palisady drewnianej (podparcie materacy siatkowo – kamiennych) z kołków o średnicy 12-15cm (długość kołków należy określić po wykonaniu przekrojów) wraz z umocnieniem brzegu materacami siatkowo kamiennymi. Wysokość materacy siatkowo – kamiennych powinna zapewniać stateczność zabudowy (wysokość min 30cm), materace bez wieka z drutu ocynkowanego o podwójnym splocie z powłoką PVC o oczkach 6x8cm. Do wypełnienia materacy należy użyć otoczaków o średnicy zgodnej z ogólnymi specyfikacjami (min. 1,5d=9cm, max 2,5d=15cm), nachylenie skarp 1:1,5, z ich zagęszczeniem do Is=0,97. Celem zadania jest ograniczenie erozji brzegowej i umożliwienie prowadzenia standardowych prac utrzymaniowych na problemowych odcinkach. Po stronie odpowiedzialności Wykonawcy będzie zaprojektowanie i wykonanie takiego sposobu zabezpieczenia brzegu aby zapewniało ono powstrzymanie erozji brzegowej i jednocześnie mieściło się w ramach prac utrzymaniowych, nie wymagających pełnej procedury administracyjnej w ramach pozwolenia na budowę i pozwolenia wodnoprawnego. Planowane do użycia materiały powinny być materiałami naturalnymi powszechnie używanymi w realizacji robót wodno-melioracyjnych. Po zakończeniu prac teren przyległy powinien zostać uporządkowany i obsiany mieszanką traw. c) Zakres planowanych prac winien uwzględniać: - roboty pomiarowe obejmujące wytyczenie trasy robót, - roboty przygotowawcze (niezbędne prace dla realizacji głównego przedmiotu zamówienia), - roboty budowlane połączone z zabudową wyrw, - roboty w zakresie kształtowania terenu (plantowanie, obsiew mieszanką traw) Szczegółowy zakres podanych wyżej robót winien wynikać z inwentaryzacji terenowej, wywiadów środowiskowych, pomiarów geodezyjnych. Zakres robót winien uwzględniać wszystkie roboty towarzyszące (np. transport zewnętrzny i wewnętrzny materiałów, drogi tymczasowe, organizacja ruchu, zabezpieczenia itp.) niezbędne do prawidłowego wykonania wymienionych elementów robót podstawowych. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą ponadto: • geodezyjne wytyczanie i inwentaryzacja powykonawcza, • opłaty związane z zajęciem pasa drogowego oraz inne opłaty dotyczące prowadzenia prac budowlano-montażowych, • wykonanie robót tymczasowych, • wybudowanie, utrzymanie i likwidacja objazdów/przejazdów i organizacji ruchu na czas trwania budowy, • uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, • naprawienie ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót, w tym wyrządzonych osobom trzecim lub powodujących uszkodzenie mienia publicznego. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych wyznaczy trasy dojazdowe i przejazdowe oraz drogi technologiczne wraz z ich długością i inwentaryzacją stanu istniejącego, co przedstawi w formie papierowej Zamawiającemu. 1.4.1. Dokumentacja techniczna. Zakres i specyfika robót wymaga: - określenie dokładnego zakresu ewidencyjnego przedmiotowego zadania (niezbędne jest takie określenie potrzeb aby spełnić główny cel przedmiotowego zamierzenia), - dokumentacji technicznej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych – 2 egz., - opracowania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w zakresie, o którym mowa w § 12-14 cyt. wyżej rozporządzenia – 4 egz., - sporządzenia przedmiaru robót wraz z kosztorysem nakładczym i inwestorskim, w zakresie, o którym mowa w § 6 cyt. wyżej rozporządzenia –4 egz., - sporządzenia informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadku gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów (należy dołączyć do każdego egzemplarza dokumentacji projektowej), - wykonania operatu powykonawczego, - zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej przez uprawnionego geodetę, - wykonanie na podstawie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej zestawienia działek ewidencyjnych niezbędnych do ustalenia linii brzegowej wraz z wyszczególnieniem ilości gruntów w m2. Dokumentacja będzie podlegać zatwierdzeniu przez Zamawiającego i traktowana będzie jako ostateczne rozwiązanie zabezpieczenia wyrw rzeki Wieprzy. Zadaniem Wykonawcy jest więc takie wykonanie dokumentacji technicznej i rozeznanie niezbędnych potrzeb, aby zapewnić osiągnięcie głównego celu zadania. 1.4.2. Realizacja robót budowlanych. Realizacją powinny być objęte prace podstawowe – należy przez to rozumieć, uzgodniony z Zamawiającym, zakres prac, które po wykonaniu są możliwe do odebrania pod względem ilości i wymogów jakościowych oraz uwzględniają cel ich wykonania. Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: - realizacji robót w oparciu o uzgodnioną i przyjętą przez Zamawiającego koncepcję oraz dokumentację techniczną. Wykonawca w trakcie procesu projektowego przedstawi w siedzibie Zamawiającego stan zaawansowania prac nad dokumentacją techniczną, rozwiązania i planowany sposób wykonania robót, które będą realizowane, kierując się wytycznymi Zamawiającego, - prowadzenia dziennika budowy (wewnętrznego) i księgi obmiarów, - sporządzenia operatu powykonawczego, - sprawowania nadzoru autorskiego nad realizowanymi robotami, - sporządzenia dokumentacji fotograficznej po wykonaniu zadania, - sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Wykonawca będzie zobowiązany do przejęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: • organizacji robót budowlanych, • zabezpieczenia interesów osób trzecich, • ochrony środowiska, • warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, • warunków bezpieczeństwa ruch drogowego związanego z budową, • zabezpieczenia placu budowy przed dostępem osób trzecich, • utylizacji odpadów. Wykonawca zobowiązany jest także do: • opłat związanych z ewentualnym zajęciem pasa drogowego i tymczasowym zajęciem gruntów na czas robót (włącznie z opłatami za zajmowany grunt bądź tez przejazdy przez działki pozostające w posiadaniu osób trzecich), • wykonania robót tymczasowych, • wybudowania, utrzymania i likwidacji dojazdów/przejazdów i organizacji ruchu na czas trwania budowy, • uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót wraz z przywróceniem terenu przyległego do stanu pierwotnego, • naprawienie ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonym osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia publicznego. Zamawiający ustanowi nadzór inwestorski nad wykonaniem wszystkich robót objętych zadaniem i będzie prowadził ich bieżącą kontrolę. wykonywanych robót budowlanych. Kontroli będą w szczególności poddane: - rozwiązania projektowe (zawarte w dokumentacji projektowej technicznej winny być zgodne ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi normami i przepisami), - sposób wykonania robót budowlanych pod kątem zgodności ich wykonania z opracowaną dokumentacją techniczną, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, a także z wytycznymi i oczekiwaniami Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach