Przetargi.pl
„Wymiana pokryć dachów papowych na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Słowiańskiej 1, 1-go Maja 85 i usługowych przy ul. Zielonej 14 Lesznie”

Miejski Zakład Budynków Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Jana Dekana
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5268630 , fax. 65 5268785
  • Data zamieszczenia: 2019-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Budynków Komunalnych
    ul. Jana Dekana 10
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5268630, fax. 65 5268785
    REGON: 41051244100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mzbk-leszno.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wymiana pokryć dachów papowych na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Słowiańskiej 1, 1-go Maja 85 i usługowych przy ul. Zielonej 14 Lesznie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest ”Wymiana pokryć dachów papowych na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Słowiańskiej 1, ul. 1-go Maja 85 i usługowych przy ul. Zielonej 14 w Lesznie” Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania: Zadanie nr 1 - „Wymiana pokryć dachów papowych na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Słowiańskiej 1, ul. 1-go Maja 85 w Lesznie” Zadanie nr 2 – „Wymiana pokryć dachów papowych na budynkach usługowych przy ul. Zielonej 14 w Lesznie” Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg wspólnego słownika zamówień CPV: 45000000-7 – roboty budowlane 45453000-7 – roboty remontowe i renowacyjne 45261000-4 -wykonanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45261320-3 – kładzenie rynien Przedmiot zamówienia dla zadania obejmuje: - wykonanie robót rozbiórkowych - przemurowanie i remont kominów murowanych - wymiana pokrycia dachu papowego - wymiana rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich Szczegółowy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w przedmiarach robót oraz w specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Wymienione dokumenty są załącznikami niniejszej SIWZ (załączniki nr 8 do SIWZ dotyczy zadania nr 1, załącznik nr 9 do SIWZ dotyczy zadania nr 2) i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej www.mzbk-leszno.bip.gov.pl oraz są dostępne w biurze prowadzącego postępowanie (Miejski zakład Budynków Komunalnych w Lesznie – Sekcja wykonawstwa Obcego ul. J. Dekana 10, 64 – 100 Leszno, pok. nr 13). Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz.266).W przypadku, gdy w przedmiarach robót, STWiOR wskazana została nazwa handlowa lub znak towarowy materiału, urządzenia technicznego lub elementu wyposażenia, to charakteryzujące tak opisany materiał, urządzenie techniczne lub element wyposażenia parametry i cechy techniczne oraz posiadane atesty i certyfikaty stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych.Należy przyjąć, że wszystkim wskazanym znakom towarowym lub nazwom pochodzenia materiałów zaproponowanych i występujących w dokumentacji przetargowej towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, co oznacza , że dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów o cechach nie gorszych niż opisywane w niniejszym dokumencie, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe co najmniej takie jak wskazane w specyfikacji materiałowej lub lepsze. Wykonawca, który zdecyduje się stosować urządzenia i materiały równoważne opisywanym w dokumentacji, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone w załączonych do SIWZ dokumentach. Powstałe podczas prowadzenia robót odpady zagospodaruje Wykonawca. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 922 ze zm.) i jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej.Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: 1)organizację i zagospodarowanie terenu robót oraz zaplecza robót, ustanowienie kierownika budowy; 2)wykonanie przyłączy wody i energii elektrycznej do potrzeb budowy – Zamawiający umożliwi Wykonawcy nieodpłatny pobór wody i energii elektrycznej z istniejącej instalacji; 3)właściwe zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót oraz ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej; 4)szkolenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu zamówienia w zakresie przepisów BHP, 5)utrudnienia i prace dodatkowe wynikające z wykonywania robót na terenie czynnego obiektu; 6)po zakończeniu robót doprowadzenie terenu robót do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu; 7)bieżące utrzymanie czystości na terenie prowadzonych robót, 8)ewentualne inne koszty, które zdaniem Wykonawcy trzeba ponieść w związku z realizacją zamówienia. 11.Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 1)Protokolarne przejęcie terenu budowy od Zamawiającego. 2)Usuwanie w określonym przez Zamawiającego i Inspektorów Nadzoru terminie wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości. 3)Wykonywanie poleceń i wskazówek Inspektorów Nadzoru. 4)Organizowanie robót w uzgodnieniu z Inspektorami Nadzoru tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót. 5)Przestrzegania zasad BHP. 6)Najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożenie Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia, o których mowa w rozdz. 5 ust. 6 pkt 3) lit. b) niniejszej SIWZ. 7)Usuwanie z terenu budowy osób i sprzętu niezwiązanych z realizacją zadania. 8)Dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w terminach określonych przez Inspektora Nadzoru. 9)Wykonanie na polecenie Inspektorów Nadzoru prac niezbędnych ze względu na zagrożenie życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego. 10)Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych (planuje się jeden przegląd rocznie). Nieobecność Wykonawcy nie wstrzymuje przeprowadzenia przeglądu, a Zamawiający jest wówczas zobowiązany przesłać Wykonawcy protokół przeglądu gwarancyjnego wraz z wezwaniem do usunięcia stwierdzonych Wad gwarancyjnych w określonym przez Zamawiającego terminie. a)Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia na zasadach opisanych w Rozdziale 13 pkt. 1 ppkt 2) SIWZ. Udzielona przez Wykonawcę rękojmia i gwarancja jakości nie może uniemożliwiać Zamawiającemu oraz innym podmiotom (za zgodą Zamawiającego) realizacji nowych zadań inwestycyjnych. Zamawiający zobowiązuje się każdorazowo, przed dokonaniem jakichkolwiek robót na obiektach objętych niniejszym zamówieniem publicznym, do poinformowania Wykonawcy o rodzaju robót i terminie ich realizacji. Wykonawca ma prawo uczestniczyć w trakcie realizacji robót i prowadzić nadzór. Za te czynności Wykonawca nie może żądać od Zamawiającego wynagrodzenia.W przypadku wystąpienia, w okresie obowiązywania gwarancji, konieczności wykonania napraw niezaliczanych do napraw gwarancyjnych (w szczególności wynikających z powodu działań osób trzecich), Wykonawca uprawnia Zamawiającego do przeprowadzenia niezbędnych napraw, z zastrzeżeniem, że Zamawiający każdorazowo, przed dokonaniem jakichkolwiek robót na obiekcie objętym niniejszym zamówieniem publicznym, poinformuje Wykonawcę o rodzaju robót i terminie ich realizacji. Wykonawca ma prawo złożyć ofertę cenową lub w przypadku wyboru innej oferty uczestniczyć w trakcie realizacji robót i prowadzić nadzór. Za te czynności Wykonawca nie może żądać od Zamawiającego wynagrodzenia. W takiej sytuacji Zamawiający nie traci uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji. b)Usuwanie wad stwierdzonych w czasie przeglądów gwarancyjnych w terminie określonym przez Zamawiającego W przypadku, gdy termin ważności polisy, o której mowa w Rozdziale 6 pkt 7 ppkt. 1 lit. a) SIWZ upływa przed terminem zakończenia robót objętych niniejszym zamówieniem, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy przed upływem ważności polisy poprzedniej. Nie dokonanie powyższego będzie stanowiło podstawę do wstrzymania robót z dniem upływu ważności polisy i naliczania kar umownych za spowodowanie przerwy w realizacji zamówienia z przyczyn zależnych od Wykonawcy do czasu przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy. 12.Przekazanie terenu robót nastąpi w terminie nie wcześniej niż 7 dni kalendarzowych przed datą rozpoczęcia robót. Za ewentualne opóźnienia w przekazaniu terenu robót wynikłe z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego wybranemu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia. 13.Przed odbiorem końcowym, dopuszcza się możliwość dokonania dwóch odbiorów częściowych robót przedmiotu zamówienia, przy czym wartość odbiorów częściowych dla przedmiotu zamówienia nie może przekraczać 70% wartości kontraktu. Do odbioru częściowego należy przedłożyć kosztorysy powykonawcze sprawdzone i zatwierdzone przez Inspektora Nadzoru zawierające informacje, że stan zaawansowania robót nie przekracza 70% wartości kontraktu. Z dokonanych czynności odbioru częściowego zostanie sporządzony protokół częściowego odbioru robót, podpisany przez Zamawiającego, Inspektora Nadzoru, Kierownika Budowy, Wykonawcę, Podwykonawcę, dalszego Podwykonawcę. Ww. protokół wraz z dokumentami wskazanymi we wzorze umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ) będą stanowiły podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury częściowej. 14.Odbioru końcowego robót dokonuje Zamawiający i wyznaczeni przez Zamawiającego przedstawiciele w obecności Wykonawcy, Podwykonawcy, Kierownika Budowy i Inspektora Nadzoru w ciągu 14 dni od daty pisemnego zgłoszenia ich do odbioru, przy czym zgłoszenie to musi być potwierdzone przez Inspektora Nadzoru, iż roboty zostały wykonane zgodnie z dokumentacją budowy i umową oraz bez wad na tyle istotnych, że obiekt (element obiektu) nadaje się do użytkowania, załączając jednocześnie: 1)geodezyjnie potwierdzony obmiar robót, 2)wyniki badań laboratoryjnych wbudowanych materiałów, nośności oraz pomiary spadków poprzecznych i równości podłużnej wykonanej nawierzchni, wykonanych w obecności Inspektora Nadzoru w czasie realizacji do momentu odbioru końcowego włącznie, 3)deklaracje zgodności wbudowanych materiałów i urządzeń - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. 2016 r., poz. 1966), 4)udzieloną pisemną gwarancję na wykonane roboty i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia, 5)wypełniony dziennik budowy w oryginale, 6)dokumentację powykonawczą wraz ze wszystkimi zmianami dokonanymi w toku prowadzenia robót, potwierdzonymi przez Kierownika Budowy i Inspektora Nadzoru, 7)szkice geodezyjne powykonawcze (2 egzemplarze) z potwierdzonym przyjęciem przez Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lesznie do zasobu geodezyjnego i kartograficznego, 8)oświadczenie Kierownika Budowy o zakończeniu budowy, 9)oraz inne dokumenty nie wymienione a wymagane obowiązującymi przepisami prawa, normami w tym zakresie. 15.Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymienionych w pkt. 13 powyżej lub też brak potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru, że prace zostały wykonane zgodnie z kontraktem, spowoduje nie przystąpienie przez Zamawiającego do dokonania odbioru końcowego robót 16.Podstawę do wystawienia faktur stanowić będą protokoły częściowego lub końcowego odbioru robót podpisane przez Zamawiającego, Inspektora Nadzoru, Kierownika Budowy, Wykonawcę, Podwykonawcę, Dalszego Podwykonawcę wraz z dokumentami wymienionymi odpowiednio we wzorze umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ). 17.Odbioru końcowego stanowiącego przedmiot zamówienia dokona Zamawiający i wyznaczeni przez Zamawiającego przedstawiciele w obecności Wykonawcy, podwykonawców, kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego, w ciągu 14 dni od daty pisemnego zgłoszenia ich do odbioru, przy czym zgłoszenie to musi być potwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego, iż roboty zostały wykonane zgodnie z dokumentacją budowy i umową oraz bez wad. Do zgłoszenia zakończenia robót Wykonawca załącza dokumenty wymagane ustawami i wydanymi na ich podstawie przepisami wykonawczymi. 18.Brak wymaganych dokumentów lub też brak potwierdzenia przez inspektora nadzoru inwestorskiego, że przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z dokumentacją budowy i umową oraz bez wad spowoduje nie przystąpienie przez Zamawiającego do odbioru końcowego. 19.Podstawą wystawienia faktury końcowej dla każdego zadania stanowiącego przedmiot zamówienia jest podpisany przez Zamawiającego i wyznaczonych przez niego przedstawicieli w obecności inspektora nadzoru inwestorskiego, kierownika budowy, Wykonawcy, podwykonawcy protokół końcowego odbioru przedmiotu zamówienia. 20.Zaleca się przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca prac. 21.Zamawiający umożliwi wizję lokalną obiektu, w uzgodnionym wcześniej terminie – po uprzednim kontakcie telefonicznym ze Zdzisławem Lomanem tel. 65 526 86 30, 65 526 86 31 wew. 131 od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-14:30. 22.Koszty wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca. 23.Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony www.mzbk-leszno.bip.gov.pl. 24.Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.) osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a.roboty związane z wykonaniem prac blacharskich, b.roboty związane z wykonaniem prac dekarskich, c.roboty związane z wykonaniem prac ciesielskich, Zamawiający wymaga, aby osoby, którymi Wykonawca będzie się posługiwał przy wykonywaniu robót będących przedmiotem zamówienia wskazanych powyżej, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w całym okresie obowiązywania umowy. 25.Wykonawca w terminie do 10 dni od podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie odnośnie liczby zatrudnionych osób wykonujących wskazane w ust. 24 powyżej czynności na rzecz Zamawiającego, których świadczenie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do umowy. Niniejsze oświadczenie stanowić będzie załącznik do umowy. 26.Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane powyżej czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez nie zadań, w szczególności poprzez wezwanie do okazania w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze, zanonimizowanych kopii umów o pracę, zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności w zakresie realizacji zamówienia, wskazane w ust. 23 powyżej. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.UWAGA!Zanonimizowanie oznacza, że umowa pozbawiona będzie danych osobowych pracowników i ma służyć weryfikacji zobowiązania Wykonawcy/Podwykonawcy odnośnie liczny zatrudnionych osób, wykonujących czynności na rzecz Zamawiającego. 27.Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów, o których mowa w ust. 24 i 25 powyżej, traktowane będzie jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących pracę na podstawie umowy o pracę i skutkować będzie powiadomieniem przez Zamawiającego Państwowej Inspekcji Pracy, celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości: -3.900 zł. (słownie: trzy tysiące dziewięćset złotych 00/100 groszy) - dotyczy zadania nr 1 -3.000 zł. (słownie: trzy tysiące złotych 00/100 groszy) - dotyczy zadania nr 2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 ze zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank PKO BP S.A. O/Leszno nr: 93 1020 3088 0000 8402 0005 7034 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego formach, należy złożyć wraz z ofertą, w oryginale, w osobnej kopercie opisanej w następujący sposób: Miejski Zakład Budynków Komunalnych, |ul. Jana Dekana 10 , 64-100 Leszno, „Wadium – przetarg na wymianę pokryć dachów papowych na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Słowiańskiej 1, ul.1-go Maja 85, w Lesznie”-Zadanie nr 1 wraz z kserokopią poświadczoną „za zgodność z oryginałem”. „Wadium – przetarg na wymianę pokryć dachów papowych na budynkach usługowych przy ul. Zielonej 14 w Lesznie” – Zadanie nr 2 wraz z kserokopią poświadczoną „za zgodność z oryginałem”. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy:1)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; kwotę gwarancji/poręczenia; termin ważności gwarancji/poręczenia;bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj.:•jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe;gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego;jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 niniejszej SIWZ.Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w ust. 1 pkt 2) -5) niniejszego Rozdziału SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14 niniejszego Rozdziału SIWZ. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 10 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia: a) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, b) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 niniejszej SIWZ (Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ), c) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów – do oferty powinien dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 ust. 8 niniejszej SIWZ). UWAGA! Zamawiający informuje, iż nie należy załączać do Oferty dokumentów i oświadczeń na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 7 niniejszej SIWZ. Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będą składane dopiero, na wezwanie Zamawiającego, przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona. 2. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Dowód wniesienia wadium. 4. Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa się pełnomocnictwo. 5. W przypadku, gdy ofertę podpisuje jeden ze wspólników spółki cywilnej do oferty należy załączyć pełnomocnictwo udzielone przez https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=93b9a... 14 z 29 08.04.2019, 13:54 pozostałych wspólników do złożenia oferty w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach