Przetargi.pl
Wywóz i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, skratek i zawartości piaskowników z oczyszczalni zlokalizowanych na terenie gminy Limanowa

Gmina Limanowa ogłasza przetarg

  • Adres: 34-600 Limanowa, ul. Matki Boskiej Bolesnej
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 337 22 52 , fax. +48 18 337 13 37
  • Data zamieszczenia: 2019-01-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Limanowa
    ul. Matki Boskiej Bolesnej 18 B
    34-600 Limanowa, woj. małopolskie
    tel. +48 18 337 22 52, fax. +48 18 337 13 37
    REGON: 491892363
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malopolska.pl/uglimanowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wywóz i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, skratek i zawartości piaskowników z oczyszczalni zlokalizowanych na terenie gminy Limanowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest: a) wywóz wraz z zagospodarowaniem (odzyskiem) ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod 19 08 05) z terenu Oczyszczalni Ścieków w Męcinie, Mordarce, Starej Wsi, Młynnem. - przewidywana ilość do 710 Mg osadów ściekowych (kod 19 08 05) b) wywóz wraz z odzyskiem (lub unieszkodliwieniem) odpadów pościekowych w postaci skratek (kod 19 08 01), zawartości piaskowników (190802) z terenu Oczyszczalni Ścieków w Męcinie, Mordarce, Starej Wsi, Siekierczynie, Młynnem. - przewidywana ilość odpadów pościekowych w postaci skratek (kod 19 08 01),zawartości piaskowników (kod 19 08 02) przewidywanej ilości do 5 Mg. Zamawiający dopuszcza odzysk ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych wymienionych w SIWZ na cele określone w art. 96 ust. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach – (Dz. U. 2018 r., poz. 992 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych - (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 257.): W świetle uzyskanych wyników badań próbki osadu stwierdzono, że badany osad ściekowy może być stosowany: - w rolnictwie oraz do rekultywacji gruntów na cele rolne, zgodnie z praktyką przyjętą dla tego typu odpadów, - do rekultywacji terenów na cele nierolne, - przy dostosowaniu gruntów do określonych potrzeb wynikających z planów gospodarki odpadami, planów zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu do upraw roślin przeznaczonych do produkcji kompostu, do upraw roślin nieprzeznaczonych do spożycia i do produkcji pasz przy spełnieniu wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 257) oraz w art. 96 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. 2018 r., poz. 992 ze zm.). Transport będzie się odbywał sprzętem Wykonawcy i na jego koszt, w kontenerach będących własnością Wykonawcy użyczonych Zamawiającemu. Każdorazowy wyjazd samochodu z odebranym osadem musi być potwierdzony dokumentem WZ przez pracownika oczyszczalni ścieków. Wywóz osadów (kod 19 08 05) z oczyszczalni w Starej Wsi – 2 odbiory w 2019r., osad jest składowany, odwadniany w workach. Rozliczenie ilości odbieranego osadu, skratek, zawartości piaskowników w Mg na podstawie karty przekazania odpadu. Wykonawca będzie realizował usługę na czynnym obiekcie w dni powszednie (z wyłączeniem niedziel i świąt) w godzinach 7:00 do 19:00. Sposób zagospodarowania, odzysku unieszkodliwiania odpadów zależy od Wykonawcy i winien być zgodny z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do: a) używania podczas świadczonych usług sprzętu o następujących wymogach: - szczelny (nie powodujący wycieków), - posiadający ładowność i wytrzymałość przystosowaną do wywozu osadów i pozwalający na ich odbiór z oczyszczalni w wymaganym przez Zamawiającego terminie, b) zapewnienia utrzymania stanu nawierzchni dróg (zakładowych i publicznych) pod względem czystości w czasie trwania usługi, c) potwierdzania odbioru osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków w Męcinie, Mordarce, Starej Wsi, Młynnem na kartach przekazania odpadów i prowadzenie innych stosownych dokumentów wynikających z Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018 r., poz. 992 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 257). 3. Zamawiający ustala dla Wykonawcy podstawowe wytyczne przy realizacji zadania: a) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. 2018 r., poz. 992 ze zm.), b) przestrzeganie przepisów Rozporządzenia Ministra z dnia 6 lutego 2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 257) , c) przestrzeganie przepisów Ustawy Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. 2018 poz. 799 ze zm.). d) w przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako na wytwórcę) wynikających z zagospodarowania osadów niezgodnie z warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę. 4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej terenu, na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia. a) odbycie wizji lokalnej nie jest obowiązkowe. b) wizję lokalną Wykonawcy będą mogli odbyć w godzinach 8:00 - 14:00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym - Osoby odpowiedzialne ze strony Zamawiającego; Rafał Woźniak - Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Komunikacji Urzędu Gminy Limanowa, Krzysztof Mrożek – pracownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Komunikacji Urzędu Gminy Limanowa c) Wykonawca, który zrezygnuje z odbycia wizji lokalnej nie będzie mógł podczas wykonywania umowy zgłaszać uwag do sposobu jej realizacji, stanu faktycznego i okoliczności związanych z wykonaniem zamówienia, o których mógł się dowiedzieć uczestnicząc w wizji lokalnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości: 7.500,00 zł (siedem tysięcy pięćset złotych 00/100) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 24.01.2019 roku do godz. 11:00, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne, gdy kwota wadium wpłynie na konto zamawiającego w tym terminie. Szczegółowy opis prawidłowego wniesienia wadium znajduje się w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dostępnej pod adresem: www.bip.malopolska.pl/uglimanowa w zakładce: "Zamówienia publiczne i ogłoszenia"
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wprowadza wymagania dotyczące spełnienia tego warunku. Poniżej są wskazane dokumenty – na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, które składa na wezwanie zamawiającego wykonawca z najkorzystniejszą ofertą, zgodnie z art. 26 ust 1 ustawy Pzp. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca: 1. Posiada aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania odpadów objętych niniejszym postępowaniem zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. 2018 poz. 992 ze zm.). 2. Posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów tj. ustabilizowanych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, skratek o kodzie 19 08 01, zawartości piaskownika o kodzie 19 08 02 zgodnie z art. 233 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2018 poz. 992 ze zm.) na terenie województwa małopolskiego, oraz ewentualnie innych województw w przypadku jeżeli wykonawca będzie transportował odpady do instalacji jego przetwarzania znajdujących się poza województwem małopolskim. 1) Na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykonawca złoży dokument potwierdzający, że posiada aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania odpadów objętych niniejszym postępowaniem oraz aktualne zezwolenie na transport odpadów tj. ustabilizowanych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, skratek o kodzie 19 08 01, zawartości piaskownika o kodzie 19 08 02 . zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. 2018 r., poz. 992 ze zm.). Dokument ten powinien być złożony w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum) dokument potwierdzający składa co najmniej jeden z jej uczestników, który ten warunek spełnia. 2) W przypadku wykonawców zagranicznych, ilekroć zamawiający wymaga określonego wyżej wpisu na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1454), rozumie przez to również odpowiadający mu ważny wpis wydany na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda od WSZYSTKICH WYKONAWCÓW złożenia wraz z formularzem ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ) następujących dokumentów: 1) Wstępne oświadczenie wykonawcy, stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, a) wykonawca składa oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ w celu wstępnej oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, b) wstępne oświadczenie wykonawcy należy starannie i czytelnie wypełnić, każdą stronę parafować, a na ostatniej złożyć czytelny podpis, opatrzony pieczęcią osoby upoważnionej, c) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, wstępne oświadczenie, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (art. 25 ust. 6 ustawy Pzp). 2) Pisemne zobowiązanie podmiotu, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ, tylko jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego: a) wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, b) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, c) zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5, d) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, e) wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy, f) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. g) zamawiający żąda od wykonawcy, którego oferta uzyskała największą ilość punktów, i który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w ppkt a-f, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów: - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. - dokument, o którym mowa powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, - wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), - w przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentu, o którym mowa (tj. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę dokumenty. - w przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o którym mowa w niniejszym podpunkcie, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 3) Pełnomocnictwo, jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w formie notarialnej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4) oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SIWZ. 2. WSZYSCY WYKONAWCY przekazują zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 1) W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej, pod adresem: www.bip.malopolska.pl/uglimanowa w miejscu: „Wykaz złożonych ofert” informacji z otwarcia ofert, wykonawca bez wezwania ze strony zamawiającego składa oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z nich. 3) Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4) Załącznik nr 4 do SIWZ stanowi wzór wymaganego oświadczenia. 5) Oświadczenie składa się w oryginalne w siedzibie zamawiającego tj. w sekretariacie (pokój nr I na piętrze) Urzędu Gminy Limanowa znajdującego się pod adresem: 34-600 Limanowa, ul. Matki Boskiej Bolesnej 18B.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach