Przetargi.pl
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usług projektowych i robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” związanych z realizacją zadania pn.: „Zaciągnij się po-TĘŻNIE – SOLANKOWE orzeźwienie dla Krakowa”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-542 Kraków, Za Torem
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 1220102240 , fax. +48123418487
  • Data zamieszczenia: 2018-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
    Za Torem 22
    30-542 Kraków, woj. małopolskie
    tel. +48 1220102240, fax. +48123418487
    REGON: 361777097
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usług projektowych i robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” związanych z realizacją zadania pn.: „Zaciągnij się po-TĘŻNIE – SOLANKOWE orzeźwienie dla Krakowa”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania przetargowego i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie usług projektowych i robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” związanych z realizacją zadania pn.: „Zaciągnij się po-TĘŻNIE – SOLANKOWE orzeźwienie dla Krakowa”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 108/2018. 1.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności realizację kompletnej, pełnobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych do realizacji zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie tężni solankowej wraz z zagospodarowaniem terenu na fragmencie działki nr 20/48 Nowa Huta przy ul. F. Padniewskiego Krakowie, uzgodnień, zgłoszeń, opinii, zezwoleń i decyzji, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Obszar objęty jest obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Czyżyny-Łęg”. Obszar objęty jest uchwalanym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Łąki Nowohuckie”. 1.2. Projekt należy opracować na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego – dalej w skrócie PFU (załącznik nr 1 do SIWZ). W sytuacji kiedy na etapie projektu budowlanego zaistnieją okoliczności przemawiające za zasadnością zastosowania innych rozwiązań – decyzję należy podjąć w porozumieniu z przedstawicielem Zamawiającego. W przypadku rozbieżności między zapisami treści SIWZ i jej załączników, w szczególności PFU, pierwszeństwo mają zapisy SIWZ. 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w pkt 3) 10. SIWZ i PFU. Integralną częścią SIWZ, niezbędną do oceny zakresu zamówienia, jego wyceny oraz sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, są również materiały załączone do SIWZ, tj.: 1.3.1. Załącznik nr 1 – Program funkcjonalno-użytkowy zawierający koncepcję obiektu tężni i zagospodarowania najbliższego terenu, wizualizacje, opinię geotechniczną, harmonogram rzeczowo-finansowy, harmonogram czasowy, inwentaryzację zieleni – w formacie .pdf, .dwg, .png, 1.3.2. Załącznik nr 2 – mapa zasadnicza – w formacie .dwg, .dxf, 1.3.3. Załącznik nr 3 – miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego – obowiązujący - dla obszaru „Czyżyny Łęg” oraz uchwalany - dla obszaru „Łąki Nowohuckie” – rysunek i opis, 1.3.4. Załącznik nr 4 – szablony i wytyczne do inwentaryzacji dendrologicznej i zagospodarowania terenu, kompatybilnej z programem R3Trees, 1.3.5. Załącznik nr 5 – Standardy zakładania i pielęgnacji podstawowych rodzajów terenów zieleni w mieście – załącznik nr 3 do uchwały nr LXI/863/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 21 listopada 2012 r. wraz ze standaryzacją w zakresie materiału roślinnego, 1.3.6. Załącznik nr 6 – wzory oświadczeń i protokołów, tabel elementów wytworzonych i tabel elementów likwidowanych – w formacie .doc, .xls. 1.4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dla potrzeb realizacji zamówienia krzaki tarniny w ilości wystarczającej na realizację zamówienia, przy czym krzaki te muszą być pozyskane w okresie do tego przewidzianym, tj. od listopada do końca lutego. Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi przed podpisaniem umowy lub najpóźniej w terminie do 14 dni liczonych od dnia jej zawarcia dokument potwierdzający posiadanie odpowiedniej ilości krzaków tarniny ze wskazaniem miejsca ich złożenia lub gwarancję ich dostawy wystawioną odpowiednio podwykonawcę lub dostawcę. 1.5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli ewentualnie wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług projektowych i robót budowlanych na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie, lub w innych terenach zlokalizowanych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, do 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego i na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż Wykonawca realizował usługi projektowe i roboty budowlane w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualnie udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki gwarancyjne wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania usług projektowych i robót budowlanych w zakresie powtórzenia realizacji podobnych usług projektowych i robót budowlanych, odpowiednio w różnych branżach i aspektach, a w szczególności dotyczących tężni solankowych z elementami infrastruktury towarzyszącej, niezbędnymi instalacjami i przyłączeniami oraz zagospodarowaniem terenu, włącznie z elementami i urządzeniami oraz obiektami małej architektury, nawierzchniami, rekultywacją terenu, pielęgnacją lub nasadzeniami zieleni. 1.6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia co najmniej: 1.6.1. 12 – miesięcznego okresu gwarancji na zieleń, 1.6.2. 24 – miesięcznego okresu gwarancji na instalacje, urządzenia i elementy małej architektury wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów, 1.6.3. 36 – miesięcznego okresu gwarancji na roboty budowlane wchodzące w skład przedmiotu zamówienia wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów, 1.6.4. 60 – miesięcznego okresu rękojmi na całość przedmiotu zamówienia. 1.7. Zamawiający informuje, że odstępuje od wymogu zatrudnienia członków zespołu projektowego na podstawie umowy o pracę w myśl art. 29 ust. 3a ustawy PZP, z uwagi na fakt, że przedmiot zamówienia charakteryzuje się działalnością twórczą i autorską, więc sposób jego realizacji nie wyczerpuje znamion definicji pracy wynikającej z Kodeksu pracy. Zauważyć też należy, iż projektanci najczęściej są przedsiębiorcami prowadzącymi własną działalność gospodarczą, a realizacji usług tego rodzaju następuje w formie samozatrudnienia. Zamawiający wymaga jednak, aby zespół projektowy lub główny projektant byli związani z Wykonawcą umową cywilno-prawna, np. poprzez podwykonawstwo, umowę zlecenie lub umowę o dzieło. 1.8. Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie prac budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace przygotowawcze, ziemne, fundamentowe, brukarskie, wykonanie podłoża i nawierzchni, demontażowe, montażowe, instalacyjne i związane z zagospodarowaniem terenu, jak i porządkowe, rekultywację terenu i nasadzenia zieleni, były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 917 z późn. zm.). Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w trakcie realizacji zamówienia takiej ilości osób, o odpowiednich kwalifikacji i doświadczeniu, aby umowa realizowana była należycie i terminowo. 2. Wykonawca zapewni realizację zamówienia w terminie do 48 tygodni, liczonych od dnia udzielenia zamówienia, tj. zawarcia umowy, uwzględniając terminy pośrednie przedstawione w tabeli wskazanej we wzorze Formularza oferty stanowiącego integralną część SIWZ, przy zachowaniu terminów pośrednich określonych w pkt 4) SIWZ. 3. Wykonawca musi przedstawić cenę ryczałtową oferty za przedmiot umowy wyliczoną w oparciu o indywidualną kalkulację przedstawioną odpowiednio w tabeli wskazanej we wzorze Formularza oferty stanowiącego integralną część SIWZ, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ i doświadczenia zawodowego. 4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ. 5. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców, do oferty musi być załączony wykaz z zakresem powierzonych im zadań. 6. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiące integralną część SIWZ. 7. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SIWZ. 8. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały również we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, powinien wnieść wadium w wysokości wynoszącej kwotę 20.000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym na konto Zamawiającego Bank Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. nr 74 1020 2892 0000 5702 0591 0445. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 8.1 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.2 Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej winno ono zostać zaksięgowanie na koncie Zamawiającego do chwili upływu terminu składania oferta i zaleca się aby kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty. Natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1 Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty z załącznikami, 2) dowód wniesienia wadium, 3) pełnomocnictwo (o ile dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach