Przetargi.pl
Wyposażenie szkół podstawowych w Leżajsku w zestawy edukacyjne do robotyki oraz scenariusze, materiały i narzędzia do zajęć metodą eksperymentu

Miasto Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2427333, , fax. 17 2427333
  • Data zamieszczenia: 2019-03-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leżajsk
    Rynek 1
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 17 2427333, , fax. 17 2427333
    REGON: 69058170300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.miastolezajsk.pl/185/strona-startowa.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyposażenie szkół podstawowych w Leżajsku w zestawy edukacyjne do robotyki oraz scenariusze, materiały i narzędzia do zajęć metodą eksperymentu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Zamówienie w zakresie dostaw p.n.: " Wyposażenie szkół podstawowych w Leżajsku w zestawy edukacyjne do robotyki oraz scenariusze , materiały i narzędzia do zajęć metodą eksperymentu" składa się z 3 części: 1) Dostawa modułów edukacyjnych do robotyki z oprogramowaniem (CZĘŚĆ I) 2) Dostawa scenariuszy do zajęć metodą eksperymentu wraz z materiałami (CZĘŚĆ II) 3) Dostawa wyposażenia pracowni do zajęć metodą eksperymentu (CZĘŚĆ III) CZĘŚĆ I „Dostawa modułów edukacyjnych do robotyki z oprogramowaniem” Przedmiot zamówienia w postaci trzech kompletów modułów do prowadzenia zajęć z robotyki, należy dostarczyć do sal dydaktycznych usytuowanych w parterze budynku pod adres: - Szkoły Podstawowej Nr 1, ul. Grunwaldzka 1, Leżajsk - (1 komplet) - Szkoły Podstawowej Nr 2, ul. Mickiewicza 51, Leżajsk - (1 komplet) - Szkoły podstawowej Nr 3, ul 11-go Listopada 8, Leżajsk - (1 komplet) Komplet dla każdej szkoły składa się z jednego zestawu modułów do robotyki dla klas I-III / 10 szt. modułów/, jednego zestawu modułów do robotyki dla klas IV-VIII /10 szt. modułów/ + 2 pakiety oprogramowania składające się z lekcji - tj.: zagadnień/ tematów interaktywnych: dla klas I-III /1 szt. pakietu oprogramowania/ oraz dla klas IV-VIII /1 szt. pakietu oprogramowania/. Dodatkowo dla Szkoły Podstawowej Nr 2 należy dostarczyć wielostanowiskowy program do robotyki /1 szt./. Wykonawca zobligowany jest oprócz dostawy sprzętu opisanego poniżej, do dostawy licencji bezterminowej potwierdzającej legalność dostarczonego oprogramowania. Zamówienie dla ww. trzech szkół obejmuje łącznie: 1. Dostawa 60 modułów składających się z elementów do budowy robotów w celu nauki podstaw automatyki i robotyki, - 30 szt. dla kl. I-III i 30 szt. dla kl. IV-VIII. 1.1 Specyfikacja jednego modułu dla kl. I-III 1.1.1 moduł ma dać możliwość budowy minimum 10 robotów różnych kształtów z użyciem co najmniej jednego silnika i jednego czujnika w oparciu o obrazkowe instrukcje budowy w języku polskim, 1.1.2 moduł ma pozwalać na wielokrotne przebudowywanie robota, 1.1.3 moduł powinien posiadać następujące elementy: - min. 200 szt. części konstrukcyjnych, -jednostkę sterującą robotem, - min. 1 silnik prądu stałego, - min. 2 niepowtarzające się sensory, - dedykowany akumulator z ładowarką, - trwały, zamykany pojemnik w formie organizera - tj. plastikowego pojemnika z przegródkami do uporządkowanego przechowywania elementów modułu (nie kartonowy), zawierający specyfikację wszystkich elementów modułu. Dopuszcza się ww. pojemnik jako wykonany z blachy. 1.1.4 Wszystkie części ww. modułów w zestawie muszą być kompatybilne (tj. - mają się wzajemnie łączyć, uzupełniać i miedzy sobą być zgodne), 1.1.5 wymagana jest możliwość rozbudowy o dodatkowo zakupione części (poza przedmiotowym zamówieniem). 1.1.6 silniki i sensory muszą być podłączane i rozłączane bez potrzeby lutowania lub stosowania specjalistycznych narzędzi, 1.1.7 komunikacja między jednostką sterującą robotem, a urządzeniem (tablet, laptop, mikrokomputer) powinna odbywać się za pośrednictwem przewodu USB lub bezprzewodowo przez Bluetootch czy WiFi, 1.1.8 programowanie robota odbywa się za pomocą języka graficznego opartego na bloczkach programowych, 1.1.9 moduł musi posiadać niezbędne oprogramowanie w języku polskim, pozwalające na przesyłanie programu do jednostki sterującej robotem. Dopuszczalne jest oprogramowanie w angielskiej wersji językowej, w tym przypadku zestaw musi zawierać instrukcję dla oprogramowania w języku polskim. 1.2 Specyfikacja jednego modułu dla klas IV-VIII: 1.2.1 moduł ma dać możliwość budowy min. 10 robotów różnych kształtów z użyciem co najmniej dwóch silników i jednego sensora w oparciu o instrukcje obrazkowe w języku polskim, 1.2.2 moduł ma pozwalać na wielokrotne przebudowywanie robota, 1.2.3 moduł powinien posiadać: -min. 500 szt. części konstrukcyjnych, - jednostkę sterującą robotem, - min. 3 silniki z wbudowanym enkoderem, - min. 4 niepowtarzające się sensory, - dedykowany akumulator z ładowarką, - trwały zamykany pojemnik - organizer na elementy zestawu (wymagania dot. pojemnika takie same jak w pkt 1.1.3) - wszystkie części ww. modułów w zestawie muszą być kompatybilne (tj. - mają się wzajemnie łączyć, uzupełniać i miedzy sobą być zgodne), 1.2.4 moduł musi mieć możliwość rozbudowy o dodatkowo zakupione (poza tym zamówieniem) elementy konstrukcyjne i elektroniczne, 1.2.5 silniki, sensory i elementy konstrukcyjne muszą mieć możliwość łączenia i rozłączania bez potrzeby lutowania czy użycia specjalistycznych narzędzi, 1.2.6 każdy zbudowany w ramach jednego modułu robot musi mieć możliwość zaprogramowania w języku graficznym opartym na bloczkach programowych. 1.2.7 komunikacja między jednostką sterującą robotem a urządzeniem typu: laptop, mikrokomputer musi odbywać się za pośrednictwem przewodu USB oraz bezprzewodowo przez Bluetootch lub WiFi, 1.2.8 każdy moduł musi posiadać oprogramowanie w języku polskim, pozwalające na przesyłanie napisanego za jego pomocą programu z urządzeń typu: laptop, mikrokomputer do jednostki sterującej robotem. Dopuszczalna jest angielska wersja językowa oprogramowania, w takim przypadku zestaw należy uzupełnić o instrukcję w języku polskim. 1.3 Wszystkie moduły do robotyki w zakresie ich części bez względu na przeznaczenie dla ww. grup wiekowych muszą być kompatybilne (tj. - części mają się wzajemnie łączyć, uzupełniać i miedzy sobą być zgodne), Zasady opakowań produktowych: 1) Opakowania produktowe jednostkowe zostało opisane w ostatnim akapicie pkt 1.1.3 powyżej (łączna ilość 60 szt.), 2) Jedyne wymagane opakowania zbiorcze dotyczą zestawu modułów odrębnie dla zestawu dla Klas I-III i dla zestawu dla Klas IV-VIII. Dopuszcza się te opakowania jako kartonowe (łączna ilość 6 szt.). 2. Dostawa oprogramowania w postaci dwóch pakietów interaktywnych lekcji wspomagających naukę podstaw automatyki i robotyki uwzględniających wykorzystanie dostarczonych modułów do robotyki, przeznaczonych dla uczniów szkół podstawowych. Pakiety lekcji powinny zawierać: jeden pakiet - minimum 20 różnych lekcji dla klas I – III oraz drugi - 20 różnych lekcji dla klas IV – VIII szkoły podstawowej. Każda lekcja powinna zawierać instrukcję budowy robota, instrukcję pisania programu dla robota oraz specyfikację merytoryczną lekcji. Pakiety powinny zawierać możliwość udostępnienia treści dla stanowisk uczniowskich na komputer oraz do wydruku. Każda lekcja musi mieć możliwość udostępnienia treści dla minimum 10 stanowisk komputerów uczniowskich. Lekcje, które są składnikami pakietu oprogramowania, muszą być skorelowane z modułami zamawianymi w punkcie 1. Muszą również uwzględniać różnice poziomu intelektualnego, poziomu nauczania między tematyką realizowaną w klasach I – III oraz w klasach IV – VIII. Zamawiany pakiet lekcji musi umożliwiać jednoczesną pracę w dwóch grupach z minimum 10 modułami. Warunek jednoczesnej pracy dwóch klas obowiązuje osobno dla klas I – III i IV – VIII. 2.1 Specyfikacja pakietu 20 lekcji interaktywnych dla klas I – III, który musi zawierać co najmniej: 2.1.1 podstawy algorytmiki i programowania: - struktura algorytmu, - zasady układania algorytmu, - języki programowania, - program, - zmienna, - pętla programowa, - instrukcja warunkowa; 2.1.2 tematyka ogólna: - zasada działania pompy, - zasada działania dźwigu, - przekładnie, - maszyny proste, -energia odnawialna, - odwzorowanie organizmów żywych w robotyce, - eksploracja przestrzeni kosmicznej. 2.2 Specyfikacja pakietu 20 lekcji interaktywnych dla klas IV – VIII, który musi zawierać co najmniej: 2.2.1 algorytmika i programowanie: - algorytm, - język programowania, - program, - pętla programowa, -instrukcja warunkowa, - typy zmiennych, - operacje logiczne, -operacje relacyjne, - sposoby kontroli silników: rotacja, wartość kątowa, czas, - sensory, - wykorzystanie sensorów w kontroli przepływu programu, 2.2.2 zagadnienia konstrukcyjne: - przekładnie proste i zębate, - mechanizm różnicowy, -zagadnienie środka ciężkości w konstrukcji pojazdu, - konstrukcje przemysłowe: podnośnik, spycharka, dystrybutor, żuraw, sortownik, symulator lotu, manipulator; 2.2.3 zagadnienia ogólne: - robotyka w górnictwie, - robotyka w energetyce odnawialnej. 3. Dostawa wielostanowiskowego programu do nauki robotyki w stopniu zaawansowanym przeznaczonego dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 w celu doskonalenia i poszerzania umiejętności związanych z automatyką i robotyką. Licencja powinna umożliwiać instalację oprogramowania na min. 30 stanowiskach komputerowych. Licencja powinna mieć charakter bezterminowy. Program, który jest przedmiotem postępowania, musi być skorelowany z modułami zamawianymi w punkcie 1.2. 3.1 Wymagana charakterystyka dla programu do nauki robotyki /1 szt./: - pracuje w środowisku MS Windows 7/8/8.1/10, - zawiera środowisko programistyczne oparte na języku programowania zbliżonym do C, C++, Java, Python, - zawiera środowisko programistyczne oparte na języku wizualnym (bloczki programowe), - program komunikuje się przez protokół USB, Bluetootch lub WiFi (wystarczy jeden protkół) z modułami wymienionymi w punkcie 1.4, -Program umożliwia pisanie programów dla modułów wymienionych w punkcie 1.4, - Program zawiera moduł z wirtualnymi robotami, które można programować i które poruszają się w środowisku 3D. Oprogramowanie określone w pkt 2 i w pkt 3 ma być dostarczone na nośnikach elektronicznych - tj. płytki dvd/pendrivy i dostarczone w 1 egzemplarzu dla przewidzianych szkół. Wymagany minimalny okres gwarancji jakości na wyposażenie dla części nr I wynosi 24 miesiące. CZĘŚĆ II „Dostawa scenariuszy do zajęć metodą eksperymentu wraz z materiałami” Przedmiot zamówienia zawiera: 1. Trzydzieści scenariuszy warsztatów zajęć praktycznych polegających na budowie modeli przedstawiających/symulujących zjawiska fizyczne/prawa fizyczne, które w ilości 10 szt. stanowią jeden komplet i są zawarte w programie nauczania szkoły podstawowej). Scenariusze należy dostarczyć do pomieszczeń pracowni warsztatów zajęć praktycznych usytuowanych w parterze budynku pod adres: - Szkoły Podstawowej Nr 1, ul. Grunwaldzka 1, Leżajsk - (1 komplet ) - Szkoły Podstawowej Nr 2, ul. Mickiewicza 51, Leżajsk - (1 komplet ) - Szkoły podstawowej Nr 3, ul 11-go Listopada 8, Leżajsk - (1 komplet ) Dostawa scenariuszy warsztatów przeznaczonych dla uczniów szkół podstawowych w celu przeprowadzania eksperymentów fizycznych poprzez budowę i wykorzystanie wykonywanych przez uczniów modeli. Jeden scenariusz musi uwzględniać możliwość pracy indywidualnej ucznia lub pracy w grupie w wymiarze maksymalnie 2 godziny lekcyjne. Ilość scenariuszy: 30 szt. w kompletach - po 10 scenariuszy dla każdej ze szkół. 1.1 Specyfikacja kompletu 10 scenariuszy warsztatów: 1.1.1 komplet scenariuszy musi składać się z dziesięciu różnych scenariuszy zajęć, które będą umożliwiały przeprowadzenie warsztatowych zajęć praktycznych (zajęć metodą eksperymentu) z wykorzystaniem budowanych przez uczniów modeli wyjaśniających/przedstawiających zjawiska fizyczne. Scenariusze muszą obejmować wykonanie modeli z ogólnodostępnych materiałów, z wykorzystaniem podstawowych narzędzi, przyrządów typu: linijka, nóż do tapet, szczypce, kombinerki, śrubokręt, piłka ręczna, wiertarka akumulatorowa i itp., 1.1.2 komplet scenariuszy musi być dostarczony w wersji papierowej w jednym egzemplarzu (w formie skoroszytu) oraz w wersji elektronicznej (w formacie pliku otwieranego z ogólnodostępnych edytorów), 1.1.3 scenariusze muszą co najmniej zawierać następujące zagadnienia tematyczne: - zasada zachowania momentu pędu – żyroskop, - logika matematyczna w kryptografii (kodowanie), - procesy termodynamiczne – maszyna parowa, - siła ciągu – elektryczny wiatrakowiec, - układy pneumatyczne i hydrauliczne – model hamulca, - prosty układ elektryczny – proste urządzenie badające cechy psychomotoryczne człowieka, - zjawisko przewodnictwa oraz indukcji elektrostatycznej – elektroskop, - optyka – ruchome urządzenia generujące iluzje optyczne, - teoria chaosu – wahadło chaotyczne. 1.1.4 Każdy scenariusz musi zawierać następujące elementy: - temat, - obudowę tematyczną (opis), wprowadzenie w realizowane na zajęciach zagadnienie, - instrukcję budowy modelu na podstawie opisu określonego zjawiska/prawa fizycznego wraz z niezbędnymi rysunkami i zdjęciami, - instrukcja uruchomienia modelu, - opisy minimum 2 różnych eksperymentów do przeprowadzenia przez uczniów z wykorzystaniem wykonanego przez nich wcześniej modelu dla danego scenariusza. 2. Dostawę 3 kompletów materiałów dla warsztatowych zajęć praktycznych (po jednym komplecie dla każdej z ww. szkół) składających się z elementów podlegających jednorazowemu zużyciu, z których uczniowie będą wykonywali modele symulujące zjawiska fizyczne (na zajęciach) oparte o zamawiane w ust. 1 scenariusze. Materiały dla jednego scenariusza muszą zapewnić możliwość jego realizacji dla 3 grup uczniów (10-osobowych) z wykonaniem zestawu 10 szt. takiego samego modelu przez każdego z uczniów grupy. Stąd dla jednego scenariusza należy dostarczyć materiały na wykonanie 30 takich samych modeli, a łącznie dla 10 scenariuszy należy dostarczyć materiały łącznie dla 300 modeli dla każdej szkoły. Zasady opakowania produktowego materiałów do zajęć praktycznych dla każdego scenariusza: 1) materiały na jeden model muszą być umieszczone w opakowaniu jednostkowym, 2) zestaw materiałów do budowy 10-ciu takich samych modeli w opakowaniach jednostkowych (dla jednego scenariusza) musi być zapakowany w pierwszym opakowaniu zbiorczym, 3) trzy zestawy materiałów jw. do budowy modeli (dla 3 grup) muszą być zapakowane w drugim opakowaniu zbiorczym, 4) każde opakowanie musi być opisane nazwą scenariusza. Dopuszcza się wszystkie opakowania tekturowe - lecz pozwalające na przenoszenie zawartych w nich materiałów bez jego uszkodzenia. Udzielenie gwarancji nie dotyczy II części zamówienia. CZĘŚĆ III „Dostawa wyposażenia pracowni do zajęć metodą eksperymentu” Przedmiot zamówienia w postaci wyposażenia (składającego się z narzędzi, przyrządów i mebli warsztatowych) identycznego dla każdej z 3 szt. pracowni warsztatów zajęć praktycznych należy dostarczyć do pomieszczeń tych pracowni usytuowanych w parterze budynków szkolnych na adres: - Szkoły Podstawowej Nr 1, ul. Grunwaldzka 1, Leżajsk - (1 pracownia) - Szkoły Podstawowej Nr 2, ul. Mickiewicza 51, Leżajsk - (1 pracownia) - Szkoły podstawowej Nr 3, ul 11-go Listopada 8, Leżajsk - (1 pracownia). W projekcie w ramach RPO WP na lata 2014-2020 (w ramach którego zamawiane są niniejsze dostawy), zajęcia metodą eksperymentu zwane są jako „laboratorium eksperymentu”. 1 Pracownie warsztatów zajęć praktycznych będą wykorzystywane przez uczniów szkół podstawowych na zajęciach pozalekcyjnych realizowanych metodą projektów i eksperymentów, z wykorzystaniem narzędzi i przyborów warsztatowych. Zamówienie obejmuje dostawę wyposażenia 3 kompletnych pracowni po 1 dla każdej szkoły podstawowej. 1.1 Specyfikacja wyposażenia każdej z 3 pracowni: 1.1.1 Elektronarzędzia: 1) wiertarka/frezarka stołowa na kolumnie 1 szt. Wiertarka musi posiadać stabilną podstawę, pionową prowadnicę oraz stół krzyżowy. Parametry urządzenia: zasilanie – 230V, 50Hz; moc – 100W (+/- 10%); obroty – 5000 – 20000 obr/min, stopniowa regulacja; stół krzyżowy – wymiary – 200 x 70 mm (+/- 10%), zakres regulacji – szerokość – 134 mm, wzdłużnie – 46 mm, wysokość 80 mm (+/- 10%); wymiary cokołu: 130 x 225 (+/- 10%); wysokość całkowita 340 mm (+/- 10%), instrukcja obsługi; 2) tokarka stołowa – urządzenie do obróbki małych elementów drewnianych 1 szt. Parametry urządzenia: zasilanie 230V, 50Hz; moc 100W (+/- 10%); obroty 1000 – 5000 obr/min (płynna regulacja obrotów); rozstaw kłów 250 mm (+/- 10%); odległość między osią kła a suportem 25 mm (+/- 10%); średnica wałka wrzeciennika 10 mm (+/- 10%); posuw konika 20 mm (+/- 10%); Wyposażenie: komplet zacisków (min. 6 szt.); kieł napędowy, kieł obrotowy, tarcza tokarska, instrukcja obsługi; 3) wiertarko-wkrętarka akumulatorowa 3 szt. Urządzenie przeznaczone do wiercenia oraz wkręcania w drewnie, metalu i tworzywach sztucznych. Parametry urządzenia: zasilania 14 do 24 V (akumulator); ilość biegów 2; Prędkość na biegu jałowym 1 bieg 0-400 obr/min (+/- 20%); Prędkość na biegu jałowym 2 bieg 0-1400 obr/min (+/- 20%); Moment obrotowy minimum 30 Nm. Wyposażenie: walizka 1 szt.; dedykowany akumulator litowo-jonowy, minimum 1,3Ah (+/- 10%) 2 szt.; dedykowana ładowarka DC 1 szt.; instrukcja obsługi. 4) Pistolet do kleju na gorąco - 3 szt. Parametry urządzenia: wymiary 220 x 190 x 38 (+/- 10%); ciężar 270 g (+/- 10%); napięcie robocze 230V, 50Hz; pobór mocy 100W (+/- 10%); temperatura pracy 190°C (+/- 10%); średnica sztyftów 12 mm, instrukcja obsługi; 1.1.2 Narzędzia warsztatowe: 1) Ręczna piła do drewna – 6 szt. Parametry urządzenia: wymiary – długość 450 mm (+/- 20%); ilość zębów – 11/cal; waga – 0,420 (+/- 20%). 2) Piłka ręczna do metalu z wymiennymi brzeszczotami – 6 szt. Parametry urządzenia: rodzaj – piłka ramowa; wymiar brzeszczotu – 300 mm, dwustronny; 3) Przyrżnia stolarska – 6 szt. Parametry urządzenia: wymiary – 300 x 65 x 45 mm (+/- 10%). 4) Trzy komplety wierteł do metalu Parametry kompletu: ilość wierteł – 25 szt (+/- 10%); średnica wierteł – 1 do 13 (w podanym zakresie średnice wierteł nie mogą się powtarzać). Wiertła każdego kompletu znajdują się w dedykowanym organizerze/opakowaniu. 5) szczypce płaskie – 3 szt. Parametry szczypiec: długość – 160 mm (+/- 10%); rękojeść izolowana z tworzywa antypoślizgowego. 6) Szczypce boczne, obcinak do przewodów – 3 szt. Parametry szczypiec: maksymalna średnica ciętego elementu ze stali – 1,2 mm; maksymalna średnica ciętego elementu z miedzi 2 mm; rękojeść pokryta tworzywem zapobiegającym ślizganiu się ręki; sprężynka rozpierająca. 7) Zestaw pilników do metalu – 3 szt. Parametry zestawu: ilość pilników – min. 5 szt.; pilniki wchodzące w skład zestawu powinny być zaopatrzone w rękojeść; pilniki muszą różnić się kształtem. 1.1.3 Przybory podstawowe: 1) Nożyczki małe – 15 szt. Parametry: długość – 110 mm (+/- 10%); 2) Nożyczki małe dla osób leworęcznych – 3 szt. Parametry jak wyżej 3) Nożyczki duże – 10 szt. Parametry: długość 240 mm (+/- 10%); waga – 135 g (+/- 10%); 4) Nożyczki duże dla osób leworęcznych – 3 szt. Parametry jak wyżej 5) Linijka metalowa 40 cm – 15 szt. Parametry: długość – min. 400 mm. 6) Linijka metalowa 20 cm – 15 szt. Parametry: długość: 150 mm (+/- 10%). 7) Nóż segmentowy z wymiennym ostrzem – 15 szt. 8) Trójkąt stalowy do trasowania – 6 szt. Parametry: uchwyt; przeciwprostokątna zawiera skalę maksymalnie do 300 mm. 1.1.4 Stoły i krzesła: 1) Stół roboczy – 6 szt. Parametry: długość – 1500 mm (+/- 20%); Szerokość – 500 mm (+/- 10%); wysokość 750 mm (+ 25%); konstrukcja stalowa, blat z płyty wiórowej laminowanej lub z drewna twardego - o grub. min. 25 mm, albo ze sklejki o grub. min. 22 mm. (dopuszcza się dostawę stołów w stanie niezmontowanym z jednoczesnym obowiązkiem ich montażu i ustawienia w pracowniach); 2) Krzesło uczniowskie – 15 szt. Parametry: Rozmiar szkolny 6; siedzisko i oparcie wykonane ze sklejki, konstrukcja stalowa. Kolor blatów, siedzisk - jak naturalnego drewna, a barwy konstrukcji stalowej (odróżniające od kolorów blatów i siedzisk) - pastelowe (jednorodne dla stołów i krzeseł dla danej szkoły). Uwaga: wszystkie zamawiane nożyczki - przeznaczenie: precyzyjne cięcie papieru, materiałów sukienniczych, przecinanie nitek. Poza wskazanymi w powyższej specyfikacji - inne opakowania produktowe niewymagane. Wymagany minimalny okres gwarancji jakości na wyposażenie dla części III (z wyłączeniem stołów warsztatowych i krzeseł) wynosi 24 miesiące. Wymagany minimalny okres gwarancji jakości dla stołów warsztatowych i krzeseł wynosi 36 miesięcy. B. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych podmioty biorące udział postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązane są do ich przestrzegania. W szczególności Zamawiający będący operatorem przetwarzania danych osobowych Wykonawcy, Podwykonawców, czy podmiotów udostępniających zasoby - przekazuje im dotyczące informacje zawarte w klauzuli informacyjnej stanowiącej Załącznik nr 10 do SIWZ. Klauzula ta dostępna jest również na stronie internetowej zamawiającego pod adresem URL: http://lezajsk.um.bipgmina.pl/wiadomosci/11368/wiadomosc/423268/klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_na_pods Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania oraz do zapewnienia przestrzegania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych przez ewentualnych Podwykonawców, czy przez podmioty udostępniające zasoby w przypadku powołania się na nie przez Wykonawcę. C. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem jego wniesienie oraz ustawienie we wskazanym przez zamawiającego miejscu, a także: zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia w związku z wykonywaniem dostawy, działania w zakresie unieszkodliwiania odpadów w tym pochodzących z opakowań transportowych – przez przekazanie uprawnionemu do tego podmiotowi (z dostarczeniem Zamawiającemu kart przekazania odpadów), bądź odbiór ich do dalszego wykorzystania przez wykonawcę, usuwanie ewentualnych usterek dostarczonego wyposażenia bądź jego wymiana w ramach gwarancji i rękojmi, udział w przeglądach gwarancyjnych, itp. Wszystkie elementy składające się na Przedmiot Zamówienia powinny posiadać wymagane obowiązującymi przepisami prawa potwierdzające oznakowanie CE (deklaracja zgodności lub certyfikat CE), jeżeli są wymagane. D. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, a jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, ponieważ zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zgodnie z art. 30 ust 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza również rozwiązania równoważne opisywanym, jeżeli odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Możliwość zastosowania urządzeń, materiałów równoważnych, technologii o których mowa powyżej uzależniona będzie od zgodności z wymaganymi do spełnienia parametrami. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych i złożone wraz z ofertą wg wzoru Zamawiającego stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ. Brak wskazania w tym załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację Wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w dokumentacji przetargowej. Udowodnienie równoważności spoczywa na Wykonawcy - zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. E. W przedmiocie zamówienia zostały uwzględnione wymagania w zakresie dostępności zarówno dla osób niepełnosprawnych jak i dla wszystkich użytkowników. Wszyscy użytkownicy zamawianego wyposażenia (nauczyciele i uczniowie ) mają zapewniony do niego dostęp, w tym ze względu na usytuowanie pracowni na parterze budynków szkolnych, do których dostarczane jest wyposażenie. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39162100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w przedmiotowym oświadczeniu oraz składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów oryginał zobowiązania podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby wykonawcy składającego ofertę winien w szczególności określać: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. - Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innymi wykonawcami nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej powinno być złożone przez każdy podmiot (każdy z wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach