Przetargi.pl
Wymiana stolarki okiennej w zabytkowym budynku Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach przy ul. Warszawskiej 45 – etap I

Sąd Rejonowy Katowice-Zachód w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-078 Katowice, Plac Wolności
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-32 6047704 , fax. 0-32 6047713, 2072769
  • Data zamieszczenia: 2019-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy Katowice-Zachód w Katowicach
    Plac Wolności 10
    40-078 Katowice, woj. śląskie
    tel. 0-32 6047704, fax. 0-32 6047713, 2072769
    REGON: 24059887900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice-zachod.sr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Sąd

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana stolarki okiennej w zabytkowym budynku Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach przy ul. Warszawskiej 45 – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wymiana stolarki okiennej w zabytkowym budynku Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach przy ul. Warszawskiej 45 – etap I. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ, dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiar robót stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. 3) Zakres zamówienia obejmuje wymianę wraz z odtworzeniem stolarki okiennej na elewacji określonej w dokumentacji jako elewacja oficyny. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać niezbędne zabezpieczenia, demontaże i rozbiórki, odtworzenie istniejącej stolarki, zabudowę nowej stolarki, wymianę parapetów zewnętrznych i wewnętrznych, wymianę obróbek blacharskich gzymsów, renowację istniejącego okratowania oraz montaż rolet wewnętrznych, w zabytkowym budynku Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach przy ul. Warszawskiej 45. Przedmiot zamówienia nie obejmuje realizacji robót opisanych programem konserwatorskim dla stolarki O.05 w sali 101 tego budynku oraz robót przewidzianych dla elewacji frontowej i podwórkowej. 4) Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie robót budowlanych takich jak: a) roboty przygotowawcze i zabezpieczające, b) demontaż rolet wertykalnych, c) demontaż stolarki okiennej drewnianej podlegającej wymianie, d) demontaż parapetów wewnętrznych i zewnętrznych, e) demontaż obróbek blacharskich gzymsów kordonowych, f) demontaż krat okiennych, g) pełne zabezpieczenie otworów okiennych do czasu ponownego montażu stolarki okiennej, h) załadunek, wywóz oraz przekazanie do utylizacji gruzu i materiałów nie przewidzianych do ponownego montażu, powstałych w skutek robót demontażowych., i) pozyskanie do ponownego wykorzystania zabytkowych klamek i okuć ze stolarki przewidzianej do wymiany na potrzeby renowacji i konserwacji istniejącej stolarki, j) wykonania pomiarów otworów okiennych oraz odtwarzanej stolarki okiennej „z natury”, k) przygotowanie otworów montażowych (oczyszczenie, nadlewki, uzupełnienia ubytków, itp.), l) realizację programu konserwatorskiego stolarki okiennej, m) montaż nowej stolarki okiennej, o podwyższonych parametrach użytkowych oraz izolacyjnych, odtworzonej na wzór zabytkowej, z pakietem szybowym dwukomorowym (szkło od zewnątrz 6,00 mm, 4,00 mm, 4,00 mm), n) montaż nawiewników okiennych ciśnieniowych, z możliwością pełnego ręcznego zamknięcia przepływu powietrza, (uwaga: w przedmiarze robót w opisie pozycji są nawiewniki higrosterowane, do wyceny należy przyjąć nawiewniki ciśnieniowe) o) montaż nowych parapetów wewnętrznych (z ewentualną konstrukcją wsporczą w miejscach występowania wnęk grzejnikowych), p) montaż nowych parapetów zewnętrznych, q) montaż nowych rolet wewnętrznych w kasecie z prowadnicami o gramaturze materiału min. 175 g/m2, r) ponowny montaż okratowań okiennych, s) montaż nowych obróbek blacharskich na gzymsach kordonowych, t) odtworzenie wnęk okiennych wraz z uzupełnieniem ubytków i wypraw tynkarskich odtworzeniem uszkodzonych okładzin z płytek ceramicznych oraz kamienia naturalnego, wykonanie nowych powłok malarskich, u) odtworzenie uszkodzonych opasek okiennych, v) roboty towarzyszące i pomocnicze. 5) Roboty będą wykonywane na czynnym i użytkowanym obiekcie. 6) Budynek Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach położony przy ul. Warszawskiej 45 jest obiektem zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków pod numerem nr A/1488/92 dnia 11.08.1992 r. 7) Roboty budowlane wykonywane będą na podstawie prawomocnej decyzji nr 1495/16 z dnia 15 grudnia 2016 r. wydanej przez Prezydenta Miasta Katowice pozwalającej na wykonanie robót budowlanych polegających na wymianie stolarki okiennej wraz z robotami uzupełniającymi w zabytkowym budynku przy ul. Warszawskiej 45 w Katowicach oraz pozwolenia nr 2473/2016 z dnia 30 listopada 2016 r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków wydanego przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach. 5. Wykonawca zobowiązany jest udzielić minimum 36 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty oraz gwarancji i rękojmi na zabudowaną stolarkę okienną na okres minimum 60 miesięcy. 6. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej na terenie przyszłych robót oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. 7. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. 8. Klauzule społeczne: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę osób wykonujących na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym, czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, polegające na: a) wykonywaniu robót rozbiórkowych i demontażowych b) wykonywaniu robót w zakresie montażu stolarki okiennej c) wykonywaniu robót w zakresie wykonania obróbek blacharskich d) wykonywaniu robót ogólnobudowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wykonawca samodzielnie decyduje o formie wniesienia wadium. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: 52 1130 1017 0021 1000 6690 0004 z dopiskiem: „Wadium – OG-25-P-2/2019”. 6. Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 24.05.2019 r. do godz. 10:00. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem bankowym Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku składania oferty w formie elektronicznej wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć poprzez załączenie do oferty oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia w formie elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być dołączony do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą Pzp (tzn. w osobnym pliku). Beneficjentem wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu jest Sąd Rejonowy Katowice-Zachód w Katowicach. 8. W przypadku składania oferty w formie pisemnej wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć oryginał gwarancji lub poręczenia do oferty. 9. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólną uważa się za wniesione prawidłowo. 10. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, dokumenty wadialne (gwarancja) wystawione w walutach obcych innych niż złoty polski zostaną przeliczone przez Zamawiającego dla potrzeb oceny wniesienia wadium w wymaganej wysokości, według średniego kursu złotego dla danej waluty podanej przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego kolejnego dnia, w którym Narodowy Bank Polski opublikuje informacje. 11. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 12. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w przedmiotowym postępowaniu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem tego Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza 13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 14. Zamawiający na wniosek Wykonawcy zwróci wadium w przypadku wycofania oferty przed upływem terminu składania ofert. 15. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 17. Zgodnie z treścią przepisu art. 46 ust. 5 ustawy Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego wyłącznie wtedy gdy: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany załącznik nr 3 do SIWZ "FORMULARZ OFERTOWY”, 2) wypełniony i podpisany załącznik nr 4 do SIWZ oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 3) wypełniony i podpisany załącznik nr 5 do SIWZ oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, 4) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy (dotyczy również wspólników spółki cywilnej), 5) pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub Wykonawca w przypadku osób fizycznych, 6) dokument wadium w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, 7) w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu, 8) kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, przedłużenia okresu gwarancji i rękojmi na zabudowaną stolarkę okienną, przedłużenia okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane, zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie obowiązek złożenia oświadczenia dotyczy każdego z tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach