Przetargi.pl
Wymiana posadzki z paneli podłogowych w pomieszczeniach biurowych budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach

Województwo Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 40-037 Katowice, Ligonia
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 77 40 025, , fax. 32 77 40 030
  • Data zamieszczenia: 2019-08-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Śląskie
    Ligonia 46
    40-037 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 77 40 025, , fax. 32 77 40 030
    REGON: 27628463800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slaskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana posadzki z paneli podłogowych w pomieszczeniach biurowych budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „wymiana posadzki z paneli podłogowych w pomieszczeniach biurowych budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach”. 2. Roboty dotyczą 74 pomieszczeń zlokalizowanych w budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, przy ulicy Dąbrowskiego 23. 3. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) stanowi załącznik nr 3 do SIWZ/ Załącznik nr 1 do wzoru umowy. 4. Dodatkowe warunki realizacji zamówienia określa wzór umowy stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Dokumentacja projektowa, tj. przedmiar, rzuty pomieszczeń – oraz STWiOR w załączeniu. 6. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z postanowieniami: wzoru umowy, dokumentacji projektowej, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz poniższymi zapisami, obowiązującymi przepisy prawa, normami i zasadami wiedzy technicznej, w tym w szczególności z: - ustawą Prawo zamówień publicznych oraz aktami wykonawczymi do niej, - ustawą Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2019r. poz 1186 z późn. zm.) oraz z aktami wykonawczymi do niej, - rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - zasadami BHP, ppoż. - pozostałymi obowiązującymi przepisami prawa dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 7. Przepisy powiązane z przedmiotem to m.in.: - Warunki techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlano - Montażowych tom I Budownictwo Ogólne część 4 dział 25.5 , „Wykonanie posadzek z materiałów drzewnych”. - PN-EN 649:2002 Elastyczne pokrycia podłogowe. Homogeniczne i heterogeniczne pokrycia podłogowe z polichlorku winylu. - PN-EN 14978:2016-05 - Laminowane pokrycia podłogowe - Elementy z warstwą użytkową na bazie akrylowej utwardzaną wiązką elektronów - Specyfikacje, wymagania i metody badania. 8. Przedmiot zamówienia ma być fabrycznie nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych oraz dopuszczony do stosowania na terenie UE. Materiały, wyroby budowlane i urządzenia muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych – art. 5 i 10 oraz zgodnie z art.10 ustawy Prawo Budowlane. Muszą być zgodne z opisem przedmiotu zamówienia. Wymagania te należy potwierdzić stosownymi atestami, certyfikatami i aprobatami technicznymi, a wartości liczbowe potwierdzić badaniami ITB na etapie realizacji umowy. Parametry materiałów i urządzeń muszą być zgodne z dokumentacją projektową. Jeżeli Zamawiający w którymkolwiek miejscu opisał przedmiot zamówienia (nazwy własne produktów, materiałów, urządzeń, systemów) wyznaczając standard wykonania zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, wówczas dopuszcza się stosowanie produktów, materiałów, urządzeń, systemów równoważnych, posiadających takie same (lub lepsze) parametry techniczne i wymagania funkcjonalne, poparte certyfikatami, świadectwami dopuszczenia, atestami w zależności od wymagań wynikających z odpowiednich przepisów. Wykonawca na etapie realizacji umowy powiadomi Zamawiającego o wyborze materiału. Wybrany i zaakceptowany rodzaj materiału nie może być później zmieniany bez zgody Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać na etapie realizacji umowy, że oferowane przez niego dostawy, usługi i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego w dokumentacji postępowania. Roboty dotyczą 74 pomieszczeń zlokalizowanych w budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, przy ulicy Dąbrowskiego 23. Budynek na czas prowadzenia robót nie zostanie wyłączony z użytkowania przez Zamawiającego i będzie funkcjonował w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu. Zamawiający będzie udostępniał Wykonawcy poszczególne pomieszczenia sukcesywnie, etapami zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. Jednorazowo do prowadzenia robót udostępnione zostaną cztery pomieszczenia. Po przeprowadzeniu i zakończeniu robót, dokonany zostanie odbiór pomieszczeń potwierdzony przez obie strony częściowym protokołem odbioru robót. Po podpisaniu protokołu zostaną Wykonawcy przekazane kolejne pomieszczenia. Wykonawca będzie prowadził roboty budowlane w dniach od poniedziałku do piątku po godzinie 13:00, a w soboty w godzinach wcześniej ustalonych z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany będzie do zabezpieczenia stref roboczych w sposób niepowodujący utrudnień pracy personelu i przebywających tam osób. Wykonawca wskaże osobę, która będzie odpowiedzialna za kontakty/informowanie z Zamawiającym tzw. osoba koordynująca. Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do: - przekazania Zamawiającemu, w terminie 3 dni roboczych od daty zawarcia umowy, harmonogramu określającego termin rozpoczęcia i zakończenia robót, a także szczegółowego planu realizacji poszczególnych etapów sekcji i elementów robót, w tym: demontażu istniejących podłóg, przygotowania podłoża pod nową podłogę, montażu podkładów, paneli i listew przypodłogowych, - zorganizowania zaplecza robót z oznaczeniem i zabezpieczeniem terenu, na które składają się odpowiednie pomieszczenia magazynowe do składowania materiałów i narzędzi oraz pomieszczenia socjalne dla swoich pracowników, - wykonywania czynności niezbędnych do właściwego zrealizowania przedmiotu zamówienia, - zgłoszenia Zamawiającemu do odbioru robót rozbiórkowych, wyników pomiarów porozbiórkowych, odsłonięcia posadzki, zamontowania podkładu pod panele oraz zakończenia prac w poszczególnych pomieszczeniach, - przekazania na każde żądanie Zamawiającego świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklaracja zgodności, aprobata techniczna itp.), jak również do uzyskania akceptacji Zamawiającego przed ich wbudowaniem, - należytego zabezpieczenia terenu robót, - zabezpieczenia urządzeń, sprzętu, mebli i innych przedmiotów Zamawiającego, które mogą zostać uszkodzone w skutek prowadzonych robót, - bieżącego porządkowania pomieszczeń Zamawiającego, w których prowadzone będą prace lub w których wystąpi jakakolwiek ingerencja Wykonawcy, - usunięcia wszelkich materiałów pozostałych po zakończeniu robót i poddaniu ich utylizacji. Wykonawca zobowiązany jest w formie mailowej lub pisemnej zawiadomić Zamawiającego o zauważonych wadach w dokumentacji projektowej w terminie 1 dnia roboczego od daty ich ujawnienia. Zamawiający wymaga, aby w okresie realizacji przedmiotu umowy czynności związane z realizacją zamówienia, tj. związane z demontażem istniejących podłóg, przygotowaniem podłoża pod nową podłogę i montażem paneli oraz listew przypodłogowych były wykonywane przez osobę/y zatrudnioną/e przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.). Wykonawca w ciągu 3 dni roboczych po zawarciu umowy złoży pisemne oświadczenie wskazując osobę/y zatrudnioną/e na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (dotyczy również osób zatrudnionych przez podwykonawcę). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. W przypadku zmiany osoby/osób zatrudnionej/ych na umowę o pracę Wykonawca w ciągu 2 dni roboczych zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Zamawiającego oraz zobowiązany jest do wyznaczenia nowej/ych osoby/ób i przedłożenia każdorazowo ww. oświadczenia. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 9. Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 12 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia licząc od daty odbioru końcowego „bez zastrzeżeń” całego przedmiotu zamówienia (zgodnie z ofertą wykonawcy). 10. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia w terminie do 3 dni od dnia zawarcia umowy kopii polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z rozszerzeniem o OC podwykonawców oraz w zakresie ryzyk budowlanych, na kwotę min. 80.000,00 zł, wraz z dowodem opłacenia składki. Wykonawca zobowiązuje się do kontynuacji ubezpieczenia, aż do odbioru końcowego przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45432100-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta składana przez Wykonawcę musi być zabezpieczona wadium w kwocie 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych); 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy Województwa Śląskiego w: Bank Polska Kasa Opieki S.A. I Oddział w Katowicach ul. Chorzowska 1, 40-121 Katowice nr 37 1240 6292 1111 0010 5063 8458 tytuł przelewu: „Wadium w postępowaniu nr ZN-ZP.272.1.51.2019.AMS” b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. W przypadku wyboru innej niż pieniądz formy wniesienia wadium Wykonawca zobowiązany jest złożyć oryginał poręczenia lub gwarancji w osobnej kopercie opisanej: „Wadium w postępowaniu nr ZN-ZP.272.1.51.2019.AMS” w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach przy ul. Ligonia 46, pok. 164. 4. Wadium należy wnieść skutecznie przed upływem terminu składania ofert. 5. Pozostałe kwestie związane z wadium będą rozwiązywane zgodnie z ustawą Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Dokumenty składane wraz z dokumentami o których mowa w pkt III.5.1): W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji dotyczących: a) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; b) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; c) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach