Przetargi.pl
„Wzmocnienie mostu kratownicowego wraz z remontem ulicy Kępa Młyńska”- II postępowanie.

GMINA BRZEG ogłasza przetarg

  • Adres: 49-300 Brzeg, ul. Robotnicza 12
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 416 99 50 , fax. 77 416 99 52
  • Data zamieszczenia: 2024-05-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BRZEG
    ul. Robotnicza 12
    49-300 Brzeg, woj. opolskie
    tel. 77 416 99 50, fax. 77 416 99 52
    REGON: 531412711
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brzeg.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wzmocnienie mostu kratownicowego wraz z remontem ulicy Kępa Młyńska”- II postępowanie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wzmocnieniu istniejącego mostu drogowego o stalowych dźwigarach kratowych, usytuowanego na kanale Młynówka w ciągu ul. Kępa Młyńska wraz z remontem odcinka drogi ul. Kępa Młyńska w miejscowości Brzeg. Celem wykonania wzmocnienia mostu jest jego dostosowanie do wymagań eksploatacyjnych, poprawie warunków bezpieczeństwa . Po moście odbywać się będzie ruch pieszy i rowerowy oraz samochodowy o ograniczonym tonażu wyłącznie na potrzeby ewentualnej przyszłościowej obsługi obiektów na wyspie, zabezpieczenie zabytkowej substancji mostu. Zakres robot budowlanych obejmuje m.in.: a) wzmocnienie konstrukcji mostu kratownicowego na kanale Młynówka,b) remont odcinka drogi gminnej nr 102151 ul. Kępa Młyńskac) wprowadzenie stałej organizacji ruchu drogowego zgodnie z zatwierdzonym projektem na drodze gminnej nr 102151 O ul. Kępa Młyńska.d) wykonanie robót rozbiórkowych z wywozem i utylizacją odpadów budowlanych,e) wykonanie wszystkich robót budowlanych towarzyszących koniecznych do realizacji przedmiotu umowy,f) wykonanie próbnego obciążenia statycznego mostu zgodnie z projektem próbnego obciążenia opracowanego przez Wykonawcę robót. Ponadto w trakcie realizacji zadania konieczne będzie opracowanie przez Wykonawcę projektu czasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia terenu na czas budowy wraz z jego zatwierdzeniem przez Komisję ds. zarządzania ruchem przy Starostwie Powiatowym w Brzegu, a także sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej dla całego zadania.Szczegółowy zakres rzeczowy zadania określa dokumentacja techniczna składająca się z projektu zagospodarowania terenu, projektu technicznego, projektu wykonawczego projektu organizacji ruchu drogowego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz dokumentu pomocniczego, którym jest przedmiar robót budowlanych.Przy realizacji przedmiotu umowy Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania wyłącznie takich wyrobów budowlanych, które zapewnią realizowanemu obiektowi budowlanemu spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.1) ustawy Prawo budowlane i które zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych i rozporządzeń wykonawczych oraz odpowiadają wymogom dokumentacji projektowej.Cechy materiałów muszą być jednorodne i wykazywać zgodność z określonymi wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału tolerancji. Jeżeli w SWZ, dokumentacji projektowej, przedmiarach robót pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty „równoważne”, a obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 101 ust. 4,5,6 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy na etapie składania oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221111-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujący sposób:1) w przypadku pieniądza wpłaca się je w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w: Santander Bank Polska S.A., nr rachunku: 94 1090 2141 0000 0001 3528 6629.Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty dzień uznania rachunku zamawiającego.2) w przypadku gwarancji lub poręczeń należy przekazać zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.4. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.5. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.6. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 11.5 SWZ, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.8. Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu zamawiający zwraca poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą spełniać następujące warunki, o których mowa w art. 112 ustawy Pzp, dotyczące:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż w celu bieżącego finansowania robót posiada środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości min. 1.000.000,00 zł oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości min. 5.000.000,00 zł.4. zdolności technicznej lub zawodowej:1) doświadczenie:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – wykonał co najmniej:a) 1 zadanie polegające na budowie, przebudowie, remoncie min. 1 mostu drogowego o konstrukcji stalowej, kratownicowej, nitowanej o rozpiętości przęsła min. 35,0m,b) 2 zadania polegające na budowie, przebudowie, remoncie jezdni o nawierzchni bitumicznej o powierzchni co najmniej 800m2 (dla każdego zadania osobno),c) 2 zadania polegające na budowie, przebudowie, remoncie ciągu pieszego lub pieszo-rowerowego o nawierzchni z kostki betonowej o łącznej powierzchni obydwu zadań co najmniej 500m2 .Jeżeli Wykonawca w ramach jednego zadnia wykonał zarówno elementy o wymaganych powierzchniach w zakresie nawierzchni z kostki betonowej jak i nawierzchni bitumicznej to Zamawiający uzna takie zadanie jako spełniające wszystkie warunki jednocześnie.Jeżeli Wykonawca w ramach jednego zadnia wykonał zarówno elementy o wymaganych powierzchniach w zakresie nawierzchni z materiałów kamiennych jak i nawierzchni bitumicznej to Zamawiający uzna takie zadanie jako spełniające wszystkie warunki jednocześnie.2) osoby skierowane do realizacji zamówienia:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje osobami będącymi członkami właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającymi niezbędne uprawnienia i kwalifikacje do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie:a) Kierownik budowy:-posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane ww. specjalności, umożliwiające pełnienie funkcji kierownika budowy w zakresie niniejszego zamówienia-posiada min. 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi przy obiektach mostowych liczonych od dnia otrzymania uprawnień,-posiadający doświadczenie przy kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na budowie, remoncie lub przebudowie min. 2 obiektów mostowych o konstrukcji stalowej, kratownicowej, nitowanej, w tym budowie, remoncie lub przebudowie min. 1 obiektu mostowego w zakresie wzmocnienia konstrukcji stalowej, kratownicowej, nitowanej przęsła w technologii nitowania na gorąco.b) Kierownik robót drogowych:-posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane ww. specjalności, umożliwiające pełnienie funkcji kierownika robót branży drogowej w zakresie niniejszego zamówienia (kierowanie budową przy wykonywaniu robót na drogach dojazdowych).c) Kierownik robót elektrycznych:-posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane ww. specjalności, umożliwiające pełnienie funkcji kierownika robót branży elektrycznej w zakresie niniejszego zamówienia,d) Kierownik robót sanitarnych:-posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane ww. specjalności, umożliwiające pełnienie funkcji kierownika robót branży sanitarnej w zakresie niniejszego zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach