Przetargi.pl
Wymiana na terenie Gminy Kościerzyna tablic informacyjnych, wynikająca z ustalenia dodatkowej nazwy miejscowości w języku regionalnym.

Gmina Kościerzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 83-400 Kościerzyna, ul. Strzelecka 9
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6865980 , fax. 058 6865983
  • Data zamieszczenia: 2016-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kościerzyna
    ul. Strzelecka 9 9
    83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie
    tel. 058 6865980, fax. 058 6865983
    REGON: 19167518400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.koscierzyna.pl/bip.aspx
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana na terenie Gminy Kościerzyna tablic informacyjnych, wynikająca z ustalenia dodatkowej nazwy miejscowości w języku regionalnym.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wymiana na terenie Gminy Kościerzyna tablic informacyjnych, wynikająca z ustalenia dodatkowej nazwy miejscowości w języku regionalnym. Przedmiot zamówienia finansowany jest przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. 4.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wymianę 160 tablic informacyjnych (E-17a; E-18a; E-4) w miejscowościach i ilościach zawartych w załączniku nr 4 do SIWZ z dodaniem nazwy miejscowości w języku regionalnym - kaszubskim zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ. Wymiana ta polega na wykonaniu, dostawie, demontażu i montażu tablic informacyjnych. Napisy jednej miejscowości w języku polskim i kaszubskim winny być umieszczone na jednaj tarczy z zachowaniem przepisów określonych w pkt. 4.2.1 niniejszego rozdziału. Nazwy miejscowości w języku kaszubskim powinny być umieszczone pod nazwami w języku polskim w taki sposób, aby środek dodatkowej nazwy i środek nazwy w języku polskim znajdowały się na jednej osi. Uwaga: Treść znajdująca się na tablicy nowych znaków nie może ulec zmianie w stosunku do treści znajdującej się na wymienionych znakach (z wyjątkiem dodania nazwy miejscowości w języku kaszubskim zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 sierpnia 2005 roku w sprawie umieszczania na znakach i tablicach dodatkowych nazw w językach mniejszości narodowych i etnicznych oraz w języku regionalnym (Dz. U. z 2005r. Nr 157, poz. 1320 ). Ewentualne zmiany treści znajdującej się na tablicach muszą być konsultowane z Zamawiającym. Wymiana zestawu składającego się ze znaku drogowego E-4, E-17a lub E-18a, słupka/słupków i uchwytów polega na wykopaniu istniejących znaków podlegających wymianie, odłączeniu tablicy znaku od słupka, dostarczeniu tych materiałów do odpowiednich zarządców dróg, a następnie wykonaniu wykopów pod słupek/słupki o odpowiedniej głębokości i wypełnienie ich betonem klasy B-10 z osadzeniem słupka/słupków oraz przytwierdzeniem do niego odpowiednich tarcz znaków. 4.2.1. Znaki winne być wykonane i zamontowane zgodnie z obowiązującymi przepisami: 1) Obowiązujące przepisy a) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) b) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10 sierpnia 2005 roku w sprawie umieszczania na znakach i tablicach dodatkowych nazw w językach mniejszości narodowych i etnicznych oraz w języku regionalnym (Dz. U. z 2005r. Nr 157, poz. 1320) 2) Wymagania techniczne znaków: a) Tarcze znaków winny być wykonane z blachy ocynkowanej o grubości min. 1,25 mm podwójnie zaginanej krawędziowo, a przy powierzchni tarczy tablicy > 1m? - grubość min. 1,5 mm, podwójnie zaginanej krawędziowo oraz dodatkowo narożniki znaku i tablicy powinny być zaokrąglone (tarcze muszą być równe i gładkie bez odkształceń płaszczyzny znaku). b) Tarcze znaków winny być wzmocnione profilami konstrukcyjno - montażowymi umieszczonymi w układzie poziomym o długości 70% - 80% szerokości tarczy znaku. Dopuszcza się montaż tarczy na słupku za pomocą uchwytów zamontowanych do krawędzi znaków. c) Tylna strona tarczy znaków winna być zabezpieczona matową farbą natryskową nie odblaskową barwy ciemnoszarej, o grubości powłoki min. 60 mikronów. d) Każdy materiał do wykonania pionowego znaku drogowego, na który nie ma normy, musi posiadać aprobatę techniczną wydaną przez uprawnioną jednostkę. e) Folia odblaskowa użyta do wykonania znaku powinna być II generacji dla dróg powiatowych i gminnych, dróg krajowych i wojewódzkich i posiadać siedmioletni czas trwałości użytkowania i wykazywać pełne związanie z tarczą znaku przez ten okres. f) Każdy znak drogowy winien posiadać tabliczkę informacyjną zawierającą następujące dane: - numer i datę normy - klasy istotnych właściwości wyrobu, - miesiąc i rok produkcji, - nazwę, znak handlowy i inne oznaczenia identyfikujące producenta lub dostawcę jeżeli nie jest producentem, - znak budowlany B, - numer Aprobaty Technicznej, - numer certyfikatu zgodności i numer jednostki certyfikującej. g) Słupki znaków wykonane z rury stalowej ocynkowanej o średnicy 60 mm i długości od 3,6 m do 4,5 m. h) Powierzchnia zewnętrzna i wewnętrzna rur nie powinna wskazywać wad w postaci łusek, pęknięć, zwalcowań i naderwań. Dopuszczane są nieznane nierówności, pojedyncze rysy wynikające z procesu wytwarzania, mieszczące się w granicach dopuszczalnych odchyłek wymiarowych. i) Obejmy montażowe stalowe ocynkowane, uniwersalne Wykonawca musi posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania folii odblaskowych wydane przez uprawniona jednostkę. Szczegółowy opis ilości oraz rodzajów tablic i słupków do montażu w poszczególnych miejscowościach zawiera załącznik Nr 4 do SIWZ. Uwaga: Znaki i tablice muszą być kompletne, wyposażone w odpowiednią ilość elementów służących do zamontowania w terenie (śruby, nakrętki, uchwyty, systemy mocowania, zabezpieczenia). Tablice, słupki oraz wszystkie elementy montażowe muszą spełniać parametry odporności antykorozyjnej. 3) Realizacja zamówienia będzie nadzorowana przy udziale przedstawicieli zarządców dróg właściwych dla lokalizacji poszczególnych montaży znaków. Potwierdzeniem wykonania przedmiotu zamówienia będzie odbiór końcowy przy udziale przedstawicieli zarządców dróg, przy których zlokalizowane będą umieszczone znaki drogowe. Wykonawca przeprowadzi kompleksową dokumentację fotograficzną (fotografię znaków przed wymianą oraz fotografię po dokonaniu wymiany znaków). Dokumentacja zostanie przekazana Zamawiającemu w formie papierowej oraz elektronicznej na płycie CD. Na wykonane prace i dostarczone materiały Wykonawca udzieli gwarancji nie krótszej niż 36 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 349922009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 30 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2.500 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100). 10.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. w terminie do dnia 15.04.2016 r. do godz. 11:30. 10.3. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu przelewu należy dokonać tak, aby wadium znalazło się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 15.04.2016r. do godz. 11:30 10.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 10.4.1. pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kościerzynie 36832800072001000755160004; 10.4.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 10.4.3. gwarancjach bankowych; 10.4.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 10.4.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 10.4.6. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca winien złożyć oryginał gwarancji lub poręczenia przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego lub zamieścić w osobnej kopercie - opisanej wadium dołączonej do oferty. Gwarancja bankowa, ubezpieczeniowa lub poręczenie winny posiadać ważność od dnia składania i otwarcia ofert. 10.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10.6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 10.7. Wadium zostanie zwrócone Wykonawcom w trybie i na zasadach określonych w art. 46 ustawy. 10.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.11.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.11.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.11.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.koscierzyna.pl/bip.aspx
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach