Przetargi.pl
„Wymiana zgarniacza osadu w osadniku wtórnym na zgarniacz energooszczędny” i „Wymiana sit bębnowych obrotowych z mechanicznym transportem i prasowaniem skratek na sita dostosowane do pracy ze ściekami zawierającymi piasek”

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Bystrzycy Kłodzkiej ogłasza przetarg

  • Adres: 57-500 Bystrzyca Kłodzka, Młynarska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 811740, , fax. 74 811 41 26
  • Data zamieszczenia: 2019-01-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Bystrzycy Kłodzkiej
    Młynarska 4
    57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie
    tel. 74 811740, , fax. 74 811 41 26
    REGON: 020793982
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwikbystrzyca.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wymiana zgarniacza osadu w osadniku wtórnym na zgarniacz energooszczędny” i „Wymiana sit bębnowych obrotowych z mechanicznym transportem i prasowaniem skratek na sita dostosowane do pracy ze ściekami zawierającymi piasek”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia w ramach projektu pn. „Rozwój i modernizacja infrastruktury wodno-ściekowej w Aglomeracji Bystrzyca Kłodzka, 2016-2020” jest modernizacja istniejącej oczyszczalni ścieków w Bystrzycy Kłodzkiej w celu poprawy efektywności energetycznej oraz w celu poprawy jej funkcjonowania technicznego poprzez realizacje dwóch zadań - wymianę zgarniacza osadu w osadniku wtórnym na zgarniacz energooszczędny oraz wymianę sit bębnowych obrotowych z mechanicznym transportem i prasowaniem skratek na sita dostosowane do pracy ze ściekami zawierającymi piasek. Część pierwsza: Oferta częściowa 1 „Wymiana zgarniacza osadu w osadniku wtórnym na zgarniacz energooszczędny” Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu zgarniania osadów w osadniku wtórnym na oczyszczalni ścieków w Bystrzycy Kłodzkiej, polegająca na demontażu istniejącego systemu i wyposażeniu prostokątnego osadnika wtórnego w nowy denny zgarniacz osadów oraz zgarniacz części pływających . Zamawiający wymaga dostosowanie nowego systemu zgarniania osadów do istniejącej rynny uchylnej uruchamianej ręcznie, odprowadzającej kożuch powierzchniowy do istniejącej instalacji oraz do zamontowanego koryta odpływowego, odprowadzającego ścieki oczyszczone. Istniejący system zgarniania osadu na osadniku wtórnym oczyszczalni ścieków w Bystrzycy Kłodzkiej, przedstawia rys. nr 1 - (Zgarniacz denny i powierzchniowy) Zgarniacz łańcuchowy powinien być wyposażony w listwy zgarniające wykonane z pustych profili , odpornych na zgięcie lub skręcenie ze stali nierdzewnej poruszające się na podwójnych kołach oraz wyposażone w dwa dodatkowe koła prowadzące listwę pomiędzy ścianami. Podczas powrotu, listwy zgarniające powinny nagarniać osad pływający z całej powierzchni osadnika z przed istniejącej rynny uchylnej. Odbiór części pływających odbywał się będzie istniejącą rynną uchylną. Należy zastosować wszystkie zębatki identyczne tak aby można było wymieniać je miedzy sobą. Należy zapewnić możliwość wymiany zębatki napędowej z luźnymi. Należy zamontować silniki z przekładniami w wykonaniu nie wymagającym smarowania. Należy zastosować elektroniczny system kontroli przed przeciążeniem umożliwiający pomiar i rejestrację faktycznych sił jakie działają na system. Łańcuch winien być wykonany z tworzywa sztucznego odpornego na rozciąganie i odpornego na prace przy dużych obciążeniach. Należy zastosować łożyska w wykonaniu nie wymagającym smarowania, łożyska ślizgowe maja być smarowane ściekami. Wszystkie zębatki i wały napędowe należy wykonać i zamontować jako jednolity element. Wszystkie elementy stalowe poza silnikami i przekładniami muszą być wykonane ze stali nierdzewnej minimum AISI 304. 1. Nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w praktyce eksploatacyjnej przez co najmniej trzy lata. 2. Dostawa , demontaż, montaż, i rozruch technologiczny (Po stronie Wykonawcy). 2.1. Wykonawca poinformuje Zamawiającego z min 14-to dniowym wyprzedzeniem o zamiarze rozpoczęcia prac na terenie oczyszczalni ścieków. 2.2. Wykonawca dokona demontażu istniejącego systemu zgarniającego osad denny i powierzchniowy, demontowane części zagospodaruje Zamawiający, 2.3. Wykonawca dostarczy oferowane urządzenia na miejsce robót tj. Oczyszczalnia ścieków, ul. Kłodzka 1A, 57 – 500 Bystrzyca Kłodzka, 2.4. Wykonawca dokona montażu oferowanych urządzeń oraz wykona roboty konstrukcyjne i instalacyjne, 2.5. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w sposób nie budzący zastrzeżeń, 2.6. Przed dokonaniem rozruchu Wykonawca dokona sprawdzenia poprawności wykonania wszystkich elementów z zakresu robót konstrukcyjnych, instalacyjnych i montażowych. Następnie przeprowadzi „na sucho” rozruch systemu zgarniania i odprowadzania osadu dennego i powierzchniowego. Wszystkie elementy systemu powinny pracować w nastawie ręcznej i automatycznej. 2.7. Po napełnieniu osadnika ściekami Wykonawca przeprowadzi rozruch technologiczny „ na mokro” z jednoczesną kontrolą pracy poszczególnych elementów i optymalizacją pracy całego systemu w dostosowaniu do pracy obecnie funkcjonującego układu technologicznego Oczyszczalni ścieków, 2.8. Wykonawca przeprowadzi teoretyczne i praktyczne szkolenie wyznaczonych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi systemu zgarniania i odprowadzania osadu dennego i powierzchniowego. 2.9. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszystkie DTR , instrukcje obsługi, kartę katalogową oferowanego urządzenia w języku polskim, 3. Wykonawca dostarczy rysunek zabudowy, 3.1. Wykonawca wykona w języku polskim instrukcje eksploatacji oraz instrukcje BHP, 3.2. Wykonawca dokona podłączenia sterowania i monitoringu pracy osadnika do istniejącego systemu wizualizacji: Windows 2000PL, SIEMENS WinCC v.5.1, PC Pentium 4/1.6 GHz System wizualizacji ma obejmować następujące sygnały: o Praca o Awaria 3.3. Wymaga się min 36 miesięcy gwarancji na dostarczone urządzenie, włącznie z częściami szybko zużywającymi się i eksploatacyjnymi poczynając od daty odbioru końcowego. 3.4. Termin realizacji zamówienia 4 miesiące licząc od momentu podpisania umowy. 3.5. Zamawiający wymaga, co najmniej jednego bezpłatnego przeglądu urządzeń po każdym przepracowanym roku przez autoryzowany serwis w okresie gwarancji. 3.6. Po stronie Wykonawcy jest zaprojektowanie, wykonanie i montaż 1 tablicy informacyjnej i/lub 1 tablicy pamiątkowej w rejonie realizacji zamówienia ( teren oczyszczalni ścieków ), tablice winny być zgodne z wytycznymi dot. promocji obowiązującymi w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, projekt tablic i miejsce powinny zostać uzgodnione z Zamawiającym. 4. Po stronie Zamawiającego jest: 4.1. Doprowadzenie energii elektrycznej do szafek sterowniczych 5. Dane techniczne osadnika: o Długość osadnika - 31 m o Szerokość osadnika - 6 m o Głębokość całkowita - 5,5 m o Głębokość czynna - 4,0 m Osadnik wtórny ze spadkiem dna 2% w kierunku syfonu. Zamawiający zwołuje w dniu 29.01.2019 r. o godz. 12.00 zebranie wszystkich zainteresowanych Wykonawców na obiekcie oczyszczalni ścieków, ul. Kłodzka 1A Bystrzyca Kłodzka, na którym planowane jest wykonanie zamówienia, celem wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia ( SIWZ ). Część druga: Oferta częściowa 2 „Wymiana sit bębnowych obrotowych z mechanicznym transportem i prasowaniem skratek na sita dostosowane do pracy ze ściekami zawierającymi piasek” Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu oczyszczania ścieków w obiekcie oczyszczalni ścieków w Bystrzycy Kłodzkiej, polegająca na demontażu istniejących 2 sit, dostawie i montażu dwóch nowych sit bębnowych. Przedmiot zamówienia obejmuje: • dostawę dwóch sit bębnowych, • transport urządzeń, • montaż urządzeń, • uruchomienie urządzeń, • szkolenie personelu Zamawiającego wskazanego do obsługi dostarczonego urządzenia, • uporządkowanie terenu po montażu. A. Opis urządzenia: Sito bębnowe (bębnowe sito obrotowe z prasą skratek) to urządzenie służące do mechanicznego oczyszczania ścieków z części stałych, przechwytywania skratek (drobnych części stałych) zawartych w ściekach dopływających do oczyszczalni. Urządzenie tworzy zamknięta komora w której obraca się w poziomej osi filtrujący bęben o prześwicie nie większym niż 1,5 mm napędzanym przez motoreduktor., który podczas pracy płukany jest wodą pod ciśnieniem poprzez system dysz płuczących. Ścieki poprzez przewód dopływowy ( króciec wlotowy) z zamontowaną zasuwą nożową odcinającą DN 300 wprowadza ścieki na zewnątrz bębna (napływ zewnętrzny). Części stałe zatrzymywane są na szczelinie filtrującej, a obracający się bęben wyposażony w listwę zgarniającą transportuje je poprzez przenośnik ślimakowy do praski, skąd zostaną zrzucone do kontenera na odpady. Praska skratek - urządzenie wyposażone w system płukania skratek zapewniający redukcję rozpuszczalnych części organicznych do 90% (minimum trzy dysze zainstalowane na przenośniku transportującym skratki) sprasowanie skratek nie mniej niż 35% sm (wymagane automatyczne płukanie strefy prasowania skratek) całkowita hermetyzacja procesów: separacji, transportu, płukania oraz prasowania skratek. Prasa skratek musi być wyposażona w układ odprowadzania odcieku. Sito bębnowe wraz ze wszystkimi pozostałymi urządzeniami, podzespołami i wymienionymi materiałami musi być nowe. B. Parametry urządzenia 1. Urządzenie fabrycznie nowe 2. Przepływ minimum Q – 140 l/s. 3. Szczelina bębna -otwór, prześwit – 1,5mm. 4. Zużycie mocy do napędu urządzenia maksymalnie -2,0 kW. 5. Szerokość komory bębna - min. 650 mm. 6. Długość komory bębna - min. 2400 mm. 7. Napęd sita oraz wszystkie łączenia elektryczne min IP 65 8. Materiał z którego mają być wykonane wszystkie elementy urządzenia (oprócz napędu i łożysk) - nie gorszy niż AISI 304, trawienie sita - w całości. 9. Grubość blachy z którego zostanie wykonane urządzenie (ściany komory) minimum - 2 mm 10. Materiał z którego będzie wykonane sito nie gorszy niż - AISI 304 11. Sprasowanie skratek do min 35 % s. m. 12. Wszystkie łożyska w strefie ścieków nie wymagające smarowania. 13. Płukanie sita - woda technologiczna z sieci 14. Elektrozawór do płukania - 230 V 15. Odczyt parametrów pracy urządzenia przesyłane do sterowni - zgłoszenie awarii. Wykonawca dokona podłączenia sterowania i monitoringu pracy sit do istniejącego systemu wizualizacji: Windows 2000PL, SIEMENS WinCC v.5.1, PC Pentium 4/1.6 GHz System wizualizacji ma obejmować następujące sygnały: o Praca o Awaria 16. Wykonawca dokona uruchomienia sit. Wszystkie elementy systemu powinny pracować w nastawie ręcznej i automatycznej. 17. Odprowadzanie skratek po prasce – lej zsypowy wykonany ze stali nierdzewnej nie gorszy niż AISI 304 18. Urządzenie musi być zgodne ; ISO 9001, ISO 14001, deklaracja zgodności CE 27. 19. Maksymalne wymiary urządzenia ( dotyczy wymiarów jednego sita ) wraz z napędem i praską skratek: 2m x 4m x 2m (szer. x dług. x wys.) C. Zakres prac montażowych 1. Montaż sit bębnowych w pomieszczeniu sit i prasy zlokalizowanym na piętrze budynku, pomiędzy pomieszczeniami socjalno-biurowymi, a halą technologiczną Uwaga - .utrudniony dostęp do pomieszczenia przy założeniu transportu elementów dużych rozmiarów. 2. Podłączenie sita do istniejącego rurociągu ciśnieniowego z pompowni ścieków DN 300, (przewód dopływowy ) oraz do przewodu odpływowego DN 300. 3. Renowacja istniejącego rurociągu dopływowego do sit i odpływowego z sit znajdującego się w pomieszczeniu sit i prasy ( piaskowanie, zabezpieczenie antykorozyjne). 4. Renowacja istniejących zasuw nożowych DN 300 do zamknięcia istniejącego układu doprowadzania ścieków na poszczególne sito (rurociąg tłoczący ścieki). 5. Renowacja istniejących zasuw nożowych DN 300 do zamknięcia nowego układu sita bębnowego. 6. Do nowo zamontowanych sit musi być swobodny dostęp w celu obsługi lub konserwacji zgodnie z przepisami BHP. 7. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w sposób nie budzący zastrzeżeń. 8. Montaż obu sit musi zostać wykonany w sposób, który nie zakłóci bieżącej pracy oczyszczalni. 9. Demontaż istniejących szafek sterujących prace poszczególnych sit. 10. Montaż nowych szafek sterujących dla każdego sita z osobna w pomieszczeniu sit i prasy (system automatycznego sterowania, wyłącznik główny, wyłącznik awaryjny, sterowanie ręczne) 11. Demontaż istniejących przewodów zasilających urządzenia. 12. Montaż nowych przewodów z szafki sterowniczej zasilających poszczególne sito i praskę skratek. 13. Po stronie Wykonawcy jest zaprojektowanie, wykonanie i montaż 1 tablicy informacyjnej i/lub 1 tablicy pamiątkowej w rejonie realizacji zamówienia ( teren oczyszczalni ścieków ), tablice winny być zgodne z wytycznymi dot. promocji obowiązującymi w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, projekt tablic i miejsce powinny zostać uzgodnione z Zamawiającym, D. Pozostałe wymogi zamówienia; 1. Sito bębnowe nie może być prototypem, nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w praktyce eksploatacyjnej przez co najmniej jeden rok. 2. Sito bębnowe musi być urządzeniem seryjnie produkowanym. 3. Wykonawca przeprowadzi teoretyczne i praktyczne szkolenie wyznaczonych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi i eksploatacji urządzenia. 4. Sito bębnowe oraz jego obsługa wraz z zamontowanymi elementami dodatkowymi musi spełniać wszelkie normy w zakresie obsługi oraz BHP. E. Wymagania dotyczące gwarancji i serwisu 1. Wykonawca udzieli gwarancji na przedmiot zamówienia nie krótszy niż 36 miesięcy , licząc od dnia bezusterkowego odbioru. 2. Wykonawca zapewni bezpłatny serwis sit przez cały okres trwania okresu gwarancji. 3. Serwis w 48 h z dojazdem do Zamawiającego. 4. Zamawiający wymaga, co najmniej jednego bezpłatnego przeglądu urządzeń po każdym przepracowanym roku przez autoryzowany serwis w okresie gwarancji. 5. Przeglądy serwisowe okresowe będą realizowane w siedzibie Zamawiającego przez Wykonawcę 6. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu: 6.1. komplet dokumentów do urządzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6.2. katalog części zamiennych 6.3. instrukcja urządzenia (j. polski) 6.4. karta gwarancyjna 6.5. deklaracja zgodności CE 6.6. Dokumentacja Techniczno Rozruchowa 7. Termin realizacji zamówienia 4 miesiące licząc od momentu podpisania umowy. F. Medium: Ścieki komunalne surowe, ścieki z kanalizacji ogólnospławnej, z dużą zawartością piasku, żwiru i części włóknistych. Wykonawca musi uwzględnić jakość ścieków surowych dopływających do urządzenia. Obecnie ścieki oczyszczane są wyłącznie mechanicznie na kracie koszowej wykonanej z prętów ze stali nierdzewnej o prześwicie 50 mm zamontowanej w przepompowni ścieków. G. Zamawiający do SIWZ dołącza przykładowe schematy urządzenia. Zamawiający zwołuje w dniu 29.01.2019 o godz. 12.00 zebranie wszystkich zainteresowanych Wykonawców na obiekcie oczyszczalni ścieków, ul. Kłodzka 1A Bystrzyca Kłodzka, na którym planowane jest wykonanie zamówienia, celem wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia ( SIWZ ). Rozwiązania równoważne: W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych, wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość, itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 ustawy Pzp musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. W przypadku, gdy wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisanych w treści SIWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważne”. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42000000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w niniejszym postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (osobne dla każdej części).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach