Przetargi.pl
Wymiana sieci wodociągowej wraz z przyłączami oraz wykonanie kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Lasocin gmina Ożarów

Urząd Miasta i Gminy w Ożarowie ogłasza przetarg

  • Adres: 27-530 Ożarów, ul. Stodolna 1
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 015 8610700 do 702 , fax. 015 8611136
  • Data zamieszczenia: 2014-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy w Ożarowie
    ul. Stodolna 1 1
    27-530 Ożarów, woj. świętokrzyskie
    tel. 015 8610700 do 702, fax. 015 8611136
    REGON: 00054878400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ozarow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana sieci wodociągowej wraz z przyłączami oraz wykonanie kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Lasocin gmina Ożarów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie i oddanie zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę, przepisami, w tym techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej przewidzianej w umowie wymianę sieci wodociągowej wraz z przyłączami oraz wykonanie kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Lasocin gmina Ożarów w zakresie: - kanał sanitarny ?200 PCV L= 3833,00m - przyłącza kanalizacyjne ? 160 PCV L= 489,00m, kanał -granica działki (120szt) - studnie ? 1200- 178 kpl. - oczyszczalnia ścieków typ SBR M399 wraz z urządzeniami technologicznymi, zbiornikami 8 szt. - nowy wodociąg z rur PE ? 110 L= 3368,00m ? 160 L=81,00m - Hydranty HP 80-24 kpl. - zasuwy ? 100-23, ?150-2 - przyłącza wodociągowe z rur PE ? 40 L=484,00 oraz ?50 L=120,00m -115kpl - asfaltowanie dróg 20 296 m2 - oznakowanie poziome i pionowe jezdni po wykonanych robotach - wykonanie rowów odwadniających przy ul. Dolnej Dokonanie przez Wykonawcę zgłoszenia zakończenia robót budowlanych w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Opatowie Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej ustaleniami, postanowieniami umowy szczegółowej, SIWZ, specyfikacją techniczną, dokumentacją projektową, harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji inwestycji, zasadami sztuki budowlanej, wiedzą techniczną, prawem budowlanym, polskimi normami i innymi obowiązującymi przepisami dotyczącymi realizacji robót budowlanych. 2) Wykonanie na swój koszt wszelkich robót tymczasowych, umożliwiających wykonanie przedmiotu umowy. 3) Umożliwienie wykonywania robót przez innych wykonawców zaangażowanych przez Zamawiającego oraz umożliwienie wykonywania czynności przez przedstawicieli organów władzy. 4) Protokolarne przejęcie terenu budowy i przygotowanie wykonania przedmiotu umowy łącznie z wykonaniem robót pomocniczych koniecznych dla realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy. Teren udostępniony Wykonawcy przez Zamawiającego nie może być używany przez Wykonawcę dla celów innych niż realizacja niniejszej umowy. Wykonawca winien utrzymywać wszelkie obiekty oddane mu do dyspozycji w dobrym stanie w czasie, kiedy je zajmuje. Winien on w chwili ukończenia umowy, jeżeli wymaga tego Zamawiający, przywrócić je do ich stanu pierwotnego, z uwzględnieniem normalnego zużycia. Wykonawca nie ma prawa do zapłaty za udoskonalenia będące rezultatem pracy wykonanej z jego własnej inicjatywy. 5) Uzyskanie we własnym zakresie wszelkich wymaganych zezwoleń związanych z realizowaniem przedmiotu umowy w tym wszelkich zezwoleń na pracę dla zatrudnianych przez Wykonawcę pracowników. 6) Zorganizowanie we własnym zakresie i na własny koszt zaplecza socjalnego oraz produkcyjnego, w tym dostaw mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, w szczególności energii elektrycznej i wody, jeśli występuje taka potrzeba. W wypadku wykorzystania przez Wykonawcę istniejących źródeł mediów, w tym wody i energii elektrycznej, winien on zastosować się do odpowiednich zarządzeń dostawcy lub właściwych organów władzy oraz uiścić wszelkie wymagane opłaty. 7) Zawiadomienie bez zbędnej zwłoki Zamawiającego o ujawnionych przez Wykonawcę wadach i brakach dokumentacji projektowej. 8) Zawiadamianie Zamawiającego o wykonaniu robót zanikających lub ulegających zakryciu przed nastąpieniem tego faktu z właściwym wyprzedzeniem. Niewykonanie przez Wykonawcę powyższego obowiązku będzie miało ten skutek, iż obowiązany on będzie do odkrycia takich robót w zakresie niezbędnym do ich zbadania, a następnie przywrócenia stanu poprzedniego na własny koszt. 9) Uzyskanie zgody na zajęcie przylegających do terenu budowy ulic i chodników w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu umowy oraz ponoszenia wszelkich kosztów z tym związanych. 10) Wykonanie we własnym zakresie projektu czasowej organizacji ruchu na przyległych do terenu budowy ulicach i chodnikach, o ile jest to niezbędne dla realizacji przedmiotu umowy oraz dokonanie wdrożenia i pokrycia kosztów takiej czasowej organizacji. Nie później niż 7 dni przed przystąpieniem do wykonywania robót wymagających projektu i oznakowania, Wykonawca ma obowiązek przedstawienia projektu organizacji ruchu uzgodnionego i zatwierdzonego przez organ zarządzający ruchem Wykonawca jest zobowiązany do wykonania oznakowania i ułożenia dróg tymczasowych zgodnie z tym projektem i utrzymania na własny koszt przez cały okres realizacji, a także do jego demontażu po robotach. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawcy zostaną naliczone kary umowne. Także w przypadku braku lub nieprawidłowości oznakowania robót Zamawiający ma prawo naliczenia kar umownych, a także wstrzymania niektórych robót w przypadku stwierdzenia rażących nieprawidłowości w zakresie organizacji ruchu. 11) Wykonanie wszelkich niezbędnych oznakowań, wytyczeń i zabezpieczeń terenu budowy, bądź czasowej organizacji ruchu oraz wykonanie zabezpieczenia ruchu pieszego. Wykonawca zapewni właściwe zabezpieczenie, ogrodzenie i oznakowanie terenu budowy, oraz właściwą organizację ruchu dla pieszych w trakcie prowadzenia robót. 12) Uzyskanie od Zamawiającego wszelkich niezbędnych zatwierdzeń technologii, materiałów i urządzeń przewidzianych do stosowania przy wykonywaniu przedmiotu umowy, a także parametrów sprzętu, przedstawiając stosowne próby materiałów i atesty spełniające wymogi specyfikacji technicznej oraz dokumentacji projektowej. 13) Wykonawca winien niezwłocznie zgłosić konieczność wprowadzenia poprawki do dokumentacji projektowej dostarczonej mu przez Zamawiającego o ile jest to konieczne z uwagi na modyfikacje wprowadzone podczas wykonywania przedmiotu umowy. 14) Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wraz ze wszystkimi wymaganymi atestami, certyfikatami, aprobatami technicznymi, wynikami prób i badań, protokołami inwentaryzacji geodezyjnej jak i kopii wszystkich dokumentów przekazanych odpowiednim służbom i właściwym organom przy realizacji przedmiotu umowy oraz wszelkich dokumentów niezbędnych do przekazania obiektu do użytkowania. 15) Bieżące zabezpieczanie wykonywanych robót w sposób należyty w tym konserwacja wszelkich oznakowań. Niewykonywanie powyższego upoważnia Zamawiającego do wykonania powyższych zabezpieczeń i konserwacji na koszt Wykonawcy 16) Przywrócenie do stanu z dnia przejęcia wszelkich nieruchomości zajętych czasowo w związku z realizacją przedmiotu umowy oraz naprawa wszelkich ewentualnych szkód powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy na innych nieruchomościach sąsiadujących. W przypadku niewykonania powyższych zobowiązań przez Wykonawcę, Zamawiający na podstawie wycen zaistniałych szkód ma prawo potrącić ich wartość z należnego Wykonawcy wynagrodzenia wynikającego z niniejszej umowy i umowy szczegółowej. Wykonawca, na swoją odpowiedzialność i koszt winien podjąć wszelkie środki zapobiegawcze, wymagane przez dobrą praktykę budowlaną oraz panujące okoliczności, aby chronić sąsiednie nieruchomości przed nadmiernym obciążeniem w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Wykonawca winien zabezpieczyć Zamawiającego przed wszelkimi skutkami finansowymi z tytułu jakichkolwiek roszczeń wniesionych przez właścicieli lub użytkowników sąsiadujących nieruchomości. Wykonawca ponosi wszelkie skutki finansowe z tytułu takich roszczeń wniesionych przez właścicieli lub użytkowników sąsiadujących nieruchomości. 17) Zatrudnienie przy wykonywaniu przedmiotu umowy odpowiedniego nadzoru technicznego oraz zatrudnianie pracowników posiadających wymagane kwalifikacje do właściwego i terminowego wykonania przedmiotu umowy i prowadzenia bieżących uzgodnień z Zamawiającym. Wykonawca musi zatrudnić wystarczającą liczbę personelu i robotników, a każdy z nich winien posiadać odpowiednie kwalifikacje, aby zapewnić należyty postęp i zadowalające wykonanie robót. Wykonawca winien bezzwłocznie zastąpić osoby wskazane przez Zamawiającego w piśmie podającym przyczyny wykluczenia poszczególnych osób. 18) Koordynacja robót wszelkich podwykonawców, którym Wykonawca zleci część wykonania przedmiotu umowy na zasadach przewidzianych niniejszą umową. 19) Pełna obsługa geodezyjna na własny koszt. Zamawiający ma prawo żądać inwentaryzacji geodezyjnej na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą w formie kopii mapy zasadniczej (w ilości 3 egz.) przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego wraz z wykazem zmian gruntowych 20) Zabezpieczenie istniejącej zieleni przed uszkodzeniem lub zniszczeniem w trakcie prowadzenia robót. Wykonawca zapewni wykonanie prac w zakresie zieleni przez firmę specjalistyczną lub przez siebie za zgodą przedstawiciela Zamawiającego. Prace winny być prowadzone w uzgodnieniu i pod nadzorem przedstawiciela Zamawiającego. 21) Utrzymywanie w czystości zaplecza budowy, dróg publicznych, chodników itp. Wykonawca ponosi w tym zakresie pełną odpowiedzialność przed policją, strażą miejską i innymi służbami publicznymi. W przypadku nie wywiązywania się z tego obowiązku przez Wykonawcę Zamawiający ma prawo powierzyć powyższe obowiązki innemu podmiotowi, a kosztami obciążyć Wykonawcę. 22) Zachowanie należytej ostrożności w czasie prowadzenia robót w sąsiedztwie elementów już wykonanych przez innych wykonawców lub podwykonawców celem uniknięcia uszkodzeń i zniszczeń. W przypadku powstania szkód w razie nienależytego wykonania powyższych obowiązków Zamawiający może obciążyć Wykonawcę kosztem usunięcia szkody w formie potrącenia z należnego Wykonawcy wynagrodzenia. 23) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność karną, cywilną i administracyjną z tytułu wypadków i szkód powstałych wskutek nienależytego wykonania postanowień umowy a także w związku z wykonywaniem czynności w zakresie realizacji umowy. 24) Dbałość o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony środowiska; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu budowy, z uwzględnieniem zanieczyszczenia powietrza, wody i gruntu oraz postępowania z odpadami, w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego. Ewentualne kary związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz niewłaściwym postępowaniem z odpadami naliczone w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy i wynikające z działalności Wykonawcy ponosi Wykonawca. Wykonawca ponosi również wszelką odpowiedzialność za szkody wyrządzone, podczas wykonywania przedmiotu umowy, własnym działaniem, osobom trzecim na placu budowy i na terenie przyległym do placu budowy w stopniu całkowicie zwalniającym od odpowiedzialności Zamawiającego. 25) Do wykonywania przedmiotu umowy zgodnie z przepisami BHP i p.poż, zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę Planem Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, a zwłaszcza obowiązany jest zapewnić aktualne badania lekarskie pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu przedmiotu umowy oraz odpowiednie szkolenie BHP dla nich, właściwe przechowywanie materiałów i urządzeń, prawidłowe wykonywanie konstrukcji, rusztowań, itp., zapewnić używanie przez pracowników ubrań ochronnych i identyfikatorów imiennych. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy przekazać Zamawiającemu plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniający specyfikę obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót budowlanych, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego. 26) Wykonawca przejmuje na czas od przekazania placu budowy do odbioru końcowego prawną odpowiedzialność za przejęty protokolarnie teren budowy. 27) Bezwzględne przestrzeganie określonych projektem technologii wykonywanych przez Wykonawcę robót ziemnych, zapoznanie się z planem uzbrojenia podziemnego. W razie natrafienia na nie inwentaryzowane uzbrojenie podziemne Wykonawca zobowiązany jest przerwać roboty i natychmiast zawiadomić Zamawiającego. 28) Obowiązek raportowania postępu robót zgodny z wymaganiami Zamawiającego oraz dokumentowanie w formie fotografii cyfrowej. 29) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia następujących dokumentów w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy: Dziennika budowy w formacie wymaganym przez polskie prawo budowlane z aktualnymi wpisami dokonywanymi przez odpowiedni i uprawniony personel Wykonawcy. Dziennik budowy będzie każdorazowo w czasie godzin roboczych dostępny dla Zamawiającego, Nadzoru Budowlanego lub innych osób uprawnionych do tego na mocy polskiego prawa budowlanego. Księgi obmiarów. Dziennik budowy i Księga obmiarów będą każdorazowo, w czasie godzin roboczych, dostępne do konsultacji dla Zamawiającego i innych osób uprawnionych na mocy polskiego prawa budowlanego. Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie dziennika budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami i rejestrowanie w nim zdarzeń w kolejności ich występowania tak, aby można było na podstawie tych zapisów odtworzyć przebieg realizacji robót. Wykonawca winien, we właściwym czasie zapewnić sporządzenie wykazów odnoszących się do robót, usług i dostaw, które nie mogą być zmierzone czy sprawdzone po ich zakończeniu. Wpisy do Dziennika budowy, w miarę postępu robót, winy być podpisywane również przez Zamawiającego lub osoby działające w jego imieniu. 30) Oznakowanie logo Zamawiającego i instytucji współfinansujących we wskazanych przez niego miejscach i we wskazany przez niego sposób na terenie realizacji przedmiotu umowy. 31) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia stwierdzonych przez Zamawiającego niedociągnięć i zaniedbań w terminie ustalonym przez Zamawiającego. 32) Po zakończeniu robót Wykonawca jest zobowiązany uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu w terminie ustalonym dla odbioru robót. 33) Do dnia podpisania umowy Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia o przyjęciu obowiązków Kierownika Budowy. Nie dostarczenie powyższego oświadczenia w w/w terminie skutkować będzie zwłoką w terminie przekazania terenu budowy i rozpoczęcia robót. Zwłoka z tego tytułu będzie traktowana jako powstała z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót. 34)Destrukt uzyskany z frezowania jezdni będzie stanowił własność Zamawiającego, należy go przetransportować do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ożarowie (odległość ok. 10 km). 35)W związku z potrzebą wymianu gruntu przy prowadzonych robotach, należy grunt przetransportować w odległości do 2 km w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości: 100 000,00 (słownie: sto tysięcy 00/100) złotych. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: - pieniężnej - poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancji bankowej; - gwarancji ubezpieczeniowej lub - poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 ustawy Prawo zamówień publicznych wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy BS Ożarów 12942300002001000531940001, w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. UWAGA! Pod rygorem odrzucenia oferty niedopuszczalna jest wpłata gotówki celem wniesienia wadium w formie pieniężnej zarówno jeżeli zostanie dokonana w kasie Zamawiającego jak również jeżeli zostanie dokonana w banku wprost na ww. rachunek 3. Pozostałe, niepieniężne formy wadium wymienione w pkt 1 należy w formie oryginału załączyć do oferty 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Ożarów, b) określać kwotę gwarantowaną w zł. (ustaloną w SIWZ), c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), d) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), e) być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust 4a i 5 Pzp, w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp, lub pełnomocnictw. 41. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt 4 stosuje się odpowiednio 5. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt 1-41 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 6. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 Pzp Zamawiający zwracając wadium zwróci jednocześnie - w przypadku wadium wniesionego w formie niepieniężnej - oryginał dokumentu wadium. W dokumentacji przetargowej zostanie poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia zwróconego dokumentu wadium wraz z adnotacją o podstawie i terminie zwrotu oryginału. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ozarow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach