Przetargi.pl
Zabiegi pielęgnacyjne drzew na terenie Gminy Chrzanów.

Gmina Chrzanów ogłasza przetarg

  • Adres: 32-500 Chrzanów, Aleja Henryka
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 (32)7585101 , fax. +48(32)6233786
  • Data zamieszczenia: 2020-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chrzanów
    Aleja Henryka 20
    32-500 Chrzanów, woj. małopolskie
    tel. +48 (32)7585101, fax. +48(32)6233786
    REGON: 276257943
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chrzanow.pl (zakładka: Urząd Miejski /zamówienia publiczne)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zabiegi pielęgnacyjne drzew na terenie Gminy Chrzanów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. Zabiegi pielęgnacyjne drzew na terenie Gminy Chrzanów. Zamówienie zostało podzielone na dwie części. Część nr 1) „Prace pielęgnacyjne w koronach drzew i krzewów, wycinka drzew i krzewów oraz interwencyjne usuwanie konarów, gałęzi, złomów i wywrotów drzew rosnących w pasach drogowych dróg gminnych na terenie Gminy Chrzanów.” Zamówienie obejmuje: 1) Wykonanie cięć pielęgnacyjnych oraz technicznych w koronach drzew i krzewów różnych gatunków i o różnej średnicy pnia rosnących w pasach drogowych dróg gminnych obejmujące: a) Cięcia pielęgnacyjne (sanitarne, korygujące, prześwietlające, formujące), b) Cięcia techniczne (odsłanianie sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych i zachowania skrajni jezdni). 2) Wycinkę drzew i krzewów różnych gatunków i o różnej średnicy pnia martwych, będących w złym stanie fitosanitarnym, stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz ruchu drogowego, rosnących w pasach drogowych dróg gminnych, na podstawie wydanych decyzji administracyjnych. 3) Zrębkowanie gałęzi oraz wywóz zrębków do regionalnej instalacji. 4) Pocięcie grubizny na odcinki do 50 cm. 5) Przewiezienie grubizny na wskazany teren przez Zamawiającego przy ulicy Leśnej w Chrzanowie. 6) Przygotowanie protokołów odbioru drewna i dokumentowanie ilości pozyskanego drewna. 7) Frezowanie pni po wyciętych drzewach na głębokość 40 cm wraz z wywozem wiórów i zasypaniem dołów po wyfrezowaniu ziemią, zasianie trawy. 8) Uporządkowanie terenu po zakończeniu prac. 9) Interwencyjne usuwanie konarów, gałęzi itp. stwarzających zagrożenie dla ludzi i mienia oraz ruchu drogowego. 10) Usuwanie złomów i wywrotów drzew o różnej średnicy pni w trybie pilnym. Szczegółowy zakres prac pielęgnacyjnych w koronach drzew i krzewów, wycinki drzew i krzewów określa załącznik nr 10.1a do SIWZ, w którym wyszczególniono wszystkie drzewa i krzewy przeznaczone do wykonania cięć pielęgnacyjnych i wycinki. Szczegółowy zakres prac interwencyjnego usuwania konarów, gałęzi, złomów i wywrotów drzew rosnących w pasach drogowych dróg gminnych określa przedmiar prac stanowiący załącznik nr 10.1b do SIWZ. Wszystkie ilości wskazane w przedmiarze prac i formularzu cenowym są ilościami orientacyjnymi (szacunkowymi), co oznacza, że ich faktyczne ilości mogą odbiegać od założeń, gdyż zlecanie prac odbywać się będzie wg bieżących potrzeb Zamawiającego. Wskazane ilości mogą ulec zmniejszeniu, Zamawiający może ich nie wykorzystać w ogóle. Prace w trybie pilnym mogą być zlecane w przypadku wyjątkowych sytuacji, w szczególności takich jak: nagłe załamanie pogodowe (silne opady, mocny wiatr) i skutki nim wywołane oraz inne nagłe zdarzenia losowe. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w standardach jakościowych wykonania prac stanowiących załącznik nr 11.1 do SIWZ. Na wszystkich wymienionych ulicach Zamawiający wymaga wykonania cięć drzew i krzewów wskazanych w zakresie prac – Prace pielęgnacyjne w koronach drzew i krzewów, wycinka drzew i krzewów – część do rozliczenia ryczałtowego stanowiącego załącznik nr 10.1a do SIWZ tj. usunięcia konarów i gałęzi obumarłych, nadłamanych, wykonania niezbędnej korekty statyki drzewa, usunięcia odrostów pni i korzeni drzew, podkrzesywania drzew z zachowaniem skrajni drogowej w wysokości 2,2 m nad chodnikiem oraz do 4,5 m na jezdnią, a także usunięcie jemioły poprzez jej wyłamanie lub wycięcie bez wycinania konarów. Cięcia należy wykonywać zachowując jak najbardziej naturalny pokrój drzewa. Przy niektórych cięciach sanitarnych należy kompleksowo wykonać cięcia formujące całej korony. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prac przy nieprzerwanym ruchu ulicznym, zabezpieczenia terenu na czas prowadzonych prac, oznakowania robót zgodnie z przepisami o ruchu drogowym oraz do prowadzenia prac w sposób ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu. Wykonawca zobowiązany jest również do właściwego oznakowania miejsc prowadzenia robót i zabezpieczenia ich przed dostępem osób trzecich oraz wprowadzenia oznakowania tymczasowej organizacji ruchu. Niezbędne jest, aby znaki które zostały zastosowane w związku z prowadzonymi pracami, były w sposób trwały (tj. uniemożliwiający zerwanie przez użytkowników pasa drogowego) zakrywane/zasłaniane każdorazowo po zejściu z robót (noc, święta, weekend), a wiec w momencie przerwy pomiędzy realizowanymi pracami. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie ewentualne wypadki i szkody powstałe w wyniku realizacji przedmiotu umowy. Szkody nie uznane przez ubezpieczyciela Wykonawcy, powstałe z przyczyn niewłaściwego zabezpieczenia i realizowania usług obciążą Wykonawcę. Przy wykonywaniu umowy Wykonawca ma obowiązek dołożyć wszelkich starań mających na celu maksymalne zapobieżenie uciążliwości dla mieszkańców (zgłasza w zakresie hałasu, blokady ruchu drogowego, przemieszczania zanieczyszczeń na tereny przyległe). Zamawiający wymaga wykonywania prac z zachowaniem szczególnej ostrożności, aby nie zniszczyć istniejących nasadzeń, ogrodzeń, znaków itp. Podczas pielęgnacji oraz cięć pielęgnacyjnych i technicznych drzew i krzewów należy wziąć pod uwagę wszelkie utrudnienia wynikające usytuowania drzew w zabudowie miejskiej/wiejskiej oraz ruchu drogowego, np. kolizję z liniami napowietrznymi.Należy stosować odpowiednie zabezpieczenia, poprzez oznakowanie i wygrodzenie terenu, na którym będą wykonywane prace zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem z dnia 23 września 2003 r. (tj. Dz. U. z 2017 r. poz.784) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach z dnia 3 lipca 2003 r. (tj. Dz. U z 2019 r. poz. 2311). Prace w koronach drzew powinny być prowadzone w sposób nienaruszający przepisów ustawy o ochronie przyrody. Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do zaprzestania prac na danym drzewie w przypadku stwierdzenia występowania gniazd ptasich i do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie zamawiającego. Prace należy wykonywać przy użyciu podnośnika mechanicznego, w wyjątkowych sytuacjach zachodzi konieczność wycinki i cięć drzew przy użyciu metody alpinistycznej. W przypadku zagrożenia bezpieczeństwa ludzi i mienia, gdzie wymagana jest natychmiastowa interwencja, Wykonawca zobowiązany jest w trybie pilnym do przystąpienia do prac w przypadku nagłej awaryjnej sytuacji, stanowiącej, zagrożenie bezpieczeństwa w czasie do 2 godzin od momentu przekazania przez zamawiającego lub dyżurnego dyspozytora Powiatowego Centrum Zarządzenia Kryzysowego zgłoszenia telefonicznego, pisemnego, faksem lub emailem. Przez przystąpienie do prac rozumie się podjęcie działań w lokalizacji wskazanej przez zamawiającego. Odbiór drewna następuje każdorazowo po dokonaniu wycinki drzewa, na podstawie protokołu odbioru drewna. Wykonawca po zakończeniu prac przygotowuje protokół przekazania drewna. zamawiający zastrzega sobie prawo do zweryfikowania pomiarów ilości pozyskania drewna. Część nr 2) „ Interwencyjna wycinka i cięcia drzew rosnących na terenach zieleni Gminy Chrzanów”. 1. Zamówienie obejmuje: a) wycinkę drzew metodą alpinistyczną w tym interwencyjne usuwanie złomów i wywrotów drzew o różnej średnicy pni, b) cięcia suchych lub połamanych gałęzi, konarów stwarzających zagrożenie dla ludzi i mienia metodą alpinistyczną, c) zrąbkowanie gałęzi, d) pocięcie grubizny na odcinki do 50 cm, e) przewiezienie jej we wskazane przez Zamawiającego miejsce przy ul. Leśnej, f) ułożenie grubizny w pryzmy o objętości 5 mp każda, g) oddanie zrąbków do regionalnej instalacji do przetwarzania selektywnie zebranych odpadów zielonych i bioodpadów wskazanej w uchwale nr XI/167/15 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 1 lipca 2015 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 roku w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego”; w dniu odbioru prac Wykonawca przedłoży zamawiającemu do wglądu oryginały kart przekazania ww. odpadów, z których zamawiający wykona kserokopię – zgodnie z zakresem prac - zał. nr 10.2 do SIWZ. Szczegółowy zakres rzeczowy przewidzianych do wykonania robót jest określony w załączniku nr 10.2 do SIWZ. Wymagany termin ich realizacji będzie każdorazowo określany w zleceniu na piśmie i przekazany wykonawcy przez zamawiającego (odbiór osobisty przez wykonawcę lub w formie elektronicznej lub telefonicznie – potwierdzony niezwłocznie przez wykonawcę na piśmie o przyjęciu zlecenia). Wszystkie ilości wskazane w ww. załączniku są ilościami orientacyjnymi (szacunkowymi), co oznacza, że ich faktyczne ilości mogą odbiegać od założeń, gdyż zlecanie prac odbywać się będzie wg bieżących potrzeb zamawiającego. Wskazane ilości mogą ulec zmniejszeniu, zamawiający może ich nie wykorzystać w ogóle. Dla zleceń wymagających natychmiastowego działania Wykonawca gwarantuje dyspozycyjność całodobową i realizuje je w trybie pilnym- do 5 godzin od zgłoszenia przekazanego telefonicznie lub odebranego e-maila w którym zawarta jest informacja- zlecenie pilne. Zlecenie wymagające realizacji w trybie pilnym i przekazane telefonicznie lub mailem zostanie niezwłocznie potwierdzone przez Wykonawcę na piśmie. W przypadku wykonywania prac dot. wycinki drzew lub cięć gałęzi w miejscach wymagających zajęcia miejsc postojowych w strefie płatnego parkowania opłaty związane z ww. postojem poniesie Wykonawca. Standardy jakościowe wykonania prac stanowią załącznik nr 11.2 do SIWZ. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 1) Dla części nr 1: a) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.) w pełnym wymiarze etatu, osób wykonujących następujące czynności: wycinka drzew i krzewów, zabiegi sanitarno- pielęgnacyjne oraz cięcia korekcyjne w koronach drzew. b) W terminie 2 dni od daty zawarcia umowy wykonawca przedstawi wykaz pracowników, którzy będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeks pracy. Zmiana wykazu pracowników nie stanowi zmiany umowy. O zmianie wykonawca zobowiązany jest powiadomić zamawiającego w formie pisemnej przedkładając zaktualizowany wykaz pracowników w terminie 7 dni od daty zaistnienia zmiany. c) W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1) lit. a) powyżej czynności w trakcie realizacji umowy: - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wymienionych w wykazie, o którym mowa w pkt. 1) lit. b) powyżej (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowani. d) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1) lit. a) czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w umowie. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynność wskazane w pkt. 1) lit. a). e) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2) Dla części nr 2: a) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.), osób wykonujących czynności określone w pkt. 1 lit. c-g. b)W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 2) lit. a) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. c)W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane pkt. 2) lit. a) czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. d) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 2) lit. a) czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę karyumownej w wysokości określonej w umowie. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 2) lit. a). e) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77211500-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: dla Części 1 w wysokości: 3 500,00 zł, dla Części 2 w wysokości: 900,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Na ofertę składają się: 1)Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1.1 i/lub 1.2 do SIWZ. 2)Wypełniony formularz cenowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1.1a i/lub 1.2a, do SIWZ. 3)Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, o których mowa w rozdziale VII pkt 1 ppkt 1). i 2)., (załącznik nr 2 i 3 do SIWZ). 4)Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5)W przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich - zobowiązanie tych podmiotów (załącznik nr 4 do SIWZ). 2.Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (załącznik nr 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie to składa każdy z wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach