Przetargi.pl
wyprzedzające przygotowanie gleby i rozdrabnianie pozostałości pozrębowych w Nadleśnictwie Kościerzyna w 2013 roku

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kościerzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 83-400 Kościerzyna, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 6
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6862869 , fax. 58 6862869
  • Data zamieszczenia: 2013-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kościerzyna
    ul. Marii Skłodowskiej-Curie 6 6
    83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie
    tel. 58 6862869, fax. 58 6862869
    REGON: 19003674300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.koscierzyna.gdansk.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wyprzedzające przygotowanie gleby i rozdrabnianie pozostałości pozrębowych w Nadleśnictwie Kościerzyna w 2013 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wyprzedzające przygotowanie gleby i rozdrabnianie pozostałości pozrębowych w Nadleśnictwie Kościerzyna w 2013 roku. 2) Opis przedmiotu zamówienia został określony w następujących załącznikach do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ lub Specyfikacją: a) Załącznik nr 10 do SIWZ - Mechaniczne przygotowanie gleby - orka pługiem dwuodkładnicowym lub aktywnym z pogłębieniem. b) Załącznik nr 11 do SIWZ - Ręczne przygotowanie gleby - zdarcie pokrywy na talerzach 40 x 40 lub na pasach. c) Załącznik nr12 do SIWZ - Rozdrabnianie pozostałości pozrębowych bez mieszania z glebą. 3) Szczegółowe wymagania dotyczące prac wykonywanych na przedmiocie zamówienia zostały określone w załączniku nr 13 do specyfikacji. 4) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 5) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi wykonania przedmiotu zamówienia, o którym mowa w załącznikach nr 10, 11, 12 i 13 do SIWZ. 6) Terminy i kolejność wykonania poszczególnych prac objętych przedmiotem zamówienia będą określane w przekazywanych Wykonawcy okresowych zleceniach prac do wykonania, wystawianych przez właściwych terytorialnie leśniczych lub innych upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego. 7) Odbiór ilościowo-jakościowy prac dokonywany będzie przez właściwych terytorialnie leśniczych lub innych upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru robót. Protokół odbioru robót będzie podstawą do wystawienia faktury za faktycznie wykonane i odebrane przez Wykonawcę usługi. 8) Wykonawca nie może odmówić przyjęcia zlecenia, którego zakres wynika z oferty przetargowej i został ujęty w załącznikach nr 10, 11, 12 i 13 do SIWZ. W przeciwnym przypadku, będzie to oznaczać odmowę realizacji umowy przez Wykonawcę i będzie skutkować odstąpieniem Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia w zakresie ilości oraz rodzaju poszczególnych prac wskazanych w załącznikach od nr 10 do nr 12 SIWZ w trakcie realizacji umowy w wysokości nieprzekraczającej 30 % wartości zamówienia w sytuacjach, kiedy z powodu warunków pogodowych i innych nieprzewidzianych oraz niekorzystnych sytuacji (np. gospodarczych, ekonomicznych) wykonanie zaplanowanych prac stanie się bezzasadne, niegwarantujące prawidłowego wykonania tych prac. Korekty zmniejszające dotyczyć będą prac wykonywanych na terenie właściwym dla prac ujętych w opisie przedmiotu zamówienia. 10) W szczególnych przypadkach Zamawiający może dokonać zmiany lokalizacji prac wskazanych w załącznikach nr 10, 11 i 12 do SIWZ w sytuacji, gdy: wystąpi konieczność przestrzegania prawa z zakresu ochrony przyrody, z powodu niekorzystnych sytuacji gospodarczych, ekonomicznych oraz w skutek innych nadzwyczajnych zdarzeń losowych, sił wyższych oraz innych nieprzewidzianych i niekorzystnych sytuacji. 11) W związku z ograniczeniem rozmiaru przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt. 9) oraz pkt. 10) Ogłoszenia o zamówieniu, zwanego dalej ogłoszeniem, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zobowiązania Wykonawcy, który będzie realizować przedmiot niniejszego zamówienia, do uczestnictwa w przypadku wystąpienia nagłych zdarzeń spowodowanych przez czynniki abiotyczne w likwidacji ich skutków. Wykonawca podejmie akcję w ciągu maksimum 2 godzin od chwili telefonicznego powiadomienia o wystąpieniu powyższych zdarzeń. 13) Usługi będące przedmiotem zamówienia muszą zostać wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami w Lasach Państwowych, a w szczególności takimi jak: a) Zasady Hodowli Lasu - zarządzenie nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 21. listopada 2011r, dostępna pod linkiem: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/uregulowania_wewnetrzne. b) Instrukcja Ochrony Lasu - zarządzenie nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 22. listopada 2011r, dostępna pod linkiem: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/uregulowania_wewnetrzne. c) Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - zarządzenie nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 20. kwietnia 2012r, dostępna po linkiem: http://www.lasy.gov.pl/dokumenty/gospodarka-lesna/instrukcja-bhp/view. d) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24. sierpnia 2006r w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 nr 161 poz. 1141). e) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22. marca 2006r w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. 2006 nr 58 poz. 405 ze zm.). f) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. 2010 nr 109 poz. 719). g) Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC, PEFC, dostępne pod linkami: http://www/fsc.pl, http://www.pefc-polska.pl. h) Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu - zarządzenie nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21. listopada 2011r, dostępna pod linkiem: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/uregulowania_wewnetrzne. i) Zarządzenie nr 11A Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 11. maja 1999r. zmieniające Zarządzenie nr 11 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14. lutego 1995 r. w sprawie doskonalenia gospodarki leśnej na podstawach ekologicznych, dostępne pod linkiem:http://www.lasy.gov.pl/dokumenty/zarzadzenia-decyzje/zarzadzenia-i-decyzje-do-19-stycznia-2010-r/1981_2004/new_z11A-1999. j) Zarządzenie nr 40 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6. października 2011 roku w sprawie wprowadzenia ramowego wykazu prac wykonywanych przez co najmniej dwie osoby, dostępne pod linkiem: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/uregulowania_wewnetrzne. 14) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli podczas wykonywanych prac objętych umową przez Wykonawcę, jak również przez podwykonawców, pod względem przestrzegania przepisów BHP przy ich wykonywaniu oraz pod względem spełniania standardów dotyczących wymagań związanych z certyfikacją w systemie FSC i PEFC
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 500,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy pięćset 00/100). 2) Wykonawca musi wnieść wadium przed terminem upływu składania ofert. 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ S.A. O/Starogard Gdański, numer rachunku: 54 2030 0045 1110 0000 0040 3720; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Zamawiający nie dopuszcza wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego (wpłaty gotówkowe dokonywane w kasie Nadleśnictwa Kościerzyna) 4) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna, że wadium zostało wniesione w terminie, o którym mowa w pkt. 2) ogłoszenia, jeżeli znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem tego terminu. 5) W przypadku wnoszenia wadium w formie określonej w pkt. 3) lit. b), c), d) i e) ogłoszenia, Wykonawca wnosi wadium przez złożenie za pokwitowaniem oryginału dokumentu w kasie Zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 do 15:30. Tak wnoszone wadium musi znaleźć się w kasie przed upływem terminu określonego w pkt. 2) ogłoszenia. 6) Poręczenie i gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na każde wezwanie Zamawiającego oraz obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, a także obejmować cały okres związania z ofertą określony w SIWZ oraz muszą obejmować zobowiązanie poręczyciela lub (i) gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a, art. 46 ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 7) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 8) W przypadku wniesionego wadium w formie określonej w pkt. 3) lit. b), c), d) i e) ogłoszenia, Zamawiający zwróci wadium, zgodnie z treścią oferty, bezpośrednio Wykonawcy w kasie Nadleśnictwa za pokwitowaniem odbioru po uprzednim pisemnym wezwaniu do odbioru gwarancji lub poręczenia, bądź wysyłając gwarancję lub poręczenie listem poleconym na adres Wykonawca lub banku lub towarzystwa ubezpieczeniowego bądź podmiotów, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 9) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14) Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_gdansk/nadl_koscierzyna/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach