Przetargi.pl
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie kompleksowej obsługi informatycznej oraz zarządzania infrastrukturą IT Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-002 Kraków, ul. Kanonicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 421 68 48 wew. 624 , fax. 12 421 68 48 wew. 624
  • Data zamieszczenia: 2019-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
    ul. Kanonicza 25
    31-002 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 421 68 48 wew. 624, fax. 12 421 68 48 wew. 624
    REGON: 38719130000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.upjp2.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia kościelna na prawach uczelni publicznej posiadająca osobowość prawną

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyłonienie Wykonawcy w zakresie kompleksowej obsługi informatycznej oraz zarządzania infrastrukturą IT Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie kompleksowej obsługi informatycznej oraz zarządzania infrastrukturą IT Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie. 1.1 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1.1.1 zarządzenie zasobami sprzętowymi Uczelni, 1.1.2 zarządzanie oprogramowaniem używanym przez Zamawiającego, 1.1.3 koordynację prac w wszystkimi dostawcami zewnętrznymi świadczącymi usługi powiązane z funkcjonowaniem Uczelni, 1.1.4 wsparcie techniczne dla pracowników UPJPII w godzinach pracy, 1.2 Szczegółowy zakres prac: 1.2.1 Wykonawca będzie odpowiedzialny za obsługę stanowisk pracy dla pracowników oraz studentów w laboratoriach, łącznie ok 300 komputerów stacjonarnych oraz 150 laptopów, a w tym: a) dobór i zakup odpowiedniego sprzętu do potrzeb stanowiska, b) instalacje systemu operacyjnego oraz koniecznego oprogramowania, c) pomoc przy korzystaniu ze stanowiska i nadzór nad wykorzystaniem i działaniem sprzętu, d) dokonywanie koniecznych aktualizacji sprzętu i oprogramowania, e) wykonywanie napraw niewymagających specjalistycznego sprzętu, 1.2.2 Wykonawca będzie odpowiedzialny za obsługę (zarządzanie, kontrolę, naprawy lub zlecenie napraw specjalistycznych, tworzenie kopii zapasowych, zabezpieczeń logicznych i fizycznych) wymienionych poniżej serwerów, macierzy i sprzętu wspomagającego funkcjonowanie systemów informatycznych oraz serwerowni: a) Zamawiający posiada 4 lokalizacje serwerowe: ul. Franciszkańska 1, Kanonicza 9, Bernardyńska 3, Bobrzyńskiego 10, b) Zamawiający posiada 12 serwerów fizycznych z systemami operacyjnymi Linux/Xen, Windows Server, VMWare, c) Zamawiający posiada 37 uruchomionych serwerów wirtualnych z systemami operacyjnymi Linux (dystrybucje Debian i CentOS), Windows Server (wersje od 2008 do 2016), d) Zamawiający posiada 6 macierzy dyskowych firm Dell, NetApp i QSan, e) Zamawiający posiada 9 serwerów typu NAS (dyski sieciowe) firmy QNAP, 1.2.3 Wykonawca będzie dokonywał regularnego przeglądu sprzętu, reklamował awarie podlegające reklamacji, przeprowadzał naprawy i rozszerzenie sprzętu po gwarancji, o ile nie wymagać one będą specjalistycznego sprzętu, 1.2.4 Wykonawca będzie odpowiedzialny za nadzorowanie, kontrolowanie i egzekwowanie przestrzegania zasad korzystania z zasobów systemów informatycznych, w szczególności nadawanie i odbieranie uprawnień dostępu do sieci, komputerów, serwerów i systemów informatycznych, 1.2.5 Wykonawca będzie odpowiedzialny za bezpieczeństwo zarządzania systemami informatycznymi w kontekście zasad przechowywania i ochrony danych osobowych, w zakresie: a) opracowywania na bieżąco nowych procedur wewnętrznych dot. bezpiecznego dostępu do danych wrażliwych, b) opracowania procedur przydzielania uprawnień, c) opracowania sposobów wykrywania i raportowania incydentów, d) przygotowywania wewnętrznych procedur technicznych w zakresie zmian w systemach informatycznych celem dostosowania ich do nowych wymogów prawnych, e) sukcesywnego wdrażania zmian wraz z bieżąca obsługą informatyczną w tym zakresie, f) opracowania dokumentu określanego jako Polityka bezpieczeństwa, g) opracowania szczegółowych procedur dot. dostępu do informacji wrażliwych w rozbiciu na poszczególne systemy informatyczne, h) koordynowania i nadzorowania prac związanych z wdrażaniem nowych procedur w systemach informatycznych, 1.2.6 Zgłaszanie wykonawcom oprogramowania (opisanego poniżej) nieprawidłowości w jego działaniu, monitorowanie procesu usuwania usterek, pośredniczenie w procesie zgłaszania uwag dotyczących zintegrowanego systemu informatycznego, 1.2.7 Wykonawca odpowiedzialny będzie za zarządzanie i konfiguracje teleinformatycznej sieci uczelnianej w zakresie: a) utrzymania i rozbudowy sieci fizycznej (niewymagającym prac budowlanych ani specjalistycznego sprzętu np. spawarki światłowodów), b) konfiguracji sieci na poziomie logicznym, w zakresie technologii sieciowych przewodowych VLAN, LAG, STP, OSPF oraz bezprzewodowych WiFI przy użyciu produktów firm: Cisco, Xtreme, Juniper, D-Link, TP-Link, DrayTek, NetGear, Mikrotik, Ubiquiti, c) nadzorowania nad 11 punktami dostępowymi do sieci Internet (PIONEER), siecią VPN rozpiętą pomiędzy lokalizacjami Zamawiającego, 26 routerami dostępowymi, 80 switchami zarządzalnymi, 60 punktami dostępowymi WiFi, d) konfiguracji i przydzielania dostępów do 5 logicznych sieci WiFi, 33 logicznych sieci IP (podsieci prywatne), 38 logicznych sieci Ethernet (VLAN) e) nadzorowania 7 central telefonicznych i sprzętu telefonicznego w technologii zarówno analogowej jak i VoIP, z podłączonymi w sumie 9 liniami zewnętrznymi ISDN, 4 liniami GSM, i ok 150 numerami wewnętrznymi 1.2.8 Wykonawca odpowiedzialny będzie za zarządzanie i konfiguracje systemów monitoringu wizyjnego w zakresie: a) utrzymania i rozbudowy okablowania i elementów systemu (niewymagającym prac budowlanych ani specjalistycznego sprzętu), b) nadzorowania 9 rejestratorów analogowych, hybrydowych oraz IP, wraz z podłączonymi 78 kamerami, przydzielanie uprawnień dostępu do widoku bieżącego oraz danych historycznych, c) zabezpieczania i wydawania nagrań zgodnie z polityką bezpieczeństwa danych osobowych Zamawiającego, 1.2.9 Wykonawca odpowiedzialny będzie za zarządzenia kontami imiennymi: a) pracowniczymi (ok 300 kont) w ramach systemu domenowego AD (UPJP2) wraz uprawnieniami dostępu do zasobów, b) studenckimi w ramach systemu domenowego AD (STUDIA), ok 300o kont automatycznie zarządzanych z poziomu systemu dziekanatowego c) uczestników projektów realizowanych w ramach UPJPII, d) e-mailowymi w ramach e-mailowych domen Zamawiającego, 1.2.10 Wykonawca obejmie swoją opieką system dziekanatowy firmy APR w zakresie: a) instalacji poprawek i modyfikacji otrzymanych od producenta, b) utrzymania instalacji zapasowej do celów szkoleń i testów, c) zarządzania tworzeniem i przechowywaniem backupów tego systemu, d) zarządzania dostępem dla użytkowników administracyjnych (60 kont), oraz pomocy dla Dziekanatów w zakresie kont studenckich (ok 2700), oraz dla Działu Nauczania w zakresie kont wykładowców (ok 300), 1.2.11 Wykonawca obejmie nadzór nad systemem kadrowo-płacowym ERP firmy Simple w zakresie: a) instalacji poprawek i modyfikacji otrzymanych od producenta, b) aktualizacji aplikacji klienckich, c) zmian w konfiguracji dostępnych z poziomu aplikacji, d) zarządzania uprawnieniami pracowników korzystających z systemu (do 15 osób zależności od modułu) e) pomocy w przekazywaniu zgłoszeń serwisowych do producenta, 1.2.12 Wykonawca obejmie nadzór nad systemem obiegu dokumentów Xprimer firmy Simple w zakresie: a) zmian w konfiguracji dostępnych z poziomu dostępnego administratorowi, b) zarządzania uprawnieniami pracowników korzystających z systemu, (wszyscy pracownicy Zamawiającego) c) pomocy w przekazywaniu zgłoszeń serwisowych do producenta, d) obsługi zadań powierzonych roli Realizatora (opiniowanie i zatwierdzanie zakupów, szacowania cen, uzupełniania listy produktów) 1.2.13 Wykonawca obejmie nadzór nad systemem HAN w zakresie: a) konfiguracji dostępnej dla użytkownika i administratora, b) instalacji licencji oraz nowych wersji oprogramowania dostarczonych przez producenta, 1.2.14 Wykonawca obejmie nadzór nad systemem VTLS/Virtua w zakresie: a) konfiguracji dostępnej dla użytkownika, b) instalacji licencji oraz nowych wersji oprogramowania dostarczonych przez producenta oraz producentów systemów wspomagających, tj. systemu operacyjnego i bazy danych (Oracle), c) migracji danych dostarczonych od aktualnego usługodawcy czyli Biblioteki Jagiellońskiej, d) zarządzania dostępami i uprawnieniami użytkowników, e) udostępniania informacji innym systemom np. systemom RFID weryfikującym status wypożyczanych obiektów f) tworzenia kopii zapasowych, 1.2.15 Wykonawca obejmie nadzór nad systemem dLibra w zakresie: a) konfiguracji dostępnej dla użytkownika, b) instalacji licencji oraz nowych wersji oprogramowania dostarczonych przez producenta oraz producentów, c) zarządzania dostępami i uprawnieniami użytkowników, d) tworzenia kopii zapasowych, 1.2.16 Wykonawca przejmie odpowiedzialność za system personalizacji legitymacji studenckich i doktoranckich oraz kart pracowniczych w systemie ProaAkademia/Uniperso oraz USOS/Perso w zakresie: a) wydruku i kodowania w/w kart, ok 1000 szt per rok akademicki, b) przydzielania uprawnień do elektronicznego podpisywania i unieważniania w/w kart, c) dbania o sprawność systemu do personalizacji, w szczególności drukarek do kart, 1.2.17 Wykonawca przejmie odpowiedzialność za system kontroli dostępu i związanych z tym kart pracowniczych: a) wydruku i kodowania w/w kart, b) przydzielania uprawnień do punktów przejść użytkownikom kart pracowniczych, ok 400 sztuk c) zarządzaniem, kontrolą i rozbudową systemu kontroli dostępu o nowe elementy (rejestratory, kamery), 1.2.18 Administrowanie oprogramowaniem dedykowanym zintegrowanemu systemowi informatycznemu zarządzania uczelnią (USOS wraz aplikacjami stowarzyszonymi): a) w zakresie utrzymania sprzętu i sieci, b) w zakresie tworzenie kopii zapasowych, c) uczestnictwa w pracach wdrażanie aktualizacji, tworzenie równoległych systemów do testów zmian – wraz z aktualnym opiekunem, firmę OPTeam, 1.2.19 Wykonawca przejmie odpowiedzialność za zarządzanie infrastrukturą ACM/Radia Bonus w zakresie: a) konfiguracja sieci oraz serwera strumieniowania internetowego (IceCast, ShoutCast, Zara), b) zarządzania komputerami w zakresie oprogramowania specjalistycznego (3 szt w reżyserkach, 4 szt w pomieszczeniach realizacji audycji) c) zarządzanie programami do tworzenia materiału radiowego (SoundForge, Zara, Dynamix, ProTools), d) konfiguracja sprzętu radiowego (konsoli cyfrowej, 12 mikrofonów profesjinalnych, 3 sysatemach odsłuchów) w celu utrzymania pełnej gotowości do tworzenia nagrań oraz transmisji na żywo, e) przygotowanie transmisji na żywo z innych lokalizacji Zamawiającego niż położenie ACM (Franciszkańska 1), za pomocą kodeków IP (stacjonarnego w reżyserce i przenośnego) 1.2.20 Wykonawca będzie odpowiedzialny za wdrożenie, aktualizacje i opiekę nad systemami wspomagającymi zarządzanie siecią i systemami komputerowymi, w szczególności: a) OTRS – system ticketowy, b) OCS Inventory i GLPI – system inwentaryzacji sprzętu, c) Zabbix, Nagios – systemy monitorowana zasobów sprzętowych, d) FreeRadius – autoryzacja użytkowników AD dla systemów zewnętrznych, e) Cacti – monitorowanie zasobów sieciowych, 1.2.21 Wykonawca będzie odpowiedzialny za zarządzanie i utrzymanie serwisów WWW Uczelni, w szczególności zarządzanie stroną WWW (uprawnienia użytkowników, ustawienia portali i podstron), na 3 serwerach: 1) z zawartością historyczną i rozwiązaniami Drupal. 2) z zawartością bieżącą i systemem autorskim OPTeam, 3) z zawartością dodatkową w systemach Wordpress 1.2.22 Zarządzanie sprzętem audiowizualnym uczelni – rzutnikami, telewizorami, sprzętem nagłośnieniowym w salach konferencyjnych w zakresie: a) opiniowania zakupów, b) utrzymaniu 8 sal z pełnym wyposażeniem (rzutniki, mikrofony, nagłośnienie), 12 sal ze sprzętem TV, 8 sal z częściowym osprzętem c) montażu i prac wdrożeniowych nad rozszerzaniem możliwości sal wykładowych i konferencyjnych, 1.2.23 Wykonawca obejmie kontrolę nad realizacją umów obsługi zarządzanie urządzeniami drukującymi – dostawy tonerów, weryfikacja kosztorysów oraz wykonanych napraw, 1.2.24 Wykonawca będzie wsparciem technicznym dla pracowników Zamawiającego w zakresie udzielania wyjaśnień dotyczących działania i funkcjonalności zintegrowanego systemu informatycznego, a także - w miarę potrzeb - organizowania szkoleń w tym zakresie, 1.2.25 Wykonawca będzie udzielał wsparcia technicznego potrzebnego w Biurze Zamówień Publicznych do celów organizowania postępować zakupowych w zakresie przygotowania specyfikacji technicznych i szacowania przedmiotu zamówienia oraz oceny złożonych ofert, 1.2.26 Wykonawca będzie współpracował z administratorami zewnętrznych sieci komputerowych i systemów komputerowych wykorzystywanych przez pracowników Uczelni. 1.3 Zamawiający wymaga, aby pracownicy Wykonawcy skierowani do obsługi UPJPII w ilości niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania Uczelni, jednak nie mniejszej niż 4 osoby, w tym Kierownik Zespołu i trzech Konsultantów, były dostępne na obiektach UPJPII w dni powszednie w godzinach pracy Uczelni, tj. od poniedziałku do piątku od godz. 8.30 do 16.30 oraz dostępni pod numerem telefonu wskazanym przez Wykonawcę w godzinach od 7.30 do 19.00 w sytuacjach awaryjnych. W sytuacjach krytycznych także poza tymi godzinami. W sytuacjach awaryjnych, podjęcie czynności mających na celu usunięcie awarii w terminie: a) awaria zwykła – awaria nie wpływająca na ciągłość działania systemów UPJPII jednak niezbędna do usunięcia czas reakcji maks. do 3 godzin od momentu zgłoszenia, b) awaria krytyczna – awaria uniemożliwiająca ciągłość działań systemów Uczelni czas reakcji do 1 godziny od momentu zgłoszenia. 1.4 Zamawiający wymaga zatrudnienia co najmniej dwóch członków zespołu świadczącego usługi na podstawie umowy o pracę w myśl art. 29 ust. 3a ustawy PZP, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2019r., poz. 1040 z pózn. zm.), w tym Kierownika Zespołu i trzech Konsultantów. Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez cały okres realizacji przedmiotu niniejszej umowy w ilości osób niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania Uczelni, jednak nie mniejszej niż 2 osoby, tj. dwóch Konsultantów w pełnym wymiarze etatu, albo odpowiednią liczbę osób w mniejszym wymiarze etatu łącznie odpowiadającym wymaganym czterem pełnym etatom. Zobowiązanie wynikające ze zdania poprzedniego dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców, którym Wykonawca lub jego podwykonawca zleci opisane w SIWZ czynności związane z realizacją usług objętych zakresem zamówienia. 1.5 Zamawiający zapewnia udostępnienie pomieszczenia biurowego dla pracowników Wykonawcy w budynku przy ul. Bernardyńskiej 3. 1.6 Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ oraz przedstawić go zgodnie z zestawieniem tabelarycznym zawartym w formularzu oferty stanowiącym załącznik do SIWZ. 1.7 W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców, do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań, 1.8 Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści. 1.9 Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 1. Zamawiający zaznacza, iż podziela rekomendację opublikowaną na stronie internetowej UZP o następującej treści: „(…) Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy”. Dlatego też, Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca który nie należy do żadnej grupy kapitałowej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w oświadczeniu), może złożyć takie oświadczenie wraz z ofertą. Wzór oświadczenia dotyczącego istnienia lub braku powiązań kapitałowych przedstawiony jest w załączniku do formularza oferty stanowiącego integralną część SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach