Przetargi.pl
Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gołdapi sp.z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 19-500 Gołdap, ul. Sikorskiego 9A
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 6154949 , fax. 087 6154949
  • Data zamieszczenia: 2013-05-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gołdapi sp.z o.o.
    ul. Sikorskiego 9A 9A
    19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 6154949, fax. 087 6154949
    REGON: 79065708200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwik.goldap.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Opis przedmiotu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie poprzez odzysk lub unieszkodliwienie komunalnych osadów ściekowych. Postępowanie przetargowe ma na celu wybór Wykonawcy - Odbiorcy osadów ściekowych zgromadzonych na poletkach osadowych Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w Gołdapi. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania osadów ściekowych, przez co rozumie się załadunek na własne samochodowe środki transportowe, przewóz do miejsc odzysku bądź unieszkodliwienia i poddanie odzyskowi bądź unieszkodliwieniu z zachowaniem wymogów określonych przepisami Ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. Nr 0, poz.21), Ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2006r. Nr 129, poz. 902 z późn. zmianami), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13.07.2010r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2010r. Nr 137, poz. 924), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 08.12.2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010r. Nr 249, poz. 1674) oraz innych powiązanych aktów wykonawczych. Kod odpadu: (ustabilizowane komunalne osady ściekowe) 19 08 05 Ilość osadu do wywozu w ramach umowy: ok. 4 000 Mg Zawartość ciał stałych w mokrej masie osadu: ok. 10 - 15% Osady wytworzone w OŚ w Gołdapi poddawane są badaniom z częstotliwością i w zakresie zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie komunalnych osadów ściekowych. Wyniki badań dołączono do niniejszej specyfikacji. Na podstawie przedstawionych badań zostanie obliczona przez Wykonawcę maksymalna dopuszczalna dawka osadu ściekowego, jaką można stosować do gruntu na hektar w ciągu roku średnio w okresie 3 lat. Początek okresu zagospodarowania osadów będzie przypadał na dzień podpisania umowy. Wywóz osadów może odbywać się od poniedziałku do soboty. W przypadku przyrodniczo-rolniczego zagospodarowania Wykonawca może przystąpić do wywozu tylko po uzyskaniu informacji od Zamawiającego, że pola przez niego wskazane spełniają wymagania związane z celem wykorzystania osadów. Informacja ta będzie podana dopiero po dokonaniu przez Zamawiającego badań gleby na tych polach. 2. Warunki dodatkowe wymagane do Wykonawcy: 2.1. Używanie podczas świadczonych usług sprzętu o następujących wymogach : - szczelny (nie powodujący wycieków), - posiadający ładowność i wytrzymałość przystosowaną do wywozu osadów i pozwalający na ich odbiór z Oczyszczalni w wymaganym przez Zamawiającego terminie, 2.2. Zapewnienie utrzymania stanu nawierzchni dróg (zakładowych i publicznych) pod względem czystości w czasie trwania usługi, 2.3.Potwierdzanie odbioru osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków w Gołdapi na kartach przekazania odpadów i prowadzenie innych stosownych dokumentów wynikających z Ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. Nr 0, poz.21), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz.U. Nr 137 poz. 924 oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 08.12.2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010r. Nr 249, poz. 1674). Zamawiający wymaga sporządzenia przez Wykonawcę zestawienia potwierdzającego wykonane zadanie. Zestawienie powinno zawierać informacje: na które pola został wywieziony osad, w jakiej ilości, imię i nazwisko władającego gruntem - podane dane muszą być zgodne z oświadczeniami władających gruntem, złożonymi przed wywózką osadu. 2.3. Zagospodarowanie osadów ściekowych winno się odbywać na terenie woj. warmińsko-mazurskiego (art. 20 ust. 3 ustawy o odpadach). 2.4. Wybrany w drodze przetargu Wykonawca, posiadający wymagane przepisami prawa zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z Art. 27 ust.3 Ustawy o odpadach staje się legalnym posiadaczem odpadów z wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z zapisów Ustawy o odpadach w tym zakresie, a w szczególności przejmuje odpowiedzialność za postępowanie z odpadami. 2.5. Za transport i zagospodarowanie odebranych z oczyszczalni osadów odpowiada Wykonawca. Osady ściekowe mają być transportowane i zagospodarowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony środowiska. 2.6. Z chwilą wywiezienia osadu poza bramę oczyszczalni wszelką odpowiedzialność za osad przejmuje Wykonawca. 2.7. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za skutki ewentualnych wypadków podczas wywozu oraz naruszeń ustawy o odpadach i ustawy Prawo ochrony środowiska. 2.8. Wykonawca zobowiązany będzie do wywozu osadów ściekowych nie wcześniej niż 7 dni od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego, co wynika z konieczności poinformowania przez Zamawiającego WIOŚ o zamiarze przekazania osadów na co najmniej 7 dni przed przekazaniem (art. 96 ust. 8 ustawy o odpadach). 2.9. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia na 7 dni przed każdym wywozem osadu ściekowego z oczyszczalni pisemnej informacji o wyborze działki rolnej, na której osad zostanie zagospodarowany oraz pisemnej deklaracji, że proces ten będzie przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska. 2.10.Nie dopuszcza się stosowania odbieranych z oczyszczalni osadów łącznie z osadami z innych oczyszczalni na gruntach oferowanych Zamawiającemu i przez niego zaakceptowanych. 2.11. Posiadanie i dostarczenie niezbędnych dokumentów: a) odpowiedniego zezwolenia, licencji lub koncesji na prowadzenie działalności w zakresie transportu oraz gospodarowania odpadami będącymi przedmiotem przetargu zgodnie z Ustawą z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. Nr 0, poz.21), b) akt własności lub umowa dzierżawy - tj. dokument określający tytuł prawny gruntów, na których mają być stosowane osady ściekowe - wydany przez właściwy organ; w przypadku dzierżawy - zgodę właściciela gruntów na zastosowanie na nich osadów ściekowych. c) niezbędnej dokumentacji geologicznej i geodezyjnej gruntów, na których osady mają być stosowane. 2.12. Wykonawca ma obowiązek, w trakcie trwania usługi, pozyskać brakującą do całkowitego zagospodarowania osadów ściekowych powierzchnię pól. 3. Zamawiający ustala dla Wykonawcy podstawowe wytyczne przy realizacji zadania: 3.1. przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. Nr 0, poz.21), 3.2. przestrzeganie przepisów Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych Dz. U. Nr 137 poz. 924, 3.3. przestrzeganie przepisów Ustawy Prawo ochrony środowiska z dnia 27.04.2001r. Dz. U. Nr 62 poz. 627 z późniejszymi zmianami. 3.4. W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako na wytwórcę) wynikających z zagospodarowania osadów niezgodnie z warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę. 4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej terenu, na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości odbieranych osadów ściekowych. Wykonawcy nie przysługuje prawo do roszczeń finansowych z tego tytułu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905136002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pwik.goldap.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach