Przetargi.pl
WYZNACZENIE JEDNOSTKI WYKONUJĄCEJ CAŁODOBOWO ZADANIE USUWANIA POJAZDÓW Z DRÓG ORAZ PRZECHOWYWANIA NA PARKINGU STRZEŻONYM POJAZDÓW USUNIĘTYCH

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, ul. Piaskowa 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 7734 800
  • Data zamieszczenia: 2016-05-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2 2
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 58 7734 800
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.tczew.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYZNACZENIE JEDNOSTKI WYKONUJĄCEJ CAŁODOBOWO ZADANIE USUWANIA POJAZDÓW Z DRÓG ORAZ PRZECHOWYWANIA NA PARKINGU STRZEŻONYM POJAZDÓW USUNIĘTYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiot zamówienia, realizowany w trybie art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, dotyczy dwóch zakresów: 2.1.1 usuwania pojazdów z dróg, 2.1.2 przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z drogi. 2.2 Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany jest do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy, w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy). Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania - w trakcie trwania umowy - przedkładania dokumentu, potwierdzającego aktualność zawartego ubezpieczenia. 2.3 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.), 2) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. Nr 143, poz. 846). 2.4 Szczegółowy opis zakresu przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 2.1.1 SIWZ: 2.4.1 Wykonawca będzie wykonywać zadanie polegające na usuwaniu z dróg pojazdów, dla których określone zostaną poszczególne wysokości stawki w sytuacji odstąpienia od usunięcia pojazdu, a zwracanych przez Zamawiającego na podstawie art. 130a ust. 2a ustawy Prawo o ruchu drogowym. 2.4.2 Szacunkowa wielkość zamówienia dla poszczególnych rodzajów pojazdów (wielkość ta może ulec zmianie o + - 20%) podczas trwania zamówienia: 1) rower lub motorower: 10 szt., 2) motocykl: 10 szt., 3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: 200 szt., 4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t: 10 szt., 5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t: 10 szt., 6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej t: 6 szt., 7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne: 6 szt. 2.4.3 Szacunkowa wielkość zamówienia dla poszczególnych rodzajów pojazdów (wielkość ta może ulec zmianie o + - 20%) związana z odstąpieniem od usunięcia pojazdu w czasie trwania umowy: 1) rower lub motorower: 2 szt., 2) motocykl: 2 szt., 3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: 10 szt., 4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t: 3 szt., 5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t: 2 szt., 6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej t: 2 szt., 7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne: 2 szt.2.4.4 Podstawowe czynności objęte przedmiotem zamówienia w zakresie usuwania pojazdów: 1) Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia każdej dyspozycji usunięcia lub przemieszczenia pojazdu od podmiotu, o którym mowa w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym. 2) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji każdego zlecenia dyspozycji usunięcia lub przemieszczenia pojazdu, całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (także w porze nocnej, w dni wolne od pracy, w dni świąteczne). W przypadku braku reakcji bądź odmowy ze strony Wykonawcy na zgłoszenie dotyczące usunięcia pojazdu, Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia wykonania przedmiotowej usługi innemu podmiotowi, a kosztami wykonanego zlecenia obciąży Wykonawcę. 3) Wykonawca zobowiązany jest do dojazdu do miejsca zdarzenia wskazanego w dyspozycji usunięcia lub przemieszczenia pojazdu, w czasie nie dłuższym niż 60 minut. W przypadku nie wywiązania się z zadeklarowanego w ofercie przetargowej czasu dojazdu, Zamawiający naliczy stosowną karę umowną, zgodnie z zapisem zdania drugiego w §3 ust. 2 Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) - Załącznika Nr 3 do SIWZ. Czas dojazdu do miejsca zdarzenia stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, szczegółowo określone w Rozdziale 13 niniejszej SIWZ. 4) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania usuwanego pojazdu wraz z jego elementami do załadunku lub holowania, w szczególności zabezpieczenia pojazdu przed powstaniem dodatkowych uszkodzeń. 5) Wykonawca zobowiązany jest do transportu usuniętego pojazdu na wyznaczony parking strzeżony oraz rozładunek i zaparkowanie pojazdu na tym parkingu. 6) W przypadku wydania przez starostę dyspozycji przemieszczenia, (transportu) pojazdu, który został umieszczony na parkingu w inne wskazane miejsce, a w szczególności na wskazany przez starostę parking lub do stacji demontażu pojazdów na terenie powiatu tczewskiego, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania tej usługi w ciągu 3 dni roboczych. Przedmiotowa usługa będzie obejmować przygotowanie pojazdu wraz z jego elementami do załadunku lub holowania, w szczególności zabezpieczenie pojazdu przed powstaniem dodatkowych uszkodzeń, transport pojazdu na wyznaczony parking lub stację demontażu pojazdów oraz jego rozładunek i zaparkowanie. W przypadku nie wywiązania się z powyższych zobowiązań, Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia wykonania przedmiotowej usługi innemu podmiotowi, a kosztami wykonanego zlecenia obciąży Wykonawcę. 2.4.5 Wykonawca prowadzi dokumentację związaną z usuwaniem pojazdów, w szczególności: a) ewidencję usuniętych pojazdów, zawierającą datę, godzinę i minutę otrzymania dyspozycji usunięcia pojazdu oraz datę, godzinę i minutę przyjazdu na miejsce wskazane w dyspozycji usunięcia pojazdu oraz przystąpienia do czynności usunięcia, a ponadto dane pojazdu (rodzaj pojazdu, dopuszczalną masę całkowitą, markę, nr rejestracyjny, nr identyfikacyjny VIN (nadwozia, podwozia, ramy), dane właściciela pojazdu; b) przedkłada w Starostwie Powiatowym w Tczewie, w terminie do 7 dnia każdego miesiąca, wykaz pojazdów usuniętych w miesiącu poprzednim, ze wskazaniem danych, o których mowa w pkt 2.4.5 lit. a SIWZ. Nie wywiązanie się z powyższego obowiązku będzie skutkowało naliczeniem przez Zamawiającego stosownej kary umownej, zgodnie z zapisem § 3 ust. 10 lit b Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) - Załącznika Nr 3 do SIWZ. c) ewidencję wystawionych faktur związanych z usuwaniem i parkowaniem pojazdów oraz ewidencję innych dokumentów finansowych związanych z usługą usuwania, transportu, parkowania i wydania pojazdu z parkingu; d) udostępnia w każdym czasie na potrzeby Zamawiającego dane dotyczące ilości, rodzaju i czasu usuniętych pojazdów; e) umożliwia przeprowadzenie kontroli przez Zamawiającego w zakresie prowadzonej dokumentacji. 2.4.6 Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zgłaszania w terminie niezwłocznym wszelkich zmian dotyczących prowadzonej działalności w zakresie wykonania umowy, 2) przedkładania - na każde wezwanie Zamawiającego - dokumentów potwierdzających prawo Wykonawcy do dysponowania pojazdami wykorzystywanymi do realizacji przedmiotu umowy, kopie dowodów rejestracyjnych wraz z aktualnym badaniem technicznym oraz aktualną polisą OC pojazdu. 2.5 Szczegółowy opis zakresu przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 2.1.2 SIWZ: 2.5.1 Wykonawca będzie całodobowo wykonywać zadanie polegające na przechowywaniu na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg. 2.5.2 Szacunkowa wielkość zamówienia dla poszczególnych rodzajów pojazdów (wielkość ta może ulec zmianie o + - 20%):1) rower lub motorower: 10 szt., 2) motocykl: 10 szt., 3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: 200 szt., 4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t: 10 szt., 5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t: 10 szt., 6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej t: 6 szt., 7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne: 6 szt. 2.5.3 Podstawowe czynności objęte przedmiotem zamówienia w zakresie przechowywania na parkingu pojazdów usuniętych: 1) Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia każdej dyspozycji parkowania pojazdu, całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (także w porze nocnej, w dni wolne od pracy, w dni świąteczne). W przypadku braku reakcji ze strony Wykonawcy na zgłoszenie dotyczące przechowywania usuniętego pojazdu, Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia wykonania przedmiotowej usługi innemu podmiotowi, a kosztami wykonanego zlecenia obciąży Wykonawcę. 2) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowego zabezpieczenia przechowywanego na parkingu pojazdu w sposób wykluczający jego uszkodzenie, dewastację lub utratę. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wydania pojazdu z parkingu po łącznym spełnieniu niżej wymienionych warunków: a) po okazaniu zezwolenia wydanego zgodnie z §4 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. Nr 143, poz. 846), b) osobie wskazanej w zezwoleniu lub właścicielowi (posiadaczowi) wskazanemu w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu lub w pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe, c) po uiszczeniu przez właściciela (posiadacza) pojazdu opłaty za przeprowadzone czynności usunięcia i parkowania pojazdu na następujące konto bankowe: 75 1560 0013 2226 4983 1000 0022 i przekazaniu Wykonawcy kopii Potwierdzenia wykonania przelewu lub innego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty. 2.5.4 Wykonawca prowadzi dokumentację związaną z usuwaniem pojazdów, w szczególności: a) ewidencję parkowanych pojazdów, zawierającą datę i godzinę przyjęcia pojazdu na parking, dane pojazdu (rodzaj pojazdu, dopuszczalną masę całkowitą, markę, nr rejestracyjny, nr VIN - identyfikacyjny nadwozia, podwozia, ramy, dane właściciela pojazdu), czas przechowywania pojazdu na parkingu, datę i godzinę odbioru pojazdu przez właściciela lub osobę uprawnioną, b) przedkłada w Starostwie Powiatowym w Tczewie w terminie do 7 dnia każdego miesiąca wykaz pojazdów umieszczonych na parkingu strzeżonym w miesiącu poprzednim, ze wskazaniem danych, o których mowa w pkt 2.5.4 lit. a SIWZ oraz kwoty uiszczonych opłat za przeprowadzone czynności usunięcia i parkowania pojazdów. Nie wywiązanie się z powyższego obowiązku, będzie skutkowało naliczeniem przez Zamawiającego stosownej kary umownej, zgodnie z zapisem §3 ust. 11 lit. b Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) - Załącznika Nr 3 do SIWZ. c) umożliwia przeprowadzenie kontroli przez Zamawiającego w zakresie prowadzonej dokumentacji, a także miejsca parkingowego, w czasie trwania umowy. 2.5.5 W przypadku nie odebrania pojazdu z parkingu przez okres 3 m-cy, Wykonawca - nie później niż trzeciego dnia od upływu trzymiesięcznego terminu - powiadamia Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o jego nie odebraniu. Nie dopełnienie przedmiotowego obowiązku, będzie skutkowało naliczeniem przez Zamawiającego stosownej kary umownej, zgodnie z zapisem zdania drugiego w §3 ust. 12 Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) - Załącznika Nr 3 do SIWZ 2.5.6 Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zgłaszania w terminie niezwłocznym wszelkich zmian dotyczących prowadzonej działalności w zakresie wykonania umowy, 2) przedkładania - na każde wezwanie Zamawiającego - dokumentów potwierdzających prawo Wykonawcy do dysponowania terenem, na którym usytuowany jest parking strzeżony.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 501181109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę 6 000,00 PLN (słownie złotych: sześć tysięcy 100/00). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 ze zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A.: 06 1560 0013 2226 4983 1000 0003. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg nr ZP.272.8.2016. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinno znaleźć się, co następuje: 1) treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego, 2) jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie, 3) gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) - informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty. Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty, w związku z wykluczeniem Wykonawcy w trybie art. 24 ust. 2 pkt 2 Ustawy, to jest z uwagi na nie wniesienie wadium. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas dojazdu do miejsca zdarzenia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: przetargi.powiat.tczew.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach