Przetargi.pl
Wymiana pokrycia dachowego, oraz wymiana systemu odprowadzenia wód opadowych z dachu na budynku Szkoły Podstawowej im. E. Sczanieckiej w Lwówku przy ul. Szkolnej 4, nr sprawy: RG.271.09.01.2011.ZJ,

Gmina Lwówek ogłasza przetarg

  • Adres: 64-310 Lwówek, ul. Ratuszowa 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 4414024 , fax. 061 4414212
  • Data zamieszczenia: 2011-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lwówek
    ul. Ratuszowa 2 2
    64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie
    tel. 061 4414024, fax. 061 4414212
    REGON: 00053041300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lwowek.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana pokrycia dachowego, oraz wymiana systemu odprowadzenia wód opadowych z dachu na budynku Szkoły Podstawowej im. E. Sczanieckiej w Lwówku przy ul. Szkolnej 4, nr sprawy: RG.271.09.01.2011.ZJ,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są; dekarskie roboty budowlane w zadaniu pn.: Wymiana pokrycia dachowego, oraz wymiana systemu odprowadzenia wód opadowych na budynku Szkoły Podstawowej im. E. Sczanieckiej w Lwówku przy ul. Szkolnej 4, nr sprawy: RG.271.08.01.2011.ZJ. 1) Budynek szkoły znajduje się na zamkniętym i ogrodzonym terenie z wjazdem od strony ulicy Kościelnej, ściany szczytowe budynku od strony wschodniej przylegają bezpośrednio do ogólnie dostępnego pasa drogowego drogi gminnej - ulicy Szkolnej. 2) Roboty wykonywane na zgłoszenie zamiaru wykonywania robót budowlanych, w oparciu o ar. 29 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.), do Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu. 3) Zamawiający nie posiada dokumentacji projektowej do tego zadania, wszystkie uzgodnienia dotyczące szczegółów wykonania przedmiotu zamówienia będą uzgadniane na bieżąco z ustanowionym inspektorem nadzoru inwestorskiego posiadającym uprawnienia budowlane w zakresie konstrukcji budowlanych. 4) uwaga: przed rozpoczęciem robót dekarskich zostanie rozebrany budynek gospodarczy - szopka przylegająca od strony północnej do budynku szkoły, umożliwiając w ten sposób swobodny dostęp do budynku od tej strony. 2. Przedmiot zamówienia określa: rysunek techniczny dachu budynku szkoły przygotowany na okoliczność wykonania przedmiotowego remontu dachu, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót do wykonania, dokumentacja zdjęciowa. Z uwagi na to że opisu przedmiotu zamówienia w przedmiarze robót dokonano przewidujący wykonanie poszczególnych robót przed rozbiórką elementów dachu, zamawiający mógł nie uwzględnić wszystkich robót do wykonania. Wykonawcy przystępujący do postępowania zobligowani są do przeprowadzenia wizji lokalnej na miejscu wykonywania robót tj. w Szkole Podstawowej w Lwówku i uzyskaniu wszelkich niezbędnych informacji do prawidłowego sporządzenia oferty, oraz przewidzenia wszystkich innych niezauważonych i nieujętych robót w zakresie zamówienia i książce przedmiarów, a niezbędnych do prawidłowego i kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia. 3. Szczegółowy zakres robót wymiany pokrycia dachowego: Roboty rozbiórkowe; 1) zdemontowanie instalacji odgromowej, 2) rozebranie gąsiorów, 3) rozebranie istniejącego pokrycia dachu z karpiówki w koronkę - 468,00m2, 4) rozebranie łacenia dachu - przedmiar jw., 5) demontaż okien dachowych w połaci dachu - szt. 2, 6) demontaż kaferka o drewnianej konstrukcji od strony ul. Szkolnej, 7) demontaż wyłazów dachowych - 5szt., 8) demontaż masztu antenowego, 9) rozebranie rynien, rur spustowych i opierzeń blacharskich, 10) rozebranie kominów wentylacyjnych od połaci dachu (dwie warstwy poniżej pokrycia dachu), 11) rozebranie daszku nad wejściem do budynku szkoły od strony gospodarczego podwórza, wraz z rozebraniem konstrukcji daszku i systemem odprowadzenia wody, 12) oczyszczenie poddasza z powstałego gruzu po rozbiórce dachu (istniejące pokrycie było uszczelniane zaprawą wapienną) i wywóz gruzu na odległość do 1km, Roboty remontowe; 1) ewentualna wymiana drewnianych elementów konstrukcyjnych dachu, 2) ewentualna wymiana zużytego deskowania dachu (jeżeli występuje) w miejscach pod koszami zlewowymi, 3) sprawdzenie i ewentualna naprawa lub wymiana opierzeń blacharskich attyk - murów wieńczących dach wystających ponad pokrycie (z dokonanych oględzin wynika, że niektóre opierzenia wymagają naprawy i umocowania - zamawiający nie posiada fizycznych możliwości bezpośredniego sprawdzenia stanu tych opierzeń z uwagi na wysokość na której znajdują się te elementy), 4) oczyszczenie drewnianej elementów konstrukcji dachu i zabezpieczenie przez odpowiednie nasączenie impregnatem zwalczającym owady i grzyby oraz zabezpieczającym przed korozją biologiczną i zwiększającym odporność ogniową, 5) spoinowanie ścian elewacyjnych z cegły (attyki - uzupełnienie spoin elementów ścian z cegły ponad powierzchnią dachu). Roboty pokrywcze: 1) ułożenie membrany dachowej z zastosowaniem kontrłat, 2) wykonanie nowych opierzeń blacharskich, rynien i rur spustowych z blachy tytano-cynkowej, 3) wykonanie odbudowy kominów wentylacyjnych, wykonanie czap kominowych, (uwaga: zamawiający uzyskał informację, że w przypadku kiedy systemy kominowe spełniają tylko funkcję kominów wentylacyjnych, a na poddaszu istnieją lub mogą zostać zamontowane wyczystki kominowe nie jest wymagane by te kominy posiadały system ław kominiarskich), po wykonaniu odbudowy kominów należy przedstawić protokół kominiarski potwierdzający sprawność przewodów kominowych, 4) wypoziomowanie płaszczyzny dachu z ułożeniem łacenia, (przygotowanego pod system ułożenia dachówek krawędziowych), 5) ułożenie nowego pokrycia dachowego z dachówki karpiówki ułożonej w koronkę, 6) wykonanie konstrukcji nośnej pod osadzenie okien połaciowych - szt. 3, 7) montaż okien połaciowych - szt. 3 (w tym 2szt. z roletami przeciwsłonecznymi, klapowo obrotowych z możliwością otwarcia do 30o z szybą bezpieczną, rozwiązania systemowe w rozmiarze 78x118cm), 8) montaż wyłazów dachowych szt.5 (okienek naświetlających nieużytkowe poddasze), o wymiarach minimum 40x50cm, z możliwością otwierania do góry i na bok. 9) montaż rynien i rur spustowych z blachy tytano-cynkowej, Uwaga: życzeniem inwestora jest, aby dolne odcinki rur spustowych na dł. 200cm od powierzchni terenu lub wpustu do kanalizacji były wykonane z kanalizacyjnych rur żeliwnych (w celu zabezpieczenia przed przypadkowym zniszczeniem), 10) montaż instalacji odgromowej, po wykonaniu instalacji odgromowej należy przedstawić protokół z badania instalacji odgromowej potwierdzający sprawność tej instalacji, 11) wykonanie drewnianej konstrukcji daszku nad wejściem do budynku szkoły od strony podwórza gospodarczego, (o zwiększonym kącie nachylenia daszku), 12) wykonanie pokrycia daszku z dachówki karpiówki ułożonej w koronkę (jak na dachu budynku) z wymianą konstrukcji daszku (zwiększającej kąt nachylenia daszku), 13) wykonanie opierzeń blacharskich i system odprowadzenia wody z daszku z blachy tytan-cynk, przekrój rynien i rur spustowych dostosowany po powierzchni daszku. (szczegółowy przedmiar robót został przedstawiony w przedmiarze inwestorskim z d. 08.06.2011r. załączonym do siwz). 4. Roboty inne i prace towarzyszące przedmiotowi zamówienia i roboty tymczasowe: 1) montaż rusztowań roboczych i pomocniczych, 2) zabezpieczenie elementów budynku przed uszkodzeniem i wpływem opadów atmosferycznych, 3) wywóz i utylizacja gruzu. 5. Uwagi: Przedmiary robót do wykonania nie stanowią wyłącznej podstawy do wyceny za kompletne wykonanie zadania, a są jedynie pomocą dla wykonawcy, w celu ich weryfikacji należy każdorazowo dokonać pomiarów sprawdzających i ewentualnie ująć, lub dodać wszystkie inne przedmiary i pozycje mające wpływ na pełne i należyte przygotowanie oferty i wykonanie przedmiotowego zadania, wszystkie przedmiary i pozycje przy zachowaniu należytej staranności nie ujęte w wycenie robót, a niezbędne do prawidłowego wykonania zadania (po sprawdzeniu i weryfikacji przez inspektora nadzoru inwestorskiego) nie zostaną uznane za roboty dodatkowe i wykonawcy nie będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie w tym zakresie. 6. Odniesienie do art. 29 ustawy Pzp. Jeżeli w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały przedstawione wskazania techniczne lub materiały z sugestią wskazująca na producenta, należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych art. 29. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, (tj. nie gorszych niż wskazane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót), parametrach technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania przez Wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym także akceptacji i zgody inspektora nadzoru inwestorskiego, 7. Zastrzeżenia zamawiającego Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu robót z przedmiotu zamówienia do wysokości środków zabezpieczonych na to zadanie w budżecie Szkoły Podstawowej w Lwówku na 2011r. (jeżeli zajdzie taka potrzeba). 8. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca przygotuje się na wypadek nieprzewidywalnych anomalii atmosferycznych (opady deszczu, ulewne nawałnice, opady gradu, nasilone wiatry, burze i inne zdarzenia w tym zaistnienie nieprzewidzianego zapruszenia ognia i pożaru) zabezpieczając dach i budynek szkoły dodatkowo ubezpieczy kontrakt (umowę) od tego typu zdarzeń losowych, 2) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia, zawartymi w siwz oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, z zastosowaniem materiałów i urządzeń, które spełniają wymagania wynikające z polskich norm przenoszących normy europejskie. 3) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 4) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 5) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 6) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, oraz ewentualne zniszczenia infrastruktury technicznej i majątkowej Szkoły Podstawowej w Lwówku, a związane bezpośrednio z prowadzonymi robotami wymiany pokrycia dachowego, oraz wymiana systemu odprowadzenia wód opadowych z dachu. 8. Inne wymagania odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 1) przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze sztuka budowlaną i zasadami współczesnej wiedzy technicznej, przy przestrzeganiu Polskich Norm, polskich aprobat technicznych i polskich specyfikacji technicznych oraz przy przestrzeganiu przepisów bhp i p.poż, 2) wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotowej wymiany pokrycia dachu oraz wymiany systemu odprowadzenia wód opadowych z dachu, ich parametry jakościowo techniczne muszą odpowiadać parametrom wytyczonym przez Wspólnotę (Unię Europejską), muszą posiadać atesty lub certyfikaty akceptowalne przez Unię i muszą pochodzić z Uni, bądź z jednego z krajów stowarzyszonych w ramach Unii (z uwzględnieniem prawa opcji obejmującego ewentualne zamienniki wskazane przez wykonawcę projektu technicznego w opisie technicznym, dokumentacji projektowej bądź zaproponowane przez Wykonawcę po akceptacji projektanta). 3) na czas prowadzenia robót Wykonawca ustawi odpowiednie zabezpieczenia włącznie z daszkami zabezpieczającymi, znakami ostrzegawczymi oraz zapewni właściwe zabezpieczenie i oświetlenie terenu budowy w miejscach takiej potrzeby, a po zakończeniu robót teren budowy uporządkuje i zagospodaruje przywracając do stanu pierwotnego, 4) wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do zaakceptowania projektu umowy przez jego podpisania i parafowanie każdej ze stron. 9. Wymagania dotyczące gwarancji: 1) Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznej gwarancji na wykonane przez siebie roboty obejmujące całe - kompletne zamówienie, 2) termin gwarancji rozpoczyna swój bieg od dnia podpisania pozytywnego, końcowego protokołu odbioru robót z wykonania przedmiotu zamówienia (umowy) i prawidłowego ukończenia wszystkich prac związanych z zamówieniem, 3) Wykonawca przekaże dokumenty gwarancyjne producentów wbudowanych przez siebie materiałów i urządzeń technicznych oraz zainstalowanego osprzętu, 4) udzielona gwarancja nie wyklucza dochodzenia swoich praw przez Zamawiającego w tytułu rękojmi za wady, początkiem biegu terminu rękojmi jest wydanie przedmiotu zamówienia Zamawiającemu po podpisaniu końcowego protokółu odbioru robot.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452612116
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający w tym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lwowek.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach