Przetargi.pl
Wywóz oraz zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych w 2021 roku z oczyszczalni ścieków zlokalizowanych na terenie Gminy Jabłonka.

Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 34-480 Jabłonka, ul. 3-go Maja
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 26 111 37 , fax. 18 26 524 68
  • Data zamieszczenia: 2020-12-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych
    ul. 3-go Maja 1
    34-480 Jabłonka, woj. małopolskie
    tel. 18 26 111 37, fax. 18 26 524 68
    REGON: 49281209900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wywóz oraz zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych w 2021 roku z oczyszczalni ścieków zlokalizowanych na terenie Gminy Jabłonka.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest usługa wywozu ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 190805 z oczyszczalni ścieków zlokalizowanych na terenie Gminy Jabłonka. Wywóz osadów będzie realizowany w systemie obsługi ciągłej według zgłoszeń wywozu uzgodnionego z Zamawiającym, z częstotliwością dostosowaną do ilości ich nagromadzenia zgodne z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami. 2) Szacowana ilość odpadów w ciągu roku: 2.1) Ustabilizowany komunalny osad ściekowy (kod odpadu 19 08 05) w ilości około 650 ton 3) Wyszczególnienie punktów poboru odpadów z wymaganą wielkością pojemników, które wykonawca jest zobowiązany dostarczyć, oraz częstotliwością ich opróżniania: 3.1) Oczyszczalnia ścieków w Lipnicy Małej: a) ustabilizowany komunalny osad ściekowy (19 08 05) ok. 6 Mg miesięcznie - wywóz osadów będzie realizowany w systemie obsługi ciągłej według zgłoszeń wywozu uzgodnionego z Zamawiającym, z częstotliwością dostosowaną do ilości ich nagromadzenia zgodne z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami; - osad gromadzony w kontenerze o pojemności 12m3 - załadunek osadu po stronie Wykonawcy 3.2) Oczyszczalnia ścieków w Chyżnem: a) ustabilizowany komunalny osad ściekowy (19 08 05) ok. 1,1 Mg miesięcznie - wywóz osadów będzie realizowany w systemie obsługi ciągłej według zgłoszeń wywozu uzgodnionego z Zamawiającym, z częstotliwością dostosowaną do ilości ich nagromadzenia zgodne z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami; - osad gromadzony w workach o pojemności 120 litrów, które zapewnia Zamawiający - załadunek osadu po stronie Wykonawcy 3.2) Oczyszczalnia ścieków w Jabłonce: a) ustabilizowany komunalny osad ściekowy (19 08 05) ok. 21 Mg miesięcznie - wywóz osadów będzie realizowany w systemie obsługi ciągłej według zgłoszeń wywozu uzgodnionego z Zamawiającym, z częstotliwością dostosowaną do ilości ich nagromadzenia zgodne z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami; - osad gromadzony w kontenerze o pojemności 12m3 - załadunek osadu po stronie Wykonawcy 3.2) Oczyszczalnia ścieków w Podwilku: a) ustabilizowany komunalny osad ściekowy (19 08 05) ok. 6 Mg miesięcznie - wywóz osadów będzie realizowany w systemie obsługi ciągłej według zgłoszeń wywozu uzgodnionego z Zamawiającym, z częstotliwością dostosowaną do ilości ich nagromadzenia zgodne z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami; - osad gromadzony w kontenerze o pojemności 10m3 - załadunek osadu po stronie Wykonawcy 3.2) Oczyszczalnia ścieków w Zubrzycy Dolnej: a) ustabilizowany komunalny osad ściekowy (19 08 05) ok. 20 Mg miesięcznie - wywóz osadów będzie realizowany w systemie obsługi ciągłej według zgłoszeń wywozu uzgodnionego z Zamawiającym, z częstotliwością dostosowaną do ilości ich nagromadzenia zgodne z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami; - osad gromadzony w kontenerze o pojemności 12m3 - załadunek osadu po stronie Wykonawcy - Za transport i zagospodarowanie odpadów odebranych z oczyszczalni ścieków odpowiada Wykonawca. Odpady winny być załadowane i transportowane własnym sprzętem Wykonawcy. - Odbiór i transport odpadów odbywał się będzie przy użyciu przystosowanego do tego rodzaju ładunku sprzętu Wykonawcy. - Na podstawie zlecenia telefonicznego lub przesłanego drogą faksową lub elektroniczną wystawionego przez Zakład Usług Komunalnych Wykonawca zobowiązany jest do odbioru osadu o kodzie 19 08 05 w czasie zgodnym z czasem reakcji odbioru odpadu, który Wykonawca deklaruje na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. - Potwierdzenie przyjęcia odpadów o których mowa powyżej odbywać się będzie każdorazowo na podstawie „Karty przekazania odpadu” potwierdzonej pod względem ilościowym przez Zamawiającego oraz przez Odbiorcę. Potwierdzenie przyjęcia odpadów o których mowa odbywać się będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i rejestracją w BDO. - Karty przekazania odpadów dla każdego rodzaju odpadów będą wystawiane indywidualnie dla każdej oczyszczalni z osobna. - Wyżej wymienione odpady będą każdorazowo ważone na atestowanej wadze najazdowej którą dysponuje Zamawiający zlokalizowanej na terenie oczyszczalni ścieków w Jabłonce pod adresem: 34-480 Jabłonka, ul. Otrębowa 19. - Wykonawca przejmuje od Zamawiającego z chwilą przekazania odpadów odpowiedzialność za ich odbiór, transport, zagospodarowanie, wykorzystanie lub unieszkodliwienie Odpady do czasu ich odbioru przez Wykonawcę są tymczasowo składowane na terenie oczyszczalni ścieków. Odzysk lub unieszkodliwianie ustabilizowanych osadów ściekowych może odbywać się metodami przewidzianymi przez przepisy prawa. Warunki wymagane od wykonawcy: • wywóz, transport i zagospodarowanie odpadów zgodne z wymaganiami obowiązujących przepisów • transport osadów środkiem Wykonawcy spełniającym wymogi przewozu odpadów mazistych, (co najmniej 4 samochody) • systematyczny odbiór i wywóz osadów również w okresie zimowym, • zagospodarowanie osadów w miejscu zgodnym z obowiązującymi przepisami. • solidność i niezawodność wykonywanej usługi. 3) Ilość wytwarzanych odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez oczyszczalnie. 4) Podane powyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nie osiągnięcie wskazanych wielkości. 5) Usługa będzie wykonywana od poniedziałku do soboty w godzinach od 7:00 do 14:00. 6) Zamawiający wyznaczy miejsce postoju kontenerów dogodne do opróżnienia Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia dostępną na stronie internetowej Zamawiającego oraz dostępną do wglądu w siedzibie Zamawiającego po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu wglądu przez Wykonawcę jak również z terenem robót. W sytuacji, gdy wykonawca wygrał przetarg, reklamacje w tym dotyczące zmian wartości Oferty na podstawie błędów dokumentacji czy nie uzyskania przez wykonawcę wystarczających informacji odnoście warunków i zobowiązań nie będą rozpatrywane. 4. Wspólny Słownik Zamówień Publicznych CPV – 90511000-2 – Usługa wywozu odpadów 5. Wymagania dot. zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a Ustawy). 5.1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących prace związane z wykonywaniem usługi wywozu odpadów, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 5.2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 5.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu i dokonywania jego oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania robót objętych zamówieniem. 5.3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 5.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, przy czym oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy i/lub - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), przy czym kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników), jednakże informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania i/lub - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. 5.4) W przypadku niespełnienia przez Wykonawcę wymogu wskazanego w punkcie 5.1., a w szczególności w przypadku odmowy przedłożenia Zamawiającemu do wglądu lub nieprzedłożenia w terminie do wglądu któregokolwiek z dowodów określonych w punkcie 5.3., Zamawiający przewiduje sankcje określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ, a także będzie podstawą do zawiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art.22§1 ustawy Kodeks pracy, umową cywilnoprawną. 5.5) Niespełnienie przez Wykonawcę wymogu wskazanego w punkcie 5.1., a w szczególności w przypadku odmowy przedłożenia Zamawiającemu do wglądu lub nieprzedłożenia w terminie do wglądu któregokolwiek z dowodów określonych w punkcie 5.3., może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, określonych w projekcie umowy do niniejszego postępowania. 5.6) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli zatrudnienia osób przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. 6. Zamawiający może, w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, (art. 24 aa ustawy Pzp).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2.1.1 aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania odpadów objętych niniejszym postępowaniem zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. ( Dz.U. 2020 poz. 797 ze zm.). 2.1.2 aktualne zezwolenie na transport odpadów tj. ustabilizowanych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, zgodnie z art. 233 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. ( Dz.U. 2020 poz. 797 ze zm.) na terenie województwa małopolskiego, oraz ewentualnie innych województw w przypadku jeżeli wykonawca będzie transportował odpady do instalacji jego przetwarzania znajdujących się poza województwem małopolskim.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne dokumenty: 1) Formularz oferty przetargowej (według Załącznika nr 1 do SIWZ). 2) Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć Oświadczenie aktualne na dzień składania ofert o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 2 i Załącznik nr 3 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo - W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik wraz z ofertą winno być złożone pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 1794 z późniejszymi zmianami). 4) Zobowiązanie innego podmiotu - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – art. 22a ust. 2 ustawy Pzp (według wzoru Załącznika nr 5 do SIWZ). Zamawiający wymaga aby dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego wyrażał w sposób wyraźny i jednoznaczną wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać: a. jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b. w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia; c. jakiego charakteru stosunki będą łączyć Wykonawcę z innym podmiotem; d. jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia Dokument ma być złożony wraz z ofertą (jeżeli dotyczy) 5. Oświadczenia, które ma złożyć każdy Wykonawca w terminie 3 dni od daty upublicznienia na stronie internetowej wykazu złożonych ofert: 2.1 Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie, o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaznacza, iż podziela rekomendację opublikowaną na stronie internetowej UZP o następującej treści: „(…) Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy”. Dlatego też, Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca który nie należy do żadnej grupy kapitałowej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w oświadczeniu), może złożyć takie oświadczenie wraz z ofertą. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ i zamieszczony zostanie przez Zamawiającego na stronie internetowej www.jablonka.pl wraz w informacją z otwarcia ofert. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców. Uwaga: wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 3 pkt. 3.1 i pkt. 3.2, jeżeli (art. 26 ust 6 ustawy Pzp) 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 stawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Dotyczy to w szczególności informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r o Krajowym Rejestrze Sądowym (tj. Dz.U. z 2007 r Nr 168, poz. 1186) oraz wydruków Z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (tj. Dz. U. z 2015r, poz. 584 z późn. zm.) 2) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 3) Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 26 ust 3, 4 ustawy Pzp). 3a) Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 26 ust 3a ustawy Pzp).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach