Przetargi.pl
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie gospodarki rolnej i ogrodniczej, koszenie łąk nowohuckich w 2019 roku, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 34/2019

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-542 Kraków, Za Torem
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 1220102240, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
    Za Torem 22
    30-542 Kraków, woj. małopolskie
    tel. +48 1220102240, , fax. -
    REGON: 36177709700000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyłonienie Wykonawcy w zakresie gospodarki rolnej i ogrodniczej, koszenie łąk nowohuckich w 2019 roku, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 34/2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest na wyłonienie Wykonawcy w zakresie gospodarki rolnej i ogrodniczej, koszenie łąk nowohuckich w 2019 roku, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 34/2019. 2. Przedmiot zamówienia składa się z czterech elementów („wydzieleń” oznaczonych symbolami literowo-cyfrowymi) o łącznej powierzchni fizycznej wynoszącej około 27,65 ha, a łącznej powierzchni koszenia na tych elementach/wydzieleniach wynoszącej około 40,62 ha. Całość zamówienia dotyczy jednokrotnego koszenia Elementów: 3 i 4, przy czym element 3 na żądanie Zamawiającego może być koszony dwukrotnie, element 1 – koszenie trzykrotne, element 2 – koszenie dwukrotne. Zakres i forma oraz zakładane terminy zabiegów podano poniżej. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 3.1. Element 1 – pow. koszenia około 2,72 ha. 3.1.1. Wymagania odnośnie zabiegu koszenia: 3.1.1.1. Planowany termin koszenia: I termin: 15.05.2019r. do 30.05.2019r.; II termin: 01.07.2019r. do 15.07.2019r.; III termin: 15.08.2019r. do 30.08.2019r. 3.1.1.2. Wykonawca musi zapewnić aby koszenie wykonane w terminach I i II, było poprzedzone sprawdzeniem przez ornitologa, czy w tym wydzieleniu nie ma czynnych gniazd ptaków ornitologa. 3.1.1.3. Koszenie należy przeprowadzić na całej powierzchni elementu 1, poza zadrzewieniami śródpolnymi. 3.1.1.4. Wysokość koszenia zawarta między 5 cm a 15 cm (zalecane około 10 cm). 3.1.1.5. Koszenie musi być wykonane przy pomocy kosiarki rotacyjnej lub listwowej, zalecane wyposażenie kosiarki w wypłaszacz dźwiękowy (dzwonki, rurki, itp.). 3.1.1.6. Technika koszenia: w sposób nie niszczący struktury roślinności i gleby, koszenie ma być wykonane w sposób umożliwiający ucieczkę zwierzętom, czyli albo rozpoczęcie koszenia od środka łąki i kontynuowanie go w kierunku zewnętrznych granic łąki, albo koszenie tzw. pasowe – niedopuszczalne jest koszenie okrężne od zewnątrz do środka koszonej powierzchni. 3.1.1.7. Usunięcie ściętej biomasy w terminie najpóźniej do 14 dni od skoszenia, lub niezwłocznie po ustaniu przyczyn pogodowych ze względu na które termin ten nie mógłby być zrealizowany ale nie później niż do 30 dni po wykonanym pokosie. 3.2. Element 2 – pow. koszenia około 7,53 ha. 3.2.1. Wymagania odnośnie zabiegu koszenia: 3.2.1.1. Planowany termin koszenia: I od 15.05.2019r. do 30.05.2019r., II termin: 15.07.2019r. do 15.08.2019r. 3.2.1.2. Koszenie należy przeprowadzić na całej powierzchni elementu 2, poza zadrzewieniami śródpolnymi. 3.2.1.3. Wysokość koszenia zawarta między 5 cm a 15 cm (zalecane około 10 cm). 3.2.1.4. Koszenie musi być wykonane przy pomocy kosiarki rotacyjnej lub listwowej, zalecane wyposażenie kosiarki w wypłaszacz dźwiękowy (dzwonki, rurki, itp.). 3.2.1.5. Technika koszenia: w sposób nie niszczący struktury roślinności i gleby, koszenie ma być wykonane w sposób umożliwiający ucieczkę zwierzętom, czyli albo rozpoczęcie koszenia od środka łąki i kontynuowanie go w kierunku zewnętrznych granic łąki, albo koszenie tzw. pasowe – niedopuszczalne jest koszenie okrężne od zewnątrz do środka koszonej powierzchni. 3.2.1.6. Usunięcie ściętej biomasy w terminie najpóźniej do 14 dni od skoszenia, lub niezwłocznie po ustaniu przyczyn pogodowych ze względu na które termin ten nie mógłby być zrealizowany ale nie później niż do 30 dni po wykonanym pokosie. 3.3. Element 3 – pow. koszenia około 15,80 ha. 3.3.1. Wymagania odnośnie zabiegu koszenia: 3.3.1.1. Planowany termin koszenia: od 15.06.2019r. do 30.09.2019r., możliwa zmiana terminu koszenia z uwagi na konieczność uwzględnienia biologii gatunków motyli oraz aktualnych warunków fenologicznych. Możliwy kolejny termin koszenia w przypadku potrzeby dwukrotnego przeprowadzenia zabiegu. 3.3.1.2. Pozostawienie 15% - 20% powierzchni nieskoszonej wg wskazań Zamawiającego w obrębie elementu 3, pow. 15,80 ha, jest już powierzchnią uwzględniającą obszar niekoszony. 3.3.1.3. Wysokość koszenia zawarta między 5 cm a 15 cm (zalecane około 10 cm) 3.3.1.4. Koszenie musi być wykonane przy pomocy kosiarki rotacyjnej lub listwowej, zalecane wyposażenie kosiarki w wypłaszacz dźwiękowy (dzwonki, rurki, itp.). 3.3.1.5. Technika koszenia: w sposób nie niszczący struktury roślinności i gleby, koszenie ma być wykonane w sposób umożliwiający ucieczkę zwierzętom, czyli albo rozpoczęcie koszenia od środka łąki i kontynuowanie go w kierunku zewnętrznych granic łąki, albo koszenie tzw. pasowe – niedopuszczalne jest koszenie okrężne od zewnątrz do środka koszonej powierzchni. 3.3.1.6. Usunięcie ściętej biomasy w terminie od 7 dni do 14 dni od skoszenia, lub niezwłocznie po ustaniu przyczyn pogodowych ze względu na które termin ten nie mógłby być zrealizowany ale nie później niż do 30 dni po wykonanym pokosie. 3.4. Element 4 – pow. koszenia około 2,23 ha. 3.4.1. Wymagania odnośnie zabiegu koszenia: 3.4.1.1. Planowany termin koszenia: od 15.09.2019r. do 30.09.2019r., możliwa zmiana terminu koszenia z uwagi na konieczność uwzględnienia biologii gatunków motyli oraz aktualnych warunków fenologicznych. 3.4.1.2. Pozostawienie 10% powierzchni nieskoszonej wg wskazań Zamawiającego w obrębie elementu 4, pow. 2,23 ha, jest już powierzchnią uwzględniającą obszar niekoszony. 3.4.1.3. Wysokość koszenia zawarta między 5 cm a 15 cm (zalecane około 10 cm) 3.4.1.4. Koszenie musi być wykonane przy pomocy kosiarki rotacyjnej lub listwowej, zalecane wyposażenie kosiarki w wypłaszacz dźwiękowy (dzwonki, rurki, itp.). 3.4.1.5. Technika koszenia: w sposób nie niszczący struktury roślinności i gleby, koszenie ma być wykonane w sposób umożliwiający ucieczkę zwierzętom, czyli albo rozpoczęcie koszenia od środka łąki i kontynuowanie go w kierunku zewnętrznych granic łąki, albo koszenie tzw. pasowe – niedopuszczalne jest koszenie okrężne od zewnątrz do środka koszonej powierzchni. 3.4.1.6. Usunięcie ściętej biomasy w terminie najpóźniej do 14 dni od skoszenia, lub niezwłocznie po ustaniu przyczyn pogodowych ze względu na które termin ten nie mógłby być zrealizowany ale nie później niż do 30 dni po wykonanym pokosie. 3.5. Wykonawca musi uwzględnić fakt, że nie jest możliwe wykonywanie zabiegów agrotechnicznych czy transportowych przy użyciu ciężkiego sprzętu, tj. maszyn i urządzeń, które powodowałyby powstawanie kolein o głębokości powyżej 30 cm, w obszarach gdzie to mogłoby doprowadzić do bezpowrotnego zniszczenia cennych siedlisk. W przypadku powstania kolein Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego ich wyrównania. 3.6. W razie skrajnie złych warunków pogodowych powodujących nadmierne wysycenie gleby wodą nie pozwalających na wjazd sprzętem rolniczym, należy uwzględnić w ograniczonym zakresie na obszarach szczególnie podmokłych i jednocześnie najbardziej cennych przyrodniczo wykonanie koszenia ręcznego. 3.7. W przypadku złożenia deklaracji w treści oferty Wykonawca przez cały okres wykonywania czynności związanych z realizacją zamówienia zgodnie z zapisami SIWZ zobowiązany będzie do używania samojezdnej maszyny z urządzeniem koszącym w postaci kosiarki dyskowej i z funkcją samozbierającą pokos do własnej zintegrowanej z pojazdem naczepy, która będzie wyposażona w napęd gąsienicowy lub kołowy z funkcją przesunięcia osi jezdnych kół - tzw. „psi chód”, na powierzchni co najmniej 80% obszaru koszonego. 3.8. Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na znaczny zakres zamówienia i krótki okres jego realizacji Wykonawca winien zapewnić odpowiednią organizację pracy i niezbędne zasoby, celem należytego wykonania zamówienia w terminie. 3.9. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług koszenia na terenie Gminy Miejskiej Kraków w zakresie do 50% wartości szacunkowej zamówienia na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż Wykonawca realizował usługi w terminie i z najwyższą starannością oraz pozytywna ocena Zamawiającego dotycząca jakości wykonania usługi podstawowej. Ponadto ewentualnie udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania usług w zakresie powtórzenia realizacji podobnych usług zabiegów koszenia zieleni. 4. Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie usług koszenia, a w szczególności wykonujące obsługę maszyn, czynności koszenia i czyszczenia oraz załadunku, jak i prace porządkowe, były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 917 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres wykonywania tych czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. 5. Wykonawca zapewni realizację zamówienia sukcesywnie w terminie do dnia 31.10.2019r., liczonym od dnia zawarcia umowy. 6. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ. 7. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców, do oferty musi być załączony wykaz z zakresem powierzonych im zadań. 8. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiące integralną część SIWZ. 9. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SIWZ. 10. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały również we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77314000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1 Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty z załącznikami, 2) pełnomocnictwo (o ile dotyczy),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach